Netwerk HD voor 2 locatie maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views

• espex87
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-01 15:13
Heeeeeeeeey menschen,

Ten eerste, sorry voor het zoveelste topic hierover. De zoekfunctie heb ik gebruikt maar ik krijg geen eenduidige antwoorden op wat ik weten wil. Dit kan echter ook komen omdat de nuttiging van de hoeveelheid alcohol gisteren mij dit weekend niet meer goed laat functioneren.

De vraag:

Kan ik een HD op mijn netwerk aansluiten en deze van 2 locaties openen? Ik ben in het weekend vaak thuis maar doordeweeks studeer ik. Graag zou ik 1 HD hebben die ik voor centrale doeleinden gebruik, voornamelijk muziek en bestanden van de studie.

Ik zou er dus bij moeten kunnen van de thuislocatie en studielocatie, hoe regel je zoiets?

bij voorbaat dank!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een NAS die het mogelijk maakt bestanden vanaf een externe locatie te openen, via FTP bijvoorbeeld.
Zie ook: [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 19-06-2010 12:33 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ja, dit is mogelijk. Hoe je dit doet, daarvoor zit je in het verkeerde subforum, daarvoor kun je beter in het subforum "netwerken" zijn. Kort gezegd dien je het volgende te doen, schaf een NAS aan neem deze in je netwerk op. Zorg ervoor dat je de juiste poorten opend op je router/modem, zodat je vanaf het internet (studie locatie) bij jouw NAS kunt komen welke "thuis" staat.

Om te bepalen welke NAS je zou moeten gebruiken daarvoor wil ik je graag naar de nodige ervaring topics willen doorverwijzen. Hulp bij het openen van de juiste poorten kun je vinden in het subforum "netwerken".

Ook nog een puntje van aandacht, de toegangsnelheid naar de NAS vanaf je studielocatie is afhankelijk van de uploadsnelheid "thuis". Dit is iets dat je goed moet bekijken of je de juiste snelheid tot je beschikking hebt om te doen wat jij wilt (zoals waarschijnlijk bekend zijn up- en download snelheden over het algemeen niet gelijk aan elkaar in 1 abo.)

Aangezien dit topic verder niet echt hier thuis hoort en de informatie die jij wilt hebben, naar mijn idee prima te vinden is in het subforum "netwerken" verhuis ik het topic niet, maar gaat deze op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.