Probleem pc met wifi.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik heb sinds een aantal dagen een zeer vreemd probleem. Nu ik er zelf niet meer uitkom zou ik graag advies en tips van jullie willen weten.

Probleem:
Via de router X (Netgear wgr614v6 b/g) loopt een kabel direct naar een Computer A, 5 meter verder. Deze heeft perfect internet. Daarna staan boven 2 identieke computers behalve dat een op Windows XP werkt en de andere Windows 7. Beide hebben ze een E-tech wireless (WGPI03 b/g) Pci-kaart. Computer B heeft een constante internet verbinding en Computer C valt de hele tijd weg. Maar soms doet hij het ook een poosje en gaat hij vervolgens stotteren. Dan ben ik totaal de verbinding kwijt en duurt het enkele minuten voor dat ik weer verbinding heb, of ben ik 15 min (niet overdreven) bezig om de website "google" te openen/starten.

Situatie:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/sq1cwi.jpg
Uitleg bij de afbeelding.
Router X en de Computer A staan op dezelfde verdieping.
Computer B en C staan een verdieping er boven. Maar alles staat wel "recht boven" elkaar als op de afbeelding. En tussen Computer B en C zit de douch.

Wat heb ik al getest:
- De Router een nieuwe firmware geven. Werkte niet.
- Computer C opschonen. Werkte niet.
- Computer C op virussen gescant. Werkte niet.
- Netwerk kaart geupdate. Werkte niet.

- Vervolgens dacht ik dat ik het probleem wist de Pci kaart is defect. Dus ik heb een Usb wireless 150n adapter van Sweex gekocht. Begin leek hij te werken, maar nu valt die ook steeds weg en dan doet hij het weer een poosje.

Owja:
En om het nog leuker te maken via mijn iPhone heb ik via het draadloos. Overal bereik, zelf 5 cm naast de zelfde Usb adapter / Computer C. Af en toe word er ook een laptop gebruikt die ook overal bereik heeft.

Nu is mijn vraag:
- Wat moet ik nu als volgende testen? Of weet iemand de oplossing?

Extra info:
Router X: Netgear wgr614v6 b/g - is ongeveer 3 a 4 maanden oud.
Pci adapter: E-tech wireless WGPI03 b/g - is ongeveer 2 jaar oud.
Usb: wireless 150n adapter sweex - is van gisteren (17-6-'10).
Alles werkte perfect tot ongeveer 1,5 week terug.

Sorry voor de typ foute en matige zinnen.

Alvast bedankt.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 10:22

Sosabowski

nerd

Om heel snel hardware problemen uit te sluiten, boot eens een live cd-tje? Dan nog netwerkproblemen dan is het hardware of de configurate van je (modem-)switch.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 06:42

aex351

I am the one

Ik heb een eerdere versie van die router gehad en had een soortgelijk probleem. De WLAN verbinding viel ineens weg. Terwijl de LAN verbinding nog prima werkte. De oorzaak van het probleem was de router. De router raakte soms overbelast met als gevolg dat de WLAN verbinding niet meer werkt. Waarschijnlijk door een hoog aantal verbindingen. Verder is er geen oplossing voor het probleem anders dan een andere router kopen. Dit heb ik uiteindelijk ook gedaan na behoorlijk wat tijd gespendeerd te hebben om tot een oplossing te komen.

Het forum van Netgear stond/staat ook vol met klachten en toevallig zaten daar toen ook wat klachten tussen van mensen die inmiddels een nieuwere versie hadden. Ik vermoed dus dat het probleem na al die jaren nog steeds niet is opgelost.

Kortom, bespaar jezelf tijd en koop een andere router. Hoe vervelend dat ook is.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-10 17:46
Heb je toevallig vaste ip's ingesteld op de pc's, of laat je de ip's automatisch toewijzen door de router? Mijn vorige router begon ook altijd te donderen bij 3 of meer pc's als ik geen vaste ip's had ingesteld, zodra ik de ip's handmatig instelde was er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Graag voortaan eerst het OH Beleid lezen voor je een topic opent:
Netwerk gerelateerde zaken
Heel simpel: netwerk gerelateerde zaken horen niet in Overige Hardware thuis. Daar is Internet & Netwerken voor.
Lijkt me erg duidelijk.

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Topicstarter
Dankje jullie wel voor de antwoorden, en sorry dat ik op de verkeerde plek mijn topic was gestart.
Sosabowski schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 23:41:
Om heel snel hardware problemen uit te sluiten, boot eens een live cd-tje? Dan nog netwerkproblemen dan is het hardware of de configurate van je (modem-)switch.
Deze kan ik gewoon legaal downloade? Zal ik dit woensdag testen.
aex351 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 23:54:
Ik heb een eerdere versie van die router gehad en had een soortgelijk probleem. De WLAN verbinding viel ineens weg. Terwijl de LAN verbinding nog prima werkte. De oorzaak van het probleem was de router. De router raakte soms overbelast met als gevolg dat de WLAN verbinding niet meer werkt. Waarschijnlijk door een hoog aantal verbindingen. Verder is er geen oplossing voor het probleem anders dan een andere router kopen. Dit heb ik uiteindelijk ook gedaan na behoorlijk wat tijd gespendeerd te hebben om tot een oplossing te komen.

Het forum van Netgear stond/staat ook vol met klachten en toevallig zaten daar toen ook wat klachten tussen van mensen die inmiddels een nieuwere versie hadden. Ik vermoed dus dat het probleem na al die jaren nog steeds niet is opgelost.

Kortom, bespaar jezelf tijd en koop een andere router. Hoe vervelend dat ook is.
Dankje, als woensdag nog aan de router ligt. Ga ik donderdag avond terug naar de stad, eerder geen tijd.
MicGlou schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 05:12:
Heb je toevallig vaste ip's ingesteld op de pc's, of laat je de ip's automatisch toewijzen door de router? Mijn vorige router begon ook altijd te donderen bij 3 of meer pc's als ik geen vaste ip's had ingesteld, zodra ik de ip's handmatig instelde was er geen probleem.
Nee geen vaste ip's ingesteld. Ja maar het is zelfs als alleen computer C aan staat. Zonder andere apparaten.

Even een vraag erbij, kan het signaal storen door een 100Hz tv?

Of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
T-Rhidon schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:57:
Deze kan ik gewoon legaal downloade? Zal ik dit woensdag testen.

Dankje, als woensdag nog aan de router ligt. Ga ik donderdag avond terug naar de stad, eerder geen tijd.

Even een vraag erbij, kan het signaal storen door een 100Hz tv?

Of is dit niet mogelijk?
Ja kun je gewoon legaal downloaden. Voor je een nieuwe router koopt zou ik je eerst eens verdiepen in het wireless gebeuren, je b/g wireless kaartjes zullen bijvoorbeeld niet sneller worden door aankoop van een n router. Je tv kan niet storen.

Verander je wireless kanaal eens naar bijvoorbeeld 1,6 of 11. Of richt de antenne eens anders, polarisatie is bij een omni dipool antenne horizontaal het beste.

[ Voor 8% gewijzigd door Nivk op 21-06-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik heb een tijdje geleden ook een zelfde soort probleem gezien, kanaal verandert en toen waren de problemen weg. Bij jou apparaat kan dat gewoon op de tab Wireless Settings.
wat je ook kan proberen is de antenne van de ontvangende computer anders te richten.

[ Voor 13% gewijzigd door gulie op 22-06-2010 07:57 ]

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Topicstarter
Nivk schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:33:
[...]

Ja kun je gewoon legaal downloaden. Voor je een nieuwe router koopt zou ik je eerst eens verdiepen in het wireless gebeuren, je b/g wireless kaartjes zullen bijvoorbeeld niet sneller worden door aankoop van een n router. Je tv kan niet storen.

Verander je wireless kanaal eens naar bijvoorbeeld 1,6 of 11. Of richt de antenne eens anders, polarisatie is bij een omni dipool antenne horizontaal het beste.
Dankje voor je reactie, heb van de week een test gedraaid. In de buurt zijn ongeveer 8 andere wifi netwerken. Mijne loopt geloof ik op 6, en de meeste in de buurt op 11.

5 op kanaal 11 2 op kanaal 6

Zal ik morgen wel eens kanaal 1 proberen.
gulie schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 07:54:
Ik heb een tijdje geleden ook een zelfde soort probleem gezien, kanaal verandert en toen waren de problemen weg. Bij jou apparaat kan dat gewoon op de tab Wireless Settings.
wat je ook kan proberen is de antenne van de ontvangende computer anders te richten.
Ook bedankt voor je reactie, zal hem morgen op kanaal 1 zetten. Antenne heb ik al meerdere keren van positie veranderd.

Oke mooi dan is de tv uitgesloten, want dat heeft eerder ook altijd gewerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door T-Rhidon op 22-06-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Een toevoeging op mijn eerdere reactie. Je kan het probleem uitsluiten door de controleren of de wlan verbinding van computer b ook wegvalt zodra de wlan verbinding van computer c wegvalt en dat de lan verbinding van computer a nog wel werkt. Ik vermoed dat computer c het meest of intensief gebruikt wordt.

Je weet al dat het geen hardware probleem is. Probeer eventueel computer a of b tijdelijk op de plek van computer c neer te zetten om te bekijken of het signaal een probleem kan zijn. Maar als de computer aangeeft dat er een prima signaal is, dan lijkt mij dit stug.

Ik ben benieuwd welke router je gaat kopen :)

[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 23-06-2010 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Topicstarter
aex351 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 01:59:
Een toevoeging op mijn eerdere reactie. Je kan het probleem uitsluiten door de controleren of de wlan verbinding van computer b ook wegvalt zodra de wlan verbinding van computer c wegvalt en dat de lan verbinding van computer a nog wel werkt. Ik vermoed dat computer c het meest of intensief gebruikt wordt.

Je weet al dat het geen hardware probleem is. Probeer eventueel computer a of b tijdelijk op de plek van computer c neer te zetten om te bekijken of het signaal een probleem kan zijn. Maar als de computer aangeeft dat er een prima signaal is, dan lijkt mij dit stug.

Ik ben benieuwd welke router je gaat kopen :)
Dankje voor je reactie, ga ik zo meteen testen om plekken te wisselen.

Klopt computer C word denk ik wel meeste gebruikt. Ja geeft zeker aan dat er een goed signaal is alle streepjes of op 1 streepje na maar minder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Topicstarter
Nu had ik het in kanaal 1 veranderd.

Heb even een screen gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/oixdt.jpg
De rode streep bij SSID, is het draadloze netwerk. Dit is vanaf computer C gedaan. Ondertussen dat ik dit op de achtergrond liet draaien was het internet echt traag.

Aantal minuten erna viel het internet weg, de USB voor het Wireless er uit gehaald en op nieuwe er in en alles werkte weer. Alleen het internet nog steeds enorm traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Naast het probleem van de router kan de USB adapter ook over belast (te heet) worden. Ik heb ook nog mijn oorspronkelijke adapter die ik bij de router had gekregen. En wanneer het even te heet wordt werkt de adapter niet meer en de enige oplossing is om het erin en eruit te doen. Gebeurd vaak na veel downloaden etc.

Pagina: 1