Beste mede tweakers,
Ik heb sinds een aantal dagen een zeer vreemd probleem. Nu ik er zelf niet meer uitkom zou ik graag advies en tips van jullie willen weten.
Probleem:
Via de router X (Netgear wgr614v6 b/g) loopt een kabel direct naar een Computer A, 5 meter verder. Deze heeft perfect internet. Daarna staan boven 2 identieke computers behalve dat een op Windows XP werkt en de andere Windows 7. Beide hebben ze een E-tech wireless (WGPI03 b/g) Pci-kaart. Computer B heeft een constante internet verbinding en Computer C valt de hele tijd weg. Maar soms doet hij het ook een poosje en gaat hij vervolgens stotteren. Dan ben ik totaal de verbinding kwijt en duurt het enkele minuten voor dat ik weer verbinding heb, of ben ik 15 min (niet overdreven) bezig om de website "google" te openen/starten.
Situatie:

Uitleg bij de afbeelding.
Router X en de Computer A staan op dezelfde verdieping.
Computer B en C staan een verdieping er boven. Maar alles staat wel "recht boven" elkaar als op de afbeelding. En tussen Computer B en C zit de douch.
Wat heb ik al getest:
- De Router een nieuwe firmware geven. Werkte niet.
- Computer C opschonen. Werkte niet.
- Computer C op virussen gescant. Werkte niet.
- Netwerk kaart geupdate. Werkte niet.
- Vervolgens dacht ik dat ik het probleem wist de Pci kaart is defect. Dus ik heb een Usb wireless 150n adapter van Sweex gekocht. Begin leek hij te werken, maar nu valt die ook steeds weg en dan doet hij het weer een poosje.
Owja:
En om het nog leuker te maken via mijn iPhone heb ik via het draadloos. Overal bereik, zelf 5 cm naast de zelfde Usb adapter / Computer C. Af en toe word er ook een laptop gebruikt die ook overal bereik heeft.
Nu is mijn vraag:
- Wat moet ik nu als volgende testen? Of weet iemand de oplossing?
Extra info:
Router X: Netgear wgr614v6 b/g - is ongeveer 3 a 4 maanden oud.
Pci adapter: E-tech wireless WGPI03 b/g - is ongeveer 2 jaar oud.
Usb: wireless 150n adapter sweex - is van gisteren (17-6-'10).
Alles werkte perfect tot ongeveer 1,5 week terug.
Sorry voor de typ foute en matige zinnen.
Alvast bedankt.
Ik heb sinds een aantal dagen een zeer vreemd probleem. Nu ik er zelf niet meer uitkom zou ik graag advies en tips van jullie willen weten.
Probleem:
Via de router X (Netgear wgr614v6 b/g) loopt een kabel direct naar een Computer A, 5 meter verder. Deze heeft perfect internet. Daarna staan boven 2 identieke computers behalve dat een op Windows XP werkt en de andere Windows 7. Beide hebben ze een E-tech wireless (WGPI03 b/g) Pci-kaart. Computer B heeft een constante internet verbinding en Computer C valt de hele tijd weg. Maar soms doet hij het ook een poosje en gaat hij vervolgens stotteren. Dan ben ik totaal de verbinding kwijt en duurt het enkele minuten voor dat ik weer verbinding heb, of ben ik 15 min (niet overdreven) bezig om de website "google" te openen/starten.
Situatie:

Uitleg bij de afbeelding.
Router X en de Computer A staan op dezelfde verdieping.
Computer B en C staan een verdieping er boven. Maar alles staat wel "recht boven" elkaar als op de afbeelding. En tussen Computer B en C zit de douch.
Wat heb ik al getest:
- De Router een nieuwe firmware geven. Werkte niet.
- Computer C opschonen. Werkte niet.
- Computer C op virussen gescant. Werkte niet.
- Netwerk kaart geupdate. Werkte niet.
- Vervolgens dacht ik dat ik het probleem wist de Pci kaart is defect. Dus ik heb een Usb wireless 150n adapter van Sweex gekocht. Begin leek hij te werken, maar nu valt die ook steeds weg en dan doet hij het weer een poosje.
Owja:
En om het nog leuker te maken via mijn iPhone heb ik via het draadloos. Overal bereik, zelf 5 cm naast de zelfde Usb adapter / Computer C. Af en toe word er ook een laptop gebruikt die ook overal bereik heeft.
Nu is mijn vraag:
- Wat moet ik nu als volgende testen? Of weet iemand de oplossing?
Extra info:
Router X: Netgear wgr614v6 b/g - is ongeveer 3 a 4 maanden oud.
Pci adapter: E-tech wireless WGPI03 b/g - is ongeveer 2 jaar oud.
Usb: wireless 150n adapter sweex - is van gisteren (17-6-'10).
Alles werkte perfect tot ongeveer 1,5 week terug.
Sorry voor de typ foute en matige zinnen.
Alvast bedankt.
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"