Nav dit topic [IMAP] Verwijderde Berichten verplaatsen naar prullenbak en deze post Jester-NL in "[IMAP] Verwijderde Berichten verplaatsen..." heb ik onlangs Office 2010 x86 beta eens geïnstalleerd om dat eens te bekijken. Alleen is er een klein probleem: Outlook wil niet (normaal) starten onder XP SP3, alle andere Office apps wel.
Het eerste dat mij opviel was dat bij Office 2010 na de installatie de computer herstart moest worden, bij vorige versies nooit gehad (alleen na uninstall). Na de "account instellen" wizard te hebben doorlopen, waarbij ik een gmail-account heb ingesteld, kwam dat voortgangsvenstertje in beeld waar Office geconfigureerd wordt dat je (als het goed is) alleen bij de 1e start ziet. Daarna kwam de melding dat de computer wéér opnieuw opgestart moet worden, met de vraag of ik dat wilde, en daarna loopt het mis.
Als ik daar nee aanklik, probeert Outlook door te starten en crashed met "Kan microsoft outlook niet starten. Kan het Outlook venster niet openen." Na herstart pc, weer dat "Office wordt geconfigureerd"-venster gevolgd door dezelfde foutmelding. Klik ik na een clean install en het opnieuw doorlopen van die wizard op ja, probeert Outlook door te starten terwijl Windows al aan het afsluiten is en zie ik nog net dezelfde fout voorbij komen vlak voordat het bureaublad verdwijnt.
Na het nodige geGoogle deze switches tegengekomen:
/resetnavpane , heeft geen effect.
/safe Outlook werkt normaal, start op alsof er niks aan de hand is en ik zie die "MS Office wordt nu geconfigureerd"-window niet meer.
/safe:1 Gebeurt exact hetzelfde als Outlook op de normale manier gestart wordt.
/safe:2 opdrachtregelargument niet geldig, deze optie bestaat niet heb ik ergens gelezen.
/safe:3 Zelfde als /safe
/safe:4 Zelfde als /safe:2
Error message when you start Outlook: "Unable to open the Outlook window," "No profile has been created," or "The list of Profiles cannot be loaded" is het ook niet.
Toen maar eens mijn XP x64 VM erbij gepakt, eerst deze volledig bijgewerkt om daarna Office te installeren. Hierbij moest echter de "compatibility" op XP ingesteld worden omdat de setup niet overweg kan met XP x64....
Resultaat: Outlook werkt normaal
, zonder ook maar 1 keer de pc te hebben hoeven herstarten (werd niet eens gevraagd) en er hoefde niks mbt compatibility ingesteld te worden om Outlook te kunnen starten.
7 x64: zelfde als met XP x64, maar hier hoefde ik niks in te stellen mbt compatibility om de installatie te kunnen starten.
Om het even wat vreemder te maken, ik dacht dat het aan de beta lag: het is echter niet alleen met de beta, maar ook met de RTM. En om uit te sluiten dat Outlook net als PowerDVD 10 niet wil starten in een VM, ook op een fysieke pc geprobeert, same problem.
Voor er iemand over begint, ik heb telkens voor elke poging XP opnieuw geïnstalleerd, dus van Office resten van vorige installaties die dwars liggen kan geen sprake zijn. Van een beschadigd profiel en corrupte PST's lijkt mij ook niet, daar het probleem meteen na een clean install optreed,
Omdat ik nu zit te vermoeden dat Outlook 2010 niet compatible is met XP x86, dacht ik, ik kijk de system requirements eens na, daar staat gewoon XP SP3 bij, dat is het dus ook niet.
Nu zit ik net eens in het logboek te kijken van de XP SP3 installatie, ik zie sinds Outlook er op staat heel veel informatie-meldingen met als bron MsiInstaller.
De meldingen zijn allemaal vergelijkbaar met
Hier nog een:
Any idea's?
Het eerste dat mij opviel was dat bij Office 2010 na de installatie de computer herstart moest worden, bij vorige versies nooit gehad (alleen na uninstall). Na de "account instellen" wizard te hebben doorlopen, waarbij ik een gmail-account heb ingesteld, kwam dat voortgangsvenstertje in beeld waar Office geconfigureerd wordt dat je (als het goed is) alleen bij de 1e start ziet. Daarna kwam de melding dat de computer wéér opnieuw opgestart moet worden, met de vraag of ik dat wilde, en daarna loopt het mis.
Als ik daar nee aanklik, probeert Outlook door te starten en crashed met "Kan microsoft outlook niet starten. Kan het Outlook venster niet openen." Na herstart pc, weer dat "Office wordt geconfigureerd"-venster gevolgd door dezelfde foutmelding. Klik ik na een clean install en het opnieuw doorlopen van die wizard op ja, probeert Outlook door te starten terwijl Windows al aan het afsluiten is en zie ik nog net dezelfde fout voorbij komen vlak voordat het bureaublad verdwijnt.
Na het nodige geGoogle deze switches tegengekomen:
/resetnavpane , heeft geen effect.
/safe Outlook werkt normaal, start op alsof er niks aan de hand is en ik zie die "MS Office wordt nu geconfigureerd"-window niet meer.
/safe:1 Gebeurt exact hetzelfde als Outlook op de normale manier gestart wordt.
/safe:2 opdrachtregelargument niet geldig, deze optie bestaat niet heb ik ergens gelezen.
/safe:3 Zelfde als /safe
/safe:4 Zelfde als /safe:2
Ook gevonden met Google, helpt niet.1. Locate HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem
2. Delete the Profiles key under the Windows Messaging (Subsystem) key.
Error message when you start Outlook: "Unable to open the Outlook window," "No profile has been created," or "The list of Profiles cannot be loaded" is het ook niet.
Toen maar eens mijn XP x64 VM erbij gepakt, eerst deze volledig bijgewerkt om daarna Office te installeren. Hierbij moest echter de "compatibility" op XP ingesteld worden omdat de setup niet overweg kan met XP x64....
Resultaat: Outlook werkt normaal
7 x64: zelfde als met XP x64, maar hier hoefde ik niks in te stellen mbt compatibility om de installatie te kunnen starten.
Om het even wat vreemder te maken, ik dacht dat het aan de beta lag: het is echter niet alleen met de beta, maar ook met de RTM. En om uit te sluiten dat Outlook net als PowerDVD 10 niet wil starten in een VM, ook op een fysieke pc geprobeert, same problem.
Voor er iemand over begint, ik heb telkens voor elke poging XP opnieuw geïnstalleerd, dus van Office resten van vorige installaties die dwars liggen kan geen sprake zijn. Van een beschadigd profiel en corrupte PST's lijkt mij ook niet, daar het probleem meteen na een clean install optreed,
Omdat ik nu zit te vermoeden dat Outlook 2010 niet compatible is met XP x86, dacht ik, ik kijk de system requirements eens na, daar staat gewoon XP SP3 bij, dat is het dus ook niet.
Nu zit ik net eens in het logboek te kijken van de XP SP3 installatie, ik zie sinds Outlook er op staat heel veel informatie-meldingen met als bron MsiInstaller.
De meldingen zijn allemaal vergelijkbaar met
ID's zijn verschillend en de laatste regel (met die nummers) ook.Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (1040) in bron (MsiInstaller) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: {90140000-0011-0000-0000-0000000FF1CE}; 764; (NULL); (NULL); (NULL); ;
Hier nog een:
En nu zit ik even vast, ik heb geen flauw idee waar ik (verder) moet zoeken. Het gekke is, het is alléén Outlook die problemen geeft, verder geen enkel ander (ook niet-Office) programmaKan beschrijving voor gebeurtenis-ID (1035) in bron (MsiInstaller) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: Microsoft Office Professional Plus 2010; 14.0.4763.1000; 0; 0; (NULL); ; .
Any idea's?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde