[IMAP] Verwijderde Berichten verplaatsen naar prullenbak

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-08 15:37
Ik heb in outlook 2007 m'n IMAP mail account toegevoegd, maar bij het verwijderen wordt de mail Doorgestreept en blijft gewoon staan in de inbox. Dan is het bericht "Gemarkeerd voor verwijdering".

Nou kun je op de omslachtige manier eerst het bericht naar de prullenbak slepen en daarna de "gemarkeerde berichten" verwijderen, maar dit is natuurlijk erg omslachtig.

Na 3 uur googlen en gotten heb ik nog geen oplossing weten te vinden.

Heeft iemand een idee hoe je in een IMAP account een bericht met de delete knop naar de prullenbak stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 23:58
en als je nadat je mail "gemarkeerd is voor verwijdering" een keer verzenden en ontvangen doet is ie niet weg ?
zo werkt dat hier namelijk, hij wordt geque-ed voor verwijderen en bij het volgende contact met de imap server gebeurd dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Kijk eens in een andere map (bijvoorbeeld je prullenbak) en vervolgens in je inbox.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Dit is hoe IMAP werkt. Er is ergens een optie binnen outlook welke 'gemarkeerd voor verwijderen' berichten verwijderd. Ik zal even voor je zoeken :)

edit: Doe eens rechter muisknop op je balk bovenaan (met Verzenden/ontvangen etc), pas vervolgens de werkbalk aan. Op het tweede tabblad (opdrachten) onder Bewerken vind je `Gemarkeerde items verwijderen in alle accounts` en `Gemarkeerde items in <insert email` verwijderen`. Voeg deze opties even toe aan je menu en je kan deze items dus verwijderen :)

[ Voor 56% gewijzigd door PeterSelie op 09-12-2009 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
Mitch schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:43:
en als je nadat je mail "gemarkeerd is voor verwijdering" een keer verzenden en ontvangen doet is ie niet weg ?
zo werkt dat hier namelijk, hij wordt geque-ed voor verwijderen en bij het volgende contact met de imap server gebeurd dat.
Nee, dit werkt niet.
SoaDmaggot schreef op woensdag 09 december 2009 @ 08:36:
Dit is hoe IMAP werkt. Er is ergens een optie binnen outlook welke 'gemarkeerd voor verwijderen' berichten verwijderd. Ik zal even voor je zoeken :)

edit: Doe eens rechter muisknop op je balk bovenaan (met Verzenden/ontvangen etc), pas vervolgens de werkbalk aan. Op het tweede tabblad (opdrachten) onder Bewerken vind je `Gemarkeerde items verwijderen in alle accounts` en `Gemarkeerde items in <insert email` verwijderen`. Voeg deze opties even toe aan je menu en je kan deze items dus verwijderen :)
deze manier had ik idd al gevonden, maar het probleem hiervan is dat de berichten dan permanent verwijderd worden, en dus niet naar de prullenbak worden verplaatst.
Maar wel een slim idee om 'm aan je werkbalk toe te voegen.

Is er geen mogelijkheid om een soort van script te schrijven dat eerst het geselecteerde berichtje verplaatst naar de prullenbak en daarna de gemarkeerde items verwijderd, en dit script vervolgens op de werkbalk te plaatsen?

[ Voor 10% gewijzigd door tabakje op 09-12-2009 20:40 ]

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Nogmaals... verwijder iets in je inbox. Resultaat is dat het wordt doorgestreept.
Navigeer van je Inbox naar (bijvoorbeeld) je prullenbak, en vervolgens terug naar je inbox.
Alle items die zojuist waren doorgestreept (vanwege een "selecteer en druk op del"-actie) zullen nu verdwenen zijn.
Overigens geldt dat ook voor (automatisch) verplaatste berichten.

Ik merk dat Outlook 2010 zonder strikeouts lijkt te werken

me @ last.fm

• PeterSelie
tabakje schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:35:
deze manier had ik idd al gevonden, maar het probleem hiervan is dat de berichten dan permanent verwijderd worden, en dus niet naar de prullenbak worden verplaatst.
Maar wel een slim idee om 'm aan je werkbalk toe te voegen.

Is er geen mogelijkheid om een soort van script te schrijven dat eerst het geselecteerde berichtje verplaatst naar de prullenbak en daarna de gemarkeerde items verwijderd, en dit script vervolgens op de werkbalk te plaatsen?
Wellicht dat het aan de hand van een Macro te doen is, echter kan je ook het bericht naar de prullenbak verslepen (waardoor hij een strike-through krijgt) en vervolgens de optie die ik hierboven aangeef te gebruiken (aangezien hij dan permanent uit je inbox wordt verwijderd maar wel gewoon in je prullenbak blijft staan).
Jester-NL schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:50:
Nogmaals... verwijder iets in je inbox. Resultaat is dat het wordt doorgestreept.
Navigeer van je Inbox naar (bijvoorbeeld) je prullenbak, en vervolgens terug naar je inbox.
Alle items die zojuist waren doorgestreept (vanwege een "selecteer en druk op del"-actie) zullen nu verdwenen zijn.

1. Dat werkt hier dus niet (<= Outlook 2007), je zal dus echt de gemarkeerde items moeten verwijderen adhv die optie die ik eerder aangaf..
  2. Dat is tevens ook niet de optie die de OP zoekt. Hij is op zoek naar de mogelijkheid om een bericht te verplaatsen naar de prullenbak en vervolgens het doorstreepte item in de inbox te verwijderen (maar het item in de prullenbak te laten staan).

[ Voor 31% gewijzigd door PeterSelie op 10-12-2009 09:29 ]

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik lees aan het eind van de OP de volgende vraag:
Heeft iemand een idee hoe je in een IMAP account een bericht met de delete knop naar de prullenbak stuurt?
Als ik (en ik werk ook met IMAP) een bericht selecteer en (op wat voor wijze dan ook) verwijder, kreeg ik in Outlook 2007 inderdaad een doorgestreept bericht.

Wat ik in mijn posts aangeef is dat 'slechts' een visuele reminder is. Het bericht is verplaatst, maar de folder is nog niet ververst. Ververs de folder (bijvoorbeeld door naar een andere folder te navigeren, en weer terug te keren naar de inbox) en alle berichten die net (voor het verversen) nog doorgestreept aanwezig waren, zijn nu niet meer in de folder zichtbaar. Kortom, ze zijn "door de deleteknop naar de prullenbak gestuurd". (Dat was al gebeurd door op 'delete' te drukken, hence de streep door de mail, maar visueel lijkt Outlook2007 dat niet onmiddelijk te kunnen).
Outlook 2010 doet exact wat de TS verwacht. Druk op 'delete' en mail verplaatst naar prullenbak, zonder dat er een doorgehaalde versie in de inbox blijft staan totdat deze een keer is ververst.

me @ last.fm

• r0b
  • Laatst online: 16:27

r0b

Strikethrough betekent dat ze nog gepurged moeten worden. Dit gebeurt wel bij de volgende start / send-receive.

Om de verwijderde mails toch direct uit je view te verwijderen: View -> Current view -> Hide messages marked for deletion

[ Voor 60% gewijzigd door r0b op 10-12-2009 10:54 ]

• tabakje
Jester-NL schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:50:

Dat navigeren naar een andere map werkt alleen wanneer je optie "verwijder gemarkeerde berichten automatish (oid)" aanvinkt. Het resultaat is echter dat ze dan meteen definitief verwijderd worden.
En dus niet in de prullenbak terecht komen.
SoaDmaggot schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:28:
[...]

Wellicht dat het aan de hand van een Macro te doen is, echter kan je ook het bericht naar de prullenbak verslepen (waardoor hij een strike-through krijgt) en vervolgens de optie die ik hierboven aangeef te gebruiken (aangezien hij dan permanent uit je inbox wordt verwijderd maar wel gewoon in je prullenbak blijft staan).
Dit maakt het idd al wat makkelijker, maar het streven is natuurlijk om het zonder slepen voor elkaar te krijgen.
Jester-NL schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:58:
Ik lees aan het eind van de OP de volgende vraag:
[...]
Als ik (en ik werk ook met IMAP) een bericht selecteer en (op wat voor wijze dan ook) verwijder, kreeg ik in Outlook 2007 inderdaad een doorgestreept bericht.

Wat ik in mijn posts aangeef is dat 'slechts' een visuele reminder is. Het bericht is verplaatst, maar de folder is nog niet ververst. Ververs de folder (bijvoorbeeld door naar een andere folder te navigeren, en weer terug te keren naar de inbox) en alle berichten die net (voor het verversen) nog doorgestreept aanwezig waren, zijn nu niet meer in de folder zichtbaar. Kortom, ze zijn "door de deleteknop naar de prullenbak gestuurd". (Dat was al gebeurd door op 'delete' te drukken, hence de streep door de mail, maar visueel lijkt Outlook2007 dat niet onmiddelijk te kunnen).
Outlook 2010 doet exact wat de TS verwacht. Druk op 'delete' en mail verplaatst naar prullenbak, zonder dat er een doorgehaalde versie in de inbox blijft staan totdat deze een keer is ververst.
zoals ik hierboven al zei, ze worden door de deleteknop permanent verwijderd (na een purge) en dus niet naar de prullenbak gestuurd.
r0b schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:51:
Strikethrough betekent dat ze nog gepurged moeten worden. Dit gebeurt wel bij de volgende start / send-receive.

Om de verwijderde mails toch direct uit je view te verwijderen: View -> Current view -> Hide messages marked for deletion
Als je de "Hide Messages marked for deletion" View gebruikt verdwijnt het preview window aan de rechterkant en wordt de gehele rechterkant van het scherm voor de inhoud van je inbox gebruikt, wellicht is dit wel makkelijk op te lossen, moet ik nog naar kijken.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Zoals al gezegd, ik gebruik (ook) IMAP, en ik heb eigenlijk geen moer aan de instellingen zitten wijzigen. Een en ander werkt bij mij zoals ik hier beschrijf.
Kortom, alle mails die ik aanklik en op wat voor manier dan ook verwijder, komt dat mailtje in mijn prullenbak terecht (zowel online als offline). Die prullenbak moet ik vervolgens op een later moment legen.
het lijkt mij dat het permanent verwijderen van je mail niet zo zeer een IMAP gerelateerd probleem is, maar veel eerder gevonden moet worden in de instellingen van je outlook.

me @ last.fm

• tabakje
Jester-NL schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:05:
Zoals al gezegd, ik gebruik (ook) IMAP, en ik heb eigenlijk geen moer aan de instellingen zitten wijzigen. Een en ander werkt bij mij zoals ik hier beschrijf.
Kortom, alle mails die ik aanklik en op wat voor manier dan ook verwijder, komt dat mailtje in mijn prullenbak terecht (zowel online als offline). Die prullenbak moet ik vervolgens op een later moment legen.
het lijkt mij dat het permanent verwijderen van je mail niet zo zeer een IMAP gerelateerd probleem is, maar veel eerder gevonden moet worden in de instellingen van je outlook.
Ik gebruik een vers geinstalleerde outlook en heb geen noemenswaardige instellingen veranderd, na het lezen van een hoop andere sites blijkt dan ook dat ik één van velen ben die een oplossing voor dit probleem zoekt, niemand heeft echter dé oplossing.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

;)
Outlook 2010... Beta is nu te downloaden bij Microsoft...

me @ last.fm

• tabakje
Jester-NL schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:39:
;)
Outlook 2010... Beta is nu te downloaden bij Microsoft...
Lekker betrouwbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Heej,

Ik heb dit probleem dus ook net een imap server, in roundcube werkt het verwijderen perfect, bericht gaat netjes naar de prullenbak in in outlook ook. Maar zodra je in outlook iets verwijderd komt er een streep door en daar blijft het bij. Hij blijft hoe dan ook staan... :? Welke mailserver heb je als ik vragen mag? Misschien heeft het daar wat mee te maken?

Greetz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
Freezhost schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:33:
Heej,

Ik heb dit probleem dus ook net een imap server, in roundcube werkt het verwijderen perfect, bericht gaat netjes naar de prullenbak in in outlook ook. Maar zodra je in outlook iets verwijderd komt er een streep door en daar blijft het bij. Hij blijft hoe dan ook staan... :? Welke mailserver heb je als ik vragen mag? Misschien heeft het daar wat mee te maken?

Greetz!
Ik heb een mail-account bij nxs hosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Freezhost schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:33:
Heej,

Greetz!
Als je bovenstaande replies erop ook even doorloopt weet je exact hoe dat probleem veroorzaakt wordt en hoe je het wel kan verwerken :)
Pagina: 1