Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] Melding netwerk verbindingen niet hersteld tijdens boot

Pagina: 1
Acties:

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-11 21:12
Ik heb in windows 7 (pro) een 4tal samba shares "gemount" (netwerk verbinding maken) als "schijven".

Dit werkt prima echter telkens als het systeem opstart krijg ik een "pop up" bij de klok met de melding dat de netwerk verbinding niet gemaakt zijn.

Ga ik in de verkenner kijken dan staat er dus inderdaad een rode streep door het netwerk icoontje van deze mount. Klik ik echter op de mount dan maakt ie wel gewoon verbinding en wordt het netwerk icoontje ook weer normaal.

Dit gebeurd bij **alle** netwerk verbindingen die ik heb gemaakt.

De verbinding wordt gemaakt met een linux server in mijn netwerk, deze is 24/7 online, hier is geen probleem mee. (andere systemen hebben geen problemen met deze shares).

Omdat windows7pro geen nfs ondersteund ben ik helaas genoodzaakt om deze shares via samba te benaderen echter deze moeten natuurlijk wel gewoon werken als de pc start en niet met de hand worden gestart zoals nu.

De optie "opnieuw verbinding maken bij aanmelden staat aan" bij alle gemaakte netwerk shares.

Mijn vraag is nu:
- waarom is vermeld win7 dat de netwerk verbinding niet is gemaakt
- hoe kan ik win7 automatisch laten reconnecten zodat ze wel werken

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Via wat voor adapter maak je verbinding met je share?

Als het (usb) wireless is kan het zijn dat de netwerk interface later gestart wordt dan de poging tot het verbinden met de netwerk locatie. Ik heb nl soms ook het probleem dat m'n usb wireless verbinding er even over doet voordat alles in de lucht is en dan heb ik een vergelijkbare situatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Laurens-R op 17-06-2010 15:16 ]

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-11 14:56
EvilB2k schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:14:
Als het (usb) wireless is kan het zijn dat de netwerk interface later gestart wordt dan de poging tot het verbinden met de netwerk locatie. Ik heb nl soms ook het probleem dat m'n usb wireless verbinding er even over doet voordat alles in de lucht is en dan heb ik een vergelijkbare situatie.
Klopt ja heb ik ook, via de LAN niet. Vrij irritant als je dan Windows media center opstart om via de NAS een film te kijken en hij zegt dat je netwerklocatie niet beschikbaar is. Zou ook wel een oplossing hiervoor willen weten.

Kan het misschien met de service vertraagd laten opstarten? Als het een aparte service is tenminste ;)

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
zoals al gevraagt wat zijn de specs voor je netwerk, en log je in op de schijven met de zelfde user als dat je inocht in je PC of is dat een ander user ?

[ Voor 6% gewijzigd door gulie op 17-06-2010 15:27 ]

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

maak de share eens aan en vink de optie "reconnect at logon" eens uit? kan zijn dat je netwerkverbinding later wordt ingesteld dan het mounten van de shares.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-11 21:12
Het is gewoon een 100mbit bekabelde utp verbinding.
De samba is zonder user/pass, elk systeem binnen het netwerk kan deze shares zonder enige login benaderen.

Wat me opvalt is dat als ik de firewall geheel uitzet in w7 de melding niet meer krijg, dit hoort toch niet lijkt me?

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
dat kan wel, als ik mij niet vergis gaat bij Win7 eerst de Firwall up en dan pas de porten open. mogelijk dat die daarmee dan iets wat niet standaart is blokeerd.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 14:29
De oplossingen in IP volgt te traag tijdens opstarten werken bij mij, maar zijn niet helemaal ideaal. Iemand nog een andere oplossing?

[ Voor 84% gewijzigd door Moriaty op 30-11-2010 17:40 ]

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Pagina: 1