ATI 5770: Asus vs XFX

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views

• dentitten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01 14:52
Hallo allemaal,

Ik zoek hier een antwoord op de eenvoudige vraag: welke van de 2 zou ik nemen ?
Dit leek eerst eenvoudig maar werd steeds ingewikkelder, dus vraag ik jullie hulp.

Asus: http://www.alternate.be/h...rten+ATI&l3=Radeon+HD5000
XFX: http://www.alternate.be/h...rten+ATI&l3=Radeon+HD5000

De standaard is volledig dezelfde, maar:
- De XFX draait op grotere snelheden ? Maar dit is, heb ik gelezen, bij Asus makkelijk ook te bekomen ? Kan ik ergens benchmarks vinden ? (ja ik heb al gegoogeld)
- Bij de ASUS is er maar 1xDVI en 1xVGA.Ik gebruik 2 schermen. Zorgt VGA voor een slechter beeld ? Het is een 19" scherm. Ik las dat dit niet echt een verschil maakt? Via HDMI, wat de ASUS ook heeft, kan je een convertor kopen naar DVI, maar deze kosten gauw 30 euro. Wat maar een 'domme' kost is
- De XFX kaart is 20€ duurder.
- Welk merk is het betrouwbaarst ? Qua falen (temperatuur), support, ...
- Misschien valt er zelfs een andere kaart een te raden?
- .... ?

Met vriendelijke groeten,
Tom

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die 25mhz van de XFX stelt inderdaad niet zoveel voor, dat lukt je met de Asus ook prima. Het kwaliteitsverschil tussen DVI en VGA ga je niet merken. VGA is analoog en daarmee wat storingsgevoeliger maar zolang je geen absurd lange kabels gaat gebruiken maakt het niet zoveel uit.

Wat mij wel interessant lijkt is dat beide kaarten een andere koeler gebruiken. Daar zou nog best wat prestatieverschil tussen kunnen zitten wat geluid/temperatuur betreft, maar ik neem aan dat van beide kaarten wel een reviewtje te vinden is waarin ook dat besproken wordt?

• Uittenbogaard
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-02 20:25
Ik zou voor dat verschil in geld voor de XFX gaan, je hebt namelijk nog wel 400Mhz extra snelheid bij het geheugen. Daaarnaast lees ik in diverse reviews en commentaar dat de koeler van die ASUS nogal herrie gaat maken onder load, en dat de temperaturen flink kunnen oplopen. De XFX heeft gewoon de standaard koeler.

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 14:28
De Asus ondersteunt geen Eyefinity...
De XFX heeft standaard al 2 DVI poorten, en 1 HDMI poort die trouwens NIET alle 3 tegelijk gebruikt kunnen worden!!
De DVI poorten kan je natuurlijk omvormen naar VGA.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hi en welkom op GoT :W

Helaas zijn dit soort aankooptopics (of boodschappenlijstjes) niet toegestaan op ons forum. Lees **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? voor algemene info en zie de rest van dit subforum voor de nodige pointers voor je nieuwe aankoop. We verwachten dat wwn tweaker uiteindelijk zelf zijn keuze zal kunnen maken. Daarom gaat dit topic dicht.

Dit topic is gesloten.