help: extern hd wordt niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Halloo!

Ik weet niet of ik hier goed zit, mijn excuses hier dan voor, maar ik zit echt even omhoog...

Sinds vanochtend kom ik niet meer op mijn externe harde schijf.. Ik heb niets gedaan, opeens deed ie het niet meer.

Windows 7

De naam is veranderd in Local Disk en als ik erop klik staat er: You need to format the disk in drive H: before you can use it.

Ik druk dan op cancel en vervolgens komt er een pop-up met de volgende melding: H:\ is not accessible. Data error (cyclic redundancy check)

Wie kan mij helpen? Ben allerlei fora afgeweest maar kan nergens DE oplossing vinden.. Ben al sinds 11 uur bezig..

Het stomme is dat ik binnenkort na mn tentamens alle foto's wou kopieren op de pc van mn moeder, maar ja, nog niet gedaan dus, en nu doet hij dit.. Een paar maanden geleden was mn pc gecrasht en had ik geluk dat veel nog op mn externe hd stond, maar nu heb ik dat helaas niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je in diskmanagement kijkt, wordt de schijf dan nog wel goed herkend?
De makkelijkste oplossing is dan gewoon de partitie wegmikken, opnieuw aanmaken, formatteren en je backup terugzetten.
Of als je geen backup hebt proberen nog wat terug te halen dmv een datarecover progje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Doet de schijf het nog wel op een andere PC? Zo ja, dan is mogelijk de driver van USB voor je moederbord OF de USB-poort zelf rot. Zo nee, met kennis van zaken de schijf uit de enclosure halen en middels een PATA/SATA-kabel direct op een moederbord aansluiten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 13:35
Heb je al eens geprobeerd de schijf vanuit een ander OS te benaderen? (Linux, Windows XP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In diskmanagement wordt ie wel herkend.. Er staat bij: Healthy (Primary Partition) Filetype: RAW
Hij zegt echter dat ie helemaal vrij is, 100% terwijl hij echt behoorlijk vol stond :(

Heb dus geen backup...

Welke datarecover programma raad je aan?
Getdataback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schijf doet het niet op een andere PC.. en de technische dingen begin ik niet aan want zo'n computerheld ben ik niet...

Ook niet vanuit een andere OS benaderd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Thematopic: Datarecovery
Neem die eens door voor de nodige ervaringen met datarecover progjes. Zolang je maar niets wegschrijft op die disk heb je kans dat je het nog wel terug kan halen. tenzij de disk fysiek problemen heeft, dan is de kans dat je de data kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Laatst online: 12-09 13:50

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Lijkt alsof je Partition table pleite is. Idd even met data recovery progje aan de slag gaan. Misschien is er nog een secondary partition table op de schijf aan wezig.

Wat ook kan helpen is hem aan een linux of apple bak te hangen. Heb daar wel eens rare dingen mee gemaakt dat widnows hem niet meer wilde zien en een linux bak wel.

Idd niet formateren want dan wordt het lastiger om de bestanden terug te krijgen.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, formatteren doe ik absoluut niet.. Ben alleen wel bang dat alles kwijt is aangezien hij zegt dat 100% vrij is.. Maar ik ga nu even naar een andere pc en kijken of hij anders reageert op windows vista ipv 7..

Thanks voor de reacties in ieder geval!

Edit:
Windows vista reageert hetzelfde als windows 7... Lokaal station. Lukt niet om te openen...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
Logisch dat Vista hetzelfde reageert als Windows 7 want beide gebruiken dezelfde file indeling.

Onder welke OS was je externe schijf geformateerd eigenlijk toen je ze in gebruik nam?
Ben je recentelijk van OS veranderd?
Welke versie van Windows 7 gebruik je? (Home, Professional, Ultimate)

[ Voor 22% gewijzigd door belgian1 op 16-06-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:35

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Dit soort dingen gebeurt alleen als:

1. je zelf hebt lopen prutsen
2. de disk stuk is

Natuurlijk kun je proberen om met datarecovery aan de slag te gaan. Maar met een defecte disk heb je weinig kans.

Als die gegevens echt spannend zouden zijn had je al lang de motivatie gevonden om een kopie te maken dus zo belangrijk is het niet, dus besteed er niet teveel moeite aan is mijn advies.

Toch kun je overwegen om een professioneel datarecovery bedrijf in te zetten, dat kost geld maar geeft meer kans op succes. Zolang je maar niets aanpast op de schijf kun je zelf eerst klooien met tooltjes, maar pasop, mogelijk verknoei je je enige kans op recovery als je niet weet wat je aan het doen bent.

[ Voor 14% gewijzigd door Q op 16-06-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn externe harde schijf is nooit geformateerd. Ben recentelijk van XP naar Windows 7 gegaan. Geen idee welke versie ik gebruik, neem aan dat dat dan wel Home zal zijn? Zit nu op een andere pc dus kan het niet checken.

Ik heb zelf niet lopen prutsen aan mn disk, zat gewoon muziek te luisteren en opeens stopte hij ermee.
Ik ben nu met Testdisk alle bestanden aan het kopieren op mn gewone schijf (de belangrijkste laat ik hier gelijk ook staan als backup, als ik ze later weer overzet op mn harddisk). Tot nu toe gaat dit wel goed, het kost alleen erg veel tijd. Maar mn belangrijkste bestanden heb ik gelukkig nog :)

Hierna moet ik de harddisk herstellen, maar ik neem aan dat daar ook wel een gebruikershandleiding voor staat op dit forum, dus dat kan ik zelf wel uitzoeken (tenzij iemand mij die moeite heel graag wil besparen ;))

In ieder geval dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zou die disk eerst eens testen met een testtooltje, niet dat je alsnog een halfgare disk in gebruik neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
Hang de schijf aan een windows XP machine, indien je daar aan je data kunt is je disk ok.

Windows XP fileindeling is namelijk niet compatibel met Windows 7 (bron microsoft tutorial upgrading Windows XP to Windows 7).
http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/help/upgrading-from-windows-xp-to-windows-7

Foutief gelezen van me, gaat over file transfer wizard in xp

[ Voor 7% gewijzigd door belgian1 op 17-06-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

belgian1 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:16:
Hang de schijf aan een windows XP machine, indien je daar aan je data kunt is je disk ok.

Windows XP fileindeling is namelijk niet compatibel met Windows 7 (bron microsoft tutorial upgrading Windows XP to Windows 7).
http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/help/upgrading-from-windows-xp-to-windows-7
Ehh, waar zie jij dat het niet compatible is? Je kunt prima een disk gebruiken op zowel Win7 als WinXP hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor testtool?

Ik gebruikte net hard disk low level format tool, na een paar uur formatteren gaf hij een foutmelding aan en is ie ermee gestopt. Nu pakt dit programma mijn externe schijf uberhaupt niet meer..

Als ik met rechtermuisknop op lokaal station klik en dan verkennen/openen staat er nu : F:\ is niet toegankeljik. De parameter is onjuist.

Wat moet ik doen?
Pagina: 1