Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 20:39
Situatie

2 schermen van samsung. een 2333HD en een F2380 en een LCD TV van Philips
Beide schermen beschikken over een DVI, VGA en HDMI ingang.

De pc is een intel i7 930 met een geforce 250GTS of een HP laptop met HDMI uitgang.

Als ik de schermen, met DVI of VGA aansluit op de laptop of de pc, dan is er totaal geen probleem. Perfect beeld, alles in orde.

Sluit ik ofwel de laptop ofwel de PC aan op 1 van de schermen via HDMI, dan is heel dit beeld wazig, en vallen er stukken weg van het scherm (zitten als het ware onder het frame) idem bij het aansluiten op de TV

Ik heb al eens met een andere kabel geprobeerd, maar geen resultaat. Ik heb al in de instellingen zitten kijken van het controlepaneel van de pc als van de monitors, maar vind daar niet onmiddellijk iets.

Wat kan dit zijn?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Al geprobeerd de "vernieuwingsfrequentie" te veranderen? Heb hier ook een scherm waar deze op 60 moet staan, anders vallen delen buiten het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
En anders iets met 'overscan' proberen, dat zorgt ook zo vaak voor problemen bij PC aan TV hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pul
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-08 13:54

Pul

Hetzelfde probleem als hier misschien?
Zwarte rand rond HDMI beeld Syncmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Nee, het omgekeerde, ik heb het wel al eens doorgelezen.

alvast bedankt, ik ga dit straks eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Gebruik je dezelfde HDMI kabel voor alle test cases? (misschien kapot?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
Waarschijnlijk wordt er geen gebruik gemaakt van de native resolutie. Kwestie van over-/underscan vinden en deze een beetje terugschroeven. Waarom dit niet gebeurt bij DVI of VGA is mij echter wel een raadsel :?

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
kipusoep schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:40:
Gebruik je dezelfde HDMI kabel voor alle test cases? (misschien kapot?)
Nee hoor, het staat er ook ergens dat ik al eens een andere kabel gebruikt heb. Andere lengte ander merk.

Ik gok op die scaling ergens, toch nog eens goed zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
-Tom schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:51:
Waarschijnlijk wordt er geen gebruik gemaakt van de native resolutie. Kwestie van over-/underscan vinden en deze een beetje terugschroeven. Waarom dit niet gebeurt bij DVI of VGA is mij echter wel een raadsel :?
Het is de eerste keer dat ik dit ook tegenkom.

Ik heb bij mezelf thuis 2 pc's een gewone simpele Dell studio, zo'n heel kleine en een systeem met 2x 5870 in crossfire en beiden zijn aangesloten met HDMI en werken probleemloos.

Het is wel zo dat de dell een gewone intel grafische kaart heeft en mijn systeem ATI kaarten. De HP laptop en de vaste pc in dit geval beschikken over een nvidea grafische kaart ...

Of dit er iets met te maken heeft, geen idee
Pagina: 1