Zwarte rand rond HDMI beeld Syncmaster

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Forumgenoten,
Wie van jullie kan me helpen met het volgende probleem? Ik heb een Samsung Syncmaster 2494HM. Op zich een schitterende buis. Ik gebruik deze al een half jaar op de analoge VGA kabel zonder problemen.

Nu dat ik deze via HDMI aansluit op mijn nieuwe DELL Zino HD wordt het beeld een centimeter of drie te klein afgebeeld. Er is een zwarte rand rond het beeld en het beeld is ook onscherp wat suggereert dat het beeld niet de native resolutie van de buis toont. Analoog op dezelfde machine werkt alles wel, maar valt het kleurenbereik terug naar high color. Ik heb de analoge ingang echter voor mijn laptop nodig, en daarbij wil ik HD films kunnen bekijken.
Dell werkt met een Atidriver onder W7, beiden bijgewerkt to de laatste versie. Ik heb autodetect zowel op de Dell als het beeldscherm geprobeerd zonder resultaat.
Zodra ik een HDMI kabel inprik blokkeert/grijst in het Syncmaster menu de instelmogelijkheden voor beeldverhoudingen. Wie weet raad?
Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pul
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-08 13:54

Pul

'k Had deze week ook problemen met zwarte randen..
Wat bij mij de oplossing was:
-in je driver (bij mij ati's ccc) overscan op 0% zetten
hierdoor kreeg ik ipv een zwarte rand niet eens m'n startbalk meer te zien..
-in de on-screen-menu wat met instellingen prutsen, volgens mij was het pc/av, maar weet het niet meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facundo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-08 21:39
Dit heb ik dus precies hetzelfde, heb ook al een topic, maar wil me graag aansluiten bij de vraag van RvBeek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:10
ik heb ook zoiets maar gebruik XBMC 9.11, zal waarschijnlijk ook wel ergens in de instellingen zitten, echter nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02
Voor degenen die het niet kunnen vinden in CCC: ATI GPU Scaling: Removing the Black Bars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Wanneer je je scherm op AV zet wordt je beeld iets groter dan als hij op PC staat dacht ik. Als je scherm dan al fullscreen is kan ik me voorstellen dat je startbalk van je scherm afvalt.

Ik had hetzelfde probleem gister. (ubuntu, dus had geen gpu scaling opties)
In ieder geval was dit gister bij mij het geval, ik heb het toen weten op te lossen door de driver te deinstalleren, wat te rommelen met resoluties (goede verhouding gekozen) en vervolgens driver weer te installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Urithar op 10-06-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen,
Het werkt. Bedankt voor de tips! De hopeloos verstopte scalingopties maakten het verschil. 8)7
rvbeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkliquid0546
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05-2022
dank jullie het is me nu gelukt na anderhalf uur prutsen }:O
Pagina: 1