Kamer isoleren wegens aankoop Logitech z-2300

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 14:40
Hallo

ik heb sinds afgelopen zaterdag de Logitech z-2300 in mijn bezit. Nu zou ik graag mijn kamer isoleren om het geluid dat de speakerset + woofer produceert zo min mogelijk naar andere ruimtes over te laten brengen. Omdat dit nogal storend is voor de andere mensen bij mij thuis. De truc met de eierdozen tegen de muur ken ik, maar deze moeten gelijmt worden en laat het nu net lukken dat mijn kamer onlangs pas behangen en geverfd is. Dus dat is al geen optie. Heeft iemand nog meer ideeën omtrent hoe ik mijn kamer moet isoleren tegen geluidsoverlast voor anderen?

Ik zou graag zo veel mogelijk uit mijn woofer halen, want op dit moment is dit niet mogelijk vanwege de geluidsoverlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Echt niet vervelend bedoeld hoor, maar was een goeie koptelefoon dan geen betere optie? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
Dwazer schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:57:
Echt niet vervelend bedoeld hoor, maar was een goeie koptelefoon dan geen betere optie? :$
ik ga nogal graag uit de bol op mijn muziek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor een vloer heb je, hout of beton?
Bij een houten vloer (en andere dunne vloeren, of laminaat) zijn spikes aan te raden zo dat de subwoofer geen trilling doorgeeft aan de vloer... Een dikke tegel, met daarom de sub op spikes is het beste om te ontkoppelen.

Je kamer echt isoleren voor geluid is een boel werk, dat gaat je niet zomaar even lukken.. (dubbele wanden nodig enzo)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik weet niet wat je budget is maar je kan voor eierdozen gaan of je spouwmuren vullen met krantensnippers:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

fANAT1C schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:58:
Ik zou gewoon een betere speakerset kopen met ECHTE bass in plaats van dat gedreun dat uit die Logitech setjes komt. Een dikke resonerende dreun is namelijk veel hinderlijker dan een gecontroleerde bass.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

vind eerst eens uit waar het geluid voornamelijk door 'lekt'
Al isoleer je de muur nog zo goed maar heb je z'n deur van board tja dan schiet dat niet echt op zonder de deur te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:59:
Wat voor een vloer heb je, hout of beton?
Bij een houten vloer (en andere dunne vloeren, of laminaat) zijn spikes aan te raden zo dat de subwoofer geen trilling doorgeeft aan de vloer... Een dikke tegel, met daarom de sub op spikes is het beste om te ontkoppelen.
het is een soort "houten vloer", het is eigenlijk "Berry Floor" laminaat (gewoonweg laminaat). De lage frequenties van de subwoofer laten bij 't minste streepje lage tonen mijn deur trillen, zo hard dat het geluid boven mijn muziek uit komt. Zelfs in de kamer aan de overkant van de gang begint spontaan de deur te trillen. Ik heb al tochtstrippen aangebracht rondom de deur (op de plaatsen waar de deur de deurlijsten raakt) maar blijkbaar zorgt het trillen van de deur dat de deurklink beweegt, waardoor deze het vervelende geluid veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:31
Geloof mij, tegen de dreun uit dat ding kun je niet echt veel doen. Als de bass flink open wordt geschroefd, begint bij ons thuis de achterdeur te trillen, terwijl dat ding op mijn slaapkamer staat, op een rubberen mat. Eierdozen en dergelijke helpen meer tegen de iets hogere tonen, maar de <50hz houd je daar niet mee tegen.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Bitumen of lood helpt tegen lagere tonen maar is erg duur en lastig an te brengen.

Lost daarvan kun je die deurklinktrilling natuurlijk wel oplossen (even kijken wat er precies trilt).

[ Voor 39% gewijzigd door Juup op 15-06-2010 13:07 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

eierdozen etc gaan echt niet helpen mbt de isolatie. daarvoor heb je massa nodig (veel!) of het constructief ontkoppelen van de ene ruimte aan de andere.
Je kunt aan de slag gaan met voorzetwanden zodat je een spouwconstructie krijgt, maar ik denk dat dat in dit geval te kostbaar wordt. je kan dan beter voor dat geld een goede hoofdtelefoon kopen om te luisteren op de tijden dat er mensen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

kemphaas schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:03:
maar de <50hz houd je daar niet mee tegen.
Die zijn het probleem niet, want je zal schrikken hoe weinig zo'n subje onder de 50Hz doet. Logitechs domineren op de frequenties tot aan de resonantiefrequentie van de meeste kamers: 50 tot 60Hz. Daaronder zakt de response als een pudding in elkaar. Het lijkt dus meer dan het is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 15:29
Eierdozen isoleren niet, het gaat reflecties tegen, als een diffuser. Net als dat gordijnen niet isoleren maar de akoestiek wel helpen. En spikes koppelen juist, de vloertegel moet je op rubbers leggen om te ontkoppelen.
Isoleren gaat inderdaad met dubbele wanden, zwevende vloeren, een boel massa en een bak geld.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
hmm... dan maar "uit de bol gaan" wanneer ik home alone ben :')

echter zou ik willen weten hoe je dat trillen van de deurklink kan tegen gaan, aangezien mijn broer altijd hierover klaagt, niet eens over de lage bass tonen die mijn woofer eruit pompt.

[ Voor 60% gewijzigd door fANAT1C op 15-06-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

fANAT1C schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:20:
hmm... dan maar "uit de bol gaan" wanneer ik home alone ben :')

echter zou ik willen weten hoe je dat trillen van de deurklink kan tegen gaan, aangezien mijn broer altijd hierover klaagt, niet eens over de lage bass tonen die mijn woofer eruit pompt.
Pinnetje (of schroefje) eruit halen en even kijken? 8)7
Desnoods even het hele sluitwerk eruit schroeven?

Zal waarschijnlijk als gevolg van slijtage wat speling ontstaan zijn...
Oplossing: nieuw sluitwerk erin.
Indien alleen de kruk: steviger aandraaien / rubberen ringetje tussen klink en deurplaat / etc, hangt helemaal af van de oorzaak.

[ Voor 20% gewijzigd door AllSeeyinEye op 15-06-2010 13:25 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

dacht het ff niet :/

[ Voor 91% gewijzigd door teacher op 15-06-2010 20:05 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:22
Misschien kun je dit gebruiken? Geen ervaring of aandeelhouder...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:23:
[...]

Pinnetje (of schroefje) eruit halen en even kijken? 8)7
Desnoods even het hele sluitwerk eruit schroeven?

Zal waarschijnlijk als gevolg van slijtage wat speling ontstaan zijn...
Oplossing: nieuw sluitwerk erin.
Indien alleen de kruk: steviger aandraaien / rubberen ringetje tussen klink en deurplaat / etc, hangt helemaal af van de oorzaak.
'k heb de indruk dat het inderdaad slijtage is. als ik thuis ben zal ik even een foto posten van de klink in kwestie (spannend zeg :P). er zit enorm veel speling tussen de klink en de deur zelf, waardoor het binnenwerk ook gaat trillen en dus veel geluid maakt.

[ Voor 36% gewijzigd door teacher op 15-06-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 18:46

ResuCigam

BOFH

De Z-2300 staat bekend om zijn overdreven basgeluid. Wat als je het knopje van de bas een stukje terugdraait op de console? Volgens mij ben je dan van de meeste problemen af en heb je nog steeds voldoende bas over.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
ResuCigam schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:38:
De Z-2300 staat bekend om zijn overdreven basgeluid. Wat als je het knopje van de bas een stukje terugdraait op de console? Volgens mij ben je dan van de meeste problemen af en heb je nog steeds voldoende bas over.
ik kan hem wel minder zetten, maar dan heb ik niks aan mijn woofer. wat ik niet snap is, als ik het volume van de bass op de console volledig naar links draai (dus op 0 zet), hoor ik nog steeds bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 18:46

ResuCigam

BOFH

Ik heb zelf de bas op de console op -50% staan en heb nog voldoende bassgeluid over (en heb ook echt nog wat aan mijn woofer hoor ;) ).

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

fANAT1C schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:41:
ik kan hem wel minder zetten, maar dan heb ik niks aan mijn woofer.
Onzin. Je hoort toch meer dan genoeg bass? Dan kan het dus ook een stukje minder zonder dat je "niks aan je woofer hebt". Gewoon zo instellen dat je goed geluid hebt en dat anderen er niet zo'n last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

coyote1980 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:24:
Misschien kun je dit gebruiken? Geen ervaring of aandeelhouder...
Geluidsabsorberende materialen tegen het plafond en/of wand verminderen de reflecties en nagalmtijd in een ruimte. Hierdoor worden de akoestiek en verstaanbaarheid in een ruimte verbeterd.
het staat als op de pagina die je aanhaalt; nee dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:39

Gotez

42

Als je de sub wilt ontkoppelen dan helpen spikes vrijwel niet. Je kunt beter wat silliconen dopjes, dempers of noppen (voor bv wasmachines) kopen, hiermee kun je wel ' ontkoppelen'. Je vloer zal dan minder meetrillen.

Je kunt ook een echte subwoofer kopen ;)

Als laatste willen zware gordijnen nog wel eens helpen het geluid te dempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
Dat pinnetje in je deurklink haakt achter een soort boutje, die kan je aandraaien, zo komt je deurklink vaster tegen de deur aan. Moeilijk verhaal makkelijke daad, gewoon de klink er even afhalen, dan snap je het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
FritsYpeij schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:38:
Dat pinnetje in je deurklink haakt achter een soort boutje, die kan je aandraaien, zo komt je deurklink vaster tegen de deur aan. Moeilijk verhaal makkelijke daad, gewoon de klink er even afhalen, dan snap je het wel :)
er zaten vroeger plastic 'ringen' tussen de deurklink en het plaatje op de deur, maar waar die heen zijn weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het niet het probleem dat het ijzer van de klink gaat resoneren bij een bepaalde frequentie..( ik dot ook maar een gok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Subwoofer ontkoppelen zoals al eerder is gezegd, basregelaar zover mogelijk dichtdraaien (dan heb je nog steeds een overdreven bas) en dan de subwoofer zo neerzetten dat je de bas zo hard mogelijk hoort, waarschijnlijk is dat ergens in een hoek van je kamer. Bas tegenhouden gaat niet zomaar lukken.

Luisteren op hoog volume is trouwens slecht voor je gehoor.

[ Voor 6% gewijzigd door TBTL op 16-06-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ikzelf heb in de basreflex poort van de subwoofer van de z2300 een theedoek gepropt. Dit zorg ervoor dat je subwoofer niet meer zo belachelijk dreunt en het basgeluid iets "strakker" word.

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fANAT1C schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:07:
[...]
er zaten vroeger plastic 'ringen' tussen de deurklink en het plaatje op de deur, maar waar die heen zijn weet ik niet.
En daar is je antwoord dunkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
fANAT1C schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:58:
[...]
Draadloze koptelefoon =D

In ieder geval, je zou het beste kunnen overstappen naar bijvoorbeeld twee tweedehands Mission 762i bookshelves, die leveren een lekkere bas en iriteren je buren niet omdat ze niet op de grond staan :)

Ik denk dat je een studentenkamer hebt of iets dergelijks? het klinkt alsof je niet een enorm groote ruimte moet vullen, ga dan een stapje terug en denk aan kleine bookshelves (Kef/Mission) met een hoog rendement. Die logitech setjes zijn niet echt je-van-het. Zorg wel dat je een versterker er bij regelt met voldoende vermogen anders heb je alsnog een zompige bass (en dus overlast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.Zijlstra. schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:33:
[...]

Draadloze koptelefoon =D

In ieder geval, je zou het beste kunnen overstappen naar bijvoorbeeld twee tweedehands Mission 762i bookshelves, die leveren een lekkere bas en iriteren je buren niet omdat ze niet op de grond staan :)

Ik denk dat je een studentenkamer hebt of iets dergelijks? het klinkt alsof je niet een enorm groote ruimte moet vullen, ga dan een stapje terug en denk aan kleine bookshelves (Kef/Mission) met een hoog rendement. Die logitech setjes zijn niet echt je-van-het. Zorg wel dat je een versterker er bij regelt met voldoende vermogen anders heb je alsnog een zompige bass (en dus overlast)
Die logitechs zijn ook niet bedoeld om een grote ruimte te vullen ;).

@TS: als je op zoek gaat naar iets wat het dempt zoek dan naar producten die 50-60hz dempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:39

Gotez

42

Ik denk ook dat je beter over kunt stappen naar 'betere' speakers bv de B&W 686 of 685. lekker veel bas maar zo veel mooier als de logitechjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:19

elmoxx

xx xx xx

ik vrees voor je dat je voor de kosten om het goed te isoleren misschien wel beter een mooie set luidsprekers kan kopen waarbij je dan geen losse subwoofer meer nodig hebt.

Mijn ervaring is dat je bij dezelfde 'dreun-ervaring' veel minder trillingsgezeur hebt als je een set hebt waar je niet die .1 (oftewel de subwoofer) nodig hebt.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Dwazer schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:57:
Volgens mij ook. Ik heb hier ook een z-2300 staan, maar nadat ik een beetje deftige koptelefoon (K601) gekocht had zitten die speakers alleen stof te verzamelen. Het blijft gewoon een PC speaker set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
mja, gewoon mijn muziek niet te luid zetten is de boodschap vrees ik. 'k heb de z-2300 zaterdag gekocht omdat ik de x-240 wat zwakjes vond (4 jaar gebruikt, wou eens wat anders).
Pagina: 1