twijfel tussen SSD

Pagina: 1
Acties:
  • 555 views

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-01 22:01

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Topicstarter
beste forumleden.

er zal vasl al veel over geschreven zijn en ik zoek google af voor mijn antwoorden te vinden maar vind niet wat voor mij de doorslag geeft.
ik wil een SSD halen en twijfel tussen de intel x25-m 80 GB (ssdsa2mh080g2r5) en de ocz vertex turbo
ik heb zelf nog helemaal geen ervaring mer SSD's vandaar hier mijn vraag,
welk van de 2 is de 1: snelste 2: beste:
en welke raden jullie aan.
misschien is er nog een snellere ? rond die prijs, maar dat hoor ik dan graag.

alvast bedankt.

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Zijn er geen reviews te vinden van de genoemde ssd's?

Hoi!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-02 16:45
Dit is de beste, maar deze biedt het meeste waard voor zn geld :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 21:57

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wat ik zelf ook wel interessant vind is de momentus XT, een combinatie van een SSD met een harddisk. Alleen is er nog heel veel over te vinden. Het is wel een handige combinatie van snelheid en relatief veel opslagruimte.
pricewatch: Seagate Momentus XT ST92505610AS (Hybrid), 250GB SATA-300, 32MB

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-01 22:01

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Topicstarter
hoe kan de beste dan goedkoper zijn? alleen omdat hij 20 gb minder heeft?

dus die vertex 2 is de snelste?

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-02 11:49
mr.loepie schreef op zondag 13 juni 2010 @ 12:56:
hoe kan de beste dan goedkoper zijn? alleen omdat hij 20 gb minder heeft?

dus die vertex 2 is de snelste?
De vertex 2 is het snelst maar bij de Intel heb je voor 20 euro meer 20GB extra, dus meer value for money.

[ Voor 4% gewijzigd door Redblader op 13-06-2010 13:00 ]

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
AnandTech heeft een aardige reputatie opgebouwd mbt reviewen van SSD's. Onlangs is er ook een review geplaatst over de echt goedkope SSDs, maar in de vergelijkingstabellen staan er ook een paar iets duurdere modellen zoals de intel x25-m.

Verwijderd

Ik zelf heb de vertex 2 50gb egt een top ssd lkr snel en egt geen problemen ook trim werkt er top op
Ik zelf ben niet helmaal weg van Intel ssd's de cpu's wel maar ssd's niet weet niet helmaal waarom, misschien ook wel onterecht maar vind dat se een te grote markt proberen te pakken, en daar door dus niet 100% inzetten op elk product wat ze leveren wat bij ocz wel zo is en dus ook (denk ik) een kwalitatiever product kunnen afleveren dan intel in deze sector.
ook hoor je wel eens dat de intels een hoger precentage hebben van defecten, veel voorkomende problemen van intel is dat de ssd aardig snel vertraagd wat niet mag trouwens met een ssd en trim functie maar ook dat de software niet helemaal lkr werkt zie google http://lmgtfy.com/?q=problemen+intel+SSD%27s+
OCZ heeft zal ook wel fouten hebben maar ik heb ze tot nu toe nog niet ondervonden heb hem nu een maandje dus kan nog niet oordelen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Naast dat "wat moet ik kopen" topic's niet echt op prijs gesteld worden is er naar mijn idee in dit topic: Het grote SSD topic ~ Deel 6 genoeg informatie te vinden om tot een goed oordeel te komen wat te kopen. Daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.