Toon posts:

2 Netwerken over 1 internetverbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers

Ik had een vraagje over een internetaansluiting, ik heb op een heel aantal sites gezocht maar ik vind maar niet wat ik nodig heb. zouden jullie mij kunnen helpen?

Mijn probleem is als volgt, Ik moet in een cafe met daarboven een woonhuis een draadloze internetverbinding bouwen. Met welke apparatuur dat is aan mij zegt de eigenaar. Maar wat ik wil is dat het woonhuis en het cafe gescheiden van elkaar zijn, met ander wachtwoord.

Nu was mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij helpen met een fijne uitleg of een schema hoe ik het moet aansluiten/intellen en welke apparatuur ik het beste kan gebruiken.

Alvast bedankt

Gr. Teun

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een router waarbij je een guest zone kunt instellen zoals de D-Link DIR-855. Daarmee heb je 2 fysiek gescheiden wireless netwerken in de lucht.

Routers waarop de opensource DD-WRT firmware geinstalleerd kan worden hebben ook deze functionaliteit (binnen DD-WRT dus).

[ Voor 30% gewijzigd door redfoxert op 12-06-2010 13:32 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• supaduke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08-2021
Simpel, 2 verschillende SSID's op 2 verschillende subnetten. Alleen heb je daar waarschijnlijk wel een luxere draadloze router voor nodig, of 1 die DD-WRT kan draaien. Op de site van dd-wrt kun je wel vinden welke apparaten geschikt zijn.

Waarom wil je de netwerken trouwens scheiden?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
supaduke schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:33:
Waarom wil je de netwerken trouwens scheiden?
Ik zou mijn privé netwerk ook niet willen delen met klanten in de kroeg .... stukje privacy bescherming dus.

https://discord.com/invite/tweakers

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Opties zijn legio:
  • Wireless Access point aansluiten op een wireless modem/router Beide op een ander kanaal zetten en een andere beveiliging configureren. Nadeel is dat de computers elkaar wel zouden kunnen zien
  • Andere wireless router (dus zonder of met uitgeschakelde modem functie) op een van de ethernet poorten van de eerste zetten. Zorg daarbij wel dat je 2 verschillende IP ranges configureert.

Geen Ping, wel Pong

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 12:51
Er zijn een hoop routers compatibel met DD-WRT of andere firmware die twee SSID's kan uitzenden.
Kies er daar eentje uit en je bent quasi klaar.

Je kan uiteraard ook voor twee routers gaan en elk in een andere IP-range gooien.

[ Voor 36% gewijzigd door Petervanakelyen op 12-06-2010 13:41 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Als je accesspoint/router over accesspoint isolation beschikt kun je dat ook gebruiken. Daarmee kunnen apparaten die via wireless verbonden zijn elkaar niet benaderen en alleen via het wireless naar buiten toe.

Mijn oude wrt54g v5 heeft het al, dus ik ga er van uit dat er meerdere nieuwe routers zijn die dit ook kunnen.

Zie hier bijv.:

http://linksys.custhelp.c...std_adp.php?p_faqid=17335

[ Voor 14% gewijzigd door max op 12-06-2010 13:51 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

We gaan hier verder: 2 Netwerken over 1 internetverbinding, want dit heeft niets met AUD te maken natuurlijk.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.