Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers

Ik had een vraagje over een internetaansluiting, ik heb op een heel aantal sites gezocht maar ik vind maar niet wat ik nodig heb. zouden jullie mij kunnen helpen?

Mijn probleem is als volgt, Ik moet in een cafe met daarboven een woonhuis een draadloze internetverbinding bouwen. Met welke apparatuur dat is aan mij zegt de eigenaar. Maar wat ik wil is dat het woonhuis en het cafe gescheiden van elkaar zijn, met ander wachtwoord.

Nu was mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij helpen met een fijne uitleg of een schema hoe ik het moet aansluiten/intellen en welke apparatuur ik het beste kan gebruiken.

Alvast bedankt.

Gr. Teun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 00:03
Als ik simpel denk: zou een tweede wireless basisstation met ander ssid/wpa2sleutel/kanaal in bridgemodus genoeg 'apart' zijn? Dan kan je (ik neem aan dat de aansluiting in het woonhuis is) een standaard wlanoplossing in het woonhuis aanleggen. Daarna een kabeltje naar het cafe en vervolgens daar een aparte wlan router (evt zelfs in bridged modus) ophangen met andere toegangsgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Als je accesspoint/router over accesspoint isolation beschikt kun je dat ook gebruiken. Daarmee kunnen apparaten die via wireless verbonden zijn elkaar niet benaderen en alleen via het wireless naar buiten toe.

Mijn oude wrt54g v5 heeft het al, dus ik ga er van uit dat er meerdere nieuwe routers zijn die dit ook kunnen.

Zie hier bijv.:

http://linksys.custhelp.c...std_adp.php?p_faqid=17335

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-09 21:36

allure

Titaan fase 2/3

Ik weet dat de Draytek 2130, 4 losse ssids kan uitzenden, met elk hun eigen instellingen.

De gebruikers zijn per SSID onderling van elkaar te isoleren.
Het cafe en woonhuis zijn door een aparte SSID van elkaar gescheiden.

[ Voor 25% gewijzigd door allure op 12-06-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Zoals ik al verteld had in je andere topic kan je een router kiezen die twee draadloze signalen kan uitzenden die van elkaar zijn gescheiden. Veel moderne routers hebben dat al in het standaard-firmware zitten, voor vele andere kan je alternatieve firmware gebruiken. Een goed voorbeeld vind ik zelf overigens een La Fonera: je kan er alle mogelijke custom firmware op draaien (DD-WRT), de hardware is er op gebouwd om twee SSID's tegelijk uit te zenden (met Wireless-N als je dat wil) en je kan klanten in het cafe eventueel nog een mooie inleidingspagina geven ook.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties ik ben weer een erg geholpen, sorry voor het foute topic
Maar kan iemand mij dan zeggen waar ik die dubbele nerwerkrouters kan vinden + wat die software is, want ben nog niet helemaal thuis in die termen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 13:25
ik heb een netgear dgnd3300 modem router

ondersteund 2.4 ghz en 5 ghz, kan op beide frequenties een ssid uitzenden, ook verschillende

ook is het mogelijk om een "guest network" te maken, en deze is dan ook op een ander kanaal in te stellen, te isoleren van het thuisnetwerk, aparte beveiligingssleutel in te slellen enz enz

router heeft ook remote management, (via internet) heeft een usb poort (kan ook via het web benaderd worden, en via ftp) 4 100mbit lan poorten, en ondersteuning voor adsl2+

ben er zelf erg tevreden mee, als er mensen over de vloer komen om te gamen e.d kan ik even snel een ander netwerkje in de lucht hangen, en hoef ik niet mijn eigen wifi ww door te geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:04:
Bedankt voor de reacties ik ben weer een erg geholpen, sorry voor het foute topic
Maar kan iemand mij dan zeggen waar ik die dubbele nerwerkrouters kan vinden + wat die software is, want ben nog niet helemaal thuis in die termen
Zowat alle Drayteks kunnen dit. Staan er genoeg in de pricewatch.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

Waar dient het netwerk in het cafe voor??

je hebt totaal geen ervaring, waarom zou je dan het risico lopen aangezien je het netwerk voor een commericeel bedrijf op gaat zetten waarbij security toch wel goed ingericht moet zijn om problemen te voorkomen....

ervaring er mee op doen is natuurlijk goed en wenselijk voor jezelf als je verder wilt in de IT maar is dit wel het beste voor het cafe/persoon waar je het voor gaat doen? (hoe heb je jezelf dusdanig verkocht dat de ervaring totaal niet meetelt? moet familie zijn :))

niet lullig bedoelt maar google is trouwens je beste friend.....
als je bijvoorbeeld de La Fonera neemt die genoemd is dan kom je met de eerste hit al op de pagina en van af daar zoek je verder (eigen inzet wordt ook nog verwacht op dit forum)
pak een naam van een van de andere genoemde devices en je vindt daar ook meer info over en waar je ze kan kopen, pricewatch is ook nog een goede plek om te kijken.....

[ Voor 19% gewijzigd door WPN op 16-06-2010 22:24 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
De alternatieve firmware heet DD-WRT. Alle routers die DD-WRT ondersteunen, hebben die optie. Er zijn ook routers die dat met hun standaard firmware kunnen. Een aantal populaire routers met Wireless-N:

- La Fonera 2.0n: http://www.fon.com/en/product/fonera2nFeatures
- Netgear WNDR3700: pricewatch: Netgear WNDR3700
- TP-Link WR1043ND: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1