Ik zit al langere tijd te denken wat voor mij het meest handige is om te doen: een HTPC bouwen of een mediaplayer aanschaffen....
Wat is mijn huidige situatie, en waar wil ik heen:
Wat heb ik:
Momenteel heb ik een XBOX met XBMC in de woonkamer staan, gekoppeld aan mijn netwerk. De XBOX hangt middels een optische kabel aan mijn speakerset.
XBOX wordt voor de volgende zaken gebruikt: afspelen van films/series, afspelen van muziek en afspelen internet radio.
Ding staat gemiddeld 5-8 uur per dag aan als ik niet aan het werk ben.
Wat wil ik:
In principe wil ik datgene wat hier boven staat, echter wil ik de films/series afspelen op HD kwaliteit (1080
i/1080p). Aangezien de XBOX geen HD content kan afspelen, zal er of een HD Mediaplayer moeten komen, of een HTPC.
Persoonlijk ben ik heel erg gecharmeerd van XBMC, en zou dat het liefst zo behouden. Echter: het is geen must.
Nu zit ik te denken wat ik zal doen.
Voordelen van een HTPC: is uitbreidbaar met diverse opties (bijv extra opslag, TV kaarten etc), draait XBMC
Nadelen: duur in aanschaf, zal van scratch moeten beginnen
Voordelen mediaplayer: relatief goedkoop, klein, alles in een apparaat
Nadelen mediaplayer: niet per definitie uitbreidbaar, kan voorkomen dat deze niet alle formaten afspeelt, geen XBMC
Wie heeft kan een advies geven over wat nu verstandig/handig/wijs is?
Budget = ongelimiteerd, dat is geen issue.
Wat is mijn huidige situatie, en waar wil ik heen:
Wat heb ik:
Momenteel heb ik een XBOX met XBMC in de woonkamer staan, gekoppeld aan mijn netwerk. De XBOX hangt middels een optische kabel aan mijn speakerset.
XBOX wordt voor de volgende zaken gebruikt: afspelen van films/series, afspelen van muziek en afspelen internet radio.
Ding staat gemiddeld 5-8 uur per dag aan als ik niet aan het werk ben.
Wat wil ik:
In principe wil ik datgene wat hier boven staat, echter wil ik de films/series afspelen op HD kwaliteit (1080
i/1080p). Aangezien de XBOX geen HD content kan afspelen, zal er of een HD Mediaplayer moeten komen, of een HTPC.
Persoonlijk ben ik heel erg gecharmeerd van XBMC, en zou dat het liefst zo behouden. Echter: het is geen must.
Nu zit ik te denken wat ik zal doen.
Voordelen van een HTPC: is uitbreidbaar met diverse opties (bijv extra opslag, TV kaarten etc), draait XBMC
Nadelen: duur in aanschaf, zal van scratch moeten beginnen
Voordelen mediaplayer: relatief goedkoop, klein, alles in een apparaat
Nadelen mediaplayer: niet per definitie uitbreidbaar, kan voorkomen dat deze niet alle formaten afspeelt, geen XBMC
Wie heeft kan een advies geven over wat nu verstandig/handig/wijs is?
Budget = ongelimiteerd, dat is geen issue.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...