Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 10:27

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Topicstarter
Punt 1 (dansende pixels):

Sinds een week heb ik nu de LG 50PK350 plasma tv. Het beeld over het algemeen is heel mooi. Helemaal vanaf 1,5 meter en meer afstand. Want als ik dichterbij kom, zie ik dansende pixels in alle overlappende delen van kleuren. Bijvoorbeeld bij een overgang van wit naar zwart krijg je grijs en in dat grijze gedeelte zie ik allemaal groene en rode dansende pixels (groen heeft wel de overhand).

Nu heb ik al rond lopen struinen op het internet en op GOT, maar toch kan ik geen conclusie geven over of dit hoort of niet. Ook heb ik een collega die in de consumentenelektronica (reparatie) heeft gewerkt en zegt dat dit eigenlijk niet hoort bij plasma en al helemaal niet bij een nieuwe.

Ik heb veel instellingen geprobeerd, zoals het verlagen van het contrast, brightness, scherpte en kleur, maar te allen tijde hou ik de dansende pixels.

Is er misschien iemand die mij hier meer over kan vertellen voor dat ik contact opneem met LG?

Punt 2 (flikkerend beeld):

Als ik naar de tv kijk en helemaal als ik langs de tv kijk, zie ik de tv flikkeren, net als een oude CRT die op een te lage frequentie staat. Nu heb ik allerlei media geprobeerd, zoals PS3, PC, Digitale TV kastje en de interne USB met films, maar het flikkert allemaal.
Ik vind dit heel gek, want ik dacht dat dit een 100hz tv was met zelfs 600hz subfield processing, waar je naar verwachting toch een vloeiend beeld zou horen te krijgen. Ik weet dat 100hz tv's al eigenlijk niet echt is(laat staan de 600hz), maar het zou het flikkeren wel tegen horen te gaan.

Hier ook, is dit normaal, of is er een instelling die ik over het hoofd zie?

Ps: ik heb alle dynamische en auto instellingen uitgezet.

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
Over die dansende pixels, dit heb ik ook op mijn 3 dagen oude 50pk250. Niet storend, maar als je er met je neus op gaat zitten vraag je je toch af waarom je een Russische polka te zien krijgt. Iemand verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dat hoort bij plasma afaik. LCD heeft hier geen last van afaik, maar plasma wel (de stippels bij overgang that is)

[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 11-06-2010 15:24 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die groene pixels zijn volkomen normaal bij plasma's (mits het niet zo extreem is dat je het vanaf je kijkpositie ziet).

Dat flikkeren is ook volkomen normaal, omdat een plasma (net als een crt) zijn eigen lichtbron is itt een LCD scherm wat gebruikt maakt van een CCFL of LED backlight. De een is er alleen wat gevoeliger voor dan de ander. Die 600hz is niet te vergelijken met 100hz op LCD's, gaat om iets compleet anders. Maar die 100hz van LCD's heeft ook niets te maken met flikkeringen, dat heeft de maken met het omgaan met bewegende beelden (motion resolution). En plasma is nog steeds veel en veel beter daarin dan een LCD, waardoor het niet uit maakt dat je geen vergelijkbare techniek op je LG hebt (Panasonic heeft iets van pure cinema of whatever). 100hz en die technieken van Panasonic zorgen echter wel weer voor artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 10:27

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik heb toch contact opgenomen met LG, gezien ik de dansende pixels soms zelfs vanaf mijn kijkpositie kan zien (2 a 2,5 meter).
Ik kreeg ook direct te horen dat dit eigenlijk niet hoort en dat er een monteur wordt langsgestuurd. Ik moet van de monteur nog een telefoontje krijgen over welke dagen de monteur kan langskomen.

http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/812156.html Hier wordt bijvoorbeeld gesproken over te veel Vs voltage op de YSUS printplaat die in alle plasma tv's zit. En dit is te verstellen via een potmeter. Hopenlijk dat de monteur me ermee snel heeft geholpen. Ik bericht mijn bevindingen binnenkort wel even nadat de monteur is geweest.

Ik heb nog iets uitgevonden wat niet helemaal normaal lijkt te zijn en dat is dat als ik een wit achtergrond neem (bijvoorbeeld via de PC), dat het eigenlijk de kleur grijs is. Later heb ik nog een Calibratie DVD geprobeerd, waarbij je een wit stuk ten opzichte van een zwartstuk heen en weer laat bewegen, dus: van veel wit en weinig zwart naar veel zwart naar weinig wit. Hier zag ik dat als het vlak klein was hij mooi wit was, maar hoe groter het witte vlak, hoe grijzer het wit werd. Het lijkt net of hij het dan niet goed kan doen.

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:08
Die dansende pixels is dithering, een onderdeel van de plasma techniek. Door verschillende technieken heeft de een er meer last van dan de ander.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--haste-- schreef op zondag 13 juni 2010 @ 00:45:

Ik heb nog iets uitgevonden wat niet helemaal normaal lijkt te zijn en dat is dat als ik een wit achtergrond neem (bijvoorbeeld via de PC), dat het eigenlijk de kleur grijs is. Later heb ik nog een Calibratie DVD geprobeerd, waarbij je een wit stuk ten opzichte van een zwartstuk heen en weer laat bewegen, dus: van veel wit en weinig zwart naar veel zwart naar weinig wit. Hier zag ik dat als het vlak klein was hij mooi wit was, maar hoe groter het witte vlak, hoe grijzer het wit werd. Het lijkt net of hij het dan niet goed kan doen.
Ook normaal, dat is omdat een wit vlak veel meer energie kost en je plasma een limiet heeft van stroom opname. Maar dit is weer zoiets wat alleen opvalt in artificiele situaties en zelden bij films.
Pagina: 1