Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Ik ben al een tijdje opzoek naar een flexibele bijbaan voor in de zomer en kwam via deze site een vacature
tegen

De link: http://www.bijbanen.nl/?p=viewvacature&vacatureid=18296

Heeft iemand ervaring met Support My Pc ? :) het lijkt te makkelijk om waar te zijn..

[ Voor 16% gewijzigd door souljah1h op 09-06-2010 23:43 ]

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
souljah1h schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:41:
Heeft iemand ervaring met Support My Pc ? :) het lijkt te makkelijk om waar te zijn..
Support my pc ken ik niet, maar zoveel is meestal dan ook niet over computerhulp bedrijven te vertellen. Sommigen houden het lang vol, andere zijn na een jaar weer uit de markt. Dat ze personeel zoeken is op zich een goed tekenen, want blijkbaar hebben ze of verwachten ze redelijk wat klanten...

Maar wat is het waardoor het lijkt te makkelijk om waar te zijn?

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
ebia schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 00:11:
[...]

Support my pc ken ik niet, maar zoveel is meestal dan ook niet over computerhulp bedrijven te vertellen. Sommigen houden het lang vol, andere zijn na een jaar weer uit de markt. Dat ze personeel zoeken is op zich een goed tekenen, want blijkbaar hebben ze of verwachten ze redelijk wat klanten...

Maar wat is het waardoor het lijkt te makkelijk om waar te zijn?
Nja het lijkt mij een TE makkelijke manier om geld te verdienen, hoeveel je gaat verdienen ( je verdient credits die je kan inwisselen ) is ook niet echt terug te vinden.. Vandaar dat ik iemand zoek die ervaring heeft met dit 'bedrijf' en mij de ins & outs kan vertellen

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
En die credits kan je dan inwisselen voor geld of enkel voor de producten uit hun webshop? In dat laatste geval zou je er alleen maar balpennen voor kunnen krijgen namelijk 8)7

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Dick schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 00:25:
En die credits kan je dan inwisselen voor geld of enkel voor de producten uit hun webshop? In dat laatste geval zou je er alleen maar balpennen voor kunnen krijgen namelijk 8)7
Die kan je inwisselen voor geld

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:37
Ik was er een keer aanwezig met een groepje geïnteresseerde die een presentatie voorgeschoteld kreeg van de oprichter over hoe het in zijn werk gaat.

Je moet er zelf nog best wat tijd in steken om het echt leuk te maken voor jezelf. Voornamelijk daarom heb ik er verder niet meer naar om gekeken.

Maar je krijgt betaald op het aantal problemen wat je oplost voor de klant. Dit is een vrij klein bedrag, maar hoe meer problemen je oplost hoe meer je betaald krijgt. Klanten kan je ook op verschillende manieren assisteren waardoor je meer betaald krijgt (omdat klanten meer betalen voor een huis bezoek dan als je iets remote of via telefoon oplost) dan krijg jij dus ook meer betaald.

Als werknemer bij supportmypc krijg je zelf een unieke code die je aan mensen kan geven die lid worden van supportmypc. Deze mensen kunnen die code van jou opgeven waardoor jij een bepaald percentage krijgt van elk probleem dat voor die klant opgelost wordt (ook al lost jij zelf het niet op, maar omdat die klanten via jou code aangemeld zijn) krijg jij een bedrag. Op deze manier wordt dus ook het zelf aanbrengen van nieuwe klanten gestimuleerd en kan je zelf promotie maken voor supportmypc en bijvoorbeeld flyers uitdelen met jou code erop en dus zo een groter 'klantenbestand' opbouwt wat via jou code gebruikt maakt van deze site.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:51

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Dus een half referralsysteem dat uitbetaalt in monopolygeld?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• voil
Nou je krijgt gewoon uitbetaalt in geld..

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:13

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Ik ruik een tupperware systeem, maar dan met pc support. Dat mensen nog steeds in dergelijke piramide constructies trappen is me een raadsel.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik ben zelf Expert bij Supportmypc. Ik zit zelf echter te twijfelen om mij uit te schrijven. Zij zeggen zoveel klanten meer per dag te krijgen, echter krijg ik max 10 meldingen binnen op een dag ofzo en je krigj 255 van elk opgelost probleem. hun secundaire voorwaardes zijn wel goed. als je op een event bekendheid wil doen willen zij max 505 van de kosten mee dekken, elke maand lonen zij een bonsu uit aan de hand van criteria (al 3 maanden lang moest je zoveel mogelijk klanten inbrengen). Als je een actie bedenkt werken ze wel vaak mee. Ze betalen uit boven de 40 tickets wat je niet zomaar haalt want dan moet je ELKE ticket op pakken van een dag. aangezien er zoveel experts zijn, kan je niet zomaar een call op pakken.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• voil
Ben blij dat ik ervoor bedankt heb en er geen nutteloze tijd in gestoken hebt. Het gevoel na die presentatie was nou niet zo van yeah hier moet ik aan meedoen.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ze blijven nieuwe experts werven terwijl de klantenwerving 9naar mijn idee) achterloopt. ZE kunnen niet iemand een volledig mandsalaris geven. Al hadden ze gehoopt dit met de zomer wel te kunnen doen (zeiden ze bij mijn presentatie 2 maanden geleden).

Ik hou mijn account wel daar, kan altijd nog een klantenkring opbouwen maar echt werken ga ik niet voor hun.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik blijf het nogal raar vinden hoor. Waarom krijg je punten en niet gewoon salaris?

@w4rguy eerst zeg je dat je 10 meldingen max per dag krijgt.... Daarna zeg je dat je pas betaald krijgt bij 40 meldingen en dat je dat alleen haalt door alle meldingen die je per dag krijgt op te pakken? Huh! Hoeveel krijg je nu dan wel uitbetaald? En omgerekend naar uurloon?

/edit
Het is niet heel raar dat ze steeds meer personeel aannemen. Als ik het namelijk zo lees dan kost extra personeel hun niets, ze hebben alleen een grotere kans dat ene ticket snel opgepakt en opgelost wordt. En wat is goed aan hun secundaire voorwaarden?

[ Voor 26% gewijzigd door swtimmer op 10-06-2010 14:04 ]

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Er is geen uurloon. Er is een ticket systeem.

Afhankelijk van wat voor type hulp wordt verzocht (mail/chat/telefoongesprek/extern bureaublad of huisbezoek) kost het de klant een aantal tickets. Van elk probleem dat je oplost krijg je standaard 25% (dacht ik). Stel je hebt een chat gehad die 20 tickets heeft opgeleverd, krijg je er 5 op je account bijgeschreven. Een chat begint met 3 tickets en elke minuut komt er 1 ticket bij of er kan gekozen worden voor vats tarief. Dan kost het standaard 15 tickets voor onbepaalde tijd (neem me niet kwalijk als ik mij in de aantallen vergis).
Er kan een bonus tot maximaal 12 % bij komen als je goed genoeg presteert.

40 tickets is 5 of 10 euro ofzo, het is dus geen vette pot. Je krijgt gEEN uurloon, maar betaald naar het aantal tickets dat je oplost.

Je kunt ook een voorkeursexpert worden van een klant. Automatisch kan dan alleen JIJ de ticket oppakken. Dit werkt ook voor andere expets. een klant kan aangeven hoeveel minuten hij/zij geeft aan de klant om te reageren op de melding voordat die wordt vrijgegeven aan andere experts.

Als er 10 experts online zijn en er komt 1 melding binnen moet je wel retesnel zijn wil je hem op kunnen pajkken voor een miniem bedrag. Het is het mij niet waard in ieder geval.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Het is me wel helemaal duidelijk waarom ze met die tickets werken. Zelfs als je een vol uur werkt kom je bijna niet aan het minimumloon. Zeker als je ziet dat je ook geen vakantiegeld of niets krijgt. Maar wat zijn dan die goede secundaire voorwaarden?

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-11 22:11

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Omdat SupportMyPC pas 1 februari 2010 live gaat is website op dit moment nog niet te benaderen.
Ook een beetje rare quote uit die vacature.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

swtimmer schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:53:
Het is me wel helemaal duidelijk waarom ze met die tickets werken. Zelfs als je een vol uur werkt kom je bijna niet aan het minimumloon. Zeker als je ziet dat je ook geen vakantiegeld of niets krijgt. Maar wat zijn dan die goede secundaire voorwaarden?
Als je een klant aanbrengt bij SuportMyPC met je ref. code, ben je automatisch zijn/haar voorkeurs expert. Als een andere expert het probleem oplost van die klant ontvang je daar zelf alsnog een gedeelte van de winst voor.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Wanneer je interesse hebt in wel goed opgezette organisatie (aka mini-franchising .. heeft dus niets te maken met networkmarketing). Kijk dan eens naar compucor, computersos, guido, etc. M.a.w. zoek even op "pc reparatie franchise" oid op Google.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-11 20:03
Raar systeem vind ik het. Vooral omdat ik zelf niet zo'n grote liefhebber ben van een multi-level marketing-systeem. De organisatie die een systeem opzet is dan uiteraard degene die het meeste hiervan profiteert.

Ik heb zelf overigens altijd het idee dat een computer reparatie service het beste werkt als je het in je eigen stad/buurt doet en vervolgens adverteert via briefjes bij de supermarkten. Zover ik kan inschatten worden particulieren niet graag op afstand geholpen, maar vooral onder het genot van een kopje koffie, waarbij ze kunnen zien wie met de computer bezig is, en aan wie ze vragen kunnen stellen.

Verwijderd

w4rguy schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:16:
Ik ben zelf Expert bij Supportmypc. Ik zit zelf echter te twijfelen om mij uit te schrijven. Zij zeggen zoveel klanten meer per dag te krijgen, echter krijg ik max 10 meldingen binnen op een dag ofzo en je krigj 255 van elk opgelost probleem. hun secundaire voorwaardes zijn wel goed. als je op een event bekendheid wil doen willen zij max 505 van de kosten mee dekken, elke maand lonen zij een bonsu uit aan de hand van criteria (al 3 maanden lang moest je zoveel mogelijk klanten inbrengen). Als je een actie bedenkt werken ze wel vaak mee. Ze betalen uit boven de 40 tickets wat je niet zomaar haalt want dan moet je ELKE ticket op pakken van een dag. aangezien er zoveel experts zijn, kan je niet zomaar een call op pakken.
Hi Beste expert,

Toevallig zocht ik vandaag nav mijn eigen topic naar mensen met ervaring met SupportMyPC. Maar gezien dit topic, is het nu wel of geen betrouwbare en snelle organisatie? Want je betaald dus voor support en mijn 4 jaar oude Samsung computer dient nagekeken te worden. En aangezien ik a.s. week op vakantie ga, zou het fijn zijn als iemand dit toch nog snel kan doen zonder al te veel kosten.
Groetjes, Gerard

• drmoebius
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-11 10:32
Hi Beste expert,

Toevallig zocht ik vandaag nav mijn eigen topic naar mensen met ervaring met SupportMyPC. Maar gezien dit topic, is het nu wel of geen betrouwbare en snelle organisatie? Want je betaald dus voor support en mijn 4 jaar oude Samsung computer dient nagekeken te worden. En aangezien ik a.s. week op vakantie ga, zou het fijn zijn als iemand dit toch nog snel kan doen zonder al te veel kosten.
Groetjes, Gerard
Dit is voor mij toch wel 1 van de hoofdpunten waarom ik me niet begeef op een markt als deze, de klanten zijn veeleisend en wanneer in een later stadium iets mis gaat wordt je beschuldigt van een wanprestatie (ik zeg niet dat Gerard dit zou doen, dit is meer de ervaring algemeen).

Dit terwijl men een garage bijna blindelings vertrouwd.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Eensch. Wie voor 'n dubbeltje op de eerste rang wil zitten, komt meestal bedrogen uit. Gerard heeft dit topic ook overduidelijk niet gelezen, en dus niet naar de site van support-my-pc zelf gegaan. Ik vraag me uberhaupt af of mensen van zo'n site een dergelijk iemand goed zouden kunnen helpen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:33:
Hi Beste expert,

Groetjes, Gerard
Als het om de PC gaat in een aantal computerproblemen, dan kun je het wel schudden. Dan kun je beter investeren in een computercursus en leren je computerbeveiliging up to date te houden, en gewoon een nieuwe installatie doen.

Maar dit topic gaat niet over de support van SupportmyPC of jouw PC, maar om de inkomenskant van de werknemers ;) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 02:24:
[...]

Als het om de PC gaat in een aantal computerproblemen, dan kun je het wel schudden. Dan kun je beter investeren in een computercursus en leren je computerbeveiliging up to date te houden, en gewoon een nieuwe installatie doen.
Tjonge jonge wat ben je weer subtiel. Hij moet gewoon iemand in zijn omgeving zoeken die hem kan helpen zijn PC te herinstalleren en te beveiligen (en dat hoeft natuurlijk niet gratis). Daarna kan hij prima als 'gewone gebruiker' verder werken (des noods met een kleine instructie over de beveiliging).
Maar dit topic gaat niet over de support van SupportmyPC of jouw PC, maar om de inkomenskant van de werknemers ;) .
Verder was het inderdaad vreselijk off-topic ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1