een aantal computerproblemen

Pagina: 1
Acties:
  • 488 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heej mensen,

Ik ben een beetje door het dolle heen want ik heb een super traag internet, op mijn vaste computer, en verder allerlei ongewenste internetsites die steeds verschijnen :( ik word daar helemaal gek van en heb al op verschillende supportsites om advies gevraagt. De laatste tijd heb ik ook problemen met hotmail en kwam toen bij www.supportmypc.nl heeft iemand ervaring met deze site? je moet er namelijk voor betalen maar zei zeggen dat het gratis is als je je niet goed word geholpen.

groetjes gerard :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Draai eerst maar eens een virusscan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 22:58
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:22:
Heej mensen,

Ik ben een beetje door het dolle heen want ik heb een super traag internet, op mijn vaste computer, en verder allerlei ongewenste internetsites die steeds verschijnen :( ik word daar helemaal gek van en heb al op verschillende supportsites om advies gevraagt. De laatste tijd heb ik ook problemen met hotmail en kwam toen bij www.supportmypc.nl heeft iemand ervaring met deze site? je moet er namelijk voor betalen maar zei zeggen dat het gratis is als je je niet goed word geholpen.

groetjes gerard :*)
Je bent gewoon zwaar geinferteerd.
EN waarom een internet website nemen voor problemen die ze misschien niet kunnen oplossen via internet?
Een virus kan je namelijk niet op afstand verwijderen als je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met hier te kijken: Beveiliging & Virussen

Maar als ik je topic zo lees heb je helemaal geen verstand van computers, en is het de vraag of je hier echt hulp gaat hebben, aangezien dit een site is waar veel eigen inzet verwacht wordt, en dat is dan mogelijk te hoog voor je gegrepen. Je zou dan eens aan helpmij.nl of forum.computeridee.nl kunnen denken.

Ook zul je echt wat meer moeite moeten doen op je informatievoorziening; nu komt het over als zeggen "het doet pijn" maar je vertelt niets over je computer, je Windows versie, je beveiliging, wat heb je zelf al geprobeerd, etc etc.

Gratis hoeft niet slecht te zijn, maar als je niets van computers af weet en niet zelf aan de slag wilt, dan is het misschien wel beter. Maar op zich is bijna alles zelf op te lossen, mits je inzet toont.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 3 jaar geleden een Samsung computer gekocht met daarop 4 gigabite geheugen. ooit gekocht bij dynabite en kreeg toen een gratis Norton Anti virus erbij. die gratis versie draait toch op zich prima?

ps: ik ben nieuw hier op het forum en weet niet precies hoe ik individueel reageer op jullie reacties.

en ik ben inderdaad een computer leek die blij is dat hij Word en Excel goed kent

gr, gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

--> BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:48:
ik heb 3 jaar geleden een Samsung computer gekocht met daarop 4 gigabite geheugen. ooit gekocht bij dynabite en kreeg toen een gratis Norton Anti virus erbij. die gratis versie draait toch op zich prima?
Zijn de virusdefinities wel bijgewerkt? Je krijgt meestal 90 dagen gratis. Anyway, kijk de FAQ eens door van dit forumdeel, daar staat heel veel informatie in voor je.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:48:

ps: ik ben nieuw hier op het forum en weet niet precies hoe ik individueel reageer op jullie reacties.

en ik ben inderdaad een computer leek die blij is dat hij Word en Excel goed kent

gr, gerard
Meestal is het zo dat zo`n gratis Anti-virus maar een maand of drie geldig is bij de aanschaf van een nieuwe
computer, daarna moet je alsnog dokken. Weet je wel zeker dat je Anti-virus nog werkzaam is?
Of staat hij al een tijd op non-actief?

EDIT:
Gambieter was me voor

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij doet automatisch een check op mijn computer, meer weet ik er niet van en verder ruim ik om de zoveel tijd mijn webhistorie en cookies enzo op. k zal naar de FAQ toegaan en mijn neef volgende week eens vragen of hij tijd heeft voor mijn computer. Die is volgens mij computer expert en can hem kreeg ik trouwens ook de tip om mij eens te verdiepen in informatie op een forum.
bedankt trouwens voor de tip van Beveiliging & Virussen. ik zal vanavond nog even een test doen voor virussen. benieuwd of ik er uit ga komen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:23
http://security.nl/frontpage
Hier is een website met "waarom moet ik windows beveiligen leren".
Hier zie allerlei problemen.

Wat je minimaal moet doen:
Schoon installeren.
Installeren zonder internet aangesloten.
Firefox gaan gebruiken ipv internet explorer.
In firefox, adblock en noscript en betterprivacy installeren, dit zijn plugins voor firefox.(dus in firefox zelf installeren).
Windows installeerd de gebruiker als administrator, maak er een nieuwe bij, maak van deze een gewone gebruiker(en deze gebruiken), en houd de administrator indien er problemen zijn. Bewaar wachtwoord goed van alle gebruikers.
Maak wachtwoord veilig, Dus lang en alles door elkaar(letters en cijfers).
Virusscanner en spyware software uitzoeken welke actueel is, dit kan regelmatig wijzigen, dus forum blijven lezen.
Elke week scannen virussen en spyware.
Hijackthis regelmatig gebruiken, tekst file op www.hijackthis.de ingeven en kijken of er klachten over zijn.
indien je gevaarlijke website's bezoekt, installeer virtualbox, en installeer hierin weer windows en ga met deze windows naar deze site's.
Op deze site staat ook uitleg wat je nog moet doen om het een beetje veilig te krijgen.

Indien je het gemakkelijker wilt en niet perse windows wilt gebruiken dan zou je naar ubuntu(linux) kunnen overstappen. Geen firewall en virusscanner nodig, en is ook nog gratis, en alle software gratis. Wel kontroleren welke software je gebruikt en of je hardware voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
Wanneer je hier op GoT een topic plaatst verwachten we een aantal zaken van je. Dat staat hier uitgelegd: Het algemeen beleid

In het kort houd het in dat voordat je een topic start je eerst zelf naar een oplossing probeert te zoeken. En dat je dit ook duidelijk vermeld in het topic wat je gevonden hebt en waarom het voor je niet werkt.

Omdat jou topic niet aan het algemeen beleid voldoet gaat hij nu op slot.

offtopic:
Bedankt voor de TR's

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.