Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 21:02

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Hoi allemaal,

De laatste tijd doet mijn GTX260 raar tijdens games. Als ik een game speel dan gaat de temperatuur al heel snel naar de 100 graden toe waardoor de fan op 100% gaat draaien. Dit gebeurt de laatste tijd steeds vaker. De idle temps nu zijn met de fan op 40% +/-65graden. Al ga ik gamen moet ik dus de fan op 100% zetten en dat maakt een takkeherrie en hij overhit dan nog steeds heel vaak.

Wat ik al heb geprobeerd om dit te fixen:

- Andere drivers
- In ander systeem geprobeerd
- Nieuwste drivers voor mn hele systeem geinstalleerd
- Stof weggehaald met compressor

Ik gebruik nu eVGA Precision om de fan zelf op een snelheid te zetten. Normaal zou de fan zelf sneller moeten gaan draaien naarmate de temperatuur hoger wordt maar dat gebeurt ook niet. Ik heb al een discussie gehad met de mensen van XFX en zij zeiden dat de kaart inderdaad beschadigt was. Ik wil echter nog proberen het probleem zelf te fixen.

Dit zijn mijn specs:

Q6600 @ stock speeds
MSI P6N-SLI v2
2x2 GB 800mhz Patriot
XFX GTX260 XT
Dit alles in een CoolerMaster Gladiator 600 met in de voorkant 2 fans die lucht naar binnen trekken en 2 fans op mijn Mugen 2 die in een Push/Pull positie de lucht uit de kast trekken. Ook zit er in de zijplaat nog een fan die lucht de kast in blaast. Als ik die fan om draai wordt de kaart nog warmer. De fans op de Mugen 2 en in het zijpaneel zijn beide Nexus Real Silent 1350RPM. De fans in de voorkant zijn beide CoolerMaster fans, ook beide 1350RPM.
De kaart is gekocht bij Paradigit, ik heb hem echter overgenomen van een medetweaker die mij er wel de bon bij gaf.

Heeft iemand nog een oplossing? Al is er nog enige andere info nodig vraag het gerust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:17

Herman

FP ProMod
Misschien stomme opmerking:
Even het koelblok aandrukken? Zit er speling tussen? Als daar ruimte tussen is gekomen, en de koeling zit niet stevig op de chip, dan kunnen de temps behoorlijk oplopen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd, geeft ook geen resultaat. Ik zou er opzich wel een aftermarket koeler op kunnen zetten, maar dan verlies ik mn garantie(toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:44
als je je garantie wil claimen doe je de standaard cooler er weer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Ik denk dat ik maar garantie ga claimen met de gewone cooler er nog op. Maar kan iemand mij vertellen hoe dit moet? Ik heb namelijk nog geen ervaring op dit vak. Moet ik Paradigit gewoon een mail sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 05:43

Gamer

mobile

Als die van Paragadit komt, even kijken op hun site, staat uitgelegd hoe je een RMA moet doen.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij een koelpasta probleem, toen ik mijn gtx260 net in de kast had, heb ik de fan ook op 100% moeten zetten om de kaart niet te laten oververhitten, hij werd dan toch nog 80 graden @ load.
Na het vervangen van de koelpasta haalt hij 80 graden met de fan op 50%, in de winter kan ik deze op 40% laten, in beide gevallen is de kaart dan lekker stil :)
Gebruikte koelpasta is trouwens arctic silver 5.

Kaart heeft trouwens een aardige overclock, jouw temps zullen dan toch zeker 10 graden lager moeten uitvallen als bij mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

een fan op 100% laten draaien is toch niet zo erg ?
wordt die alleen maar meer gekoeld.
mijn pc draait alles gewoon stock

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Pykow schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:20:
Als je kast een beetje open is en je speelt op speakers kan dat zeeeeer irritant zijn. Ik vind het ook geen probleem gebruik een koptelefoon dan hoor ik me pc nooit. Ik had voor heen een Kaze 3000 rpm fan. Deze stnod altijd vol te blazen en nooit last van gehad met kop tel. Maar zodra je op speakers komt is het een zeer luid geluid.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 15:18
Pykow schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:20:
Wel als de kaart nog steeds oververhit raakt als de fan op 100% draait, dat hoort gewoon niet te kunnen. De lagers in de fan slijten dan ook nog eens sneller

@ TS: met een compressor de boel doorblazen wil niet altijd helpen, grote kans dat er veel stof achterblijft tussen de koelvinnen. Ik zou wat koelpasta en thermalpads gaan bestellen en de kap van de kaart af draaien en alles eens goed schoonmaken van binnen en vervolgens de pasta en thermalpads vervangen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 10-06-2010 12:09 ]

Pagina: 1