Mening over samengestelde SONY FX laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views

• KNTA
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:22
Hey, mijn oude laptop (sony fz21m) is vandaag helaas overleden.. :/ de laptop stopte ineens met werken en gaat nu niet meer aan.. ik heb ook geen garantie meer dus het wordt tijd voor een nieuwe.. tenzij iemand het probleem herkent en een oplossing weet? :D

anyway ik zat dus beetje te lezen op de forum omdat ik een nieuwe laptop zoek (het liefst van sony) en ik kan nergens op de forum iets over de sony f(x) vinden? wel de fm.. maargoed ik las ook dat als je laptop samenstelt bij sonystyle.nl dat je het goedkoper is en dat je 5% korting kan regelen?

Ik heb op dit moment niet echt een nieuwe laptop nodig omdat ik sooort van "vakantie" heb.. is het dan verstandig om even te wachten om een nieuwe aan teschaffen? Ik ben bang dat de levertijden heel lang is.. + ik game best veel.. en doe af en toe wat met adobe photoshop en bouw soms websites.. en kijk veel anime en films op hdtv.. en ik heb niet echt geduld :P

De laptop die ik op de website heb samengesteld ziet er als volgt uit:
Intel® Core(TM) i7 Processor
Legitieme Windows® 7 Home Premium (- €50)
Premium Black (afwerking)
500 GB Serieel ATA (7200 rpm) (+ €70)
4 GB 1333MHz DDR3 SDRAM (- €120)
Blu-ray Disc(TM) player (reader alleen -€50)
41,6 cm LCD, 1920x1080, camera
Office voor Thuisgebruik 2007 (er staat gratis?)
McAfee® - 60 dagen bescherming (wil ik eigenlijk niet hebben maargoed staat erbij..)
Zonder Adobe® Acrobat Standard
Zonder Adobe® Creation
Zonder AdobePhotoshopLightroom

tevens worden meegeleverd:
HDMI(TM) uitgang
Batterij werkt maximaal 3 uur
2 USB 2.0
1 AC-adapter
Toetsenbord: US Int
SD- en MS-geheugenkaartsleuf
Draadloos LAN + Bluetooth
NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB

het totale bedrag komt uit op: 1308,99
met de 5% korting erbij komt het neer op: 1243,54

wat vinden jullie ervan?

+ ik had nog wat kleine vraagjes want ik ben niet meer zo up-to-date met de computers stuff..
* wat is de verschil tussen windows 7 home en pro versie?
* Ga ik het qua performance echt merken met de 4gb en de 6gb ram geheugen? (ik multitask veel maar als ik ga gamen heb ik meestal alleen nog maar winamp + msn + ventrilo aan.. de rest gaan allemaal uit..)
* de 500 gb hhd kost mij +70 euro.. is het misschien verstandig om een 320gb (5200rpm) te kopen en gewoon een externe hdd erbij te kopen? of misschien gewoon de 500gb hdd 5200rpm.. (-€30)
* en tot slot de videokaart.. iemand ervaring met de videokaart? hoe is het?

OWJA overal waar ik op klik komt er een venster "OPTIE NIET BESCHIKBAAR".. wtf? anyway als ik ga bestellen doe ik het niet via die website maar ga ik ze bellen.. iemand tips hoe of wat ik moet zeggen voor die korting? moet ik het gewoon vragen?

Thanks in advance!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Allereerst even dit:
OWJA overal waar ik op klik komt er een venster "OPTIE NIET BESCHIKBAAR".. wtf?
Volgens mij komt dit omdat deze generatie laptop vervangen gaat worden door een nieuwe serie vanwege (piep?)problemen. De I7 is daarbij ook slecht leverbaar, waardoor je beter even kunt bellen wanneer je de nieuwe serie kunt bestellen.

Je vragen:
Even googlen, dat weet ik zo ook niet uit mijn hoofd
* Ga ik het qua performance echt merken met de 4gb en de 6gb ram geheugen? (ik multitask veel maar als ik ga gamen heb ik meestal alleen nog maar winamp + msn + ventrilo aan.. de rest gaan allemaal uit..)
Dan is 4 GB voldoende voor jou :)
* de 500 gb hhd kost mij +70 euro.. is het misschien verstandig om een 320gb (5200rpm) te kopen en gewoon een externe hdd erbij te kopen? of misschien gewoon de 500gb hdd 5200rpm.. (-€30)
Ik zou persoonlijk de 7200RPM 500GB houden. De schijf werkt snel en wat extra opslagcapaciteit in je laptop zelf (als je hem meeneemt met films erop o.i.d.) is altijd mooi meegenomen.
* en tot slot de videokaart.. iemand ervaring met de videokaart? hoe is het?
Op Notebookcheck kun je videokaarten vergelijken. Maar deze videokaart is prima, goed voor hedendaagse games.

Laatste punt om rekening mee te houden: de batterij gaat eerder 2 uur mee dan de genoemde 3 uur.

[ Voor 3% gewijzigd door daandegoeiste op 09-06-2010 10:09 ]

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Voornamelijk dat de pro versie op een domein in kan loggen, meestal dus als je op je werk wil inloggen, en extern bureablad, voor de tweaker die z'n laptop thuis aan laat staan en remote wil kunnen inloggen.

Voor de meeste mensen volstaat de home versie dus prima.

* Ga ik het qua performance echt merken met de 4gb en de 6gb ram geheugen?

Waarschijnlijk niet heel veel verschil, photoshop vindt het wel leuk. Het is wel zo dat later upgraden van DDR3 geheugen naar 1 of meer 4GB reepjes erg duur is, dus als je dit denkt te willen ooit kun je het beter nu meteen kopen (6 GB is dus 1x 2 GB en 1x 4 GB neem ik aan).

[ Voor 35% gewijzigd door dragon2 op 09-06-2010 10:41 ]

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25
KNTA schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 05:04:
anyway ik zat dus beetje te lezen op de forum omdat ik een nieuwe laptop zoek (het liefst van sony) en ik kan nergens op de forum iets over de sony f(x) vinden? wel de fm.. maargoed ik las ook dat als je laptop samenstelt bij sonystyle.nl dat je het goedkoper is en dat je 5% korting kan regelen?
De FX is ook het type niet, het is een F11X, daarom lijkt het me ook beter passen in het [Ervaringen] Het Sony Vaio VGN-F11 Series topic - Deel 2 topic. Daarnaast heb ik begrepen dat die korting alleen geldt als je hem bedrijfsmatig aan wil schaffen, want ik kreeg iig 0,0% korting afgelopen maandag.
Ik heb op dit moment niet echt een nieuwe laptop nodig omdat ik sooort van "vakantie" heb.. is het dan verstandig om even te wachten om een nieuwe aan teschaffen? Ik ben bang dat de levertijden heel lang is.. + ik game best veel.. en doe af en toe wat met adobe photoshop en bouw soms websites.. en kijk veel anime en films op hdtv.. en ik heb niet echt geduld :P
Klinkt bekend, heb maandag dus zelf een F11X besteld en indicatie was 22-29 juni, en ze zijn vandaag begonnen met assembleren en u is de nieuwe indicatie 14-19 juni, dus dat valt reuze mee :) (en geduld dat heb ik ook niet)
[Specs]

wat vinden jullie ervan?
Kan alleen zeggen dat als je echt die-hard gamer bent dat de GT330M niet over houdt helaas :( Hij doet het best aardig, maar het is zeker geen krachtpatser zoals de HD5850 in bepaalde MSI en ASUS-en, daarbij moet wel worden gezegd dat die weer lang niet zo'n goed scherm hebben als de VAIO's dus het blijft altijd wat ;)
Zojuist gaf je aan Photoshop aardig wat te gebruiken, Photoshop is aardig geheugen intensief en dat is waarom ik zelf besloten heb er zelfs 8GB in te zetten. De vraag is, met wat voor bestanden werk je(RAW op 15MP bijvoorbeeld) of gewoon een beetje websites ontwerpen in Photoshop op normale resolutie? In dat laatste geval heb je het dan namelijk weer niet echt nodig...

Externe HDD doet trouwens wel zwaar af aan je mobiliteit, nu moet ik zelf zeggen dat ik met opzet voor de 320GB gekozen heb omdat ik er zelf een 160GB Intel SSD in ga zetten en dus niet om een externe HDD heen kom, maar als je weinig problemen hebt met een normale hdd dan is 500GB 7200RPM het geld denk ik wel waard :)
OWJA overal waar ik op klik komt er een venster "OPTIE NIET BESCHIKBAAR".. wtf? anyway als ik ga bestellen doe ik het niet via die website maar ga ik ze bellen.. iemand tips hoe of wat ik moet zeggen voor die korting? moet ik het gewoon vragen?
Optie niet beschikbaar is heel simpel, de database zegt dat het niet op voorraad is, dus kan je het niet bestellen met die opties op dat moment 8)7 Dat is ook via de telefoon niet te omzeilen heb ik gemerkt, het enige wat ik weet is dat Office 2007 voor thuisgebruik vrijdag weer beschikbaar komt ;) Maar om daar nou op te wachten...

Sowieso raad ik je niet echt aan om te bellen, je krijgt geheid een niet verstaanbare Vlaming(niets met elkaar te maken overigens, maar het helpt niet als je een accent hebt en gewoon slecht verstaanbaar bent 8)7 ) aan de telefoon die ook nog eens weinig behoefte hebben om je te helpen... Want alles wat je vraagt zeggen ze "nee" op en als je iets inhoudelijks vraagt weten ze het niet, maar goed, zij kunnen ook niets anders in het systeem doen dan wij zelf :+

En zoals gezegd ga je die korting denk ik niet krijgen, maar proberen kan geen kwaad natuurlijk :+

Heb zelf overigens de volgende configuratie:
i7 720QM
8GB(onder meer voor Photoshop)
320GB HDD(gaat vervangen worden door Intel SSD :) )
Blu-Ray Writer

Kost wat, maar goed, ik gebruik mijn laptop dan ook gemiddeld 10 uur per dag :)

• KNTA
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:22
daandegoeiste schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:07:
Allereerst even dit:

Volgens mij komt dit omdat deze generatie laptop vervangen gaat worden door een nieuwe serie vanwege (piep?)problemen. De I7 is daarbij ook slecht leverbaar, waardoor je beter even kunt bellen wanneer je de nieuwe serie kunt bestellen.
Aha vandaar.. maarja als er in jullie een nieuwe serie komt wacht ik wel liever ff ja.. zoals ik al zei heb ik die laptop niet echt snel nodig.. bedankt!
Rctworld schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:11:
[...]

De FX is ook het type niet, het is een F11X, daarom lijkt het me ook beter passen in het [Ervaringen] Het Sony Vaio VGN-F11 Series topic - Deel 2 topic. Daarnaast heb ik begrepen dat die korting alleen geldt als je hem bedrijfsmatig aan wil schaffen, want ik kreeg iig 0,0% korting afgelopen maandag.
ow zo.. das wel jammer.. maar ik begreep ook dat als student zijnde dat ik één keer in de 4 jaar ofso als ik een laptop aanschaf de btw terug kan vragen? klopt dat dan?

ik reageer zo ff op de andere* ben ff busy :P
thanks voor de reacties

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25
KNTA schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 02:01:
[...]
ow zo.. das wel jammer.. maar ik begreep ook dat als student zijnde dat ik één keer in de 4 jaar ofso als ik een laptop aanschaf de btw terug kan vragen? klopt dat dan?

ik reageer zo ff op de andere* ben ff busy :P
thanks voor de reacties
Je kunt inderdaad je laptop afschrijven en dat weer van je btw aangifte aftrekken, hoe dat precies zit weet ik ook niet, maar het is wel mogelijk inderdaad. Maar dat heeft niet heel veel met Sony zelf te maken ;)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica