Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

na heel veel gedonder met mijn linksys router,
ben ik nu dus op zoek naar een heel stabiele en snelle router voor mijn thuis netwerk,
maar ik weet dus totaal niet wat ik moet kiezen,wie kan me hier bij helpen?

de router moet dus heel stabiel zijn
dual band (liefst continu)
supersnelle doorvoer snelheden.
de router zal gebruikt worden voor downloaden via mijn upc 80mb verbinding
het streamen van hd materiaal
en niet duurder dan 200 euro

wie weet de perfecte router voor mij????

groeten
albert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:14
De draytek 2820 wireless N ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 17:37

D4NG3R

kiwi

:)

Een Router met een draadje fixed alles behalve dat het draadloos moet zijn :+

Ik zou ook zeggen de Draytek 2820 N

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

ik heb zelf ook upc en er was maar 1 router die qua wan>lan throughput voldeed en niet mn internetsnelheid nekte

heb m nu sinds de kerst en het bevalt goed!

pricewatch: Netgear WNDR3700
Netgear WNDR3700N
extra info:
http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

[ Voor 5% gewijzigd door JoSchaap op 08-06-2010 14:57 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:37
Ik weet niet hoe tweakers tegenover D-Link staat, maar een DIR-855 voldoet aan je beschrijving. Heb zelf de single band DIR-655 en ben zeer tevreden....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:14
R.E. schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:48:
Ik weet niet hoe tweakers tegenover D-Link staat, maar een DIR-855 voldoet aan je beschrijving. Heb zelf de single band DIR-655 en ben zeer tevreden....
Ik heb de DIR-855 een tijdje gebruikt, maar het bereik was vergeleken met mijn Linksys WRT-54GL(met Tomato firmware om het vermogen wat op te krikken) om te janken waardoor het erop neer kwam dat de snelheid ondanks de 5GHz band en n-standaard onder de 30MBps van de WRT-54GL bleef steken op mijn slaapkamer. Daarom heb ik de DIR-855 uiteindelijk teruggestuurd en een pricewatch: Buffalo WZR-HP-G300NH gekocht.

Deze router heeft weliswaar geen Dual Band, maar haalt vanwege zijn goede antenne's, hoge uitzendvermogen en alles wat dat weer moet verwerken binnen de router zonder problemen rond de 90MBps op de 2.4GHz band :) Daarnaast heeft de router in verschillende benchmarks ook de hoogste WAN -> LAN snelheden weten neer te zetten en kun je er zelf DD-WRT CFW op te zetten(al kan het inmidels al zo zijn dat deze als standaard firmware uitgeleverd wordt _/-\o_ ) om de boel volledig te tweaken.

Daarnaast is hij inmiddels ook echt zo duur niet meer vergelken met de 150 euro waarvoor ik hem uit Duitsland geimporteerd heb een jaar geleden :X

@R.E. Gefeliciteerd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, heb zelf sinds vorige week ook een 655; geen greintje pijn ondanks dat de meeste muren in mijn appartement van gips & piepschuim zijn (tussenmuurtjes) en dus aardig kunnen absorberen... Op WLAN haal ik rustig 9MB/s oftewel een kleine 75Mbps en bedraad heb ik nergens over te klagen aangezien die niet lager dan 51MB/s is gekomen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik zou ook voor de draytek gaan dit zijn toch zeer goede routers ook voor de smb ingezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Laatst online: 12:14
tevens zijn de 2710 van draytek ook leuke routers. Ook zeker een stukkie goedkoper dan de 2820 serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:33
Ik heb een Draytek 2820Vn, maar ben er niet razend-enthousiast over. Twee keer een reboot nodig gehad om het internet weer op snelheid te krijgen - iets wat ik met m'n vorige (SMC 7908VoWBRA) niet nodig had.

Ook ben ik niet enthousiast over de software-interface. Het was een tijd geleden dat een apparaat mij laat zweten met firmware-updates, maar de update-functie van de 2820 voelde behoorlijk gammel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hier de Netgear WNDR3700, nu rond de 100 Euro te koop en voldoet (ruim) aan je eisen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Waarom raadt men hem een Draytek 2820 model aan? TS heeft toch niks aan een ingebouwd ADSL modem waar hij ook voor betaald, of zie ik iets over het hoofd? Daarnaast is de WAN poort 10/100 met een gespecificeerde doorvoersnelheid van 73Mbit (Volgens Draytek zelf).

De WNDR3700 is inderdaad een goede keuze als dual band router, vraag mij wel af of albertje wel überhaupt een 5GHz wireless radio nodig heeft of kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:17
Ik heb zelf een airport extreme van Apple. Zelf haal ik de 80 mbit niet omdat mijn maar verbinding maar tot 20 mbit gaat. Deze haalt makkelijk de 400 mbit. Kijk hier maar eens voor een overzicht van de echt snelle routers.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook de D-link DIR-855.
Zelf heb ik ook UPC 90mbit.
In gebruik met mijn laptop is het bereik goed 130 mbit. (dit staat bij een netwerk icoontje)
Tevens kun je doordat er 3 draaibare antennes bijzitten je verbruik nog meer vergroten naar de plek waar jij het meeste bereik wilt hebben!
Echter omdat mijn laptop N-draft is haal ik maar effectief 70mbit.
Ik vermoed als ik een betere wirelesskaart in de laptop prop dat de snelheid dus richting de 130mbit opgeschroeft kan worden, meer dan genoeg dus!
Verder is deze router ook zeer stabiel, gebruik hem nu al maanden zonder problemen.
De enige probleem veroorzaker is het modem van UPC.

Ik heb het namelijk gehad dat de modem gewoon niet meer (goed) werkte.
Maar ik kon nog gewoon inloggen op de modem en die functioneerde nog prima.
Ik heb toen ook gebeld met helpdesk van UPC.
Toen die mijn modem uitlas en zag dat ik al 3 maanden mijn modem niet had gereset, reageerde hij geschrokken 8)7. En zei dat ik minimaal 1 x in de maand mijn modem moet resetten en het liefst 1 x in de 2 weken 8)7 |:( .
Waarop ik nogal laconiek reageerde met: lekkere kwaliteit is dat dan!

De prijs is van de D-link DIR-855 - pricewatch: D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router - wel wat aan de hoge kant 145,- euro maar je hebt in mijn ogen wel een goede snelle en betrouwbare router. Ook in de toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:58:
In gebruik met mijn laptop is het bereik goed 130 mbit. (dit staat bij een netwerk icoontje)
Echter omdat mijn laptop N-draft is haal ik maar effectief 70mbit.
Ik vermoed als ik een betere wirelesskaart in de laptop prop dat de snelheid dus richting de 130mbit opgeschroeft kan worden, meer dan genoeg dus!
Welk wireless kaartje zit er nu dan in je laptop? Een verbindingssnelheid van 130Mbps resulteert logischerwijs in een doorvoersnelheid van ~70Mbps en heeft niks te maken met "N-draft".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:37:
hallo,

na heel veel gedonder met mijn linksys router,
ben ik nu dus op zoek naar een heel stabiele en snelle router voor mijn thuis netwerk,
maar ik weet dus totaal niet wat ik moet kiezen,wie kan me hier bij helpen?

de router moet dus heel stabiel zijn
dual band (liefst continu)
supersnelle doorvoer snelheden.
de router zal gebruikt worden voor downloaden via mijn upc 80mb verbinding
het streamen van hd materiaal
en niet duurder dan 200 euro

wie weet de perfecte router voor mij????

groeten
albert
Kom kom, we verwachten toch wel iets meer inzet van je.. Je kan via de pricewatch een lijstje maken welke routers voor jou voldoen op basis van jou verwachtingen. Daarna kan je diverse reviews bekijken om je beslissing te maken.
Daar heb je onze hulp niet voor nodig.

Kijk voor reviews ook op smallnetbuilder.com Daar hebben ze ook testen op WAN-LAN performance.

Suc6
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.