Uh? Over de aanschaf van een videokaart mag best gepraat worden. Waar echter wel aan voldaan dient te worden in een dergelijke discussie is dat de TS gerichte vragen kan stellen. Daarvoor heeft deze vooraf zelf onderzoek gedaan en al een geschik (paar) model(len) uitgezocht, waar hij nog echte vragen over kan stellen die niet met wat zoeken beantwoord kunnen worden.
Met die voeding kan je wel een redelijke videokaart draaien hoor, 450 watt is best wel veel. Daar kun je zeker een HD5850 of HD5770 mee draaien. Deze zullen echt een HUUUGE upgrade zijn ten opzichte van een GT210. Dit is echt een kaartje met prestaties van 5 jaar terug o_O
Denk niet dat ElineK een dergelijke krachtpatser nodig heeft, want dit zijn kaarten die het op 3D gebied heel goed doen. Prestaties van 5 jaar terug? 5 jaar terug hadden we geen DX10(.1), qua featureset is het zeker beter, qua prestaties op 3D rendering... zou kunnen. Maar we zijn hier bezig met dual monitor en beeldbewerking, dat is een ander vakgebied. Een GeForce GT210 moet hier prima geschikt voor zijn.
What was yo white ass thinking!?
Juist ja? Hoor jij niet al in bed te liggen stiekem?
Om op de problemen in te gaan:
Wat heb je zoal geprobeerd om het probleem op te lossen?
Ik zie een 8400GS in de picture komen en wat vaag een keer iets over een driver waar iets van een mogelijke update mee gedaan is?
Wees aub duidelijk wat je gedaan hebt en ook met welke software en versies. Dergelijke details zijn hier gewoon echt van belang, probeer ze dus zoveel mogelijk te verstrekken. Zo geef je een completer beeld, kunnen wij weer meer output jou kant op sturen, maak jij meer kans op een goede fix.
Welke drivers gebruik je nu? De GT210 moet namelijk geen enkel probleem hebben met de Aero interface voor zover ik weet, dit riekt naar softwarematige problemen in eerste instantie. Hoe zijn de prestaties op andere vlakken?
Flikkerend beeld op een monitor is iets wat ik niet meteen aan een videokaart toe zou schrijven. Aangezien je D-Sub VGA gebruikt neig ik dan veel eerder naar de connectiepunten en de gebruikte kabel.
Prima uit te sluiten door te controleren of de stekkers overal juist inzitten, replug ze bijv, de schroefjes aangedraaid en de kabel nergens in een knik of langs sterke magneetvelden (speakers!) gaat.
Als dat niets uithaalt, hang de monitor die een flikkerend beeld geeft eens aan de kabel van de goed werkende monitor. Goed beeld? Dan is het waarschijnlijk niet de monitor die slecht aan het worden is.
Houd je over, de kabel en de videokaart. Hoe gaan we dat testen?
Haal de mogelijk slechte kabel los. Prik de "goede" kabel in de poort op de videokaart waar eerst de mogelijk slechte kabel in zat en kijk eens wat er voor beeld uit komt.
Indien dat helder is, zal het niet de videokaart zijn...
Probeer nu eens de "slechte" kabel op de andere ingang, ook slecht beeld?
Wat het aanschaffen van een nieuwe kaart betreft, wil ik je graag wijzen op het bestaan van
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?.
Het uitzoeken van een geschikte kaart kun je zelf, zeker de eerste stappen. Daar hoeven wij je handje niet voor vast te houden. Het vergt alleen wat inspanning van jouw kant om jezelf in te lezen.
[
Voor 6% gewijzigd door
Ultraman op 08-06-2010 01:45
]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.