welke videokaart voor mijn systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElineK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-06 00:03
ik wil mijn videokaart vervangen. Ik gebruik twee lcd monitoren met VGA aansluiting en de huidige videokaart kan dat niet goed aan. (het secundaire scherm flikkert vaak) Ook zijn de bureaubladprestaties voor Windows Aero lager dan de video onboard (3.7 tegen 4.2). De grafische weergave voor spellen krijgt in Windows 7 een 5.5, wat wel hoger is dan de onboard video (3.7). Ik ondervind ook problemen als ik de drivers van mijn huidige videokaart update, de programma's Olympus master 2 en photoshop CS 4 zijn dan niet meer vooruit te branden. Met de Nvidia gs8400 in een Vista computer heb ik hetzelfde probleem met deze software als ik een update van de driver doe.

mijn computer:

mobo asus p5-qpl-vm
processor Q 8200
videokaart Nvidia Geforce 210
4 Gb Cossair ( 2 keer 2 Gb)
voeding Coolemaster 450 Watt
dvd speler
1 hd 320 Gb
1 hd 1 Tb
midi tower

Gezien de voeding en de ruimte in de kast kan ik niet een erg zware kaart in de computer plaatsen, maar wat is nog haalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357365

Dit soort topics zijn niet toegestaan op Tweakers.net! In before the lock (welke overigens nog wel even kan duren, omdat het 1u 's nachts is)
Met die voeding kan je wel een redelijke videokaart draaien hoor, 450 watt is best wel veel. Daar kun je zeker een HD5850 of HD5770 mee draaien. Deze zullen echt een HUUUGE upgrade zijn ten opzichte van een GT210. Dit is echt een kaartje met prestaties van 5 jaar terug o_O What was yo white ass thinking!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-07 13:58

heuveltje

KoelkastFilosoof

Anoniem: 357365 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 01:10:
Dit soort topics zijn niet toegestaan op Tweakers.net! In before the lock (welke overigens nog wel even kan duren, omdat het 1u 's nachts is)
Met die voeding kan je wel een redelijke videokaart draaien hoor, 450 watt is best wel veel. Daar kun je zeker een HD5850 of HD5770 mee draaien. Deze zullen echt een HUUUGE upgrade zijn ten opzichte van een GT210. Dit is echt een kaartje met prestaties van 5 jaar terug o_O What was yo white ass thinking!?
Erm kwa 3d applicaties zal het idd schelen.
Maar Olympus master 2 en photoshop CS 4 doen bij mijn weten niet aan 3d versnelling. en ook "het secundaire scherm flikkert vaak" kan ik eigenlijk niet rechtstreeks vertalen naar een gpu-kracht tekort :?

Dus of een nieuwe kaart dat nu oplost ?
Werkt alles wel naar behoren als je aero uitzet ?

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 08-06-2010 01:25 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 11:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Anoniem: 357365 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 01:10:
Uh? Over de aanschaf van een videokaart mag best gepraat worden. Waar echter wel aan voldaan dient te worden in een dergelijke discussie is dat de TS gerichte vragen kan stellen. Daarvoor heeft deze vooraf zelf onderzoek gedaan en al een geschik (paar) model(len) uitgezocht, waar hij nog echte vragen over kan stellen die niet met wat zoeken beantwoord kunnen worden.
Met die voeding kan je wel een redelijke videokaart draaien hoor, 450 watt is best wel veel. Daar kun je zeker een HD5850 of HD5770 mee draaien. Deze zullen echt een HUUUGE upgrade zijn ten opzichte van een GT210. Dit is echt een kaartje met prestaties van 5 jaar terug o_O
Denk niet dat ElineK een dergelijke krachtpatser nodig heeft, want dit zijn kaarten die het op 3D gebied heel goed doen. Prestaties van 5 jaar terug? 5 jaar terug hadden we geen DX10(.1), qua featureset is het zeker beter, qua prestaties op 3D rendering... zou kunnen. Maar we zijn hier bezig met dual monitor en beeldbewerking, dat is een ander vakgebied. Een GeForce GT210 moet hier prima geschikt voor zijn.
What was yo white ass thinking!?
Juist ja? Hoor jij niet al in bed te liggen stiekem?

Om op de problemen in te gaan:
Wat heb je zoal geprobeerd om het probleem op te lossen?
Ik zie een 8400GS in de picture komen en wat vaag een keer iets over een driver waar iets van een mogelijke update mee gedaan is?
Wees aub duidelijk wat je gedaan hebt en ook met welke software en versies. Dergelijke details zijn hier gewoon echt van belang, probeer ze dus zoveel mogelijk te verstrekken. Zo geef je een completer beeld, kunnen wij weer meer output jou kant op sturen, maak jij meer kans op een goede fix.

Welke drivers gebruik je nu? De GT210 moet namelijk geen enkel probleem hebben met de Aero interface voor zover ik weet, dit riekt naar softwarematige problemen in eerste instantie. Hoe zijn de prestaties op andere vlakken?

Flikkerend beeld op een monitor is iets wat ik niet meteen aan een videokaart toe zou schrijven. Aangezien je D-Sub VGA gebruikt neig ik dan veel eerder naar de connectiepunten en de gebruikte kabel.
Prima uit te sluiten door te controleren of de stekkers overal juist inzitten, replug ze bijv, de schroefjes aangedraaid en de kabel nergens in een knik of langs sterke magneetvelden (speakers!) gaat.
Als dat niets uithaalt, hang de monitor die een flikkerend beeld geeft eens aan de kabel van de goed werkende monitor. Goed beeld? Dan is het waarschijnlijk niet de monitor die slecht aan het worden is.
Houd je over, de kabel en de videokaart. Hoe gaan we dat testen?
Haal de mogelijk slechte kabel los. Prik de "goede" kabel in de poort op de videokaart waar eerst de mogelijk slechte kabel in zat en kijk eens wat er voor beeld uit komt.
Indien dat helder is, zal het niet de videokaart zijn...
Probeer nu eens de "slechte" kabel op de andere ingang, ook slecht beeld?

Wat het aanschaffen van een nieuwe kaart betreft, wil ik je graag wijzen op het bestaan van **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?.
Het uitzoeken van een geschikte kaart kun je zelf, zeker de eerste stappen. Daar hoeven wij je handje niet voor vast te houden. Het vergt alleen wat inspanning van jouw kant om jezelf in te lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 08-06-2010 01:45 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElineK
Maar we zijn hier bezig met dual monitor en beeldbewerking, dat is een ander vakgebied. Een GeForce GT210 moet hier prima geschikt voor zijn.

Welke drivers gebruik je nu? De GT210 moet namelijk geen enkel probleem hebben met de Aero interface voor zover ik weet, dit riekt naar softwarematige problemen in eerste instantie. Hoe zijn de prestaties op andere vlakken?
Van de GT210 had ik de laatste driver geïnstalleerd die Windows 7 mij aanbod bij een update, daarna was het hommeles met Photoshop en Olympus master 2. De installatie van de update ongedaan gemaakt en alles werkte weer naar behoren. Alleen in dual monitor modus regelmatig geflikker. Ook bij het weer aansturen van de monitoren nadat Windows 7 deze na 5 minuten heeft uitgeschakeld hevig geflikker gedurende paar seconden. Met de Nvidia 8400 heb ik het probleem niet, wel dat na een door Windows geadviseerde update de genoemde software onwerkbaar traag werkt.

Met Aero heb ik geen problemen, alleen in de prestatie-index van Windows 7 komt hij erg laag uit, lager dan de onboard gpu.

Inmiddels heb ik de GT210 ( van Asus) vervangen door een GT220 van Point of view en deze werkt wel naar behoren, de prestatie index is voor Aero 3 punten hoger, heb geen geflikker meer en een RAW file bekijken op ware grote loopt super. De temperatuur is ook een stuk lager, 43 graden bij wat beeldbewerking, de GT210 werd dan al snel 60 graden.

De GT210 ga ik ergens anders in een pc uitproberen, dat deze kaart in mijn systeem niet goed werkt is nu wel duidelijk, maar of het aan de kaart ligt of aan de combinatie systeem en kaart ga ik nog onderzoeken. De GS 8400 blijft in de Vista pc naast de tv, die doet het goed genoeg voor you tube en uitzending gemist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:06
Maar Olympus master 2 en photoshop CS 4 doen bij mijn weten niet aan 3d versnelling
Mag ik je hierbij corrigeren, Photoshop CS 4 heeft wel degelijk ondersteuning voor 3 versnelling via de videokaart.
http://kb2.adobe.com/cps/404/kb404898.html
hierbij de adobe link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 11:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ok, nou het werkt dus weer.

Wat die drivers betreft. Windows Update voor drivers gebruiken kan ik niet aanraden, misschien voor het wat kleinere grei, maar zeker niet voor recente videokaarten.
Haal daarvoor gewoon drivers op bij de producent, in jouw geval hier: http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElineK
Ultraman schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 01:39:
Ok, nou het werkt dus weer.

Wat die drivers betreft. Windows Update voor drivers gebruiken kan ik niet aanraden, misschien voor het wat kleinere grei, maar zeker niet voor recente videokaarten.
Haal daarvoor gewoon drivers op bij de producent, in jouw geval hier: http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk
Dat had ik ook gedaan na de troubles met de update via Windows Update, maar precies dezelfde problemen, het bleek ook precies dezelfde driver update te zijn.

Maar ik ben blij dat het nu met een volgens de reviews waardeloos kaartje, wel naar mijn tevredenheid werkt.
Pagina: 1