Hdd wordt enkel herkend in de BIOS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond Tweakers,

Ik heb sinds kort een probleem met een oude laptop (IBM Thinkpad R31) namelijk dat de harde schijf niet meer gezien wordt, uitgezonderd van de BIOS. Er zit momenteel een Toshiba MK4025GAS schijf in waar vroeger Windows XP op gestaan heeft.

Ik heb verscheidene programma's (o.a. GParted) gebruikt om te kijken of deze de harde schijf wel konden zien en zo ja repareren maar dit is tot niks uitgelopen.

Ik weet dat ik moet zoeken op Google en ik heb me ook kapot gezocht maar ik weet niet eens hoe ik het probleem duidelijker kan omschrijven zodat ik de juiste resultaten krijg.

Mocht iemand nog een idee hebben hoe ik de schijf kan benaderen om er data af te halen dan hoor ik het graag.

Niels Kootstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:31:
Mocht iemand nog een idee hebben hoe ik de schijf kan benaderen om er data af te halen dan hoor ik het graag.
Uitmonteren en in een USB-case stoppen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hij vraagd niet toevallig om een wachtwoord bij het opstarten? als die dat doet heb je waarchijnlijk een passwoord op je hd staan, en dan ben je lichtelijk fucked
Een keer gezien, bij het monteren op een usb kabel zie je dan ook alleen de harddisk, maar niet wat erbij hoort, de geheugenruimte

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 07-06-2010 20:38 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qtacz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-07-2024
Freee!! schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:35:
[...]
Uitmonteren en in een USB-case stoppen.
Kan je me even uitleggen wat het nut hiervan is?
Aangezien hij de gparted livecd al gebruikt heeft om de hdd te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Kan je het op een andere PC proberen (met een andere BIOS).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qtacz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-07-2024
Freee!! schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:54:
Kan je het op een andere PC proberen (met een andere BIOS).
Lees jij wel iets voor je post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoelt TS met "dit is tot niks uitgelopen"

Zag Gparted de HDD wel? in hoeverre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:23:
Wat bedoelt TS met "dit is tot niks uitgelopen"

Zag Gparted de HDD wel? in hoeverre?
Zoals de titel misschien al doet vermoeden zag Gparted de schijf ook niet. Ik had eerst Hiren 10.* geprobeerd met Mini XP waarna ik nog 1 keer de schijf inclusief partities kon zien. Wel stond er bij dat deze beschadigd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:31:
[...]

Zoals de titel misschien al doet vermoeden zag Gparted de schijf ook niet. Ik had eerst Hiren 10.* geprobeerd met Mini XP waarna ik nog 1 keer de schijf inclusief partities kon zien. Wel stond er bij dat deze beschadigd waren.
Probeer eens met behulp van het Toshiba HDD testprogramma te controleren of de HDD fysiek nog wel in orde is. http://sdd.toshiba.com/ma...uDrives/SoftwareUtilities

Lees ook even het Thematopic door: Thematopic: Datarecovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Toshiba Diag test maar eens gedaan en die ziet de schijf wel.. Ik zal nog wel even verder kloten, hou jullie wel op de hoogte of het wat wordt.
Pagina: 1