Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326426

Topicstarter
Hallo,
Ik zoek de mening van anderen om tot een oordeel te komen, ik kan maar geen besluit maken.
Mijn situatie:

Ik heb de keuze om of 1 GTX480 te kopen of 1 HD5970.

Ik ga 1 scherm gebruiken, wat mij aan het twijfelen brengt is de zogenaamde micro-stuttering met de 5970 als de framerate onder de 60 gaat, (bij een 60hz scherm dan)
En daarnaast lijkt de GTX480 het beter te doen met de minimale framerates bij nieuwe games en tesselation.

Iemand ervaring/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Waarom 2 topics..?

5970 microstuttering? volstaat wel hoor ;)

En dat is jou keus. Het is geen aanschaf topic. En aangezien je het toch vraagt HD5970.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Nou, als je maar 1 scherm gaat gebruiken (reso?) zijn beide kaarten eigenlijk al dik overkill...

Overigens, micro-stuttering ga je niet merken daar dat een CrossFire issue is en dit is gewoon 1 kaart. Daarnaast is de 5970 zuiniger, en over het algemeen / in de meeste games beter dan een enkele GTX480. De nieuwe nVidia lijn is niet wat het zou moeten zijn en is gewoon een grootverbruiker en heeft een enorm slechte prijs / prestatie ratio.

Het probleem van micro-stuttering is wel bekend maar (igv CF) ik zie nog redelijk veel setup's gebouwd worden met CrossFire, dus het probleem zal niet al te groot zijn.

Maardannog, je reso. Voor een Full HD scherm of lager voldoet een HD5870 al in praktisch alle games. De nieuwe HD6k serie is er met een beetje geluk ook alweer over een half / driekwart jaar dus het beste bespaar je nu 200 euro door het aanschaffen van een HD5870 en koop je straks een nieuwe HD6k kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Laatst online: 03-07 14:28
5970 is een dual gpu kaart, dus crossfire op 1 kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Ja, dat hoef je mij niet te vertellen... Bestaat het ms probleem ook hierop dan? :o

Het is nog te vroeg jongens... :)

[ Voor 12% gewijzigd door Fid3lity op 06-06-2010 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:51
Blue-Tiger schreef op zondag 06 juni 2010 @ 09:49:
Ja, dat hoef je mij niet te vertellen... Bestaat het ms probleem ook hierop dan? :o
Tuurlijk, crossfire==crossfire he ;).

Daarbij kan je het beste voor die HD5970 gaan, veel sneller (zolang crossfire goed schaalt). De GTX480 is een heethoofd en een grootverbruiker, en biedt weinig extra prestaties voor wat ie meer verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

GTX480 vs HD5970, 5970 ongeveer even duur maar dan stukken sneller. Minder warm, minder herrie en niet zo'n achterlijk verbruik als de 480. In a nut shell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Jongens we vergeten allemaal (naja, behalve ik dan O-) was het dus niet te vroeg voor) naar de reso te vragen van het scherm dat de TS gaat gebruiken / gebruikt. Anders geven we misschien toch nog slecht advies door hem overkill aan te raden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245699

Jejking schreef op zondag 06 juni 2010 @ 10:01:
GTX480 vs HD5970, 5970 ongeveer even duur maar dan stukken sneller. Minder warm, minder herrie en niet zo'n achterlijk verbruik als de 480. In a nut shell :)
Je maakt de verschillen allemaal wel groter en kleiner in het voordeel van de 5970 natuurlijk. Zo is de 5970 vorlgens jou 'ongeveer even duur' maar heeft de GTX480 een 'achterljk hoog verbruik' t.o.v. de 5970. Das natuurlijk wel een beetje uit proportie....
De GTX480 is te krijgen vanaf zo'n €460,- en de 5970 komt nog steeds op zo'n €550,-. Dat is zo'n 20% duurder waarbij de prestaties ongeveer gemiddeld 25% beter zijn.
Ook het verbruik scheelt niet ongelooflijk veel. Op idle zo'n 10watt en op load ligt het gelijk.
ff 2 bronnen;
- http://www.anandtech.com/...was-it-worth-the-wait-/19
- reviews: GTX480: Nvidia's nieuwe monster-gpu
- http://www.tomshardware.c...orce-gtx-480,2585-15.html

Laat duidelijk zijn dat ik als de keuze tussen deze twee kaarten zou gaan ik de 5970 ook een wat betere keuze vindt, alleen de feiten moeten wel goed worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zondagmorgen, ik had er ff bij moeten zetten dat ik de boel per GPU bekijk. Twee GPU's op de 5970 vs een op de 480. Sja, in dat geval kan je niet anders dan concluderen dat die processor gewoon heel erg onzuinig is :)

Ik keek net ff, 540 vs 460 euro. 15% extra prijs voor 30% extra performance, zoiets moet het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245699

Ja, de GPU zelf is natuurlijk erg onzuinig, dat ben ik met je eens, maar ik kijk gewoon naar het totaal, want dat is ook gewoon wat er in je computer hangt. Want als je het per GPU gaat bekijken moet je een dual kaart sowieso niet met een single GPU kaart vergelijken.

Ben het trouwens niet met je eens dat je van €540/550,- naar €460,- moet kijken. Want je betaald 20% meer t.o.v. de GTX480 om 25% meer prestatie te krijgen. En tja, ik vind 30% meer performance wat overdreven, ik blijf bij ~25%, maarja daar mogen we gewoon in mening verschillen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Crossposting is @GoT not done:
5970 microstuttering?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1