5970 microstuttering?

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326426

Topicstarter
Ik ben erg aan het twijfelen of ik een 5970 moet kopen of één GTX480.
De framerates worden zeker een stuk hoger bij de eerste , ik ben alleen bang dat het microstutteren me gaat irriteren, omdat alle fps die lager lopen dan je refresh rate de boel er een stuk minder soepel uit kan laten zien.

Iemand ervaring / tips?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320899

Als het goed is zul je daar weinig last van hebben,aangezien dat je met die kaart weinig onder je refresh rate van 60 zult zitten:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-07 08:34
Hangt er vanaf wat voor framerates je acceptabel vindt. Als je voor zware games bereid bent om 30-40 fps te spelen om alles aan te zetten kon dat wel es vies tegenvallen met een dual GPU, want dan merk je micro-stuttering het meest terwijl een single GPU dan meestal nog prima speelbaar is. Met metro2033 kun je dat soort framerates wel es bereiken.

Nu heb ik alleen ervaring met HD5870 crossfire en niet de HD5970. Ik heb mensen horen zeggen dat de laatste het minder heeft maar dat kan ik me persoonlijk niet echt voorstellen aangezien de techniek hetzelfde is.
Je kunt m bestellen en proberen of je t acceptabel vindt, een hoop mensen zijn er tevreden mee. Voor mij heeft AFR multi-GPU definitief afgedaan.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
@ anathema.

op dit moment is metro2033 met tessalation en die andere DX11 functie (waar ik de naam even niet van weet)aan, het enige spel waar je zulke lage framerates haalt, zet je deze functies uit en je loopt 80 fps continu. dit is ook wat andere spellen gemakkelijk halen. meestal zelfs hoger.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:20
Op welke resolutie wil je gaan gamen?

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heb je zelf weleens last gehad van microstuttering of heb je het alleen van horen en zeggen? Want als dat het geval is dan is het hetzelfde als inputlag van een monitor...
99% merkt het niet eens, dus ik zou me er niet druk om maken als je het zelf nog nooit ervaren hebt.
En anders is er altijd nog iets als V-sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Op GoT verwachten we dat je zelf de moeite doet om je vragen te beantwoorden voordat je hier een vraag stelt. Daarnaast verwachten we sowieso dat je een uitgebreide topicstart maakt waaruit dat blijkt, onder meer doordat je aangeeft waar en hoe je gezocht hebt, wat je vond (links!), hoe je de info beoordeelde en wat dan exact onduidelijk is.

Dat laatste ontbreekt hier volledig, waardoor het lijkt alsof je zelf niets gedaan hebt. Begin daar eens mee.

Oh, en crossposten is ongewenst, het zonder overleg "heropenen" van topics die door moderatoren gesloten worden ook. Als je dus nog een topic opent gaat hij ook dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.