Toon posts:

Ontevreden over Logitech Z-2300 subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweaker,

Om het kort te houden ben ik ontevreden over het geluid wat uit de subwoofer komt.
De 'kick' ontbreekt.
In plaats van een duidelijke kick te horen, heeft het geluid meer iets weg van een dreun/zeer lage bass toon.

Zijn er mogelijke software oplossingen aanwezig voor dit probleem? Zo ja, welke software kan mij helpen bij het naar wens instellen van het geluid wat uit de subwoofer komt?

Bij voorbaat dank,

Martijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 20:50

Sebazzz

3dp

1991 he? Ik ken nog steeds leeftijdsgenoten die net zoals jou een zware lage tonen willen die over het geluid heen komt. De Logitech is daar niet voor gemaakt. De Z-5500 die ik bijvoorbeeld ook niet (hij kan het wel) maar is gemaakt om hoge kwaliteit geluid te produceren.
heeft het geluid meer iets weg van een dreun/zeer lage bass toon.
Dat is hoe het hoort, check ook de productreviews. Lage tonen hebben vijf sterren.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sebazzz schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 19:13:
1991 he? Ik ken nog steeds leeftijdsgenoten die net zoals jou een zware lage tonen willen die over het geluid heen komt. De Logitech is daar niet voor gemaakt. De Z-5500 die ik bijvoorbeeld ook niet (hij kan het wel) maar is gemaakt om hoge kwaliteit geluid te produceren.

[...]
Dat is hoe het hoort, check ook de productreviews. Lage tonen hebben vijf sterren.
Ik snap dat frequentiebereik belangrijk is en dat dit ook gewaardeerd wordt door wiedanookmetwelkeleeftijddanook.
Mijn vraag is of er software is die dit (lichtelijk) kan corrigeren, zodat er een duidelijkere kick ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Enige wat er op zit voor jouw is om wat te gaan spelen met de equalizer instellingen. Ongeveer iedere mediaplayer heeft een equalizer. Dus de rest moet je zelf even uitzoeken. Meestal zijn er wel presets te vinden voor bepaalde mediaplayers zoals foobar of winamp op internet.
Een kick hoort toch trouwens niet uit de subwoofer te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:51
Wat de TS hier bedoelt zijn snellere bas responses. zodat je meer 'dreun' krijgt. Hier ben ik dus ook naar opzoek. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1412354

Ik luister vooral Hardstyle en daar heb je een snelle kick/bas achterelkaar. De sub is hierbij nog bezig met de kick en kan niet snel genoeg de bas op gang krijgen. (ik hoop dat ik dit duidelijk uitleg :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:24

[...]
Hoge kwaliteit?? Volgens mij heb je het daar echt mis. De set van logitech kan goed geluid leveren maar hoge kwaliteit is het echt bij lange na niet.

Ontopic:

Het kan ook te maken hebben met waar je de subwoofer hebt staan. Het midden van de kamer is het beste. Nu is dat waarschijnlijk een beetje onpraktisch maar haal hem minimaal 1M van de muur af. Ook kan je nog even in de instellingen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 20:50

Sebazzz

3dp

tweakG5 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:29:
[...]

Hoge kwaliteit?? Volgens mij heb je het daar echt mis. De set van logitech kan goed geluid leveren maar hoge kwaliteit is het echt bij lange na niet.
Voor een audiofiel niet maar voor $random_consument zeer zeker wel.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hielp een prop in de basspoort doen niet bij zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:24
Sebazzz schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:39:
[...]

Voor een audiofiel niet maar voor $random_consument zeer zeker wel.
Ik wil niet zeggen dat ik een audiofiel ben maar ik vind het echt niet goed geluid. Maar om een sneller basresponse te krijgen zou ik gewoon een stuk schuim in de basport doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

zo'n megagrote woofer die kan dat gewoon niet bijhouden, ik heb in een ver verleden ook een 2300 evenals een 5500 gehad, en alles met een snelle beat is op zo'n set not done. dan loopt de sub achter de feiten aan :>

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_FrostBite_ schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:25:
Wat de TS hier bedoelt zijn snellere bas responses. zodat je meer 'dreun' krijgt. Hier ben ik dus ook naar opzoek. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1412354

Ik luister vooral Hardstyle en daar heb je een snelle kick/bas achterelkaar. De sub is hierbij nog bezig met de kick en kan niet snel genoeg de bas op gang krijgen. (ik hoop dat ik dit duidelijk uitleg :? )
Dat beschrijft de situatie beter. Goed voorbeeld, kan me er in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
mvz schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:47:
zo'n megagrote woofer die kan dat gewoon niet bijhouden, ik heb in een ver verleden ook een 2300 evenals een 5500 gehad, en alles met een snelle beat is op zo'n set not done. dan loopt de sub achter de feiten aan :>
dat heeft helemaal niks met de grootte van een woofer te maken, daarbij zijn ze niet zo groot (volgens mij maar 12'') maar meer het interne werk.. De logitec zijn best goed voor computerspeakers maar het blijven nog altijd computer speakers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:33

voodooless

Sound is no voodoo!

Simpel: de TS zoekt HiFi kwaliteit :)

Ga gewoon op zoek naar een echte audio installatie :D

Die logitech setjes zijn gemaakt voor een berg geluid, met veel en dik laag, en veel hoog. Op zich leuk voor bij de PC of voor films, maar wil je serieus muziek luisteren, ga je je al heel snel ergeren aan de boomerige, veel te overheersende bass.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 00:58

[...]
Dat hoort juist niet zo, een echt goede subwoofer geeft het geluid wat hij omschrijft, maar met het gevoel dat jij beschrijft. Dus ja het kan hard en je kunt het voelen, maar hij dreunt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:41:
Simpel: de TS zoekt HiFi kwaliteit :)

Ga gewoon op zoek naar een echte audio installatie :D

Die logitech setjes zijn gemaakt voor een berg geluid, met veel en dik laag, en veel hoog. Op zich leuk voor bij de PC of voor films, maar wil je serieus muziek luisteren, ga je je al heel snel ergeren aan de boomerige, veel te overheersende bass.
Daar kan ik mij wel in vinden, dat wordt marktplaats. Ik kan er vast een ander blij mee maken :+
Dat wordt een nieuwe set :P
Pagina: 1