Op Tuesday 13 March 2001 15:32 stellingen Legion: (edited)
Er staan gebouwen in peru die zo oud zijn,
- dat gebouw in peru heeft zulke nauwkeurige bouwstenen dat het met de huidige technieken haast onmogelijk is
dat is Quatsch, er staan geen gebouwen van 10.500 v chr in Peru.
je doelt waarschijnlijk op Machu Pichu (ca. 1000
na chr) deze heeft geslepen bouwstenen die redelijk exact en passend gemaakt zijn, zeer knap gezien de middelen van de Inca's maar absoluut makkelijk met hoogstaande technologie te bereiken, dat hadden ze echter niet, handmatig duurt dat langer en vereist meer mankracht, de Inca's zullen dat dus zo hebben gedaan, zeer knap en opmerkelijk, maar niet onmogelijk.
momenteel is er een groep onderzoekers die poogt met de toonmalige middelen soortgelijke prestaties neer te zetten en dat lukt nauwelijks, dat zegt echter meer over de huidige kennis op het gebied van tijdrovende en vaak handmatige werkzaamheden
de sphynx MOET wel zo oud zijn vanwege die erosie tekenen,
de pyramiden zijn waarschijnlijk ook zo oud omdat ze de sterrenhemel van rond 10.500 voor Christus afbeelden,
Ook "flessen" van een zeer hard gesteente gevonden in de pyramiden zijn helemaal hol,
terwijl dit met de huidige technieken helemaal niet mogelijk is.
En , zelf met laser krijg je ze niet zo precies.
Ook een grafkamer is zo nauwkeurig glad en recht dat het vandaag met de meest geavanceerde boor tig jaren duurt om het zo glad te krijgen. met iets anders kom je er niet eens doorheen.
Moet? (nog wel in kapitalen)
dat de sphynx ouder is is slechts een stelling van een paar mensen, dat maakt het nog niet waar, de argumenten waarmee ze die stelling onderbouwen kunnen ook vaak tegengesproken worden met andere argumenten.
de geologische opbouw van de rots speelt mee in de erosie, zandsteen erodeert zeer snel.
verder is het zo dat droogte en hoge temperaturen eerder een versnelend effect op erosie veroorzaken.
dat het in de woestijn niet regent is niet waar, het kan wel degelijk regenen in Cairo waar de sphinx staat, zelfs sneeuwen, als dat optreedt, slechts eens in de zoveel jaar, zie je ook optreden dat dat een desastreus effect op veel stenen bouwwerken heeft, aangezien deze stenen volledig uitgedroogt zijn slurpen ze in korte tijd veel water op, wat tot beschadigingen kan leiden.
ik zeg niet dat dit bij de sphynx het geval is, of dat de stelling fout is dat hij misschien 12.500 jaar oud is, immers ik weet niet van welke steensoort de sphynx is, en ik ben geen geoloog, echter ik hoop wel aan te tonen dat, omdat je iets denkt, dat niet direct waar hoeft te zijn.
de Pyramides zijn allen tussen 2600 vchr en 2300 vchr gebouwd, door de toenmalige Pharao's, beginnend met Sefroe, waarna opvolgers als Cheops steeds grotere bouwden, gezien de enorme kosten had het na cheops geen zin meer nog een grotere te bouwen om hem te overtreffen, en dat ontnam volgende pharao's de lust hieraan te beginnen.
de architecturale onderzoeken van Sefroe (zijn zoon was een belangrijke architect van enkele van de eerste opzetten van Sefroe's drie pyramides) zijn zeer goed gedocumenteerd en veel geschriften zijn bewaard gebleven, ook andere volken uit die tijd
beschreven de activiteiten van de egyptenaren.
(bv het joodse volk heeft ook een stuk staan in hun overlevering over de slavernij in egypte)
die 'fles', waar je een kruik en een graftombe mee bedoelt (glas bestond nog niet en die graftombes zijn allerminst glad)
zijn inderdaad glad, maar dat is best te bereiken met veel tijd en veel geduld, het feit dat ze uit graniet gemaakt zijn doet de hudige mensen
verbaast staan, omdat deze nu eenmaal daar het geduld niet meer voor hebben, maar toen had men dat.
Was die gebouwen in azie vergeten die ook de sterrenhemel van rond 10.500 BC afbeelden.
En ook zo'n hele oude stam in afrika die wist dat een zonnestelsel (weet niet meer welke)
twee zonnen had, terwijl wij dat pas sinds kort weten.
wat is dat voor Idiotie over 'de sterrenhemel van 10.000 jaar terug, was dat soms de andere dan nu???
sorry maar de verschillen zijn minimaal, hoogstens verandert de positie van de sterren lichtelijk door de rotatie van de aarde, maar niks dat bewijst of iets 'de sterrenhemel van 10.000 jaar terug' is of gewoon van nu.
en 'die afrikaanse stam. tja er bestaat ook een volk dat beweert dat de mens uit klei geboetseerd is, en een beschaving die de aarde laat rusten op een grote schildpad...
bewijst dat nu dat die schildpad bestaat.
sorry maar mag ik eerlijk zeggen dat je methode waarop je argumenten verzameld de grootste knudde is.
je geeft geen namen, jaartallen, we moeten maar raden waar je op doelt, zo kan ik ook vage dingen gaan beweren als je niet de moeite neemtzelf te controleren of zoiets allerminst waar is.volgende keer graag wat exactere data bij je beweringen, dus niet 'er staat een gebouw in Peru'
ik moet zelf toegeven dat ik ook onjuist was in mn stelling van pyramides van de Maya's. de maya bouwden wel degelijk soortement van pyramide-achtige gebouwen, enerzijds zeer platte,
drie etages hoog, vergelijkbaar met de Borobudur met een groot afgeplat vlak bovenop, in hun steden.
echter ze hebben ook meer pyramide-achtige gebouwen van zo'n 10-15 etages hoog en ongeveer vijfentwintig meter die zeer steil omhoog liepen, uitmondend in een soort tempeltje bovenop, meer afgezonderd in de jungle gebouwd.
ik blijf er echter bij dat de verschillen met de egyptische pyramides te groot zijn en dat contact tussen Maya's en egyptenaren uitgesloten is, omdat het Maya-rijk pas 200 v.chr. ontstond, na het verdwijnen van het egyptische
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen