Zijn case is een ruimte op zichDemoniac schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 08:46:
En vervolgens wil jij een 200 mW op je kast bouwen? Mag ik je er aan herinneren dat een LAN-party ook een min of meer publieke ruimte is?
Het is ook de bedoeling om dat ding te kunnen draaien.
Daarom zit hij achterop!
Maar genoeg over dat laser lampje!
Terug on topic!!!!
DPC Chef-kok :)
Helaas moet ik het topic sluiten....
Mijn camera heeft het voledig begeven...
Zie hierbij de laatste update... Halve update...

Word binnen kort een nieuw camera kopen
pech...
Mijn camera heeft het voledig begeven...
Zie hierbij de laatste update... Halve update...

Word binnen kort een nieuw camera kopen
pech...
Uh 
Letterlijk half begeven.
Zo te zien is half je sensor dood
Letterlijk half begeven.
Zo te zien is half je sensor dood
Jammer dat je maar een halve foto hebt, maar wat er op di halve foto te zien is ziet er wel goed uit!
Enne: dat eendje bovenop de kast, ik neem aan dat die er ook bijhoort?
Enne: dat eendje bovenop de kast, ik neem aan dat die er ook bijhoort?
Maak je toch 2 foto´s en plak je ze aan elkaar?
Heb je die 2102 er nu in paint opgezet of is dat met isolatietape geplakt?
Het eendje moet er nog in komen 
Dat eendje gaat al heeeel wat jaren mee naar Lans e.d.
De 2102 zijn magneetjes waarmee ik eigenlijk mijn naam mee schrijf (woozy) maar ook andere dinger mee kan maken.
2 foto`s
is een idee... maar ik ben geen pro in photoschoppen
Dat eendje gaat al heeeel wat jaren mee naar Lans e.d.
De 2102 zijn magneetjes waarmee ik eigenlijk mijn naam mee schrijf (woozy) maar ook andere dinger mee kan maken.
2 foto`s
Of je mept een keer goed op je camera 
JK, jammer dat je camera zijn eol status heeft bereikt
We krijgen definitief geen foto's meer? 
Lees die cijfertjes eens van onder naar boven
JK, jammer dat je camera zijn eol status heeft bereikt

Lees die cijfertjes eens van onder naar boven
[ Voor 19% gewijzigd door Fid3lity op 16-06-2010 19:46 ]
Ik vind nog wel een manier om toch nog de laatste plaatjes te posten....Blue-Tiger schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:45:
Of je mept een keer goed op je camera
JK, jammer dat je camera zijn eol status heeft bereiktWe krijgen definitief geen foto's meer?
Lees die cijfertjes eens van onder naar boven![]()
Over 2 jaar: 2012
Hoe hoog vooral.YK12 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:16:
Hoe lang is die kast nou eigenlijk
Hoi!
oftewel wat zijn de afmetingen van de kast nu?
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
Over die laser, hoe kan het dan dat in disco's ze ook vrolijk in je ogen schijnen, toch gewoon omdat de straal verdeeld wordt.
Things are cheaper for a reason
GNOOM172 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:28:
oftewel wat zijn de afmetingen van de kast nu?
Hoi!
Er zijn een aantal redenen.Reiniertjuhhh schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:40:
Over die laser, hoe kan het dan dat in disco's ze ook vrolijk in je ogen schijnen, toch gewoon omdat de straal verdeeld wordt.
1. de laser staat nooit op 1 punt. Dat met een lage lichtintensiteit zorgt ervoor dat je geen schade aan je ogen krijgt. Een niet bewegende laser zal niet op het publiek gericht staan.
2. Lasers met een hogere lichtintensiteit dan een paar mW zullen altijd boven het publiek staan, zodat je er nooit in kan kijken.
De afmeteingen zijn: (diep X hoog X breed)
58CM X 112CM X 23CM
(afgerond)
En de laser staat op het plafond gericht, inderdaad.
58CM X 112CM X 23CM
(afgerond)
Jammer van de camera man

Heb je geen ander mobieltje van een familielid? Of desnoods een webcam? Want dit is echt een gaaf project.
Ik ga vandaag een andere camera zoeken.
Het totaal beeld is echt geweldig!
Echt een foto waard.
Ik heb zojuist ook de spanning gemeten!
Beide systemen specs:
Core I7 @ 4ghz (4X)
Amd 620. @ 3,6ghz (4X)
HD5870 op 5,8ghz ddr5 + 1200mhz GPU
+ alle schrijven aan!
Al het licht op zn maximale.
De 1100 watt + 900 watt voeding treken samen:
(roffel roffel....)
534 Watt op de kop af!
Incl 2 monitoren en speakers en switch zit ik op 600 watt. (afgerod)
Dus netjes onder de 1000watt
Het gewicht is:
50.1 KG op de weegschaal....
Zwaarder dan ik dacht.
Het totaal beeld is echt geweldig!
Echt een foto waard.
Ik heb zojuist ook de spanning gemeten!
Beide systemen specs:
Core I7 @ 4ghz (4X)
Amd 620. @ 3,6ghz (4X)
HD5870 op 5,8ghz ddr5 + 1200mhz GPU
+ alle schrijven aan!
Al het licht op zn maximale.
De 1100 watt + 900 watt voeding treken samen:
(roffel roffel....)
534 Watt op de kop af!
Incl 2 monitoren en speakers en switch zit ik op 600 watt. (afgerod)
Dus netjes onder de 1000watt
Het gewicht is:
50.1 KG op de weegschaal....
Zwaarder dan ik dacht.
[ Voor 7% gewijzigd door Xanquezer op 17-06-2010 16:28 ]
Leuk project.
Jammer van je camera.
Maar nu het gewicht bekend is, kan je ook de afmetingen erbij zetten?
En hoeveel stroom vraagt je machine als je hem stressed?
Jammer van je camera.
Maar nu het gewicht bekend is, kan je ook de afmetingen erbij zetten?
En hoeveel stroom vraagt je machine als je hem stressed?
Whohohooo xD
Mooi dat je onder de 1000 blijft (zal X-Life ook blij mee zijn), maar 50.1 KG
Damn, word lekker sjouwen
Mooi dat je onder de 1000 blijft (zal X-Life ook blij mee zijn), maar 50.1 KG

Damn, word lekker sjouwen
woozyzpk schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:31:
De afmeteingen zijn: (diep X hoog X breed)
58CM X 112CM X 23CM
(afgerond)
Sjeuw, het formaat valt inderdaad mee, past wel in een beetje familiebak, maar dat gewicht, heb je de onderkant volgepropt met lood ofzo?
[img]error.jpg[/img]
Als het goed is kan hij plat op de achterbankniekje87 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:47:
Sjeuw, het formaat valt inderdaad mee, past wel in een beetje familiebak, maar dat gewicht, heb je de onderkant volgepropt met lood ofzo?
Ja het gewicht:
2 voedingen
12 harde schrijven
5 liter water
2 kasten..
Dus ja...
TE zwaat vind ik.....
Schrok er zelf van...
zit er nog over te denken....
ja lol wat kun je er aan doen dan ? 
Je zou er een voeding uit kunnen mikken maar dan moet je moeilijk gaan doen met bedrading.
Je zou er een voeding uit kunnen mikken maar dan moet je moeilijk gaan doen met bedrading.
Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
En 5 liter water, is al dat water noodzakelijk? De schijven zul je er vast in willen houden, daarom had je ook deze case gemaakt.
Is geen optie....Fusioxan schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:36:
En 5 liter water, is al dat water noodzakelijk? De schijven zul je er vast in willen houden, daarom had je ook deze case gemaakt.
Mod een karretje, of fix ergens een steekwagentje
[img]error.jpg[/img]
Ik zou zeggen een steekwagentje idd. Met Niekje dus.
Verder een vette mod, doe je netjes
Is het nu trouwens nog niemand opgevallen dat het in de topic-titel niet 'hunderd' maar 'hundred' moet zijn?
Of was het on purpose?
Verder een vette mod, doe je netjes
Is het nu trouwens nog niemand opgevallen dat het in de topic-titel niet 'hunderd' maar 'hundred' moet zijn?

Ik heb momenteel een plankje met wieletjes er onder..
Dat gaat op zich wel goed om de kast te verplaatsen.
Maar ik zit op zolder dus ik moet 2 trappen af wil ik naar de lan gaan...
Idd. typ foutje.. Er is een prive reden voor, genaamd dislexy.
Dat gaat op zich wel goed om de kast te verplaatsen.
Maar ik zit op zolder dus ik moet 2 trappen af wil ik naar de lan gaan...
Idd. typ foutje.. Er is een prive reden voor, genaamd dislexy.
Geen reservoirs in je waterkoeling, maar een vuldop gebruiken. Elke liter water die je bespaart, is een kilo minder gewicht 
Oh en je schijven makkelijk uitneembaar maken, dat scheelt ook al heel wat gewicht.
Oh en je schijven makkelijk uitneembaar maken, dat scheelt ook al heel wat gewicht.
[ Voor 25% gewijzigd door Demo op 18-06-2010 11:30 ]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
En dan kun je de schijven gewoon in een emmer meenemen. Draagt makkelijk.
Goude tip van de mede X-lifers...
De hdd`s zitten in een rack met tumbscrews vast.
Het is een idee.
Dat scheelt toch weer een kilotje of 10 (denk ik)
De bays in een doosje doen bij de kabels.
GOEIE!!!
dat gajk doen
De hdd`s zitten in een rack met tumbscrews vast.
Het is een idee.
Dat scheelt toch weer een kilotje of 10 (denk ik)
De bays in een doosje doen bij de kabels.
GOEIE!!!
dat gajk doen
Als je de schijven per 4 in een rackje hebt zitten ofzo, dan kan het een kwestie zijn van 3 thumbscrews los draaien, racks er uit trekken en gaan
Als je kijkt dat een beetje schijf zo rond de 750 gram zit, dan is 12 schijven toch weer 9 kilo.
Ik begreep van de persoon in kwestie dat ie inmiddels op zoek is naar een cementkuip of kruiwagen, aangezien de hoeveelheid harddisks inmiddels is verdubbeldTerw_Dan schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:31:
En dan kun je de schijven gewoon in een emmer meenemen. Draagt makkelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Demo op 18-06-2010 12:58 ]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
OMG, serverpark in je kast gebouwd?Demoniac schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:57:
[...]
Ik begreep van de persoon in kwestie dat ie inmiddels op zoek is naar een cementkuip of kruiwagen, aangezien de hoeveelheid harddisks inmiddels is verdubbeld
3 harde schrijven per rack.
4 rackjes dan
12 stuks
Serverpark in mn pc
4 rackjes dan
12 stuks
Serverpark in mn pc
hoeveel TB heb je dan wel nie man echt nice man
Ik wil wel de nieuwe Foto's Zien.:D:D
Als je nou gewoon overnieuw begint en de bovenste kast als losse unit erop vastmaakt. Is er een lanparty dan koppel je de bovenste los en neem je hem mee.
Volgens mij zijn wij/jij al 2 pagina's bezig over het gewicht. Terwijl dat een beetje "off-Topic" begint te raken.

Volgens mij zijn wij/jij al 2 pagina's bezig over het gewicht. Terwijl dat een beetje "off-Topic" begint te raken.

[quote]woozyzpk schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:47:
..Een rijtje 2 TB hardeschrijven van Hitachtie...
Oeps! Toch geen Hitachi? Hitachi heeft het hardeschijf gebeuren van IBM overgenomen... en die HD's waren zeer slècht. Ik hoop dat jou schijven meer dan 1 jaar mee gaan. Anders zou ik toch kiezen voor andere merken. Oh en als je RAID wilt toepassen... konden de IBM HD's ook niet goed mee omgaan.
Waarom gebruik je niet 1 type HD? Ik neem aan dat een RAID configuratie gaat gebruiken dan is het een pre als de HD's hetzelfde type zijn.
..Een rijtje 2 TB hardeschrijven van Hitachtie...
Oeps! Toch geen Hitachi? Hitachi heeft het hardeschijf gebeuren van IBM overgenomen... en die HD's waren zeer slècht. Ik hoop dat jou schijven meer dan 1 jaar mee gaan. Anders zou ik toch kiezen voor andere merken. Oh en als je RAID wilt toepassen... konden de IBM HD's ook niet goed mee omgaan.
Waarom gebruik je niet 1 type HD? Ik neem aan dat een RAID configuratie gaat gebruiken dan is het een pre als de HD's hetzelfde type zijn.
De hitachi hddtjes kan ik nog niet overklagen...
Ze doen het goed met schrijf snelheden tot 200 MB per seconden.
De lees snelheden zijn zelfs een stuk hoger!
Af en toe gaat het met 350 MB per seconden!
Het is dat het cache gehuegen op mn SSD is geplaatst.
Ze doen het goed met schrijf snelheden tot 200 MB per seconden.
De lees snelheden zijn zelfs een stuk hoger!
Af en toe gaat het met 350 MB per seconden!
Het is dat het cache gehuegen op mn SSD is geplaatst.
Zie invertaris.MdemiC schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:06:
hoeveel TB heb je dan wel nie man echt nice man
Heeey Franky,
Had al van Thomas gehoord dat je met iets moois bezig was! Maar dit is toch wel een stapje verder dan ik verwacht had... Echt te sweet voor woorden!
Mocht ik tijd hebben kom ik wel even buurten @ X-life, maar heb dat weekend ook Sensation dus ff kijken qua tijd en slapen ;-).
Had al van Thomas gehoord dat je met iets moois bezig was! Maar dit is toch wel een stapje verder dan ik verwacht had... Echt te sweet voor woorden!
Mocht ik tijd hebben kom ik wel even buurten @ X-life, maar heb dat weekend ook Sensation dus ff kijken qua tijd en slapen ;-).
(OFFTOPIC)
T` zou kei gezellig zijn als je ff langs kwam buurten
Maar je ziet maar, Sensation is ook leuk
Ja, de kast moet nog een en ander aan gedaan worden maar voor de force moet hij geheel klaar zijn
De x-life gaat hij natuurlijk ook mee, maar nog niet geheel compleet.
Wel werkend, maar met laatste kleine dingetjes die nog moeten worden gedaan.
Maar t komt goed
Hee MauriceNL_NaToR schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 15:51:
Heeey Franky,
T` zou kei gezellig zijn als je ff langs kwam buurten
Maar je ziet maar, Sensation is ook leuk
Ja, de kast moet nog een en ander aan gedaan worden maar voor de force moet hij geheel klaar zijn
De x-life gaat hij natuurlijk ook mee, maar nog niet geheel compleet.
Wel werkend, maar met laatste kleine dingetjes die nog moeten worden gedaan.
Maar t komt goed
De veel gewenste foto`s!

Sys onder.

Sys boven.

Totaal beeld!

Sys onder.

Sys boven.

Totaal beeld!
Woozy, serieus, jij vind dit echt mooi? wat een enorm stijlloze en smakeloze kast is dit zeg!
mijn smaak is het ook niet, maar indrukwekkend is ie wel. Qua grootte dan, want zover ik kan zien is de afwerking nog ruk.
Verwijderd
het idee was echt wel goed, maar srr dat ik het moet zeggen dees pc mod is echt enorm messy
+1natasdiamon schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:29:
Woozy, serieus, jij vind dit echt mooi? wat een enorm stijlloze en smakeloze kast is dit zeg!
Sorry man. Had je niet beter nog een 900 kunnen kopen en er 2 naast elkaar kunnen zetten. Denk dat het dan een stuk makkelijker word m te verplaatsen.
Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik dit meer waard voor in het 'post hier je kleine mods' topic, hoewel klein in dit geval niet geheel past.
No offense, niet iedereen maakt zomaar 2 kasten aan elkaar, maar in dit geval ziet het er een beetje uit alsof je de 2 kasten aan elkaar vast hebt gemaakt en voor de rest eigenlijk niet echt iets gemod hebt. Toch wel jammer, want het idee had opzich wel veel potentie.
Just my 2 cents
No offense, niet iedereen maakt zomaar 2 kasten aan elkaar, maar in dit geval ziet het er een beetje uit alsof je de 2 kasten aan elkaar vast hebt gemaakt en voor de rest eigenlijk niet echt iets gemod hebt. Toch wel jammer, want het idee had opzich wel veel potentie.
Just my 2 cents
Ik ga er enne keer mee naar X-life, daarna zien we verder wel wat we ermee doen..
50.1 KG is ook te zwaar om mee te nemen..
Hij is te groot daarvoor.
50.1 KG is ook te zwaar om mee te nemen..
Hij is te groot daarvoor.
Het idee vind ik leuk! Alleen wat betere afwerking inderdaad. Heb het niet 100% gevolgd, dus misschien zeg ik iets wat al gedaan is maar verwijder de onderkant en bovenkant tussen de kasten, laat alle kabels doorlopen.
- Plaats de 2e PSU (bovenste kast) in het 5,25 inch rak en werk deze mooi weg. Probeer de voedingskabel zo te maken dat je zeg maar 2 stekkers onderelkaar plaatst aan de onderkant, even zo'n powerinput kopen en ergens plaatsen.
- Kabel management!, probeer de waterkoeling kabels ipv buiten via binnen te gaan en werk deze mooi weg.
- Verwijder de sticker op de zijkant, beetje amateuristisch, kan je beter gewoon 2102 er op spuiten.
- Verwijder de laser aan de achterkant. Steekt lelijk uit
Het is geen kritiek maar een tip overigens he!
- Plaats de 2e PSU (bovenste kast) in het 5,25 inch rak en werk deze mooi weg. Probeer de voedingskabel zo te maken dat je zeg maar 2 stekkers onderelkaar plaatst aan de onderkant, even zo'n powerinput kopen en ergens plaatsen.
- Kabel management!, probeer de waterkoeling kabels ipv buiten via binnen te gaan en werk deze mooi weg.
- Verwijder de sticker op de zijkant, beetje amateuristisch, kan je beter gewoon 2102 er op spuiten.
- Verwijder de laser aan de achterkant. Steekt lelijk uit
Het is geen kritiek maar een tip overigens he!
Als ik hem zo zie staan vind ik het idd niet zo bijzonder. Het lijkt gewoon of je echt 2 kasten op elkaar gezet hebt en wat kabels hebt doorgetrokken. Wat mij stoort is dat de ene kast dieper is als de andere en dat je duidelijk kan zien dat het 2 kasten zijn. Mooier zou zijn als je het front en de zijkanten van de kast door laat lopen zodat het gewoon 1 grote kast wordt. En dan de waterkoeling en bekabeling ook netjes wegwerken, nu lijkt het er gewoon achter geplempt en dat is een beetje zonde, je hebt volgens mij ruimte zat om wat mee te doen.
En een window (of meerdere) moet je imho alleen doen als je de kabels echt netjes wegwerkt.
En een window (of meerdere) moet je imho alleen doen als je de kabels echt netjes wegwerkt.
Ik vind hem prachtig! Omdat hij gewoon uitstraalt wat hij is: Twee kasten op elkaar om zoveel mogelijk hardware te herbergen! Hij doet precies waarvoor hij gebouwd is en daar mankeert het nog al eens aan...
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik sluit het topic.
Het is een waardevolle kast van meer dan 6000 euro aan hardware.
Maar de kabels kan je neit goed wegwerken, hij is te groot voor de auto, te zwaar om te tillen.
Op naar mn goeie oude vertrouwde gamers kast
Hierbij heb ik te veel heimwee naar wat fatsoenlijks om mee te nemen.
Toen ik 50.1 kg op de weegschaal zag staan schrok ik me kapot.
Maar hierbij houd ik het voor gezien.
Voor de gene die 2 kasten wil gaan bouwen in de toekomst, DOE HET NIET! het word gewoon te groot en te lomp om mee te nemen.
Zelf ben ik wel een ervaring rijker geworden, en paar honderd euro ligter =(
De kasten verschijnen binnen kort op Vraag en Aanbod.
Deze zijn wel lichtelijk kapot, dus moet er ook een leuk prijsje voor verscheinen.
Nu ga ik mijn druk houden met het bouwen-herstellen van mijn oude pc.
Wel wat lichterlijke veranderingen zijn er plaats gevonden.
Voor onze grote x-life vrienden zal het misschien een beetje teleur gestelt zijn.
Ik had de antec 1200 fan belooft wat ik helaas niet waar kan maken.
Maar goed, daar krijgt hij wel een biertje voor.
Graag voor de admins een slotje.
Ik moet er echt even bij denken hoe en wat, maar met een terreug gezicht sluit ik het topic.
Dit is tevens ook mijn echte eerste eigen waardevolle topic wat ik ooit heb gestart.
Dus ik moet nog veel leren!
Toch bedankt voor jullie intresse mede tweakers!
En al helemaal de admins die dit topic hebben laten doorgaan.
(nu nog een goeie camera kopen)
Het is een waardevolle kast van meer dan 6000 euro aan hardware.
Maar de kabels kan je neit goed wegwerken, hij is te groot voor de auto, te zwaar om te tillen.
Op naar mn goeie oude vertrouwde gamers kast
Hierbij heb ik te veel heimwee naar wat fatsoenlijks om mee te nemen.
Toen ik 50.1 kg op de weegschaal zag staan schrok ik me kapot.
Maar hierbij houd ik het voor gezien.
Voor de gene die 2 kasten wil gaan bouwen in de toekomst, DOE HET NIET! het word gewoon te groot en te lomp om mee te nemen.
Zelf ben ik wel een ervaring rijker geworden, en paar honderd euro ligter =(
De kasten verschijnen binnen kort op Vraag en Aanbod.
Deze zijn wel lichtelijk kapot, dus moet er ook een leuk prijsje voor verscheinen.
Nu ga ik mijn druk houden met het bouwen-herstellen van mijn oude pc.
Wel wat lichterlijke veranderingen zijn er plaats gevonden.
Voor onze grote x-life vrienden zal het misschien een beetje teleur gestelt zijn.
Ik had de antec 1200 fan belooft wat ik helaas niet waar kan maken.
Maar goed, daar krijgt hij wel een biertje voor.
Graag voor de admins een slotje.
Ik moet er echt even bij denken hoe en wat, maar met een terreug gezicht sluit ik het topic.
Dit is tevens ook mijn echte eerste eigen waardevolle topic wat ik ooit heb gestart.
Dus ik moet nog veel leren!
Toch bedankt voor jullie intresse mede tweakers!
En al helemaal de admins die dit topic hebben laten doorgaan.
(nu nog een goeie camera kopen)
wat je bij kon doen is eigen kast maken , met gedeelde backplate of met een tussenruimte voor kabels,
1 atx en de andere omgedraaid atx ( zodat aansluitingen toch achterin zitten)
1 atx en de andere omgedraaid atx ( zodat aansluitingen toch achterin zitten)
ja, daag.
Annuleren, is dat niet een beetje veel van het goede, ik denk dat een beetje meer afwerking op zijn plaats is, maar annuleren vind ik overdreven... Ik zou ervoor kiezen om alle watercooling troep eruit te halen, en opnieuw aan te leggen, er zit wel potentie in, maar afwerking kost tijd
Ben hem nu aan het slopenwindwarrior schreef op maandag 21 juni 2010 @ 20:35:
Annuleren, is dat niet een beetje veel van het goede, ik denk dat een beetje meer afwerking op zijn plaats is, maar annuleren vind ik overdreven... Ik zou ervoor kiezen om alle watercooling troep eruit te halen, en opnieuw aan te leggen, er zit wel potentie in, maar afwerking kost tijd
Het is ook om prive redenen...Remmes_NT schreef op maandag 21 juni 2010 @ 20:45:
beetje overdreven ?XD
Moeder : Zeg woozytje doe die grote bak naast de tv is weg!
Come to the dark side.... we have cookies!
Ze zei:
woozytje, jij gaat nu de elektriciteit betalen!
Of
Woozy, zet die verwarming is uit!
of woozy kon z'n kont niet meer keren in z'n kamer omdat er een 50kg wegende pc stond
woozytje, jij gaat nu de elektriciteit betalen!
Of
Woozy, zet die verwarming is uit!
of woozy kon z'n kont niet meer keren in z'n kamer omdat er een 50kg wegende pc stond
Of
woozy, ik ga niet dat gat in het plafond betalen, doe jij dat maar
woozy, ik ga niet dat gat in het plafond betalen, doe jij dat maar
Hey maar effe serieus, voor de energierekening, het milieu en je rug ben ik blij dat je hier mee gestopt bent. Vraag jezelf ook eens af wat je moet met 20 terabyte aan opslagruimte. Gewoon kijken en wegpleuren zou je zo 95% schelen aan capaciteit eisen.
2000 watt energieverbruik non-stop is natuurlijk belachelijk, zowel voor de omgeving, maar vooral ook voor de energierekening. Reken op minstens 25 cent per uur, dus 6 euro per dag. Keer 365... Ruim 2000 euro per jaar om maar gewoon filmpjes op te slaan en een paar games en weet ik wat?
Even ter vergelijk, ik draai voor 1200 euro een riant tweepersoons huishouden met 2 pc's, laptops, hdtv, goede stereoinstallatie, wasmachine, vaatwasser etc etc. En we zijn niet hyperzuinig
Ik vind computers bouwen prachtig, en ben helemaal voor casemodden. Ik vond je concept geweldig, tot ik ging rekenen. We leven in een tijd dat we ons dit soort grappen niet meer financieel en ecologisch kunnen verantwoorden. Het is gewoon zonde om maar even zo'n databank op te zetten.
Wat wel heel goed kan is werken met schakelbare harddisks, net zoals je vroegah een map cd's had. Een harddisk met films 1-20, harddisk met 21 tot 30 etc en dan gewoon met een knop aan-uitzetten naar gelang behoefte. Wel de capaciteit, bijna het gemak en niets van het verbruik. Je kunt dit proces eventueel automatiseren met een mooie database die gekoppeld aan een paar relais de benodigde schijven in en uitschakelt.
2000 watt energieverbruik non-stop is natuurlijk belachelijk, zowel voor de omgeving, maar vooral ook voor de energierekening. Reken op minstens 25 cent per uur, dus 6 euro per dag. Keer 365... Ruim 2000 euro per jaar om maar gewoon filmpjes op te slaan en een paar games en weet ik wat?
Even ter vergelijk, ik draai voor 1200 euro een riant tweepersoons huishouden met 2 pc's, laptops, hdtv, goede stereoinstallatie, wasmachine, vaatwasser etc etc. En we zijn niet hyperzuinig
Ik vind computers bouwen prachtig, en ben helemaal voor casemodden. Ik vond je concept geweldig, tot ik ging rekenen. We leven in een tijd dat we ons dit soort grappen niet meer financieel en ecologisch kunnen verantwoorden. Het is gewoon zonde om maar even zo'n databank op te zetten.
Wat wel heel goed kan is werken met schakelbare harddisks, net zoals je vroegah een map cd's had. Een harddisk met films 1-20, harddisk met 21 tot 30 etc en dan gewoon met een knop aan-uitzetten naar gelang behoefte. Wel de capaciteit, bijna het gemak en niets van het verbruik. Je kunt dit proces eventueel automatiseren met een mooie database die gekoppeld aan een paar relais de benodigde schijven in en uitschakelt.
[ Voor 47% gewijzigd door sebastius op 21-06-2010 23:22 ]
Eigenlijk een beetje te laat om er mee te stoppen, je had zat passende maatregels kunnen treffen om er alsnog wat van te maken. Naar mijn mening heb je het gewoon afgeraffeld, alles snel-snel. In het begin beter nadenken over wat je precies van plan bent, zet het een en ander op papier e.d. Maar zoals je zelf al zei: van fouten leer je.
Vat dit niet verkeerd op, een beetje kritiek mag toch?
Succes verder met de rebuild!
Vat dit niet verkeerd op, een beetje kritiek mag toch?
Succes verder met de rebuild!
Verwijderd
Het blijft imposant maar je had er zo veel meer mee kunnen doen, denk bijvoorbeeld eens aan dat project met die 2 cm kasten op elkaar, al ligt dat al een tijdje stil geloof ik 
Vind het zonde dat je het niet cip waardig heb aangepakt, had echt verwacht dat je de kasten zo ging bewerken dat het net een enkele kast leek, 2 kasten op elkaar gooien en dr een berg hardware ingooien kan iedereen hier wel imo
Vind het zonde dat je het niet cip waardig heb aangepakt, had echt verwacht dat je de kasten zo ging bewerken dat het net een enkele kast leek, 2 kasten op elkaar gooien en dr een berg hardware ingooien kan iedereen hier wel imo
Of! Zij panelen weg, zij kant beetje plamuren, opschuren, spuiten, bovenkant (onderste) onderkant (bovenste) er uit slijpen. PSU ergens weg stoppen en de stroomkabel daarvan verplaatsen. Nieuwe deur maken met een metaalplaat, kan je later nog evt een window in maken. Heb je 1 grote deur. Zo creeer je een echte big tower idee. Maar jammer dat je gestopt bent!
Suc6 met de verkoop
Suc6 met de verkoop
Jammer dat jij er "last" van hebt gehad maar nu weet ik iig dat ik aan mijn centurion 5 genoeg heb
, maar wel met hansjan, het zag er om eerlijk te zijn ook niet echt heel mooi meer uit, ik heb wel andere kasten op elkaar gemod zien worden maar dat was toch een heel stuk anders aangepakt dan dat jij het doet/deed.
Maar 50KG joh, en dat 2 trappen af en op elke keer dat je wil gaan lannen is niet fijn nee, maar succes met de ombouw naar een wat subtieler kastje (als bijvoorbeeld een cm stacker stc01 ?
)
Maar 50KG joh, en dat 2 trappen af en op elke keer dat je wil gaan lannen is niet fijn nee, maar succes met de ombouw naar een wat subtieler kastje (als bijvoorbeeld een cm stacker stc01 ?
Signature
Volgens mij kan/zal/wil Woozy niet meer reageren omdat;
- teveel negatieve reakties.
- hij heeft geen pc meer want dit was de enige werkende.
- De stoppen zijn doorgeslagen.
- hij kon zijn elektriciteit rekening niet meer betalen.
- de vloer is bezweken.
- de vloer is bezweken.
Verwijderd
Ach, Woozy doet tenminste gewoon waar hij zin in heeft. Daar kunnen veel mensen hier met ruige plannen die nooit verder komen dan dat stadium nog wat van leren

Leuk idee, maar Maar vind hem nou niet echt super geworden:)
Maarja smaken verschillen,
Maarja smaken verschillen,
mijn toevoeging..GNOOM172 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:43:
- de vloer is bezweken.
- heeft straf
Hmmm, je overweegt ook geen 2e poging?
Neem als voorbeeld Terw_Dan, hoe vaak hij al wel niet is opnieuw begonnen aan z'n Lara Croft casebuild, ik ben ondertussen de tel kwijt!
Zoals iemand eerder al zei, als je de onderkant van de 902 en de bovenkant van de 1200 eruit zaagt en zorgt dat de kabels intern door kunnen lopen heb je al veel meer mogelijkheden. Dat je vindt dat je de kabels niet goed kan wegwerken is in mijn ogen meer een kwestie van hoeveel moeite wil je er in steken. Je zou bijvoorbeeld voor de stroomtoevoer voor je hdd's eigen kabels op maat kunnen maken, zo valt er voor alles wel iets te fabrieken.
Vergeet niet dat we je niet proberen af te zeiken, probeer de tips mee te nemen aan je volgende case of zelfs nog de rebuild van deze. Je hebt de kasten al aangeschaft en doorverkopen is doodzonde naar mijn mening. Ik zou gewoon je pc tijdelijk in je oude behuizing stoppen en dan eens rustig aan de slag gaan met het modden van de 2102 als geheel, zodat je rustig dingen aan kan pakken en niet snel snel er doorheen hoeft te rushen
Neem als voorbeeld een paar van de bekendste en grootse mods hier op het forum, velen zijn niet in een maand gemaakt, maar hebben soms jaren geduurd, maar wel met een mooi resultaat.
En over dat gewicht, ik zou zeggen, zoek eens naar de Granite casemod, die kast woog meer dan 70kg, dus het kan altijd erger
Good luck!
Neem als voorbeeld Terw_Dan, hoe vaak hij al wel niet is opnieuw begonnen aan z'n Lara Croft casebuild, ik ben ondertussen de tel kwijt!
Zoals iemand eerder al zei, als je de onderkant van de 902 en de bovenkant van de 1200 eruit zaagt en zorgt dat de kabels intern door kunnen lopen heb je al veel meer mogelijkheden. Dat je vindt dat je de kabels niet goed kan wegwerken is in mijn ogen meer een kwestie van hoeveel moeite wil je er in steken. Je zou bijvoorbeeld voor de stroomtoevoer voor je hdd's eigen kabels op maat kunnen maken, zo valt er voor alles wel iets te fabrieken.
Vergeet niet dat we je niet proberen af te zeiken, probeer de tips mee te nemen aan je volgende case of zelfs nog de rebuild van deze. Je hebt de kasten al aangeschaft en doorverkopen is doodzonde naar mijn mening. Ik zou gewoon je pc tijdelijk in je oude behuizing stoppen en dan eens rustig aan de slag gaan met het modden van de 2102 als geheel, zodat je rustig dingen aan kan pakken en niet snel snel er doorheen hoeft te rushen
Neem als voorbeeld een paar van de bekendste en grootse mods hier op het forum, velen zijn niet in een maand gemaakt, maar hebben soms jaren geduurd, maar wel met een mooi resultaat.
En over dat gewicht, ik zou zeggen, zoek eens naar de Granite casemod, die kast woog meer dan 70kg, dus het kan altijd erger
Good luck!
Neem geen waterkoeling, maar 8 mITX bordjes en maak je eigen cloud ofzo
Dan kun je zeker alles mooi intern wegwerken.
Ik ookLiquid-Man schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 06:58:
Hmmm, je overweegt ook geen 2e poging?
Maar goed, hij gaat wel mee naar X-Life, ook al issie nog niet af.
En een 2e poging kan toch prima. Je komt er nu achter waar het ding niet praktisch of niet mooi is. Dan weet je welke punten je aan kan pakken.
- De reacties maken mij niet veel uit.... menigen zijn ook wel van belang!GNOOM172 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:43:
- de vloer is bezweken.
- Er staan nog 3 andere werkende systemen oa. een notebook en 1 server en 1 lanbox.
- Hahaha, ik heb zelf een discotheek waarbij er 4 speakers staan, 2 zijn er 1200 watt en 2 3000watt, het is al regelmatig gebeurt met de disco, maar op ICT gebied nog niet... (ook 4 jaar elektro opleiding gehad)
- Nee dat niet, geld speelt geen rol voor mij/
- Ik zit op zolder, maar toen ik de kast optilde ging ik bijna door mn rug... en toen die op de weegschaal stond schrol ik mn kapot
@sebastius
Mooi woordje
@ '' woozytje'' spammers.
Nee dat zijn de prive redenen niet, het is zo dat ik een mobiele kast moet hebben.
Mn ouders hebben hierbij niks mee te maken, alhoewel mijn vader al 35 jaar in de ict zit, had hij wel een goed argument!
@ overige,
Een echte casemod maak ik echt nog wel!
Maar wel een heeeeeeel stuk lichter en kleiner!
echt mooie kast
ik kijk er naar uit hoe die aan komt op de lan
Hmm, mobiel en toch veel storage...
Ik denk aan de Black Dwarf:

http://www.willudesign.com/BlackDwarfTop.html
Ik denk aan de Black Dwarf:

http://www.willudesign.com/BlackDwarfTop.html
Maar je hebt toch echt niet zo'n grote kast nodig voor 12 HDDs? Ik heb er 12 in m'n Lian Li PCA70 en dan zit er nog een monitor voor in en dan heb ik niet eens het rek voor HDDs achterin zitten (waar ik er nog eens 3 in kwijt zou kunnen).
Niet dat dat ding zo klein is, maar het lijkt me dat je toch een stukje compacter aan de slag kan gaan met dezelfde hardware (overigens zuipen HDDs lang niet zo heel veel, zelfs met 12 HDDs komt m'n systeem niet boven de 350W uit).
Niet dat dat ding zo klein is, maar het lijkt me dat je toch een stukje compacter aan de slag kan gaan met dezelfde hardware (overigens zuipen HDDs lang niet zo heel veel, zelfs met 12 HDDs komt m'n systeem niet boven de 350W uit).
Wat heb jij eigenlijk voor een pc die je meeneemt naar de X-life?Terw_Dan schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:04:
Maar je hebt toch echt niet zo'n grote kast nodig voor 12 HDDs? Ik heb er 12 in m'n Lian Li PCA70 en dan zit er nog een monitor voor in en dan heb ik niet eens het rek voor HDDs achterin zitten (waar ik er nog eens 3 in kwijt zou kunnen).
die ken je toch wel?!?:
[CM]Terw_dan: Ik had een monitor over...
Woozy schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:21:
[...]
Wat heb jij eigenlijk voor een pc die je meeneemt naar de X-life?
Dat is idd 1 van de PC's die meegaat (er gaan 3 systemen mee)..Sjoerd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:32:
die ken je toch wel?!?:
De E8400 gaat mee (die dus)
De i5 in m'n TRmod en m'n MSI X340je, zodat ik die E8400 makkelijk remote kan bedienen (want de E8400 gaat het serverhok in).
Dit topic is gesloten.