Final Fantasy XIV Beta (9 Juni)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
ze heeft een geforce 9800GTX+ :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Ik heb ook toegang tot de beta! Gister wou ik de client downloaden en dat ging dus zo traag. PC niet aan laten staan vanacht, net even gekeken op het forum en je kan je patches via uTorrent / BitTorrent downloaden :) Net gedaan met ongeveer 2MB/s. Had alles in 45 minuten binnen ongeveer, net geinstalleerd kom ik erachter dat er vandaag geen speelsessie is :(

Met Windows 7 ga naar je Documents/My Games/FINAL FANTASY XIV Beta Version/downloads/ffxiv-beta map. Daar staan twee folders. Open deze en ga naar de map metainfo daar staat een torrent file, open die in je favorite torrent programma.

Als ze klaar zijn, en je hebt ze gedownload naar een andere map dan waar die torrent files staan moet je ze daar even naar toe kopieren. In de ffxiv-beta map met die twee andere mappen staat ook een folder patch. Daar moeten de files naar toe.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
Ik zag vanavond pas dat er ook een configuratie programma in het startmenu staat. Handig als je het spel op een lagere resolutie wilt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Chrizzly schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:04:
Ik zag vanavond pas dat er ook een configuratie programma in het startmenu staat. Handig als je het spel op een lagere resolutie wilt proberen.
Yup, dit is in basis hetzelfde als bij FFXI :)

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Bij de Alpha had je nog niet echt de mogelijkheid om de instellingen te wijzigen. Bij de Beta kun je de resolutie aanpassen. Dat scheelt echt heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 14:37
Ligt het aan mij of liggen alle servers plat net nu ze up zouden moeten gaan?

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Yep, we hebben er al een druk draadje over lopen op http://forum.swordsandroses.be
Registreer je ff, hoe meer zielen hoe meer vreugd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Xiliath schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:53:
Yep, we hebben er al een druk draadje over lopen op http://forum.swordsandroses.be
Ik heb liever een internationale guild/linkshell dan een puur Nederlandse. Ik hou wel van al die cultuurverschillen enzo :)

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Agreed.
Ik heb in het verleden me altijd meer op mijn gemak gevoeld met een multi country/language guild/linkshell/clan.

Maar als ik het goed begrijp is de beta vandaag weer toegankelijk?

Thursday, July 15, 2010 – 12:00 p.m. to 10:00 p.m. (GMT)
Friday, July 16, 2010 – 12:00 a.m. to 10:00 a.m. (GMT)

Kan aan mij liggen maar echt duidelijk vind ik bovenstaan niet, bij de vorige dagen gaven ze nog netjes aan dat het van Dinsdag t/m Woensdag op bepaalde tijden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:32

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:51:
Agreed.
Ik heb in het verleden me altijd meer op mijn gemak gevoeld met een multi country/language guild/linkshell/clan.

Kan aan mij liggen maar echt duidelijk vind ik bovenstaan niet, bij de vorige dagen gaven ze nog netjes aan dat het van Dinsdag t/m Woensdag op bepaalde tijden was.
Kan aan mij liggen maar daar staat toch gewoon donderdag en vrijdag op bepaalde tijden?
Overigens klinkt het alsof het op dit moment niet prettig aanmelden is, kan het helaas hier nu niet zelf testen,

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
We are currently experiencing technical difficulties that may make it difficult to log in to FINAL FANTASY XIV.
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:51:
Agreed.

Staat toch gewoon vanaf donderdag middag t/m vrijdag 10 uur 's ochtends (GMT) met 2 uur downtime tussen 22:00 en middernacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Xiliath schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:53:
Heb me een tijdje geleden geregistreerd maar m'n account is nu inactief, dus posten gaat was lastig :P

Het gaat om user Hayakawa

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeruku schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:03:
[...]

[...]

Staat toch gewoon vanaf donderdag middag t/m vrijdag 10 uur 's ochtends (GMT) met 2 uur downtime tussen 22:00 en middernacht?
Ja maar de vorige keer stond er netjes :
Tuesday, July 13, 2010 at 10:00 p.m. – Wednesday, July 14, 2010 at 8:00 a.m. (GMT)

Nu stond er Donderdag 12 pm tot 10 pm.

Maar like i said, zal wel aan mij hebben gelegen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:33:
[...]

Ja maar de vorige keer stond er netjes :
Tuesday, July 13, 2010 at 10:00 p.m. – Wednesday, July 14, 2010 at 8:00 a.m. (GMT)

Nu stond er Donderdag 12 pm tot 10 pm.

Maar like i said, zal wel aan mij hebben gelegen hoor :)
Zal wel door die 2 uur downtime komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31
Ik speel al sinds dag 1 van de alpha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Is inderdaad fout

12:00 p.m. op donderdag moet a.m. zijn denk ik en op vrijdag moet het 12:00 pm zijn.
Want anders spelen we vanaf vrijdagmiddag 12.00 uur tot zaterdagochtend 10:00 uur :p

0:00 am en pm vind ik ook duidelijker 8)7

edit:
En TOCH heeft SE gelijk!!!
Wikipedia: 12-hour clock
Debiel dat 12uurs systeem |:(

[ Voor 32% gewijzigd door Xiliath op 15-07-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha en daarom zat ik dus te twijfelen, maar goed ik zie vanzelf wel als ik thuis ben of hij het doet of niet.
Enige info of het op bepaalde tijden zal blijven btw? Of gaat hij ook een keer over naar vrijere inlog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Ik had me gisteren verheugd op een avondje FFXIV beta. Tot nu toe heb ik niet meer dan een paar uurtjes de tijd gehad en het meeste ervan besteed in de character creation scherm(en). Jammergenoeg kwam ik net online op het moment dat ze de servers offline haalden wegens technische storingen. Nu hebben ze ook meteen de volgende test alvast geannulleerd wegens problemen met de server. Erg jammer, ik ga immers volgende week een week op vakantie en had graag nog even een fatsoenlijke test periode willen meemaken.

Verder zijn de character creation schermen wel top. Ik heb min of meer mijn mithra uit FFXI kunnen namaken (met hier en daar een verbetering, zoals highlights en features). Dat was wel cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht gister ook even dat ik wat fout deed tot ik de beta page bekijk en het nieuws zag dat hij gecancelled was en die van vanavond ook. Volgens mij las ik zelfs dat die erna ook gecancelled was. Jammer, maar goed dat soort dingen kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Bummer, heb alleen de alpha 1 keer kunnen spelen.
Ben straks toch op vakantie, dus ga wel wat meer dagen missen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Redelijk belangrijke announcement voor ffxi spelers met een SE account:
Important! Read This before Purchasing FINAL FANTASY XIV!

Service accounts for FINAL FANTASY XIV and the FINAL FANTASY XIV Collector's Edition can only be added for the same region as your Square Enix account (Japan, North America, or Europe). The game cannot be played if the product region is different from the Square Enix account region, so be sure to check the region for which the product is intended before making a purchase.
Bron: http://twitter.com/FF_XIV_EN > beta tester pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Xiliath schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 17:45:
Redelijke belangrijke announcement voor ffxi spelers met een SE account:

[...]

Bron: http://twitter.com/FF_XIV_EN > beta tester pagina
Daarom had ik ook al een nieuw SE account aangemaakt voor EU inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
Nu ben ik wel confused over hun tijds-posting xD
Wednesday, July 21, 2010 at 2:00 to Thursday, July 22, 2010 at 00:00 (GMT)
ze zijn opeens naar 24h omgegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, ik heb ook een invite gekregen voor de PC beta maar ik heb pas mn game-pc verkocht en mn laptopje is niet krachtig genoeg.
Toch maar wachten op de PS3 release.

Jammer dat deze later is maar dit zal wel zijn zodat de PC users alvast betaald beta kunnen gaan doen :)

Voor de Fanatiekelingen; www.curraheeLS.com is een Linkshell bestaande uit oude end-game XI spelers etc die al voorbereiden op XIV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
PS3 release is later vanwege een simpele reden: de ps3 client is er ook nog niet.
PS3 zal alpha/beta test ook pas later plaatsvinden.
Eerst de grootste groep binnenhalen op de pc natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
Ook op mijn core2duo laptop werkt de beta niet. Crasht meteen zonder foutmelding.
Updaten kan ook niet, want zo ver komt hij nog niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Wat voor videochip/kaart heb je in die laptop? Intel onboard kan je het mee vergeten namelijk ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Even een vraagje, ik heb nooit eerder een MMORPG gespeeld, FF XI destijds niet kunnen spelen ivm hardware eissen, maar aangezien dit deeltje ook uitkomt op de ps3 wil ik het toch een kans geven, ben zeer benieuwd. Weet iemand of er ook maandelijkse kosten zullen worden berekend voor de ps3, ik meen te hebben vernomen dat voor de PC wel een maandelijks bedrag dient te worden voldaan.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Destianto schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:46:
Even een vraagje, ik heb nooit eerder een MMORPG gespeeld, FF XI destijds niet kunnen spelen ivm hardware eissen, maar aangezien dit deeltje ook uitkomt op de ps3 wil ik het toch een kans geven, ben zeer benieuwd. Weet iemand of er ook maandelijkse kosten zullen worden berekend voor de ps3, ik meen te hebben vernomen dat voor de PC wel een maandelijks bedrag dient te worden voldaan.
Ja, daar moet je wel op rekenen. Waarschijnlijk tussen de 12 - 15 euro per maand. Tenzij het een Item Shop configuratie wordt maar dat betwijfel ik. Waarschijnlijk 50 - 60 euro voor het spel waar dan 1 maand aan speeltijd bij in zit en vervolgens via creditcard of PSN cards tijd bijkopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Lukin op 19-07-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nog steeds een aardig maandelijks bedrag, waarom worden hier eigenlijk kosten voor berekend? Ik bedoel andere games speel je toch ook online, waar zit het verschil precies in. En is het uberhaubt mogelijk om de game offline te spelen? En wat vinden jullie van de kosten? Haal je het eruit? is het het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil zit hem in het feit dat dergelijke servers vele malen complexer zijn dan een andere "online" RPG. Een MMO kost veel aan hardware onderhoud. Daarnaast ook de kosten van het personeel wat werkt aan het spel zodra het "live" is etc (gamemasters). Ik vind de kosten absoluut geen probleem als je kijkt wat je er voor terug krijgt. Ik speel nu zo een 10 jaar MMO's en heb geen moment spijt gehad van maandelijkse kosten betalen. Het is btw niet mogelijk om FFXIV offline te spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Het zit in een aantal factoren zoals server parken, hoeveelheid onderhoud, instand houden ontwikkel team, customer support, updates en patches en niet al te onbelangrijke, winst. Het oorspronkelijke idee is dat je voor het betalen van een maandelijks bedrag een veel betere spel ervaring zal hebben door o.a. omdat er constant patches worden gemaakt voor bugs etc, periodiek gratis beperkte content krijgt, specifieke customer support voor die game etc.

De kosten zijn nog lang niet definitief, de raming die ik gaf was op basis van wat andere MMO's rekenen. Antwoord geven op de vraag of je het eruit haalt is redelijk subjectief. Dit hangt compleet af van hoeveel tijd je wil of er in kan steken en hoe leuk je het spel vindt.

Elk spel dat je speelt kost +- hetzelfde (nieuw) als wat je zal betalen voor deze MMO. Je kan daar echter maar één maand voor spelen daarna kost het je 15 euro. Stel dat je het een super spel vindt en 20 uur per week er in kan en wil steken. Dat is zo'n +- 19 cent per uur op basis van alleen 15 euro per maand. Neem nou GoW III voor de PS3, dat koste me 45 euro en ik heb er 10 uur in gestoken, uitgespeeld en toen naast me neergelegd. Als ik hem niet door verkoop koste het mij dus 4.50 euro per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Destianto schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:59:
Nog steeds een aardig maandelijks bedrag, waarom worden hier eigenlijk kosten voor berekend? Ik bedoel andere games speel je toch ook online, waar zit het verschil precies in. En is het uberhaubt mogelijk om de game offline te spelen? En wat vinden jullie van de kosten? Haal je het eruit? is het het waard?
Ik haal het er zeker uit in € per uur speeltijd zoals een ander al liet zien.
Buiten mmo's zijn veel servers toch vaak matchmaking servers, waarbij de servers tijdens het spelen verder buiten beeld blijven en dus niet veel load veroorzaken. (Uiteraard geldt die niet voor alle spellen).

En natuurlijk ze kunnen het duidelijk vragen gezien dat het betaald wordt, dus ze zouden gek zijn als ze het niet deden;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Bedankt voor jullie uitleg, op zich vindt ik de prijs voor een Final Fantasy titel al redelijk laag, als ik kijk naar het aantal uren wat ik in de FF reeks heb gestoken c.a 150 uur per titel. Dan is dat het zeker waard. Hoe zijn de vergelijkingen tussen een FF en een FF Online? Neem nu FF 13, weet niet wie van jullie dit deel helemaal heeft uitgespeeld en alles heeft gemaxed, (PLATINA trophy ;) is het dan iets wat het evenaart of overtreft het zich zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Vroeger bood een MMO bijna gegarandeerd altijd meer speel uren dan dat je in een normale RPG zou vinden.
Dit was voornamelijk zo omdat zolang jij het spel leuk bleef vinden en er genoeg mensen zijn die de MMO speelden, er altijd wel wat nieuws te doen zou zijn door het uitbrengen van nieuwe content (gratis) en uitbreidingen (soms gratis).

Vroeger (damn ik klink oud) was het zo dat er bepaalde "dry patches" waren wanneer je alles wel gedaan had. Tegenwoordig proberen ze deze ruimte op te vullen door achievements zodat je toch nog wat te doen heb (ben er zelf echter geen fan van, liever meer content dan achievements).

Aan de andere kant, met RPGs van vandaag de dag wordt een hoop gedaan met DLC echter kan dit deels afgezet worden tegenover de betaalde uitbreidingen van MMO's. Deels omdat de content in MMO uitbreidingen naar mijn idee veel meer content bevatten dan de DLC's die ik tot nu toe heb gezien. De enige uitzondering zou misschien Fallout zijn.

Dan hou je dus nog de gratis extra content over. Daarnaast is één van de grote voordelen van een MMO het sociale aspect. Niet in je uppie dingen doen maar mooi met een Guild of een linkshell(?) proberen vijanden neer te krijgen waar 20 man voor nodig is.

[ Voor 29% gewijzigd door Lukin op 19-07-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
He Destianto, leuk je nu ook in dit topic te zien.
Zelf speel ik ffxi al sinds de release in Europa. Dit was in september 2004.
In die tijd heb ik in totaal betaald:
- 50 euro eerste aanschaf
- 3 maal 30 = 90 euro aan expansions
- 6 maal 12 - 2 = 70 maanden. 70 * 12 = 840 euro
-Totaal: 980 euro

Boel geld he?
Nu komt t. (niet schrikken aub)
Ik heb in totaal nu 328 DAGEN en een paar uur gespeeld. (dat is incl. een aantal maanden dat ik nauwelijks gespeeld heb)
Even uitreken wat dat me per uur heeft gekost:
328 * 24 = 7872 uur.
980 / 7872 = 12,4 cent per uur.

Best cheap dacht ik zo? ;)
(en voor hoeveel heb je de afgelopen 6 jaar aan games gekocht?)

Daarnaast heb ik er ook erg goeie echte vrienden aan over gehouden die ik met enige regelmaat zie (o.a. Carnaval in Roosendaal, met vrienden uit Brussel naar Euro Disney, jaarlijkse meetings etc. etc.)
En daar komt nog eens bij dat ik (maar dat geldt voor iedereen persoonlijk) een online FF vele malen leuker vindt door de sociale kant en samenwerking (samen zeer sterke monsters verslaan of met een vaste groep vrienden een moeilijke verhaallijn te voltooien) wat de ervaring veel intenser maakt dan offline FF's (ik heb FF7 t/m 13 uitgespeeld, incl. ffx-2 :s )

Voor mij persoonlijk is het de ultieme vormen van gamen, maar dat is voor iedereen anders en zal je toch voor jezelf moeten bepalen.
Succes met de beslissing en als je je wilt aansluiten bij de grootste NL/BE groep in ffxi/ffxiv dan verwijs ik je graag door naar http://www.swordsandroses.be en http://forum.swordsandroses.be (daar heb ik die vrienden ook leren kennen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hey Xiliath,

Ja inmiddels al weer een paar maanden klaar met FF ( mis het gevoel al wel weer hoor, na het halen van platina had ik toch zo iets van oke....dat was het dan, snik snik ) In ieder geval de kosten vindt ik niet echt erg, heb het er graag voor over als het de moeite waard is. En qua games geef ik relatief weinig uit, koop alleen de games die ik echt leuk vind, en dat is dan ook geweest FF VII t/m XIII , met uitzondering van XI. en ook FFX-2 ja, waar ik me overigens ook nog best wel mee vermaakt heb. Maar jah dat kwam gewoon door Yuna ;)

Als ik je tijd deel door ruim 6 jaar en dan door 52 weken, kom ik uit op c.a 25 uur per week, dat is toch een aardige investering lijkt me. Je moet er maar de tijd voor hebben ( zal zeker zijn veranderd nu we wat ouder zijn en verantwoordelijkheid hebben ;)

Lukin sprak ook al over een zogenaamde Guild of een linkshell waarbij meerdere mensen nodig zijn, uhhmm ben benieuwd of dit me trekt, ben meestal nogal zelfstandig, en verzin graag mijn eigen strategiën. Maar ik zal het zeker een kans geven.

Ik heb alleen nog een Final Fantasy 3D droom, stel je voor dat je op plaatsen als Terra Incognita (grand pulse) of stroken als de Calm lands kan rondlopen/loeren.....Zouden we dat ooit nog meemaken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Bij SnR gaat t om de gezelligheid, je MOET helemaal NIETS, en je mag ALLES ;)
En als er echt veel animo voor is dan kunnen we onder de company altijd nog een endgame groep oprichten.

En ja, die 25 uur haal ik bij laaaange niet meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Xiliath schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:46:
Bij SnR gaat t om de gezelligheid, je MOET helemaal NIETS, en je mag ALLES ;)
En als er echt veel animo voor is dan kunnen we onder de company altijd nog een endgame groep oprichten.

En ja, die 25 uur haal ik bij laaaange niet meer :p
Juist, daarom wil ik dus ook niet bij die linkshell ;) Voor een beetje endgame moet alles wel strak geregeld zijn imho.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Endgame moet zeker strak geregeld zijn, ben zelf een poosje sack van een endgame shell geweest, dus ben er bekend mee.
Iedereen in SnR in ffxi die ook endgame wil doen heeft daarnaast gewoon een endgame shell en komt in de vrije uurtjes SnR lastig vallen. Je kan nl. meer dan 1 linkshell hebben ;)
En als er echt veel animo is (30+) om met z'n allen endgame te doen (en dat hoop ik stiekem wel) dan zetten we die natuurlijk op.
Maar das ieder voor zich natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Xiliath op 21-07-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07-2022
Hai,

Ik had bij bol.com de FFXIV limited collectors edition gezien.
Paar mooie items erbij, map, Onion helm en zo.
Ik heb deze besteld vorige week, maar nu is ie ineens verdwenen bij bol.com
Heeft iemand hier ervaring mee? Ze gaan me nu toch niet de 'normal' versie sturen of zo he?

Want nog een voordeel van die LCE was dat ik het de 22e al in huis zou kunnen hebben en de normale versie is 'pas' vanaf de 30e speelbaar :)

Weet anders iemand waar ik de LCE alsnog kan kopen?

Ik heb FFXI laaaang geleden gespeeld maar ben opgehouden ivm werk.
Nu zal het werk me een worst wezen (carriere is toch down the drain) dus leek het me een goed plan om mijn real life aan de kant te zetten en me weer heeeerlijk te verdrinken in de fantasy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noin schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:05:
Hai,

Ik had bij bol.com de FFXIV limited collectors edition gezien.
Paar mooie items erbij, map, Onion helm en zo.
Ik heb deze besteld vorige week, maar nu is ie ineens verdwenen bij bol.com
Heeft iemand hier ervaring mee? Ze gaan me nu toch niet de 'normal' versie sturen of zo he?

Want nog een voordeel van die LCE was dat ik het de 22e al in huis zou kunnen hebben en de normale versie is 'pas' vanaf de 30e speelbaar :)

Weet anders iemand waar ik de LCE alsnog kan kopen?

Ik heb FFXI laaaang geleden gespeeld maar ben opgehouden ivm werk.
Nu zal het werk me een worst wezen (carriere is toch down the drain) dus leek het me een goed plan om mijn real life aan de kant te zetten en me weer heeeerlijk te verdrinken in de fantasy :)
Ik gok dat ze op zijn, of dat ze wachten op het aantal dat ze gaan krijgen van SE. Ik heb ook de CE via bol.com besteld een tijdje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07-2022
Hmm dus kans dat ik een van de laatste exemplaren heb dan..
Zou mooi zijn want ik heb 23 september vrij gevraagd van werk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noin schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:54:
Hmm dus kans dat ik een van de laatste exemplaren heb dan..
Zou mooi zijn want ik heb 23 september vrij gevraagd van werk :D
Gewoon even inloggen op bol.com en kijken bij bestelstatus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, had per ongeluk het verkeerde bezorgadres ingevuld bij Bol.com. En blijkt dat je op geen enkele manier je bezorg adres kunt wijzigen. Ze vertellen me doodleuk (via site en via telefoon), dat je moet annuleren en dan opnieuw kunt bestellen. Maar helaas is dat niet mogelijk omdat de CE niet meer op de site staat. Nu maar via GameMania gepreordered. Goeie service als je niet even het adres kunt wijzigen op een bestelling die pas over 2 maanden op voorraad gaat zijn :/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riathy
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05-2023
Pas op! Voor de mensen die bij bol.com de Limited Collector's Edition hebben besteld!

De release date, is 30 SEPTEMBER!!!!!!!
Ik had de Final Fantasy XIV Limited Collectors Edition besteld maar bij de "release date" op jullie site stond 30 september.
Maar volgens Square Enix moet dat 22 september zijn omdat de mensen die Collectors edition hebben 8 dagen eerder mogen spelen.
Bron: http://eu.finalfantasyxiv.com/#/about/game_info
Ik kreeg dit terug:
U heeft contact opgenomen met onze klantenservice omdat u wilt weten of de release date bij het spel 'Final Fantasy XIV Limited Collectors Edition' juist is op de website.

De release date bij het spel 'Final Fantasy XIV Limited Collectors Edition' is juist. De game wordt 30 augustus geleverd.

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd en u spoedig weer op de bol.com website te mogen begroeten.

Met vriendelijke groet,
Ook staat er een fout in de mail, (30 AUG)

[ Voor 3% gewijzigd door Riathy op 11-08-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Riathy, Misschien kan je de privacy van de correspondent respecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riathy
Destianto schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:50:
@Riathy, Misschien kan je de privacy van de correspondent respecteren.
gedaan omdat jij het zo aanstootgevend vind :9

[ Voor 13% gewijzigd door Riathy op 11-08-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Erg gewaardeerd.

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
I dunno, klinkt als een standaard antwoord van iemand die zich er niet in verdiept heeft.

neem aan dat SE toch duidelijk aan hun leveranciers door geeft welke datums ze verstuurd mogen worden.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Dibs Razell
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-01-2024
Op 12Game.com hebben ze nu ook de collectors edition erop staan. Kheb hem zelf net besteld daar.
quote: 12Game
Dus ik weet niet precies hoe het zit met bol.com, maar volgens 12Game krijg je hem op de 23e al binnen. Ik zie het wel, ben allang blij dat ik nu een CE heb kunnen bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of er wat bekend is over de Gold Pass, waarmee je vrienden kunt uitnodigen op jou server/world?

Heb al aardig rond geneust maar kan er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:38:
Iemand enig idee of er wat bekend is over de Gold Pass, waarmee je vrienden kunt uitnodigen op jou server/world?

Heb al aardig rond geneust maar kan er niets over vinden.
Tot nu toe heb je een serverkeuze optie, dus (nog) geen world pass nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shin_Alu schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:00:
[...]

Tot nu toe heb je een serverkeuze optie, dus (nog) geen world pass nodig.
Cool, hopen dat het zo blijft. Zeker omdat je nu zo uitgebriedt je character kan maken moet ik er niet aandenken dat je dat steeds weer opnieuw moet doen en dan hopen dat je op een gegeven moment op je juiste server zit.

Heb lang getwijfeld of ik de CE zou komen maar ga toch maar gewoon voor de Standaard editie. Ga geen 30 euro meer betalen voor een paar dagen eerder kunnen spelen en dat in-game item lijkt me nou ook niet zo special.

Heb FFXI ruim 6 jaar gespeeld, alle jobs naar 75 en bijna alles gehaald in FFXI. Ben erg benieuwd wat deeltje 14 gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Closed beta ten einde.

Ergens begin tweede week september start de open-beta.

Deze game mag best wat meer aandacht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Ik wil wel een mooie 'het grote ffxiv topic maken'.
Een beetje hulp daarbij zou echter wel prettig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:24:
[...]

Cool, hopen dat het zo blijft. Zeker omdat je nu zo uitgebriedt je character kan maken moet ik er niet aandenken dat je dat steeds weer opnieuw moet doen en dan hopen dat je op een gegeven moment op je juiste server zit.

Heb lang getwijfeld of ik de CE zou komen maar ga toch maar gewoon voor de Standaard editie. Ga geen 30 euro meer betalen voor een paar dagen eerder kunnen spelen en dat in-game item lijkt me nou ook niet zo special.

Heb FFXI ruim 6 jaar gespeeld, alle jobs naar 75 en bijna alles gehaald in FFXI. Ben erg benieuwd wat deeltje 14 gaat brengen.
Ik heb juist wel de CE gekocht. Je krijgt er gelijk een authenticator bij. Anders wilde ik deze alsnog los kopen en dan is de CE ineens niet meer zoveel extra geld :)

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riathy
http://www.ffxivcore.com/...us-and-you-komoto-speaks/

Iets wat niet verkeerd is om te lezen als je van plan bent om FFXIV te kopen.

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
dat addendum verandert wel redelijk wat eraan. Er was intussen al wat gerage onstaan in de online communities over de korte tijdslimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riathy
FINAL FANTASY XIV Pre release Trailer

[ Voor 24% gewijzigd door Riathy op 27-08-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Dus het komt er op neer dat je base level na 8 uur minder XP krijgt en na 15 uur geen meer, maar de individuele class levels dus wel. Beetje wazig verhaal met nog wazigere reacties.

Goh, uit één van de reacties:
As I mentioned on the BETA forums.. W.o.W also had a fatigue system during their Beta. If you got so much exp in a certain amount of time, you would slowly see a decrease.

Well, as you can guess, the players went mad (just like most of us are doing). Blizzard was forced to flip the script. So what they did was instead of punishing the players who play often.. they just REWARDED the players who couldn't play often by giving them an EXP buff if they logged out in an Inn and stayed logged out for a while.
Interessant, dat wist ik niet eens.

Ook deze mogelijke realiteit maakt me wel bang eingelijk
Also, I worry about seeing "sorry guys, gotta drop, been playing for 8 hours" - and there goes your healer.

Or "LFP at least 5 hours of playtime left!" "Need DPS, must have 4+ hours" - "Damn, I only have 3." - "No party for you lololol."
Het blijft toch vreemd, maar dit is volgens mij wel een heldere uitleg over dit verhaal.
1) First 8 Hours you get 100% xp to CLASS skill points and Physical lvl points (Experience Points)

2) Hours 9-15 both your Class skill points and physical lvl points approach ZERO.

3) Switch to another class. You get 100% CLASS SKILL POINTS for 8 hours and ZERO Physical (experience points).

What does this all mean, well they dont' want you to reach level cap in a short period of time. So they're capping your overall level (physical level) to 8 hours of 100% and eventually ZERO after 15 hours a week. This assures no one will reach physical level cap before they want you to.
offtopic:
Die site http://www.ffxivcore.com heeft overigens wel geniale smilies hoor

[ Voor 105% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 27-08-2010 17:14 ]

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Je wil in het begin ook helemaal niet zo snel mogelijk level 999 zijn, aangezien er (van wat ik heb begrepen) nog bar weinig endgame materiaal aanwezig is.

Daarnaast kan je dus abilities van elke job gebruiken, dus het is nog nuttig ook om er meerdere te levellen :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Dat klopt wel, maar het voelt wel klote aan. Zelf heb ik lekker 2 weken vakantie opgenomen om lekker te gaan gamen en dan is 8 uur per week wel errug weinig. In mijn geval zal 20 uur ook wel weinig zijn, maar daar zou ik nog wel in kunnen komen. 8 uur per week is maar één zaterdagje bijvoorbeeld. Als het levelen even snel gaat als in het originele FF XI, dan ben je echt niet zo max level tbh.

Ook het voorbeeld wat ik aanhaalde over dat mensen bepaalde classes zoeken met minimaal aantal uren aan xp maakt me bang.

Hmm, hij heeft ook wel een punt:
Its going to turn into an ugly game of EXP/time being the ONLY factor that decides a group make-up. For that matter, its going to alienate certain classes that dont output the determined DPS, and a THM, good luck getting any group jobs unless those buffs and debuffs are elite.

[ Voor 34% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 27-08-2010 17:50 ]

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Laatst online: 02-09 12:22
mmm, iemand toevallig enig idee of hier ook gamecards voor gaan krijgen? heb zelf geen creditcard maar zou toch graag willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raxious schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:20:
mmm, iemand toevallig enig idee of hier ook gamecards voor gaan krijgen? heb zelf geen creditcard maar zou toch graag willen spelen.
Lijkt er wel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:15

SilencerNL

No remorse

Bij 12game durven ze te garanderen dat als je daar de CE besteld, je deze ook gewoon binnenkrijgt op de aangegeven leverdatum (22-10). Als ze geen exemplaren meer hebben, zal de game uit hun bestelsysteem verdwijnen, net als Bol.com:
quote: e-mail van 12Game.com
... Mochten wij ons maximum bereiken van de Collector's Edition, dan zal dit product ook niet meer bestelbaar zijn op onze site. Momenteel hebben wij nog meer dan genoeg exemplaren beschikbaar.
Ben voor nu dus gerust gesteld dat ik de 22e of de 23e lekker kan spelen :)

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
SilencerNL schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:31:
Bij 12game durven ze te garanderen dat als je daar de CE besteld, je deze ook gewoon binnenkrijgt op de aangegeven leverdatum (22-10). Als ze geen exemplaren meer hebben, zal de game uit hun bestelsysteem verdwijnen, net als Bol.com:

[...]

Ben voor nu dus gerust gesteld dat ik de 22e of de 23e lekker kan spelen :)
Ik heb hem zelf besteld bij Dimplus (http://www.dimensionplus....Fantasy-XIV-online/750930).

Daar geven ze het volgende aan:
Reservering staat momenteel weer open voor deze game. Aantallen blijven beperkt, zolang de titel reserveerbaar is, hebben we echter nog vrije aantallen.
Dus ik ga er vanuit dat ik hem ook gewoon de 22e kan ophalen :)

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03 19:51
beta client is dus te patchen sinds vandaag, weet iemand een link naar de *official* gameclient. Die van fileplanet schiet echt niet op met 20kb/s (al die servers zitten in USA). Heb zelf niet mee kunnen doen aan de closed beta, weet iemand of de open beta echt "open" is, lees hier en daar dat het niet zo is en dat alsnog mensen die mee gedaan in de closed beta hun keys kunnen gebruiken voor de "open" beta |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
haha dis wel super oud maar wordt dit nog gespeeld? ik ben op zoek naar een MMO die ik met xbox controller kan spelen en wat ik lees heeft deze volledige xbox controller support.

Kan voor ca 20 euro een key online kopen, echter kan ik geen client vinden of wat dan ook. Weet iemand waar ik de key moet invoeren als ik hem heb?

En natuurlijk is het nog de moeite waard? Wil gewoon chil spelen vanaf me bank :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:10
evilpin0 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:01:
haha dis wel super oud maar wordt dit nog gespeeld? ik ben op zoek naar een MMO die ik met xbox controller kan spelen en wat ik lees heeft deze volledige xbox controller support.

Kan voor ca 20 euro een key online kopen, echter kan ik geen client vinden of wat dan ook. Weet iemand waar ik de key moet invoeren als ik hem heb?

En natuurlijk is het nog de moeite waard? Wil gewoon chil spelen vanaf me bank :)
Hele oude bump, ik zou even wat maanden wachten, ze zijn bezig om heel het spel omnieuw te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ja apart ook; er wordt hier gediscusseerd tot de launch, daarna valt het topic dood. Denk dat het spel weinig stof heeft doen opwaaien ;)

Thx 4 the tip!

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Pagina: 1 2 Laatste