Final Fantasy XIV Beta (9 Juni)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Kleine update: YouTube: Kanaal van FINALFANTASYXIV

Vannochtend had ik een zeer fijne mededeling in mijn inbox 8) :

e would first like to express our appreciation for your interest in
FINAL FANTASY XIV, and thank you for your application. It is our
pleasure to inform you that you have been selected for the role of
FINAL FANTASY XIV Beta Tester.

YES!

Welke gelukkige zijn ook uitgekozen hier?

Belangrijke data:

* The official testers' site will become available for login on
Wednesday, June 9, 2010.
If you are unable to log in, please try again later.

[ Voor 9% gewijzigd door Darkangle op 10-06-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik krijg hem ook net binnen :+ Had hem bijna weg geflikkerd op basis van de header (keek via mijn telefoon) dacht het is weer random nieuws :) Toch nog ff gechecked en maar goed ook.

[ Voor 71% gewijzigd door Lukin op 04-06-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik had me er wel voor aangemeld. Maar heb nog niks binnen via die site waar je je moest registeren. Of krijg je dat bericht binnen op je PS3? Want ik zit op me werk op het moment dus dat word wat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
WeAreLegion schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:12:
Ik had me er wel voor aangemeld. Maar heb nog niks binnen via die site waar je je moest registeren. Of krijg je dat bericht binnen op je PS3? Want ik zit op me werk op het moment dus dat word wat lastig.
PC only voor zover ik het las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:24
Crap! Ik had me ook aangemeld maar helaas nog geen bericht! Wellicht later nog... (wishfull thinking :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Lukin schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:14:
[...]

PC only voor zover ik het las.
Ah,

Nah er komt ook een PS3 beta aan stond ook op het kaartje bij de aanmelding maar die zal wel later beginnen. Nog even geduld dan maar. Ik heb wel heel lang XI gedaan toen het nog donders moeilijk was. Dus ben wel benieuwd wat ze er van gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
* gnimmeL_kraD is jaloers! :)

Ik had me ook al tijden geleden ingeschreven voor de beta, maar helaas nog geen e-mail van SQenix.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Ze zijn recentelijk begonnen met een nieuwe wave aan beta (alpha2?) invites uit te sturen. Jammergenoeg heb ik nog geen email ontvangen, mijn broer daarentegen heeft toevallig vandaag nog een email ontvangen. Gelukkig ken ik nog mensen uit mijn guild in ffxi toen ik nog actief LS leader was. Een aantal van hun hadden voor de eerste wave aan invites al een email ontvangen en onder hun zat er één tussen die blijkbaar niet een pc had die het spel fatsoenlijk genoeg kon runnen. Ik heb van hem zijn accountgegevens kunnen lenen om ook eens een de alpha te kunnen bekijken. Heeft toch wel z'n voordelen om een goede LS leader te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheydo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-02 13:57
Ik ben ook uitgenodigd heb gister wat gespeeld want je kan alleen maar op donderdag spelen en dan ook maar 3-4 uur
Ik raad je aan om meteen de client te downloaden en de updates te downloaden want eh het updaten duurde bij mij 2 dagen :S lekker snelle verbinding bij ze daar of gewoon overvol
enja dat 3-4 uur spelen op de donderdag moet je niet veel van verwachten ik logde voor het laatste uur in en je hebt geen volledig scherm de hud is volgens mij van de ps3 versie en de lag maakte het echt onmogelijk was iets van 5 sec delay het ziet er allemaal wel mooi uit voor een alpha versie alleen de hud dus
ik heb dus alleen 1 uur nu gespeeld dus veel meer kan ik niet zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
mheydo schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:24:
Ik ben ook uitgenodigd heb gister wat gespeeld want je kan alleen maar op donderdag spelen en dan ook maar 3-4 uur
Ik raad je aan om meteen de client te downloaden en de updates te downloaden want eh het updaten duurde bij mij 2 dagen :S lekker snelle verbinding bij ze daar of gewoon overvol
enja dat 3-4 uur spelen op de donderdag moet je niet veel van verwachten ik logde voor het laatste uur in en je hebt geen volledig scherm de hud is volgens mij van de ps3 versie en de lag maakte het echt onmogelijk was iets van 5 sec delay het ziet er allemaal wel mooi uit voor een alpha versie alleen de hud dus
ik heb dus alleen 1 uur nu gespeeld dus veel meer kan ik niet zeggen
Hebben ze de updater niet efficienter gemaakt sinds FFXI ofzo? Die doet er nu letterlijk een dag over om alles te updaten.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:57
Ik heb ook net een mailtje binnen dat ik uitgenodigd ben voor de beta. Wat ben ik blij dat de drukke periode is afgelopen. lekker veel tijd om te spelen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheydo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-02 13:57
gnimmeL_kraD schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:41:
[...]

Hebben ze de updater niet efficienter gemaakt sinds FFXI ofzo? Die doet er nu letterlijk een dag over om alles te updaten.
Blijkbaar niet, alhoewel ik de vorige niet gespeeld heb dus daarvan weet ik niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Updaten hebben ze wel degelijk veranderd tov van FFXI (Playonline). Ze gebruiken nu voort p2p voor het updaten van de client. Punt is alleen dat je dus wel peers nodig hebt om te updaten en die zijn er nog niet zo veel omdat het nog maar in alpha fase is. Ik heb zelf tot snelheden gehaald van 1Mb/s en hoger (een 1.3Gb update binnen een 15-20 minuten als ik mij niet vergis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Punt bij het updaten van FFXI is dat iedere file gecontroleerd wordt en iedere te updaten file ook apart binnen gehaald wordt.
Vandaar die leuke melding van 4599/4600 files die je nog kan updaten.
Het lijkt alsof er na iedere file weer een nieuwe verbinding gelegd moet worden waardoor het langer duurt dan het nodig is. Momenteel doe ik een uur of twee over een grote update dus het valt nog mee.
Vergeleken met een spel als WoW waar een update één grote zipfile is die ook nog voor het live gaan van de update gedownload kan worden is het huidige systeem van FFXI heel erg omslachtig.

Er zal wel sprake zijn van een NDA maar mocht er iets leuks aan video's / plaatjes te vinden zijn, laat het even weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:57
Kan ik het spel al vantevoren binnenhengelen?
Dit scheelt echt een hoop tijd op de dag zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

dit vroeg ik mij ook al af aangezien die site steeds maintenance aangeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:02

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Ik heb wel de mail ontvangen en vandaag zelfs het schema, maar ik kom de dev site nog niet op:S

edit: Ja in de e-mail stond 9 juni, maar er staat op het schema ook al 8 juni, dus ben benieuwd of anderen er wel al op kunnen. De maintenance melding kreeg ik niet. Ik kreeg dat de service niet registered zou zijn op mijn account.

[ Voor 58% gewijzigd door Shin_Alu op 07-06-2010 16:03 ]

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Shin_Alu schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:59:
Ik heb wel de mail ontvangen en vandaag zelfs het schema, maar ik kom de dev site nog niet op:S

edit: Ja in de e-mail stond 9 juni, maar er staat op het schema ook al 8 juni, dus ben benieuwd of anderen er wel al op kunnen. De maintenance melding kreeg ik niet. Ik kreeg dat de service niet registered zou zijn op mijn account.
Die melding kreeg ik inderdaad ook. Was al wat enthousiast toen ik de mail ontvangen had dus wou gelijk een kijkje nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik heb ook die melding gekregen.

Oh wait, ja ik heb de mail dat ik mee mag doen met FFXIV.
Mijn FFXI is wegens speel gebrek net opgezegd >_<.
Maar goed, ik heb voor wat nieuws altijd wel tijd, dus dat gaat goed komen. Mijn vrouw wil ook kijken.

Ben helemaal benieuwd. Had gehoopt van te voren al te kunnen downloaden, maar dat mag dus jammer genoeg nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
sta ook al een tijdje ingeschreven maar helaas geen invite voor mij ;) heb altijd pech met dit soort dingen vermoed ik :P

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator

WasMachinator

I'll be back! =)

Ik kreeg dat de service niet registered zou zijn op mijn account.
dat los je op door eerst in te loggen op https://secure.square-enix.com/account/ en dan op de dev site.
dat schema heb ik ook al ja 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door WasMachinator op 07-06-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

WasMachinator schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:13:
[...]

dat los je op door eerst in te loggen op https://secure.square-enix.com/account/ en dan op de dev site.
Helaas lost dat het bij mij niet op. Dat ik 2 accounts heb, maakt het ook niet echt duidelijker aangezien er niet te zien is in die mails voor welk account het is, maar gezien de dev-eu, gok ik dat het mijn Europese account is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
FINAL FANTASY XIV Beta Test Operations Department

As always, we would like to thank you for your continued participation in the FINAL FANTASY XIV Alpha Test.

The dates and times of the tenth test will be as follows. (All times are GMT.)

Tenth Alpha Test Schedule

Dates and Times:
Tuesday, June 8, 2010 - 10:00 a.m. to 2:00 p.m. *1
Tuesday, June 8, 2010 - 6:00 p.m. to 10:00 p.m. *2
Wednesday, June 9, 2010 - 1:00 a.m. to 5:00 a.m. *3

Thursday, June 10, 2010 - 10:00 a.m. to 2:00 p.m. *1
Thursday, June 10, 2010 - 6:00 p.m. to 10:00 p.m. *2
Friday, June 11, 2010 - 1:00 a.m. to 5:00 a.m. *3

Saturday, June 12, 2010 - 10:00 a.m. to 2:00 p.m. *1
Saturday, June 12, 2010 - 6:00 p.m. to 10:00 p.m. *2
Sunday, June 13, 2010 - 1:00 a.m. to 5:00 a.m. *3

*1 Only users with Japan-based Square Enix accounts will be able to log in.
*2 Only users with Europe-based Square Enix accounts will be able to log in.
*3 Only users with North America-based Square Enix accounts will be able to log in.

* Three test periods per day have been set in accordance with times of anticipated peak activity in each region.

Test Contents:
- Party-Based Battle
- Loot System
- Synthesis
- Gathering

Please visit the testers' site for more information regarding test details and feedback submission.

We look forward to hearing your opinions, and hope you enjoy your time in Eorzea!

----------------------------------------------------------------------
FINAL FANTASY XIV Official Site
http://www.finalfantasyxiv.com/

SQUARE ENIX CO., LTD.
FINAL FANTASY XIV Beta Test Operations Department
----------------------------------------------------------------------

*This e-mail address is used exclusively for sending only. Please note
that any replies to this message will not be answered.
*If you are unsure why you are receiving this notification, please
contact the Square Enix Support Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
WasMachinator schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:13:
[...]

Lost helemaal niets op bij mij :) Denk dat ik pas op 9 Juni kan inloggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Lukin op 07-06-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
ok, geprobeert in te loggen, maar het systeem mekkert over een ongelinkt account...
You could not log in because the service account in question is not registered.
If you would like to log in to the service, please log in to the Square Enix Account Management System and register the service account.
Shiet mij maar lek in een kapotje. Ik kan wel op de normale https://secure.square-enix.com/account/app inloggen... Alles lijkt daar ook goed te staan.

Mijn vrouw heeft het zelfde probleem.
Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
DaRKaNGLe694 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:48:
Shiet mij maar lek in een kapotje. Ik kan wel op de normale https://secure.square-enix.com/account/app inloggen... Alles lijkt daar ook goed te staan.

Mijn vrouw heeft het zelfde probleem.
Tips?
Heb exact hetzelfde probleem, als je kijkt bij de algemene site dan zie ik ook dat er geen beta service is gekoppeld aan mijn account. Ik heb het vermoeden dat dit pas 9 juni gebeurd voor degene die recent een e-mail hebben gehad en dat de e-mail van het schema een standaard mail is voor alle testers tot nu toe, die wij nu toevallig ook krijgen. De testers die al eerder toegelaten zijn konden vandaag ook al spelen maar de nieuwe pas vanaf 9 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Helaas nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

De mijne werkt nu, lijkt me dat ze het nu aan het openzetten zijn

edit: behalve dan dat de client gelijk crasht

[ Voor 27% gewijzigd door Shin_Alu op 09-06-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik ben nu aan het downloaden. Daarna installeren en prolly de hele meuk binnenhengelen en updaten. :P

Kan niet wachten!

En een crash. :P Win 7 64-bits btw.

And slow! -_-
Duurt nog een uur. Als hij niet crasht. Tegen de tijd dat de update binnen is, dan is de alpha al afgelopen.

[ Voor 41% gewijzigd door Arunia op 09-06-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator

WasMachinator

I'll be back! =)

inmiddels de update binnengehengeld en morgen eerste play, cant wait:p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Het is mijn vrouw gisteren gelukt om in te loggen en te downloaden.

De installatie werkte, en ze kon inloggen, en zoals verwacht reageerde de server verder niet (test is nog niet open).

Ik heb de hele geinstalleerde dir gekopieerd, en hoop dat ik dat kan draaien (niet getest nog) omdat die downloader wel verdomd langzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
DaRKaNGLe694 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:21:
Het is mijn vrouw gisteren gelukt om in te loggen en te downloaden.

De installatie werkte, en ze kon inloggen, en zoals verwacht reageerde de server verder niet (test is nog niet open).

Ik heb de hele geinstalleerde dir gekopieerd, en hoop dat ik dat kan draaien (niet getest nog) omdat die downloader wel verdomd langzaam is.
Het schijnt dat in één van de mappen in de Square Enix folder een torrent bestand staat dat je gewoon met je eigen torrent applicatie kan openen. Hierdoor kregen een hoop mensen een veel betere snelheid. Er is een draadje op het testers forum hieraan gewijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik ben erachter gekomen dat in mygames in Mijn documenten de torrentfile en het benodigde bestand stonden.
Deze op de server gemikt zodat die 's nachts kon downloaden.
De download was vanochtend binnen dus vandaag maar even kopieren naar mijn pc en kijken of die die pakt en niet ineens weer wil updaten.
Uiteraard hopende dat ik dan wel kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
ik ben misschien wat ongeduldig, ik heb glas thuis, dus alles wat meer dan 10 minuten downloaden kost beproeft mijn geduldt.

Vannavond tussen 18:00 en 22:00, da's een beetje onhandig gekozen voor de EU regio, gezien er aardig wat WoW zullen spelen, en dit na de reset voor aardig wat mensen raid time is.

Ik had me er zeer op verheugd, maar vannavond is het weer LK HM tijd. Zaterdag dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Het officiele youtube filmpje even toegevoegd in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

DaRKaNGLe694 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:53:
Vannavond tussen 18:00 en 22:00, da's een beetje onhandig gekozen voor de EU regio, gezien er aardig wat WoW zullen spelen, en dit na de reset voor aardig wat mensen raid time is.
Volgens is het bij ons van 19-23 uur en dat er geen rekening wordt gehouden wat mensen voor andere games spelen lijkt me logisch ;)

Ik zit in ieder geval klaar vanavond!

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
ResuCigam schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:42:
[...]

Volgens is het bij ons van 19-23 uur en dat er geen rekening wordt gehouden wat mensen voor andere games spelen lijkt me logisch ;)

Ik zit in ieder geval klaar vanavond!
Laat ff wat wete, zodat ik het morgen kan nalezen. Ik ben erg benieuwd wat ze er van gemaakt hebben, zeker na het wan on-final fantasy achtige deel 13. Was op zich een vermakelijk spel, maar had weinig met de final fantasy reeks te maken. Ik hoop echt dat dit weer een topper wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

DaRKaNGLe694 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:55:
[...]
Laat ff wat wete, zodat ik het morgen kan nalezen. Ik ben erg benieuwd wat ze er van gemaakt hebben, zeker na het wan on-final fantasy achtige deel 13. Was op zich een vermakelijk spel, maar had weinig met de final fantasy reeks te maken. Ik hoop echt dat dit weer een topper wordt.
Ik zal eerst de NDA voorwaarden eens doorspitten over wat ik mág zeggen.. Ik ben bang dat het niet bijster veel zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Net even opgestart en... OOOooohh nice.

Mijn vrouw zij al meteen dat het echt heel erg leek op FFXI.

Moet zeggen dat het op mijn hardware nog redelijk langzaam loopt. Kan er ook niets over vinden om dit aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Ik weet niet hoe het bij jullie is maar wanneer ik moet updaten dan gaat dat vaak genoeg met 1mb/s of sneller. Zo lang duren die updates voor mij dus niet. Sinds gisteren kan ook mijn broer meedoen met de alpha en hij heeft een character gemaakt die op de server Jecht terecht kwam. Aangezien die van mij op een andere server zat heb ik een aantal keer de character creation schermen mogen bekijken tot ik ook op dezelfde server zat. Ik had redelijk veel geluk en kwam op dezelfde server na een 3-tal pogingen. Een oude FFXI vriend van me die sinds dinsdag in de alpha zit probeerde hetzelfde alleen met minder geluk. Hij had ongeveer een poging of 8 nodig om op dezelfde server te komen.

Ik loop nu rond als tarutaru lalafell marauder. A tiny wrecking ball. Marauder staat me tot nu toe wel aan. Vooral vanwege het feit dat ik elk gevecht minimaal 1x ongeveer een kwart van mijn hp kan drainen van de tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Ik heb het gisteren geprobeerd maar ik had voortdurend ruzie met de besturing en de camera view waardoor ik meer tegen muren heb aangelopen dan dat ik behoorlijk rond kon kijken. Als ik bijvoorbeeld met mijn muis+knop naar rechts ga (camera view) draait mijn beeld naar links :( Ook stopt de rotatie soms niet en moet ik via een key het draaien stoppen. Zodra ik dan mijn muis ook maar weer aanraak begint de camera weer te tollen.

Verder is het me nog niet gelukt om een quest te doen, ik heb er meerdere waaronder ook regional quests maar ik kom de starter town niet uit? Ik zal wel iets missen :)

Zaterdag een nieuwe poging vanaf 20:00...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Gisteren toch even kunnen spelen. Bijzonder mooi, echter onwennig met lopen, interactie met muis, instellingen (inverted muis maakt me gek) en geen fullscreen kunnen vinden.

Uitgelogged en lekker met mijn vrouw meezitten kijken, tot aan de light tower, toen naar bed gegaan.

Het voelt allemaal wat ongewennig aan, maa het ziet er prachtig uit. Waarom hadden ze verdorie deze roaming mogelijkheden niet in FF13....? Ik had best terug willen gaan in beeld qualiteit daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Ik heb zaterdagavond nog eens een poging gedaan met een gamepad maar ik blijf de besturing/interface niet echt lekker vinden. Dit irriteerde mij zo erg dat ik het na een uurtje alweer zat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Yep, de besturing moet echt flink aan gesleuteld worden.

Net weer een mailtje gehad voor 3 test dagen:
As always, we would like to thank you for your continued participation in the FINAL FANTASY XIV Alpha Test.

The dates and times of the Eleventh test will be as follows. (All times are GMT.)

Eleventh Alpha Test Schedule

Dates and Times:
Tuesday, June 15, 2010 - 10:00 a.m. to 2:00 p.m. *1
Tuesday, June 15, 2010 - 6:00 p.m. to 10:00 p.m. *2
Wednesday, June 16, 2010 - 1:00 a.m. to 5:00 a.m. *3

Thursday, June 17, 2010 - 10:00 a.m. to 2:00 p.m. *1
Thursday, June 17, 2010 - 6:00 p.m. to 10:00 p.m. *2
Friday, June 18, 2010 - 1:00 a.m. to 5:00 a.m. *3

Saturday, June 19, 2010 - 10:00 a.m. to 2:00 p.m. *1
Saturday, June 19, 2010 - 6:00 p.m. to 10:00 p.m. *2
Sunday, June 20, 2010 - 1:00 a.m. to 5:00 a.m. *3

*1 Only users with Japan-based Square Enix accounts will be able to log in.
*2 Only users with Europe-based Square Enix accounts will be able to log in.
*3 Only users with North America-based Square Enix accounts will be able to log in.

* Three test periods per day have been set in accordance with times of anticipated peak activity in each region.

Test Contents:
- Synthesis
- Gathering
- Party-Based Battle
- Loot System

Please visit the testers’ site for more information regarding test details and feedback submission.

We look forward to hearing your opinions, and hope you enjoy your time in Eorzea!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Zijn er nog tweakers die vanavond weer eens een rondje gaan testen? Misschien is het leuk om eens samen op pad te gaan? Eventueel met bv TeamSpeak erbij voor de makkelijke communicatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 22:08
Bah heeft iemand enig idee of je via de site zelf kan kijken of je mee mag doen aan de tests?
Heb de laatste tijd niet me Junk mail doorgenomen, en meestal komen zo'n mailtjes in de junk mail :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

je kan proberen aan te melden of kijken in je square-enix account.

Ter verduidelijking, in je square-enix account management komt hij erbij te staan bij de confirm service history

[ Voor 47% gewijzigd door Shin_Alu op 18-06-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:32

Poekie McPurrr

Mreoww~

22 september zou de release moeten zijn voor de pc! :9~

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Ik had het ook gezien en vind het een erg vroege release date. Ik had zelf eerder een december release date verwacht aangezien ze aangegeven hadden FFXIV dit jaar nog uit te brengen. De 2de Beta zou binnenkort beginnen als ik mij niet vergis waar ze heel wat aanpassingen hebben gemaakt (engine en gameplay).

Ze gaan overigens een Collector's en Standard edition verkopen die je kunt pre-orderen voor extra ingame goodies. Bij de Collector's Edition krijg je dan 8 dagen eerder access en een Onion Helm (minder raise weakness). Bij de Standard Edition krijg je een bril die je skill-up rate (van wapens) hoger maakt. Daarbij krijg je bij het inleveren van de code bij FFXIII nog een een stel handschoenen die je crafting beter zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razgrim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2020
Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen van de Beta.

Ik heb zelf jaren geleden FFXI een tijd heel erg intensief gespeeld, totdat de verveling toesloeg en de frustratie van het uren wachten op groups, etc. Verder vond ik 't geweldig.

Kunnen jullie (die de Beta al spelen/gespeeld hebben) misschien wat ervaringen van FFXIV delen op dat gebied? Snelheid, quests, mogelijkheid om te solo'en, groupen, etc?

Alvast bedankt! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 20:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zit ook in de beta (momenteel de nieuwe client aan 't downloaden, gaat erg traag)
Je mag niet echt veel kwijt over inhoud, maar snelheid valt momenteel nog niet echt wat over te zeggen, te meer ik niet echt begrijp wat je probeert te vragen. xp snelheid? skill up? hoe snel je kan gaan vechten? hoe snel de framerate is? Mijn indruk tot dus ver is na een test of 3 met de alpha is dat het meer solo-able is, maar party waarschijnlijk toch de main focus is. Zeg maar tussen wow casual en ffxi die-hard in, maar dat kan dus nog veranderen.
Verder is besturing en controls nog behoorlijk wennen, zelfs als die-hard ffxi speler.

Ik wacht af wanneer en of ik al in de nieuwe beta client in kan loggen.
Overigens zit ik op de Shadowlord server, iemand anders ook?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Geen idee op welke server ik zit, waren er überhaupt al meerdere dan?
Qua snelheid speelt het ergens tussen ffxi en wow in, maar zonder de auto-attack is het wel wat actiever heb ik het idee. Maar dat is nog lastig vergelijken aangezien RNG in ffxi ook actief op het schiet pijl knopje moet drukken, net zoals de archer in ffxiv. Dus wat dat betreft was er voor mij minder verschil:) ik heb echter pas 1 alpha test sessie meegedaan tot nu toe, kijken wat de beta brengt.

En als je deze update erg vindt, alpha was meer tellen in dagen dan uren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

alpha ging bij mij vrij rap, anderhalve dag, maar beta wil maar niet :(
en zover ik weet zijn er inderdaad meerdere werelden, zie je als je inlogt welcome to xxxx - Eorza
waarbij xxxx dan je server is.
Het actief spelen is wel aardig, maar op den duur krijg je wel een beetje stijve vingers ivm ffxi. het moet toch makkelijker kunnen. ben zelf niet zo'n fan van het rng, druk op knop schiet gebeuren van 11.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razgrim
Bah, heb ik weer geen key weten te bemachtigen :'( Hoopte dat ik de beta zou kunnen spelen....

Een mix tussen WoW en FFXI lijkt me erg aantrekkelijk.

* Hoe zit het trouwens met het selecteren van je server? Is dat weer zo met zo'n worldpass net als bij FFXI? (Dat was echt een drama, waarbij je niet zelf een server kon selecteren... Het was OF random, OF iemand moest ingame een soort code "kopen" en die aan jou geven, anders was het niet zeker dat je op die server zou komen te spelen). Iemand enig idee hoe dat nu werkt?

* De mensen die nu de Alpha/Beta spelen/gespeeld hebben: Zijn jullie van plan om de game dadelijk te kopen en te spelen? Zou het niet een idee zijn om te bepalen op welke server we gaan spelen en een Linkshell te maken? Lijkt me wel gezellig om met een beetje "mature NLers" de game straks te spelen.

* Persoonlijk spreken de Lancer class (vond DRG geweldig in XI) en Thaumaturge (beetje WoW warlock achtig?) mij het meeste aan. Iemand daar al ervaring mee? (Zo ja: vertel...! :))

[ Voor 9% gewijzigd door Razgrim op 10-07-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Razgrim schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 10:08:
* Hoe zit het trouwens met het selecteren van je server?
Voorlopig wordt je op de 'least populated server' neergezet op het moment van activatie (beta test). Officieel is er nog niks bekend, maar de verwachting is dat je je server kan kiezen, zoals dat tegenwoordig ook kan in ffxi. Maar SE kennende zal er wel weer wat moeilijks mee zijn om de server populaties gelijk te houden, en om extra te cashen bij server-transfers.
* De mensen die nu de Alpha/Beta spelen/gespeeld hebben: Zijn jullie van plan om de game dadelijk te kopen en te spelen? Zou het niet een idee zijn om te bepalen op welke server we gaan spelen en een Linkshell te maken? Lijkt me wel gezellig om met een beetje "mature NLers" de game straks te spelen.
Ik ben er zelf nog niet uit. Het idee van veel nederlanders bij elkaar op een server spreekt me zeker aan, en er is in de beta fora ook een topic over. Maar concreet is er nog niet veel afgesproken. Het lijkt erop dat de grootste nl/be linkshell (sword & roses?) verder gaat in 14, maar ik ben zelf niet bij die shell dus misschien dat er tweakers zijn die hier meer kwijt over kunnen.
Voor mij is het een afweging van 11 tov 14. Ik denk niet dat ik 2 spellen wil onderhouden en ik ben nog niet echt 'klaar met 11', maar ja misschien kruipt het bloed wel waar het niet gaan kan.
* Persoonlijk spreken de Lancer class (vond DRG geweldig in XI) en Thaumaturge (beetje WoW warlock achtig?) mij het meeste aan. Iemand daar al ervaring mee? (Zo ja: vertel...! :))
Ben zelf lancer aan het proberen, veel damage dus wel leuk, maar nog geen 'pet dragon' dus het is lastig te vergelijken met de echte dragoon. Ik denk dat SE niet een exacte copy wil van 11 met betere grafics maar toch een 'unieke' richting wil gaan geven. Met thaumaturge nog geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razgrim
Dank je voor je informatie :)

Ik zal helaas geduld moeten hebben en dan maar zien hoe 't zich allemaal gaat ontwikkelen. Ik zal me ook eens verdiepen in die LS, maar het hoeft voor mij niet zo'n grote LS te zijn (en ook niet alleen maar NL/BE spelers). Het gaat mij meer om social LS met "mature" spelers, zonder nerdrage / item ninja's, etc.

Helaas heeft lancer geen dragonpet, maar idd: FFXIV hoeft geen copy te worden van FFXI. Grappig overigens dat je daar nog niet mee klaar bent: game draait al zo'n jaar of 7/8?

Mocht je wel klaar zijn met de FFXIV beta: je mag altijd je key sharen met mij :D

//updated:

Iemand al de nieuwe Beta geprobeerd? Reacties?

[ Voor 5% gewijzigd door Razgrim op 11-07-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Razgrim schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:08:
Grappig overigens dat je daar nog niet mee klaar bent: game draait al zo'n jaar of 7/8?

Mocht je wel klaar zijn met de FFXIV beta: je mag altijd je key sharen met mij :D
alpha/beta is SE-account gebonden, dus kan niet een key sharen.

[offtpic]
Voornaamste reden dat ik nog niet klaar ben met ffxi is dat de level cap van 75 nu naar 80 en verder naar 99 gaat, en er 3 expansions zijn/komen waarvan de eerste al erg leuk is, en dat er nog een hoop vrienden (ingame) spelen[/offtopic]

Overigens nog niet ingelogd met nieuwe beta. Te warm dit weekend :P

[ Voor 5% gewijzigd door rockhopper op 11-07-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Woei!

Ik heb net ook een bevredigend mailtje gehad van Squenix :D Ik ben benieuwd morgen....

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same, ook een mailtje gehad woohoo.
Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Jammer, geen key :(
Square Enix maakt mij ook zo jarloers met die prachtige trailers, screenshots en benchmark.

Ik moet die game gewoon spelen!!!!
Als iemand nog een key heeft zal ik het fijn vinden als ik hem mocht hebben :)

WOW presenteert zijn lang niet zo goed als FF, en dat trekt me juist zo enorm aan bij alle Squenix games ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Ik heb ook een mailtje gehad voor de beta versie op de PC. Ik heb een square enix eu account maar kan niet inloggen op de beta website. Gebruikers ID en/of wachtwoord onjuist. Dit terwijl ik wel op de eu members pagina kan inloggen. Een account opnieuw aanmaken gaat niet omdat mijn mail adres al geregistreerd staat. Morgen nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Lees de mail eens goed. Ik heb van een kennis begrepen dat er bv in staat dat zijn account morgen pas te gebruiken is bij de beta.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Euy, gisteren ook een bevestigend email gekregen dat ik in de beta zit met m'n eu se-id account. Ik heb namelijk 2 se-id accounts wegens het feit dat ik mijn amerikaanse playonline-id niet kon koppelen aan een europese se-id account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qwertyuio schreef op maandag 12 juli 2010 @ 22:54:
Jammer, geen key :(
Square Enix maakt mij ook zo jarloers met die prachtige trailers, screenshots en benchmark.

Ik moet die game gewoon spelen!!!!
Als iemand nog een key heeft zal ik het fijn vinden als ik hem mocht hebben :)

WOW presenteert zijn lang niet zo goed als FF, en dat trekt me juist zo enorm aan bij alle Squenix games ;)
Het is geen Key die je krijgt.
Je krijgt access tot de beta met je al aangemaakt Square-Enix account.
Dus tenzij iemand je zijn account geeft, zal je toch moeten wachten op een eigen beta invite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Gisteravond heeft mn vriendin een invite gekregen, ik helaas niet :'(

inloggen lukt wel alsin dat je ziet "login in progress" maar je word gelijk terug gekicked naar het login scherm van de site :)

achja, maar blijven proberen dan ;)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Hij komt ook bij je SE account bij te staan als hij daardwerkelijk actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
ah idd, daar staat hij nu wel bij :)

dev site kicked me er nog gewoon uit doh, zal wel aan de site liggen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Verderf schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:33:
ah idd, daar staat hij nu wel bij :)

dev site kicked me er nog gewoon uit doh, zal wel aan de site liggen dan :)
Hmmm meestal werkt die dan ook, maar zal inderdaad wat vertraging hebben.
Ik neem aan dat je wel de goede dev site voor de regio gebruikt? dev-na of dev-eu (en neem aan dev-jp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
ah dat was t probleem, zat op de dev-na ofzo :)

inlog naam werkt overigens op beide, maar alleen als je via de eu site inlogged verwijst hij je goed door. wierd :P

edit:
wat is die downloader gigantisch traag >.<

[ Voor 39% gewijzigd door Verderf op 13-07-2010 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07 17:10
Heeft niemand de complete installer al? Misschien even op usenet zetten? =)

Deze download snelheid is om te huilen nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Alpha- schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:55:

De installer is slechts 125 MB groot, de rest wordt door de installer opgehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 14:37
Ook een invite gehad \o/
lekker aan het patchen nu x_x

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Alpha- schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:55:

Klopt, de download snelheid is niet echt hoog, aangezien er nu niet veel mensen FFIV draaien (het werkt via p2p). Gisteren (18:30) heb ik de beta download gestart en hij was om 23:45 klaar ongeveer. Daarna duurt de intallatie ook nog wel eventjes overigens.

Gelukkig wel een lichtpuntje, deze downloader doet er dus maar 5 uur over ipv veeeeele uren meer met een kale FFXI installatie.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Kom ik dit topic tegen na een keer zoeken op ffxiv :D
Zit er al een poosje over te denken om een mooie topicstart over 14 te maken met alles erop en eraan, maar das nog best veel werk. Zijn er mensen die willen helpen misschien?

Ook las ik net de vraag over een NL/BE community voor 14.
Nou kan ik je vertellen dat dat helemaal goed gaat komen. Zelf ben ik 1 van de leden van de ffxi shell genaamd sword and roses (SnR) op de Ragnarok server en ik ken de oprichters ervan ook in RL. (we hebben vaak grote meetings gehouden)

We zijn inderdaad van plan om Swords and Roses ook door te zetten in ffxiv en dit zal ook zonder twijfel gaan gebeuren. De website en forum ( http://www.swordsandroses.be en http://forum.swordsandroses.be ) zijn er al helemaal op ingericht (de frontpage heeft zelfs een complete overhaul gehad) en iedereen is dan ook van harte welkom. De enige eis die er is, is dat je nederlands kan. Verder niets.
Swords and Roses is van origine een social shell en dat zijn we nog steeds. We hebben in ffxi wel casual endgame gedaan.
Mocht de animo er voor zijn, en die kans begint wel heel erg groot te worden als ik overal rond lees (zit zelf ook in de alpha) dan zullen we ook een aparte endgame-tak oprichten voor de liefhebbers. Maar zo ver is het nog lang niet.

Mijn voorzichtige schatting is dat er op dit moment zo'n 100 mensen zijn die ffxiv willen gaan spelen en of al aangesloten zijn bij SnR of zich graag willen aansluiten. En dat is dus alleen van de threads hier op GoT, ons eigen forum en de thread van de alpha/beta.

Anyway, iedereen is van harte welkom. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. :)
Als je nog vragen hebt, dan kun je die altijd hier stellen, op ons forum of een PM.
Mocht je je registreren op ons forum en geen welkomstmail krijgen, geef het dan ook even door, dan geef ik de admins een vriendelijke schop om de boel goed te keuren.

En nogmaals de vraag: zijn er liefhebbers om samen een mooie 'het grote ffxiv topic' te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Zow, dat was wel een grappige sessie. De game heeft zeker veel weg van FFXI tot nu toe en dat is alleen maar goed :)

Wel draait de game echt voor geen meter op mijn systeem en heb de graphics wel even moeten terugschroeven en dan ziet het er helaas niet meer uit en het draait niet goed. Hopelijk wordt er nog een hoop geoptimaliseerd in de toekomst. Ik speel overigens op een C2D E6600, 4GB RAM, Ati HD2900XT, Win 7 x86

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht met smart op een beta invite. Tot nu toe nog niets gehoord. Wel de game gepreordered alvast. :)
Zow, die Sword and Roses club klinkt wel goed zeg. Al meteen iets van 100 beginnende leden klinkt perfect! Count me in, zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 14:37
gnimmeL_kraD schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:55:
Zow, dat was wel een grappige sessie. De game heeft zeker veel weg van FFXI tot nu toe en dat is alleen maar goed :)

Wel draait de game echt voor geen meter op mijn systeem en heb de graphics wel even moeten terugschroeven en dan ziet het er helaas niet meer uit en het draait niet goed. Hopelijk wordt er nog een hoop geoptimaliseerd in de toekomst. Ik speel overigens op een C2D E6600, 4GB RAM, Ati HD2900XT, Win 7 x86
Hoe schroef je precies de graphics naar beneden? in de video tool kan ik alleen maar DoF, Ambient Occlusion en Multisampling vinden?

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Eeruku schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:38:
[...]

Hoe schroef je precies de graphics naar beneden? in de video tool kan ik alleen maar DoF, Ambient Occlusion en Multisampling vinden?
Als je in je hoofdmenu zit (met de homeknop) ga je naar configuration, daar heb je nog 3 of 4 sliders waarmee je de drawing distance en de shadows enzo kunt uitzetten. Dat scheelde bij mij wel aardig wat in performance, maar toch loopt het alles behalve vloeiend. Het lijkt wel alsof het spel continu aan het laden is en daardoor hapert.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Sorry dat ik het vraag maar, WoW killer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Het is anders, niet echt te vergelijken met WoW. Ik zou eerder zeggen FFXI killer maar het spel staat nog in de babyschoenen en heeft nog veel tijd nodig om te groeien voordat menig mens gedag zegt tegen hun [x] jaar oude FFXI character(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo die downloader was wel even schrikken :P Pc aan laten staan vannacht en nu is hij wel binnen. Na het werk maar eens gluren. Wel snel nog een Mithra (jaja ik weet de naam uit me hoofd voor die poezen niet in FF14) Pugulist gemaakt. Geen idee welke server maar goed, dat zie ik later vandaag wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Omnyakom1 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 07:57:
Sorry dat ik het vraag maar, WoW killer?
Ik hoop juist dat het geen WoW killer wordt, dan komen ook al die WoW spelers namelijk naar FFXIV en dat zou zonde zijn van de community. Ookal ben ik zelf ook een oud-WoW speler (ben ongeveer 6 maanden gestopt nu en sinds de launch gespeeld). :P

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gnimmeL_kraD schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:05:
[...]

Ik hoop juist dat het geen WoW killer wordt, dan komen ook al die WoW spelers namelijk naar FFXIV en dat zou zonde zijn van de community. Ookal ben ik zelf ook een oud-WoW speler (ben ongeveer 6 maanden gestopt nu en sinds de launch gespeeld). :P
Ben ik het mee eens. Ik speel nog steeds / weer WoW en ondanks dat ik er plezier in hebt, zie ik die community liever niet in een game als FFXIV. FFXI had / heeft een hele goede community die niet te vergelijken is met de WoW community en zo zou ik FFXIV ook willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 07:40
Ik heb een mailtje gekregen dat ik vanaf de 13e aan de beta mee mag doen. Spel geinstalleerd op een verse win7 x64 install, en meteen een crash na het opstarten.
Nu lees ik dat hier iets over speel schema's. Daar heb ik nog geen mailtje van gehad. Crasht het spel omdat je alleen op bepaalde tijden mag spelen? Of is het een OS/hardware probleem?

Ik wilde het spel testen op mijn laptop met vista, maar de C schijf is in totaal slechts 30 gig en kan het spel daardoor niet installeren. Echt vreemd dat ze per se de My documents moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
gnimmeL_kraD schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:55:

Hmm als het op een duo core niet draait dan loopt het al helemaal niet op mijn single core. Je moest je system specs opgeven bij aanmelding, dus zou vreemd zijn als het totaal niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
Ah, balen! Ik zie nu net pas dat ik 2 dagen geleden een mailtje heb gehad met de uitnodiging. Naja, hopelijk komt er voor vrijdag weer een testavond, daarna ben ik 2 weken weg :(

Anyways, als ik de replies hier zo lees heb ik wel een probleem met mn systeem. Ben toch erg benieuwd naar de gameplay, desnoods maar even bij een vriend van me testen.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Chrizzly schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:22:
Ik heb een mailtje gekregen dat ik vanaf de 13e aan de beta mee mag doen. Spel geinstalleerd op een verse win7 x64 install, en meteen een crash na het opstarten.
Nu lees ik dat hier iets over speel schema's. Daar heb ik nog geen mailtje van gehad. Crasht het spel omdat je alleen op bepaalde tijden mag spelen? Of is het een OS/hardware probleem?

Ik wilde het spel testen op mijn laptop met vista, maar de C schijf is in totaal slechts 30 gig en kan het spel daardoor niet installeren. Echt vreemd dat ze per se de My documents moeten gebruiken.
Ik durf niet te zeggen of de client crashed als de servers down zijn, de client crashed zowiezo nogal vaak :P

Maar de logintijden staan vermeld op de supportsite (https://dev-eu.ffxiv.com/).

Test Schedule (All times are GMT.)

Tuesday, July 13, 2010 – 10:00 a.m. to 8:00 p.m. (GMT)
Tuesday, July 13, 2010 at 10:00 p.m. – Wednesday, July 14, 2010 at 8:00 a.m. (GMT)

Thursday, July 15, 2010 – 12:00 p.m. to 10:00 p.m. (GMT)
Friday, July 16, 2010 – 12:00 a.m. to 10:00 a.m. (GMT)

Hou er rekening mee dat je er 2 uur bij optelt vanwege de wintertijd enzo.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Chrizzly schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:22:

Crash na het starten kan duiden op geen geschikte video chip/kaart. Op de onboard Intel van mijn laptop crasht de client bijvoorbeeld ook gelijk. (Niet dat ik vrolijk zou worden van de snelheid als ie wel zou starten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
Gisteren kon ik dus tot 22.00 spelen? Ik had voor die tijd geprobeerd, maar hij crashte keihard. Ook met WinXP SP3 compatibility mode en nieuwste drivers. Waren meer mensen op het forum met dat probleem in win7. Vanavond eens proberen met XP en zal de crash reporten op hun forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Ik draai Win 7 Por 64bit en hij crashed keihard op het moment dat ik het spel start met admin en in welke modus dan ook. Ik Krijg een soort DOS box te zien en daarna onmiddelijk een windows error. Herinstallatie / opnieuw downloaden helpt niets. Toen een blik geworpen op de beta forums maar daar zag ik weinig, ik heb echter verder nog niet heel erg veel gezocht naar oplossingen / oorzaken.

[ Voor 29% gewijzigd door Lukin op 14-07-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Chrizzly schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:41:
Gisteren kon ik dus tot 22.00 spelen?
Yup :)

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Kunnen jullie op het moment wel inloggen op https://dev-eu.ffxiv.com/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Ik kom er nog gewoon op ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Ok thx, dan vermoed ik dat het aan de proxy hier ligt. Ik kan die site wel benaderen maar inloggen lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Overigens is de snelheid van de site ongeveer gelijk aan de snelheid van de beta :P

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
Lukin schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:45:
Ik draai Win 7 Por 64bit en hij crashed keihard op het moment dat ik het spel start met admin en in welke modus dan ook. Ik Krijg een soort DOS box te zien en daarna onmiddelijk een windows error. Herinstallatie / opnieuw downloaden helpt niets. Toen een blik geworpen op de beta forums maar daar zag ik weinig, ik heb echter verder nog niet heel erg veel gezocht naar oplossingen / oorzaken.
Exact hetzelfde. Kon er verder ook niets over vinden. Alleen 2 mensen die ook zeiden dat het crashte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Hmmmm

Known problems:

-- Added: 7/12/2010 ---

- On certain AMD (ATI) graphics cards, the FINAL FANTASY XIV Beta Version may appear to run slow.
- On certain NVIDIA graphics cards, characters may not display correctly.

Vandaar dat het zo crap bij mij draait. Het zal wel aan mijn HD2900XT kaart liggen.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

gnimmeL_kraD schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:06:
Hmmmm

Known problems:

-- Added: 7/12/2010 ---

- On certain AMD (ATI) graphics cards, the FINAL FANTASY XIV Beta Version may appear to run slow.
- On certain NVIDIA graphics cards, characters may not display correctly.

Vandaar dat het zo crap bij mij draait. Het zal wel aan mijn HD2900XT kaart liggen.
Gister hoorde ik mensen met een ATI die het probleem hadden at de kaart maar op halve kracht zou werken, dus ja dan gaat het hard achteruit met de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
tof! gelijk ff een accountje aangemaakt en een guest postje gemaakt :)

mn vriendin krijgt overigens vaak rare game error meldingen van de server en dan knikkerd het spel er weer uit, meer mensen last van?

[ Voor 85% gewijzigd door Verderf op 14-07-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
Misschien helpt het om Catalyst AI uit te zetten om de performance te verbeteren?
Dit heeft een keer bij mijn geholpen bij een ander spel.

[ Voor 26% gewijzigd door Chrizzly op 14-07-2010 12:02 ]

Pagina: 1 2 Laatste