triple screen setup met ATI 5770 CuCore

Pagina: 1
Acties:

• timothy84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-03-2023
Hey,
ik vroeg mij af of ik met deze kaart op een eenvoudige wijze een triple screen setup kan maken om te kunnen gamen. Er zitten 3aansluitingen op de kaart ( VGA,DVI en hdmi) en ik vroeg mij af of het zou lukken om 1 monitor aan te sluiten op de VGA poort, 1 op de HDMI poort en 1 op de DVI poort. Of is er kans dat er dan ergens conflicten onstaan? KWestie dat ik geen 2 extra monitoren ga kopen om dan tot de vaststelling te komen dat het niet lukt op die manier...
Is mss een domme vraag maar ben dan ook vrij noobie op dit gebied...
ALvast bedankt voor u reacties.
Timo

[ Voor 11% gewijzigd door timothy84 op 03-06-2010 15:09 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 18:59
Volgens mij zijn de DVI en HDMI kanalen gedeeld, maar dat kan per kaart verschillen.
Kijk op de website van de fabrikant van de kaart die je op het oog hebt (Sapphire, XFX, Club3D)

Even niets...

Verwijderd

Klopt, je kunt er 2 gebruiken.

• R3P4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-01 09:26
Ja dat kan als je het goede exemplaar hebt of koopt wel, het gaat om de 5770 eyefinity en is al over
bericht hier op tweakers
nieuws: PowerColor kondigt HD 5770 Eyefinity 5 aan
kijk zelf maar even

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Met deze kaart gaat het niet lukken om eyefinity te draaien. Aangezien deze geen Display poort heeft, en dat is nou net nodig voor eyefinity. VGA/DVI/HDMI gebruiken dezelfde kanalen en je kunt er maar 2 gebruiken.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• timothy84
is er verschil als je met windows 7 werkt?? Lees dat her en der op het net...met windows7 zou het moeten lukken...

Verwijderd

timothy84 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:02:
is er verschil als je met windows 7 werkt?? Lees dat her en der op het net...met windows7 zou het moeten lukken...
Nee.
Je hebt toch echt de eyefinity versie nodig (met een displayport erop)

• timothy84
maar waarom zitten er dan 3 aansluitingen op als je er maar 2 kan gebruiken??

• Nomaadje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-10-2025
timothy84 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:29:
Ik zou zeggen vanwege compatibiliteit.

• timothy84
net gemerkt dat er op mijn moederbord ook 3 aansluitingen zijn voor de ingebouwde GPU. KAn ik mijn zijschermen hier op aansluiten en mijn mainscreen op mijn GPU? of lukt dit ook niet?
Dus heb ik 2 aansluitingen op mijn moederbord (VGA en DVI) en 1 op mijn GPU (DVI of HDMI of VGA)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 18:42
timothy84 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:29:
Omdat het 3 verschillende aansluitingen zijn, dus je kan combineren. Of DVI + VGA of VGA + HDMI of HDMI + DVI ;)

The devil is in the details.

• timothy84
waarom staat dan het volgende op de site qua specificaties:

Omschrijving:

"Bereid je voor op een geweldige high-definition gaming ervaring met de ATI Radeon HD5700 serie. Deze kaart ondersteunt drie monitoren en met behulp van ATI-Stream-technologie versnellen zelfs de meest veeleisende applicaties en doen deze meer dan ooit met uw PC. Tevens ondersteunt hij volledig Microsoft DirectX 11.
De EAH5770 CuCore/2DI/1GD5 van Asus is gebaseerd op de ATI Radeon HD5770 Chip en beschikt over 1024 MB GDDR5 Geheugen dat via een 128 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 850 MHz en het geheugen een snelheid van 4800 MHz. "

" De ATI Eyefinity technologie zorgt ervoor dat je op één HD5000 serie GPU's tot drie beeldschermen kan aansluiten. Met behulp van de ATI Catalyst Control center, kan je gemakkelijk al je schermen schikken en instellen, zodat je efficiënter kan werken en dieper in je games kan duiken."

http://alternate.be/html/...d=86741&showTechData=true

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 18:42
Zoals gezegd, dan moet je dus wel de EyeFinity-versie hebben en aangezien je geen DisplayPort hebt, beschik je daar niet over.

The devil is in the details.

• timothy84
dan is dat erg kut van de winkel dat ze dat wel bij de omschrijving zetten terwijl het dus blijkbaar niet eens kan om 3 schermen aan te sturen...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Niet zo snel opgeven ...
Als jij de Onboard met de 5770 kan laten samenwerken dan is dit nog een optie : http://www.kegetys.net/SoftTH/ ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-02 12:22
Is toch niet de mooiste oplossing denk ik. Gewoon terug naar de winkel als die omschrijving niet klopt? En mss in het vervolg beetje meer googlen alvorens te beslissen .. Het gaat in ieder geval nooit prima werken met de kaart die je nu hebt..

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 14:28
Er kunnen maar 2 beeldschermen op deze kaart worden aangestuurd.
Eigenlijk alle goedkopen kaarten hebben tegenwoordig 3 aansluitingen. DVI en HDMI is dan aan elkaar gekoppeld.

De Eyefinitykaarten hebben 4! uitgangen, als je 3 beeldschermen wilt aansluiten MOET je de displaypoort gebruiken, daarnaast allebei de DVI uitgangen of 1 DVI uitgang en 1 HDMI uitgang.
Natuurlijk kan je beperkt gebruik maken van converters.

je had ook makkelijk even kunnen zoeken, er is hier al genoegggg over geschreven!!
Pagina: 1