'Krachtige' zakelijke notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 715 views

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik ben op zoek naar een zakelijke notebook die wat meer moet doen dan het standaard office en internetwerk.
Met behulp van VMware Workstation wordt software gedemonstreerd op basis van Microsoft SQL Server. De grootte van de databases is maximaal 2Gb. Verder draait er lokaal nog een SQL Server Express t.b.v. een offline CRM toepassing. Grootte van de database 500Mb.

Een aantal van de wensen/eisen zijn in elk geval: geïntegreerd sim voor mobiel internet, Windows 7 x64, uurtje of 3 op accu minimaal, 15.6-inch display 1600x900.

Ik was zelf uitgekomen op de HP EliteBook 8540p. Een belangrijke keus die we dan moeten maken is de cpu. De i5 of de i7? Ik heb met beide geen ervaring eerlijk gezegd. Gaan we het snelheidsverschil tussen die twee merken met de bedoelde toepassing?

[ Voor 14% gewijzigd door wizl op 03-06-2010 11:51 ]

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Je kunt ook eens een kijkje nemen naar de Vaio Z (Sony), maar is wel een stukje duurder.

Patient gamer

• wizl
Tja, budget is EUR 1500,- max. We hadden die 8540p eigenlijk helemaal geconfigureerd voor 1501,- en toen ging de prijs van 31 mei op 1 juni met EUR 66,- omhoog :S

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
Heb je niet toevallig nog een windows thuis liggen?

kun je waarschijnlijk geld terugkrijgen

[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund
Op basis van de Microsoft End User License Agreement is het mogelijk het Operating System en andere software (Works bijv.) te weigeren en een refund te krijgen.
en dan kun je die 66 euro extra wel aan ^^,

[ Voor 6% gewijzigd door korgakos op 03-06-2010 12:43 ]

Verwijderd

Dell latitude E6510 serie? Ligt volgens mij (met de huidge kortingsacties) binnen je budget en voldoet aan je eisen.

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:43

Grvy

Bot

Als je al zoveel geld wilt uitgeven aan een notebook wat maakt die 66 euro dan nog uit?

Dit is een account.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:02
1 week boodschappen? Ik noem maar wat...

• wizl
Pietjepot schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:46:
Als je al zoveel geld wilt uitgeven aan een notebook wat maakt die 66 euro dan nog uit?
Dat is meer een principekwestie denk ik. Budget = budget.....

Maar het verschil tussen i5 en i7? Dat zou het kostenprobleem namelijk ook gelijk oplossen :) Ik weet ook niet goed hoe ik andere componenten moet waarderen. Vaak zie je bij de net wat goedkopere modellen in een reeks dat er L2 cache i.p.v. L3 inzit? SATA 150 i.p.v. 300. 512MB videogeheugen i.p.v. 1024, dat soort dingen.

[edit]
Heb net even op die XXODD advertentie hieronder geklikt. Dat lijkt qua prijs/kwaliteit verhouding ook heel aardig uit te komen. Heeft er iemand ervaring met deze notebooks in het zakelijke segment?

[ Voor 53% gewijzigd door wizl op 03-06-2010 13:21 ]

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik heb al wat xxodd notebooks gebruikt. Ik ga ze niet afkraken, maar dan is HP of dell toch beter van kwaliteit.
vergelijk het een beetje met de kwaliteit van acer. Ik heb zo eens een model gehad waar ik 3 batterijen had versleten in 2 jaar bij normaal gebruik. de andere had dan weer last van afbrekende scharnieren. Al bij al prijs kwaliteit wel te doen. :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:07
Overigens, over die HP. Je zegt dat je hem hebt geconfigureerd, maar heb je al nagedacht over de manier waarop je hem naar Nederland wil halen?

• wizl
Eeeeuhm ik ga er vanuit dat Techdata dat voor me doet. Daar kan ik hem namelijk ook samenstellen :)

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-11 11:07
Kijk eens naar de Sony Vaio E serie: http://www.sony.nl/product/vn-e-series/vpceb2s1e-bq . Ziet er strak uit en is krachtig zat.

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12 19:43
Houd er rekening mee dat je een CPU kiest met hardware virtualisatie en 64 bits ondersteuning, zodat je ook 64 bits OSen zoals winserv08R2 kan virtualiseren.

Ook zou ik voor een SSD gaan, dit komt de virtual machine performance erg ten goede, en ook de batterijduur.

I'm a photographer, not a terrorist

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:07
Een SSD helpt amper qua accuduur. Iedereen adverteert er wel mee, maar de winst hangt echt af van de SSD zelf. Er zijn een paar zuinige SSD's, maar de meesten geven echt geen voordeel ten opzichte van een HDD wat betreft accuduur. Wel is de performance natuurlijk veel beter.
QErikNL schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:35:
Kijk eens naar de Sony Vaio E serie: http://www.sony.nl/product/vn-e-series/vpceb2s1e-bq . Ziet er strak uit en is krachtig zat.
En is een consumentenlaptopje...

De HP die je hebt gekozen lijkt me een prima keuze, dan maar een iets minder snelle CPU. Ik zou minimaal een i5 520M nemen. Maar die is al rap zat in principe. Alleen is een 540M of i7 620M wat sneller, maar zo extreem zijn de verschillen niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

citruspers schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:38:
Houd er rekening mee dat je een CPU kiest met hardware virtualisatie en 64 bits ondersteuning, zodat je ook 64 bits OSen zoals winserv08R2 kan virtualiseren.
Nog belangrijker: controleer ook of je Hardware VT support wel in je BIOS kan enablen.
Kun je fijn een CPU met VT hebben, maar als je het niet kan aanzetten op het moederbord ben je nog nergens.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-12 20:44
Ik heb zelf de Dell M4400, misschien leuk om naar te kijken. Is ook echt een "zakelijke" laptop. Goede behuizing, dock support, etc.

T9600 2,8Ghz Dual Core, 1920x1200, Windows 7 x64, 3uur accu.
Draai er regelmatig 2/3/4 Virtuele omgevingen op en dat gaat als een speer. :)

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:30
Ik zou voor de nieuwe latitude serie gaan. Als je geen krachtige gpu nodig hebt, heb je de e5510 en wil je een beetje gpu power heb je de e6510. Voor 1350 euro heb je een i5-540, 250 GB, 1600x900 scherm en 4GB geheugen. De e6510 is vel boven je budget. Als je meerdere besteld kun je beter dell even opbellen, ze zijn altijd in voor een korting.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica