Toon posts:

digitale tv op pc kijken, ben al een aantal stappen opweg, d

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind tv's uit de tijd! Ik heb een 30 inch monitor en daar kan ik prima films, gedownloade tv series etc op kijken. Ik heb ook een blu-ray speler. Ik zie dus totaal het nut van een tv niet in, was het niet dat het nog niet echt mogelijk is digitale tv op je pc te bekijken..

Ik heb digitale tv van UPC met HD kanalen. De enige manier het nu te zien is via een tv-kaart, let wel, dan wordt het signaal dus naar analoog omgezet om de tv-kaart in te kunnen en daarna dus weer digitaal, er blijft natuurlijk niks van de kwaliteit over.

Aangezien de media box een hdmi uitgang heeft moet er wat te doen zijn.

Wat ik heb gevonden tot nu toe is dit http://blackmagic-design.com/products/intensity/ pdf is bijgesloten, de enige kaart met hdmi ingang (let wel veel grafische kaarten hebben hdmi utgang, niet te verwarren)

Op hun site staat dat deze kaart het signaal niet mag en kan capturen. Ik heb ze gemailed voor extra duidelijkheid:

"intensity doesn't capture protected data, but can it playback protected data?

.. Is it possible to use intesity pro as a tvcard? And use Media Express as tv software, or is there no fullscreen feature?"

ze antwoorde:

"Thanks for your email. The Intensity Pro doesn't act like a TV card I'm afraid.

If you try to input an HDCP protected signal into the Intensity, such as a
DVD player, set top box etc., the source device will not output to the
Intensity Pro. Whilst Media Express will not allow a full screen preview,
the card will appear to Windows as a DirectShow device. There may be other
third party applications that use DirectShow which may allow you to do this.

If you require any further information, please do get back to me."

Ze zijn daar dus ook geïnteresseerd in het antwoord!

We zijn dus nu op het punt dat als we deze kaart voor $ 200 kopen we het digitale signaal in de pc hebben als 'DirectShow device'. Weet iemand hoe we verder moeten??!

-----------------

Ik heb dit ook hier gepost, in de hoop dat er iemand is die kan helpen.
http://upc.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=632

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Je hebt ook al digitale (externe) tv kaarten waar je digitale tv van ziggo op je pc kan kijken en opnemen. Ik weet niet of ze ook met UPC werken, maar met Ziggo werkt het prima naar mijn eigen ervaring.

Pricewatch externe digitale tv kaart

-edit- Ik weet trouwens niet of ie ook HD signalen aankan, heb ik hier nog niet geprobeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door KneppaH op 02-06-2010 18:29 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

Quote uit het UPC forum:
Aan die digitale TV kaarten heb je met de UPC Mediabox helemaal niets, deze kaarten ondersteunen niet de smartcard van UPC. Deze kaarten werken alleen met DVB-T (Digitenne), DVB-S (sateliet).
Alleen in uitzonderingen werken deze kaarten met DVB-C (heb alleen voor Casema bevestiging gezien dat het werkt). Probleem is de encryptie die NL kabelaars toepassen, waardoor de een C(ommon) I(nterface) C(onditional) A(ccess) M(odule) nodig hebt die compatibel is voor de encryptie die je kabelaar hanteerd. Er is inmiddels een CI CAM compatibel met Casema, voor UPC zal deze er voorlopig niet komen omdat UPC naar ik begrijp een unieke koppeling tussen Mediabox en Smartcard controleerd. Zelfs al heb je dus een compatible CI CAM, je smartcard zal buiten de mediabox niet werken.
Overigens heb je zelfs al heb je wel een met UPC werkende DVB-C CI kaart, dan nog heb je er met MCE niets aan omdat MCE geen CI ondersteund en ook nog steeds geen officiele CI support aangekondigt is.

Enige optie om UPC Digital op een MCE PC aan et sluiten is dus gewoon analoog vanuit de uitgaande scart naar de ingang van je TV tuner en een IR blaster door te lussen vanuit de MCE naar het infraroodoog van de Mediabox om vanuit de MCE de UPC afstandsbediening te emuleren.
Ik heb zelf nog nooit geprobeerd of dit werkt (heeft iemand dat toevallig wel? Ben wel nieuwsgierig of het kan) omdat ik in mijn MCE PC een dual tuner heb en de Mediabox maar enkel tuner is. Helaas ondersteund MCE (tenminste officieel) ook niet de combo van analoog signaal op de ene tuner en digitaal signaal op de andere tuner. Ik wil de dual tuner functionaliteit niet kwijt, dus heb ik de MCE gewoon op het analoge kanaal aangesloten.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:22
KneppaH schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:26:
Je hebt ook al digitale (externe) tv kaarten waar je digitale tv van ziggo op je pc kan kijken en opnemen. Ik weet niet of ze ook met UPC werken, maar met Ziggo werkt het prima naar mijn eigen ervaring.

Pricewatch externe digitale tv kaart

-edit- Ik weet trouwens niet of ie ook HD signalen aankan, heb ik hier nog niet geprobeerd.
UPC gebruikt idd DVB-C. Alleen zijn alle zenders gecodeerd. Bij Caiway (bv) heb je gewoon de basiszenders zonder coderingen. Bij bv Ziggo kan het ook, alleen zijn de zenders gecodeerd en zal je naast de kaart ook een CI module enz moeten hebben.

Bij UPC kun je niets, het is de mediabox of niets. (helaas....)

Maar een blackmagic kaart (bv) kan wel werken. Je kan een (HD) mediabox van UPC hierop aansluiten. De vraag is of de mediabox HDCP heeft. Zo ja, dan gaat het dus alsnog niet werken. Zo nee, dan zijn er kansen.
Verder gok ik ook wel dat er HDCP removers op de markt zijn, die je dus tussen de mediabox en je blackmagic kan zetten. (In de videorecordertijd bestond dat ook voor macrovision)

Er ZIJN dus wel mogelijkheden naast analoog. Of dat werkt? trial & error.

ps: lang niet alle dvb-c kaarten zijn als directshow capturedevice bruikbaar. Maar voor afspelen maakt dat natuurlijk minder uit.

Maar moet het perse op de TV? Heeft je scherm niet gewoon een hdmi input (of dvi)?

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 11-06-2010 18:42 ]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb zelf geen UPC dus heb ook geen idee welke aansluitingen de media box heeft.
Maar mocht hij net als mijn Ziggo Humax 5000 een componenten aansluiting hebben kun je die natuurlijk gebruiken.
Over component gaat geen HDCP en een Black Magic kaart ondersteund ook component in....

(verwar component-rood/groen/blauwe stekker niet met composiet-gele stekker).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Pagina: 1