Recht op garantie bij 1 dode pixel

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-07 23:20
Hallo ik heb een vraagje ik heb mijn LG FLATRON W2261VP 22 inch 3maanden.

En er zit nu al een dode pixel in ik vind zelf nu behoorlijk belachelijk. dus heb ik cdromland gebeld waar ik hem heb gekocht. die stuurde mij naar LG met de hoop dat ik een vervanging kreeg. maaaaar LG zegt dat ik eerst 5 dode pixels moet hebben wil ik een vervanging krijgen. ik dus terug naar cdromland die zeggen nu opeens het zelfde.

nu wil ik hier duidelijkheid over?

kunnen jullie medetweakers me adviseren

mvg Jesper :?

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het hangt er vanaf waar de dode pixel zit (centrum, rand) en wat de garantievoorwaarden zijn. Lees die dus door. Echter, ik vermoed dat je afhankelijk gaat zijn van coulance.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-08 10:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Geen technische vraag, maar een consumentenvraag:
--> SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:10

the mod man

iets van beeldmaker

Meeste winkels hebben inderdaad een minimum aantal dode pixels voordat ze je scherm vervangen, je kan bij winkels tegenwoordig ook pixel garantie kopen (al zal dat in dit geval niet meer helpen)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:51

BaRF

bijna kerst

Ik moet zeggen dat de topic titel doet vermoeden dat je een manier zoekt op pixels te doden :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:24
Ik weet niet hoe je pixels moet doden ;)

Maar serieus: dit hoor je heel vaak. Het is belangrijk bij een winkel eerst na te vragen wat hun policy is mbt dode pixels. Veelal moet je voldoen aan de eisen van een fabrikant (in dit geval dus 5 dode pixels) terwijl 1 dode (of hot pixel) al heel irritant kan zijn.

Je kunt altijd de monitor proberen terug te brengen onder een ander voorwendsel die wel binnen een retourbeleid zit (oeps, verkeerde aansluiting?)

Zelf heb ik bij aankoop door de medewerker op de bon toe laten voegen dat ik het scherm terug kon brengen bij een dode of hot pixel. Anders had ik hem ook niet aangeschaft.
-edit-
Pixelgarantie vind ik overigens een dikke rip-off

[ Voor 4% gewijzigd door cheiron op 02-06-2010 16:41 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:02

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb de titel even wat verduidelijkt :)

De vraag is natuurlijk in hoeverre er bij één dode pixel sprake is van een ondeugdelijk product en dus recht op kosteloze reparatie/vervanging. In de wet staat daar natuurlijk geen harde grens voor en of er al jurisprudentie op dat gebied is of richtlijnen vanuit consumentenorganisaties zou ik niet weten.

Het voordeel van het kopen van speciale pixelgarantie is dat je geen moeite hoeft te doen om je gelijk te halen, dus in die zijn zijn dergelijke extra garantiepakketten best nuttig.

[ Voor 85% gewijzigd door Orion84 op 02-06-2010 16:48 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
cheiron schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:41:
(...)

Je kunt altijd de monitor proberen terug te brengen onder een ander voorwendsel die wel binnen een retourbeleid zit (oeps, verkeerde aansluiting?)
Drie maanden na aanschaf?
Zelf heb ik bij aankoop door de medewerker op de bon toe laten voegen dat ik het scherm terug kon brengen bij een dode of hot pixel. Anders had ik hem ook niet aangeschaft.
Dan heb je geluk. De meeste medewerkers doen dit niet en beroepen zich linea recta op allerlei richtljinen die bepalen dat van een defect pas sprake is als er meer dan vijf dode pixels (oid) in het scherm zitten.
Pixelgarantie vind ik overigens een dikke rip-off
In zekere zin wel, omdat je betaalt voor iets waar je eigenlijk toch al recht op hebt. Je kunt het dan ook beter zo zien dat je niet betaalt om een extra recht te krijgen, maar dat je betaalt om een vervelende discussie niet te hoeven voeren. :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 16:51 . Reden: bracket goed gezet ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:42

painkill

Pain(k)(ill)

-Als het direct bij aankomt is gewoon als DOA terugsturen.
-Is het binnen 1 week dan zonder reden terugsturen en geld terug vragen.
-Is het binnen 6 maanden dan de situatie uitleggen en waarschijnlijk komt het dan wel goed.
-Na 6 maanden is de bewijsplicht niet meer bij de winkel maar bij de verkoper en heeft de winkel meer rechten om schermen met 1 defecte pixel te weigeren, maar een goede RMA afdeling laat deze wel toe.

Het blijft een hekel punt, want veel winkels bieden pixelgarantie aan, en te zien aan de hoge kosten daarvan komen dode pixels nog best wel vaak voor.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-08 14:28

mvh

State Governor

wiki, ISO-regels.
Bijna geen enkele fabrikant hanteert klasse I, en bij klasse II moet je al 5 defecte sub-pixels per miljoen hebben om eraan te komen. Bij 1920x1080 zijn er dat al meer dan 2 miljoen, dus hoeft hij pas te vervangen bij 11 dode pixels. Daar kom je in de praktijk nooit aan, tenzij een hele rij/kolom uitvalt.

Hoewel het op zichzelf belachelijk is dat schermen (nog steeds) stuk gaan is de winkel niets te verwijten. Je kunt UDPixel proberen, maar bij mij heeft dat nooit gewerkt. Ook wrijven over de pixel schijnt soms te helpen.
Meeste winkels hebben inderdaad een minimum aantal dode pixels voordat ze je scherm vervangen, je kan bij winkels tegenwoordig ook pixel garantie kopen (al zal dat in dit geval niet meer helpen)
Aan een pixelgarantie heb je gewoonlijk helemaal niets, bij de meeste winkels geldt die 14 dagen of nog korter. Meestal zitten ze er binnen 7 dagen, dus dan kun je hardware sowieso retourneren.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 23:58

GeeBee

Oddball

Volgens mij is er een (gerechtelijke) uitspraak dat de industrie inmiddels al wel zó ver gevorderd is, dat je dode pixels niet hoeft te accepteren. In elk geval niet bij het thuis uitpakken van je nieuwe monitor.
Of dat na 3 maanden nog geldt, weet ik niet.

Quote van Consuwijzer
Gaat het product binnen de garantie kapot? Dan moet de andere partij bewijzen dat dit uw schuld was. Bij de wettelijke garantie geldt dit alleen voor de eerste zes maanden.
@mig29
Bron:
nieuws: Winkels verplicht LCD's met dode pixels om te ruilen

Geen gerechtelijke uitspraak dus, sorry.

@Orion84
Juist, die dus :)

[ Voor 45% gewijzigd door GeeBee op 02-06-2010 17:08 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeBee schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:51:
Volgens mij is er een (gerechtelijke) uitspraak dat de industrie inmiddels al wel zó ver gevorderd is, dat je dode pixels niet hoeft te accepteren. In elk geval niet bij het thuis uitpakken van je nieuwe monitor.
Of dat na 3 maanden nog geldt, weet ik niet.
Heb je daar ook een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Laatst online: 22:51

Aganim

I have a cunning plan..

Van een gerechtelijke uitspraak weet ik niets. Het is wel zo de in de Consumentengids al meerdere keren heeft gestaan dat de Consumentenbond van mening is dat de techniek zover is gevorderd dat dode pixels niet meer acceptabel zijn, wellicht dat je daar mee in verwarring bent?

[ Voor 9% gewijzigd door Aganim op 02-06-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-08 19:01

swtimmer

Ontrafelt het leven!

deblaauwn schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:49:
wiki, ISO-regels.
Bijna geen enkele fabrikant hanteert klasse I, en bij klasse II moet je al 5 defecte sub-pixels per miljoen hebben om eraan te komen.
Dat was voor mij de rede om in het begin, toen dode pixels voor mijn gevoel veel vaker voorkwamen, voor een Philips te gaan. Die gaven gewoon aan dat iedere pixel er een teveel was. Scheelt ook weer een nep verzekering of het terugbrengen van je scherm in de afkoel periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:53:
[...]

Heb je daar ook een bron van?
Het was een uitspraak van de Geschillencommissie Computers. Meer info:
http://blog.iusmentis.com...teren-op-mijn-lcd-scherm/

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 23:36
Zelf ben ik altijd anti dode pixels in al mijn spullen en koop ook niets waarvan ik weet dat ik het niet kan retouren als het niet goed is. Ik heb een Acer laptop besteld en daar zaten 4 dode pixels in. Even met Acer gebeld, zelfde dag opgehaald en 2 dagen later met nieuw scherm afgeleverd weer. Prima service, en onder coulance van de leverancier (normaal minimum idd 5 pixels).

Verder is de garantie afhankelijk van de irritantheid van de pixel. Zoals eerder genoemd zal een fabrikant een monitor sneller terugnemen als de pixel midden in je scherm zit ipv de buitenkant. Ook kan het bellen naar de leverancier met het verhaal een beter resultaat opleveren dan via de winkel. De winkel heeft immers haar geld al verdiend en heeft geen zin om extra tijd in jou te steken als ze je kunnen afschepen met het minimaal 5 pixel verhaal. Vergeet niet dat leveranciers erg gevoelig zijn voor negatieve reclame, dus als je in het gesprek laat doorschemeren dat je A. geen LG spullen meer koopt ivm de garantie en B. dat je je verhaal op Tweakers hebt staan (veel lezers) dan zal LG wellicht eerder geneigd zijn jou product te vervangen.

In de verdediging van de winkel/levernacier moet ik echter wel zeggen dat ik 3 maanden erg lang vind voordat je het meldt. Ik kan me voorstellen dat je dit ook in de 1e week had kunnen doen.

Personal note:
Het niet vervangen van een dode pixel, 1, 2 of 10, is echt schandalig. Als men als A merk bekend staat dan wens ik ook A merk kwaliteit. Ik betaal de hoofdprijs, dus ik wil ook de bling. Als ik minder wil betalen met de kans op een dode pixel of mindere kwaliteit koop ik wel een Medion oid. (no pun intended)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:00:
[...]

Het was een uitspraak van de Geschillencommissie Computers. Meer info:
http://blog.iusmentis.com...teren-op-mijn-lcd-scherm/
Een winkel kan dus door de ISO specificatie te tonen (liefst met uitleg) eronder uit dat iedere dode pixel een defect is. Als dit niet gemeld wordt bij de verkoop dan heb je dus recht op herstel/vervanging in geval van een dode pixel.

Edit:
HaydenNL schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:07:

Personal note:
Het niet vervangen van een dode pixel, 1, 2 of 10, is echt schandalig. Als men als A merk bekend staat dan wens ik ook A merk kwaliteit. Ik betaal de hoofdprijs, dus ik wil ook de bling. Als ik minder wil betalen met de kans op een dode pixel of mindere kwaliteit koop ik wel een Medion oid. (no pun intended)
Misschien niet helemaal ontopic, maar LG is niet in de markt gezet als A merk. Lucky Goldstar was bij introductie gewoon een prijsvechter en is dat in zekere mate nog steeds. Hetzelfde geldt overigens voor Acer.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
ik zie dit uitlopen op een discusie bij cdromland heb ik 2 jaar garantie en bij lg 36 maanden op arbeid en onderdelen bijde zeggen ze niks te doen todat mijn scherm er mee kapt of een heleboel pixels er mee kappen ik heb al vastgelope pixel progjes gebruik hij blijft zitten

moet ik nu de wetten door gaan lezen om gelijk te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
en de pixel zit bove tege de rand in het midde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 23:36
sjepper schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:08:
ik zie dit uitlopen op een discusie bij cdromland heb ik 2 jaar garantie en bij lg 36 maanden op arbeid en onderdelen bijde zeggen ze niks te doen todat mijn scherm er mee kapt of een heleboel pixels er mee kappen ik heb al vastgelope pixel progjes gebruik hij blijft zitten

Beetje overdreven he ;)

Heb je de fabrikant al gebeld met je verhaal? Zo ja, wat zeiden ze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
ze zeiden dat ik 5 of meer dode pixels moest hebben mocht ik recht hebben op ene aanmelding voor reperaties en ze deden heel erg kort af tegen mij

nu zelf ben ik 15 en heb ik dus niet veel ervaring mijn moeder zegt ook als er meerdere bij komen duiken we er diep op in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb bij elke scherm wat ik tot nu toe gekocht heb een pixel garantie genomen.
Het is misschien een rip-off maar het bespaart je een hoop moeite en last als je echt een dode pixel hebt.
Ik heb ooit een samsung scherm gekocht wat toen heel populair was bij tweakers alleen hadden er heel veel last van dode pixels. Dus ik heb voor 50 euro of zo pixel garantie genomen.
Scherm gekregen en meteen getest. En ja hoor een paar dode pixels. Eenmaal dat je het ziet stoort het je mateloos. Dus scherm terug. Week later nieuw scherm gekregen. Weer getest en weer een dode pixel. Scherm terug. Nieuw scherm. En dit keer eindelijk geen enkel defect.
En dat was de enige keer dat ik dode pixels met een scherm had. Mijn laatste 4 schermen hebben er geen last van gehad maar ik neem er altijd een pixel garantie bij als dat voorhanden is. Het bespaart een hoop last. Alleen laatst bij een gekocht tv scherm (een plasma van 700 euro) heb ik dat niet gedaan omdat ik op een afstand van de tv zit waar ik een dode pixel toch niet kan zien en ook omdat zicht bij plasma schermen nauwelijks voordoet volgens mij.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
ik weet niet of cdromland een pixelgarantie heeft ik ben er ook niet over geinformeerd anders had ik er zkr over na gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Die norm is leuk, maar ik kan er noch bij LG noch bij CDromland ook maar iets over terug vinden (of over wat voor pixel-norm dan ook) - hoewel ik er natuurlijk overheen gekekn kan hebben. Ze zullen toch echt van te voren moeten aangeven welke voorwaarden ze hanteren (dus ook welke normen ze hantern), en zich niet achteraf erachter verschiulen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
tinnef schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:08:
[...]

Die norm is leuk, maar ik kan er noch bij LG noch bij CDromland ook maar iets over terug vinden (of over wat voor pixel-norm dan ook) - hoewel ik er natuurlijk overheen gekekn kan hebben. Ze zullen toch echt van te voren moeten aangeven welke voorwaarden ze hanteren (dus ook welke normen ze hantern), en zich niet achteraf erachter verschiulen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
dat bedoel ik dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Laatst online: 18:59

KoffieNT

banaan

1. CDromland MAG je niet doorsturen naar de fabrikant. Je hebt het product bij CDromland gekocht, dus krijg je DAAR garantie. Veel winkels doen dit toch, omdat ze dan geen RMA's hoeven te behandelen / scheelt geld en moeite.
Je hoeft doorsturen niet te accepteren, je hebt gewoon recht op garantie bij hun.
(De enige reden waarom je bij een fabrikant garantie op zou nemen en niet de plaats waar je hem gekocht hebt, is omdat garantie bij de fabrikant soms wat sneller gaat dan bij een winkel.)

2. Het product is niet in orde = garantie. Ook heel simpel lijkt mij.
Een minimum defect aantal pixels vind ik een belachelijk verzonnen regel, ik zou me er zelf heel erg aan ergeren als er ook maar 1 klein puntje op mijn scherm zou zitten. Kapot is kapot, klaar.

3. Pixel'garantie' bestaat helemaal niet. Je kunt het beter zien als een 'bullshit(zoals dit)voorkomen-verzekering'. Waarom bestaat dit niet? Zie punt 2.

Veel winkels blijven deze 3 dingen doen en waarom hier nog steeds geen duidelijkheid over is/op gecontroleerd wordt, is mij een raadsel. Zoals ik vaker zeg; winkels maken gewoon misbruik van de onwetendheid van een klant.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:51

MsG

Forumzwerver

Bij je scherm manual vind je gewoon de normering van het scherm, meestal is het bij de hedendaagse cheap ass <300 euro schermpjes allemaal Class II. Ik denk niet dat je erg sterk staat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Je zou ook nog kunnen proberen de dode pixel te fixen.

http://www.google.com/sea...repair+dead+pixel&spell=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat werkt alleen voor stuck of hot pixels en niet bij "echte" dode pixels.

Wat ziet de TS? een altijd zwart blokje? of juist altijd een bepaalde kleur?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@KoffieNT in "Recht op garantie bij 1 dode pixel"

1) de verkoper verwijst afaik ook niet naar de leverancier anders dan controleren welke normering zij hanteren.
2) zie Orion84 in "Recht op garantie bij 1 dode pixel"
3) als de normering is vermeld bij de aankoop dan kun je dus alleen aanspraak maken op garantie indien je de norm hebt overschreden. Een verzekering kan ervoor zorgen dat je -ook als je onder de norm zit- altijd garantie krijgt op dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
@ koffie nt cdromland gaf mij 2 opties

- ik wacht totdat er meer pixels uitvalle en dan verwisselen of
- nu sturen en proberen garantie te claimen maar zer zeiden dat dat toch niet lukte

wat ook een probleem is ze hebben het scherm zelf niet meer

moet ik om een vervanging vragen van de zelfde prijs of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
en ze hebben mij niks verteld over nomering stond ook nergens op de bon of iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:08
sjepper schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:08:

Off-topic: Ook als je pas 15 bent kun je proberen om hoofdletters en punten te plaatsen. Het maakt mensen ook behulpzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

@mig29;

1. sjepper zegt dat ze hem hebben doorgestuurd. In de reactie hierboven geeft hij aan dat ze hem zonder 'normering-reden' hebben doorgestuurd. Het bekende 'wij zijn er mooi vanaf'-verhaaltje wat mij betreft.
2. Ik vind het een belachelijk iets :S. Een product is defect en daarmee klaar. Een fabrikant moet hun schermen controleren voordat ze in de verpakkingen gaat, dat doen ze blijkbaar niet.
In het verhaal hebben ze het over klasses, @sjepper; staat er ergens iets van een klasse? Zo nee, heeft de winkel je niet voldoende geinformeerd.
3. blijkbaar is de normering niet vermeld, dus sjepper kan denk ik met die reden garantie claimen?

Nogmaals; wat idioot dat je dode pixels mag verwachten! :'(
sjepper schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:30:
wat ook een probleem is ze hebben het scherm zelf niet meer

moet ik om een vervanging vragen van de zelfde prijs of ?
Volgens mij kun je garantie claimen met de volgende reden; cdromland heeft je niet voldoende geinformeerd wbt (dodepixel)klasses dus wist je niet wat je kon verwachten.
Hoewel ik het (zoals nu wel duidelijk is :P) een bullshit-reden vind, is dit volgens mij het beste. (tot nu toe iig)

Garantie volgens de wet:
De winkel moet officieel je product repareren of vervangen voor eenzelfde/vergelijkbaar exemplaar. Kunnen zij dit niet; krijg je je aankoopbedrag terug.

[ Voor 36% gewijzigd door KoffieNT op 02-06-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
@ i-king ik weet het :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:20:
Bij je scherm manual vind je gewoon de normering van het scherm, meestal is het bij de hedendaagse cheap ass <300 euro schermpjes allemaal Class II. Ik denk niet dat je erg sterk staat.
Als de klasse pas aangegeven wordt in de beeldschermhandleiding dan is dit te laat. De consument is dan bij het aangaan van de overeenkomt niet geconfronteerd met dit feit en heeft zich er niet tegen kunnen wapenen. Als door de verkoper en door de fabrikant geen mededelingen worden gedaan voordat of tijdens dat de koopovereenkomst wordt gesloten lijkt mij dat er geen klassesysteem van toepassing dient te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
@ koffie Nt ik heb de doos hier kan niks vinden van een klasse. de verkoop ging zo hier is je scherm *betaalt* ..... houdoe en veel plezier er mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
ik ga dit allemaal morge met mijn moeder aan cdromland voor leggen we gaan naar de winkel dan kunne ze ook niet het gesprek afkappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:23

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mag ik van de andere kant opmerken dat als het serieus maar 1 pixel is, je ook verdomd je best moet doen om die te zien !. Dus om daar een heel scherm voor weg te gooien is ook zoiets..............

* heuveltje heeft er ook minstens 3 in zijn 1680*1050 schern zitten, maar ik moet ze zoeken om ze te vinden !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Hier overigens de LG pixel policy over wanneer een dode pixel garantie is.
http://www.lg.com/ca_en/s...itor_Pixel_Policy_eng.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
@ heuveltje ik zie hem verdomd goed en hij is verschrikkelijk iritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo op de site kijk bij een willekeurige LCD van LG ( http://www.cdromland.nl/p...LG_22_W2243S_PF_1920x1080 ) dan zie ik geen melding van de ISO normering. In dat geval gaat normale garantie boven de ISO normering (die vast wel ergens op de doos of in de handleiding staat) (zie eerdere link). Kortom, even uitprinten en ze hiermee om hun oren slaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
ik ga alle punten op een blad uit typen en ik ga ze stevig aan de tand voelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sjepper schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:37:
ik ga dit allemaal morge met mijn moeder aan cdromland voor leggen we gaan naar de winkel dan kunne ze ook niet het gesprek afkappen
Mocht je schriftelijke communicatie gaan doen: let op je taalgebruik. Je gebruikt geen leestekens of interpunctie, maakt stapels taalfouten en ook de zinsconstructie houdt niet over. Zo zullen je emails etc niet serieus worden genomen :) .

Begin hier maar vast te oefenen, want het ziet er niet uit ;)
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:43:
In dat geval gaat normale garantie boven de ISO normering (die vast wel ergens op de doos of in de handleiding staat) (zie eerdere link). Kortom, even uitprinten en ze hiermee om hun oren slaan :)
Dat gaat snel een welles-nietes discussie worden. Gelijk hebben en gelijk krijgen, twee verschillende dingen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:22
heuveltje schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:38:
Mag ik van de andere kant opmerken dat als het serieus maar 1 pixel is, je ook verdomd je best moet doen om die te zien !. Dus om daar een heel scherm voor weg te gooien is ook zoiets..............

* heuveltje heeft er ook minstens 3 in zijn 1680*1050 schern zitten, maar ik moet ze zoeken om ze te vinden !
Dan heb je geluk. Ik heb ook nog wel ergens een laptop met een brak scherm, waarvan 1 pixel altijd rood is. Geloof me, je scherm is zo enorm weinig rood (want alleen dan valt het niet op) en zo enorm vaak een compleet andere kleur dan rood, dat het bloed en bloed irritant is.
gambieter schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:48:

Dat gaat snel een welles-nietes discussie worden. Gelijk hebben en gelijk krijgen, twee verschillende dingen.
Nee, het is inspelen op de coulance van de winkel. Hij heeft geen gelijk. Hij heeft een scherm gekocht in Class II wat inhoudt dat het scherm pas defect is bij 5 pixels. Dat is bij hem niet het geval, dus het scherm is niet defect. Waarom zou de winkel een niet defect scherm omwisselen?

Hij heeft dus simpelweg geen poot om op te staan, want hij is akkoord gegaan met het kopen van een Class II scherm. Dat de winkel het niet vermeld, betekent niet dat het niet zo is, dat het niet in het boekje staat/specificaties van het scherm/site van de fabrikant etc. Dat scherm is kennelijk een Class II scherm, waarbij dat niet als defect wordt gezien, hij had ook kunnen kiezen om meer geld uit te geven voor een Class I scherm waarbij dat wel als defect wordt gezien. Hij zal dus moeten inspelen op de coulance van de winkel.

Dit even los van het feit dat ik zelf ook absoluut niet blij zou zijn met een dode pixel, maar dit is wel hoe de TS ervoor staat, hij koopt een Class II product, en is daar vervolgens niet tevreden mee.

[ Voor 47% gewijzigd door thaan op 02-06-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:35:
[...]

Als de klasse pas aangegeven wordt in de beeldschermhandleiding dan is dit te laat. De consument is dan bij het aangaan van de overeenkomt niet geconfronteerd met dit feit en heeft zich er niet tegen kunnen wapenen. Als door de verkoper en door de fabrikant geen mededelingen worden gedaan voordat of tijdens dat de koopovereenkomst wordt gesloten lijkt mij dat er geen klassesysteem van toepassing dient te zijn.
Dat lijkt me allemaal ietwat kort door de bocht. Defect == defect gaat imo op bij stofzuigers maar kan je niet zo zwartwit doortrekken bij dergelijke complexiteit. Of gaat iedereen ook terug met zijn AMD X3 omdat de 4e core defect blijkt te zijn zonder dat de verkoper dit op een briefje gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Men adverteert meestal met heel concrete zaken zoals resoluties van 1920x1080 pixels. Het zou een kleine moeite zijn daar van te maken 1920x1080(-≤5) pixels. Vreemd dat men dat niet doet.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 02-06-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat klopt dus niet, want er is 1 keer 5 pixels minder (wat praktisch nooit zo is) en niet elke rij 5 minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Ok dan, als je het wat anders uit wil schijven voor de duidelijkheid (IMHO kan je het ook wel goed interpreteren):
2073595 tot 2073600 pixels gerangschikt in een rechthoek van 1920 potentiele pixels per kolomm en en 1080 potentiele pixels per rij.

't kan in ieder geval duidelijker worden gecommuniceerd dat pixels kunnen ontbreken. Iets is al snel beter dan niets.

[ Voor 44% gewijzigd door begintmeta op 02-06-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
over het klasse gebeuren ze informeren me er niks over ik wist er niks over het word me pas vertelt als het aan de orde komt ik zelf vind dat echt gemeen tegenover de consument

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
thaan schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:49:
[...]
Nee, het is inspelen op de coulance van de winkel. Hij heeft geen gelijk. Hij heeft een scherm gekocht in Class II wat inhoudt dat het scherm pas defect is bij 5 pixels. Dat is bij hem niet het geval, dus het scherm is niet defect. Waarom zou de winkel een niet defect scherm omwisselen?

Hij heeft dus simpelweg geen poot om op te staan, want hij is akkoord gegaan met het kopen van een Class II scherm. Dat de winkel het niet vermeld, betekent niet dat het niet zo is.
Dit is eigenlijk ook hoe ik het zie.
Balen voor de TS, en snap dat hij het niet leuk vind, maar ik vrees ook dat hij geen kans maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

@MsG: Was het bij die AMD's niet zo, wanneer er in de fabriek wordt geconstateerd dat de 4e core niet werkt, ze er een ander model van maken? En dit dus gewoon als 3-core wordt verkocht?

Is dat niet hetzelfde bij Nvidia en de nieuwe GTX-en? Als er een aantal cores defect blijkt te zijn, ze er een lager model van maken en ze het als dat lager model verkopen?

Ik vind dit wel raar, maar wat mij betreft is dat beter (met de uitdrukking op beter), dan wanneer ze het verkopen als 'normaal functionerend' duurder (top)model.

edit:
[...]

Hij heeft dus simpelweg geen poot om op te staan, want hij is akkoord gegaan met het kopen van een Class II scherm. Dat de winkel het niet vermeld, betekent niet dat het niet zo is, dat het niet in het boekje staat/specificaties van het scherm/site van de fabrikant etc. Dat scherm is kennelijk een Class II scherm, waarbij dat niet als defect wordt gezien, hij had ook kunnen kiezen om meer geld uit te geven voor een Class I scherm waarbij dat wel als defect wordt gezien. Hij zal dus moeten inspelen op de coulance van de winkel.

Dit even los van het feit dat ik zelf ook absoluut niet blij zou zijn met een dode pixel, maar dit is wel hoe de TS ervoor staat, hij koopt een Class II product, en is daar vervolgens niet tevreden mee.
Hij geeft zelf aan dat de winkel hem geen klasse-indicatie heeft gegeven, dus hij is nergens akkoord mee gegaan.
Een verpakking maak ik zelf altijd thuis open, dus dat het vervolgens in het boekje staat maakt me eigenlijk weinig uit en is wmb ook veel te laat. Dit moet de winkel (volgens die normering, die ik net las) er bij vermelden en/of duidelijk op de doos zetten.

[ Voor 60% gewijzigd door KoffieNT op 02-06-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar het wordt dus ook verkocht als Class-II model. De vergelijking gaat dan misschien enigzins mank maar ik zie wel overeenkomsten. Low budgetscherm > normering lager, fabrikant accepteert meer defecte pixels per cm. Duur high end scherm > fabrikant accepteert geen tot niet defecte pixels.

Overigens impliceert de TS dat er een dode pixel ineens in kwam, als dat al bestaat (heb er nooit van gehoord) lijkt het me niet per sé aan het product zelf liggen. Dode pixels heb je doorgaans meteen wel of niet.
Hij geeft zelf aan dat de winkel hem geen klasse-indicatie heeft gegeven, dus hij is nergens akkoord mee gegaan.
Die bedenkt de winkel ook niet maar zit bij het product zelf.

[ Voor 16% gewijzigd door MsG op 02-06-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
ze zeggen heel de tijd dat het tog maar of luie pixels waren of vastgelope pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

MsG schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:04:
[...]

Die bedenkt de winkel ook niet maar zit bij het product zelf.
Dit moet de winkel (volgens die normering, die ik net las) er bij vermelden en/of duidelijk op de doos zetten. (zodat je het weet voor dat je betaald/het accepteert.)
Dat het in de manual van de doos zit is te laat.

[ Voor 7% gewijzigd door KoffieNT op 02-06-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft dus simpelweg geen poot om op te staan, want hij is akkoord gegaan met het kopen van een Class II scherm. Dat de winkel het niet vermeld, betekent niet dat het niet zo is, dat het niet in het boekje staat/specificaties van het scherm/site van de fabrikant etc.
Het feit dat de winkel het niet heeft vermeld, is juist de grond waarom hij er wel recht op heeft :) Zie http://blog.iusmentis.com...teren-op-mijn-lcd-scherm/ Aangezien er niet is vermeld dat de ISO normering geldt, gaat de wet (in dit geval aanspraak op garantie) boven de melding van de fabrikant. Als de verkoper de norm op de site had vermeld was de ISO norm de gehanteerde norm geweest als minimum voor de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
er staat ookop de site geen klasse indificatie bij elk scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wie weet stond het op de doos?

Welke kleur zie je zelf? Of zie je zelf dus geen kleur op die plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
hij is donker rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
en op de doos kan ik niks vinden ik zal nog eens kijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:45
MsG schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:04:
Maar het wordt dus ook verkocht als Class-II model. De vergelijking gaat dan misschien enigzins mank maar ik zie wel overeenkomsten. Low budgetscherm > normering lager, fabrikant accepteert meer defecte pixels per cm. Duur high end scherm > fabrikant accepteert geen tot niet defecte pixels.

Overigens impliceert de TS dat er een dode pixel ineens in kwam, als dat al bestaat (heb er nooit van gehoord) lijkt het me niet per sé aan het product zelf liggen. Dode pixels heb je doorgaans meteen wel of niet.
Ik heb laatst in mijn tv ook een dode pixel erbij gehad (het is na 8/9 maanden geconstateerd), vanaf het begin was er al 1 pixel dood (dit had ik geaccepteerd), dus ik had er in totaal 2. Geloof me die 2e zat er in de eerste maand echt niet in.

Pixels kunnen altijd defect raken door verschillende redenen, denk maar eens aan warmte/afkoeling of je stoot er per ongeluk tegenaan en er zat een fragiel contactje die dan losschiet.

Wat wel zo is dat is dat de meeste pixels juist in de eerste maand kapot gaan, de tv is dan nog nieuw. Na de 1e maand is de kans een stuk kleiner (maar zeker niet 0%).

Overigens heb ik nu nog een ander geschil met een andere winkel maar daar heb ik het hier niet over, de tv is overigens gewoon gerepareerd (helaas had die daarna een ander defect door de reparatie).

Volgens de medewerker van samsung kon ik zelfs de tv al na de eerste pixel laten repareren, overigens was die tv wel een beetje veel duurder dan de tv van de TS.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchKel op 02-06-2010 19:11 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
nog een x gekeken staat nergens vermeld mij apart maak ik foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:45
sjepper schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:11:
nog een x gekeken staat nergens vermeld mij apart maak ik foto's
Kalmeer eens eventjes, dubbelposten is niet netjes daar is een edit knop voor.

Volgens mij ben je zelfs een beetje te erg gefustreerd om iets te typen, daar bereik je niets mee. Ik kan het best begrijpen dat het niet leuk is, maar je moet in elk geval rustig blijven daar bereik je veel meer mee.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit het eerder aangehaalde artikel:
De winkelier moet voor de verkoop duidelijk aangeven om wat voor klasse monitor het gaat, en liefst ook wat dat concreet inhoudt. En dus niet door alleen maar te verwijzen naar ISO norm 13406-2, want die kost 142 euro om in te zien. De winkel moet aangeven wat er in die norm staat (”Klasse II: maximaal 2 defecte pixels of 5 subpixels”).
Indien de winkelier hieraan niet heeft voldaan geldt:
[In] elk geval vanaf de tweede helft van het jaar 2000 [is] de stand der techniek zodanig, dat een consument bij aanschaf van een TFT-beeldscherm niet langer zonder meer bedacht moet zijn op pixelfouten in een dergelijk beeldscherm. Bij de beantwoording van de vraag welke eigenschappen de koper van een dergelijk beeldscherm op grond van de overeenkomst mocht verwachten, dient derhalve aangenomen te worden dat dat in elk geval een beeldscherm is waarin geen pixelfouten voorkomen. Komt er toch een pixelfout voor in het beeldscherm, dan dient dat in beginsel als een gebrek aan het scherm te worden beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-08 06:31

Nik

offtopic:
[quote]begintmeta schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:50:
Men adverteert meestal met heel concrete zaken zoals resoluties van 1920x1080 pixels. Het zou een kleine moeite zijn daar van te maken 1920x1080(-≤5) pixels. Vreemd dat men dat niet doet.
[/quote]

Wat benzineverbruik bij een nieuwe auto klopt ook altijd. Het 0-100 verhaal is ook makkelijk haalbaar van jan met de pet, harddisks bevatten ook altijd het werkelijke aantal GB, ik rij met mijn auto ook altijd 210 km/h (want zo hard han 'ie), met internet haal je ook altijd de geadverteerde snelheid...

Feit is gewoon dat we dit soort dingen met zijn allen slikken, en daar is niets mis mee. Dat weet je van tevoren, en klaar. Waar trekken we de grens?

Om even terug te komen over recht op garantie of coulance... Een beetje winkel (dus geen webshop) is blij met zijn klanten en kan vast wel 'iets' regelen. Dat je nu pas constateert dat er een dode pixel in zit is vervelend. Maar het is ook weer vervelend voor de winkelier. Hij heeft namelijk de mogelijkheid dit scherm om te ruilen, maar zit dan zelf met een onverkoopbaar model (of je moet alles nog hebben wat boekjes en dozen betreft). Misschien dat je voor een leuke prijs met een kleine korting een ander scherm kunt kopen?

Nogmaals, het scherm voldoet aan de gestelde eisen, en de termijn waarin de winkelier makkelijk iets kan regelen is al ruimschoots verstreken naar mijn mening. Maar dat neemt niet weg dat de winkelier je tegemoet zou kunnen komen (financieel of omruilen). Dit is een service, geen verplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:08:
[...]

Het feit dat de winkel het niet heeft vermeld, is juist de grond waarom hij er wel recht op heeft :) Zie http://blog.iusmentis.com...teren-op-mijn-lcd-scherm/ Aangezien er niet is vermeld dat de ISO normering geldt, gaat de wet (in dit geval aanspraak op garantie) boven de melding van de fabrikant. Als de verkoper de norm op de site had vermeld was de ISO norm de gehanteerde norm geweest als minimum voor de garantie.
Kijk, dit is inderdaad een reden waarmee TS aan zou kunnen komen zetten.

Als je hier je onderbouwing op baseert, zou je de winkelier inderdaad kunnen overtuigen dat dat niet gebeurd is, en jij dus recht hebt op een "goede" monitor.

Even als kanttekening: er is een ISO norm, elke monitor valt binnen een bepaalde klasse van die ISO norm, maar dat de ISO norm compleet afwezig is als hij niet vermeld wordt door de winkelier, lijkt me niet kloppen. Het lijkt me dus niet dat de complete ISO norm vervalt, zodra hij niet genoemd is bij verkoop. Dan heeft hij namelijk niet veel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
het is gewoon vermoeiend gister jarig geweest leuke kadootjes gehad waaronder deze pixel :S ik heb heel erg last van mijn teen (ontstoken) komt dit er bij dus ja ben beetje gefrustreerd ja sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat is dus 2 defecte subpixels (groen en blauw op die plek) en is volgens de normering helaas zelfs minder erg. Wat als je er met een doekje op legt (microvezel) en dan zachtjes met een stokje masseert? Bij subpixels die continu aanstaan heb je meer kans dan een zwart plekje (uitgevallen pixel). Ik heb er helaas ook 1, maar ik moet er minimaal 2 hebben volgens Samsung.

Sterkte met je teen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
@nik ik heb alles nog het is 3 maanden oud en ze hebben een opruiming hoek waar ze pentium 3tjes hebben liggen en ook refurbishd schijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
1 kapotte pixel bij aankoop is naar, maar als je hem na 3 maanden pas ziet, of de pixel na 3 maanden pas defect raakt, hoe erg is het dan? Over het algemeen valt het alleen op bij een egaal vlak met 1 kleur, bij "gewoon" monitorgebruik moet je weten waar-ie zit om hem te zien.

Mijn advies is dan ook: negeren en geen moeite meer doen, ik denk niet dat enige fabrikant hier garantie op geeft voor consumentenmonitors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
remco precies op die plek eerste dag zat ook al een pixel te vervlen was met het scherm uitzetten voor 5 minuten en weer aan zetten verholpen
nu is het op de zelfde plek weer raak maar nu heb ik dus gwn pech zegt cdromland

tot zo ver klanten service want ze hebbe mij perfect geholpen met mijn voeding toen die er mee kapte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemcoDelft schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:22:
1 kapotte pixel bij aankoop is naar, maar als je hem na 3 maanden pas ziet, of de pixel na 3 maanden pas defect raakt, hoe erg is het dan? Over het algemeen valt het alleen op bij een egaal vlak met 1 kleur, bij "gewoon" monitorgebruik moet je weten waar-ie zit om hem te zien.

Mijn advies is dan ook: negeren en geen moeite meer doen, ik denk niet dat enige fabrikant hier garantie op geeft voor consumentenmonitors.
De fabrikant is niet van belang, Computerland moet dit probleem oplossen voor TS. Dat het deze shop geld kost is niet het probleem van TS (is de afkorting van topicstarter, jij dus ;) ).

@Nik waar heb jij het nou over?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
mag ik nou eens wete wat TS is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

TopicStarter, aka; Jij ;)

Kerel, gebruik nou eens hoofdletters etc, maakt een veel betere indruk :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sjepper schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:30:
mag ik nou eens weten wat TS is?
Als jij dan je woorden afmaakt, blijkbaar mist je toetsenbord de N ;) . TS= topicstarter, jij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Ja,sorry.

Ik heb genoeg verstand van een pc zelf. Maar niet genoeg van een monitor. Want men pc heb ik zelf in elkaar gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:16:
[...]
Indien de winkelier hieraan niet heeft voldaan geldt:
[...]
Dat betreft een uitspraak van een consumentenorganisatie die niet eens meer bestaat,
dat maakt het nog geen wet.

Bovendien stelde die organisatie toen ook dat als je daar aanspraak op wou maken, dat je het hoogstwaarschijnlijk via een rechter moest afdwingen.
Enkel de winkels die bij die organisatie aangesloten waren moesten zich aan die uitspraak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

sjepper schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:33:
Ja,sorry.

Ik heb genoeg verstand van een pc zelf. Maar niet genoeg van een monitor. Want men pc heb ik zelf in elkaar gezet
Zo zijn alle geeks begonnen he ;).

Anyway; je kunt je het beste beroepen op het feit dat CDromland je niet heeft geinformeerd over het klasseverhaal en je dus mag verwachten dat je een goed-werkend exemplaar hebt. Dat is niet zo, dus geldt normale garantie.

Morgen met je moeder even een goede brief/email opstellen, of naar de winkel gaan. Aangezien dit een redelijk lastig (welles/nietes)verhaal is, raad ik je aan om alles zwart op wit te zetten (en dus ook hun reply's) en niet te gaan bellen of er heen te gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door KoffieNT op 02-06-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Niet naar toe gaan?

[ Voor 5% gewijzigd door sjepper op 02-06-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Nee, want dan staat het niet op papier oftewel; kun je niets bewijzen. 'jullie hebben dit/dat gezegd of beloofd', nee hoor, zeggen ze dan.

[ Voor 4% gewijzigd door KoffieNT op 02-06-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:51

InFamous

excommunicado

Ik heb zelf een LG Flatron m2262D en had in eerste instantie 1 dode pixel, gelijk fabrikant gebeld en niet eens naar de winkel gegaan. LG zou het scherm komen ophalen en maken c.q vervangen. Ze zouden de dinsdag daarop het scherm komen halen, bij mij thuis nog wel! Echter ging het scherm na 2 dagen echt goed stuk en deed totaal niks meer en kreeg een nieuw scherm, ze kwamen de oude halen en brachten gelijk een nieuwe mee. Dus ik snap niet dat LG bij toevallig mij niet moeilijk doet over 1 pixel! maar bij een ander wel.

Garantie is immer garantie ik heb mijn scherm gekocht bij een plaatselijke audio/video boer en daar vertelden ze me ook niks over de pixel normen en mijn scherm was 279,- en nog eens in de aanbieding.

[ Voor 16% gewijzigd door InFamous op 02-06-2010 19:53 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
ragdoll kun jij voor mij bellen dan (A) hahahaha

Ow even tussen door mijn scherm was aankoop koste 169,95€

[ Voor 39% gewijzigd door sjepper op 02-06-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:32
Als het nou echt niet lukt met de garantie kan je kijken of je er zelf wat aan kan doen. Dit kan niet altijd maar vaak zijn kapotte pixels vrij simpel te repareren.
Doordat je zegt dat ie altijd rood is doet me dat eigenlijk meer aan een vaste of 'stuck' pixel denken(kan ook zijn dat ik een beetje bevooroordeeld ben omdat ik dat zelf al een paar keer heb gezien en een dode pixel nog nooit). Dit kan je testen door te kijken wanneer die rood is. Als ie rood is op een zwart scherm is het een vaste pixel als ie rood is op een wit scherm zijn het twee dode sub pixels. Als het een vaste pixel is het vaak al op te lossen door er voorzichtig tegen aan te tikken.

Zie voor meer oplossingen bijvoorbeeld http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor of zoek even op GOT of google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
@jmzeeman helaas heb ik dat al geprobeerd. Maar niks helpt

Even Tussen door:op groen wit en geel zie ik de dode pixel

[ Voor 34% gewijzigd door sjepper op 02-06-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M a r c o schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:36:

Dat betreft een uitspraak van een consumentenorganisatie die niet eens meer bestaat,
dat maakt het nog geen wet.
Volgens mij is dit de nieuwe versie ervan: http://www.degeschillencommissie.nl/ Op de een of andere manier is de HCC erbij betrokken en ik zie ook het logo van consuwijzer staan. Het zou me niet verbazen als deze laatste gewoon terug grijpt op die uitspraak. :)

Daarnaast geldt in veel gevallen dat je naar de rechter moet om af te dwingen als de verkoper niet meewerkt. (what else is new) Ik verwacht dat een dergelijke uitspraak behoorlijk in jouw voordeel kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

sjepper schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:52:
ragdoll kun jij voor mij bellen dan (A) hahahaha

Ow even tussen door mijn scherm was aankoop koste 169,95€
Probeer het gewoon eens met een mooi verhaal bij LG zelf ipv de winkel. Wie weet werkt het wél?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Het probleem is. Ik heb het dus bij LG geprobeerd. Daar werd ik dus eerst afgesnauwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Ik zal het even op een rijtje zetten.

1. Ik belde CDromland vanochtend. Kreeg advies de technische dienst te bellen die om 1 uur open waren.

2. Ik bel de technische dienst die verteld mij vriendelijk: Ik geef u de nummers van LG. U moet ze dan vertellen dat u meerdere defecte pixels heeft. Dan sturen wij hem op, ondertussen krijgt u van ons een leen scherm.

3. Ik bel LG krijg een zeer onvriendelijke meneer aan de telefoon. Die mij verteld dat ik geen recht heb op garantie. En maar moet afwachten totdat ik 5 dode pixels heb.

4. Ik bel CDromland weer. En krijg ook nog eens een zeer onvriendelijke meneer aan de telefoon. Die ik van gezicht ken uit de winkel. Die mij het zelfde zegt als LG dat ik pech heb. Dat ik of moest wachten todat ik 5 dode pixels had of ze stuurde hem op. maar hij zei zelf dat dat geen zin had.

Conclusie ik word van de kast naar de muur gestuurd.

Als ik het goed zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
thaan schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:17:
[...]
er is een ISO norm, elke monitor valt binnen een bepaalde klasse van die ISO norm
Je krijgt de oscar voor lulkoek. Natuurlijk valt elke monitor binnen een norm, ik kan nog weel 100 andere normen verzinnen waarbinnen elke monitor valt, maar dat wil niet zeggen dat elke fabrikant volgens die normen produceert, en dat elke leverancier volgens die normen levert. Als dat het geval is moeten ze dat expliciet aangeven, en zoals eerder gezegd ook in jip en janneke taal duidelijk maken wat dat betekent.
M a r c o schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:40:
Hier overigens de LG pixel policy over wanneer een dode pixel garantie is.
http://www.lg.com/ca_en/s...itor_Pixel_Policy_eng.pdf
Op een Canadese site, hier dus niet relevant

[ Voor 22% gewijzigd door tinzarian op 02-06-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Kan iemand mij nog even tips geven. Van het laatste wat ik gezegd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

sjepper schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:58:
Kan iemand mij nog even tips geven. Van het laatste wat ik gezegd heb.
Zoals je in een Direct-Message kan lezen die ik je gestuurd heb wil CDromland graag met je in contact komen en hebben ze het directe mailadres van de shop-manager doorgegeven om contact mee op te nemen. Doe dat eerst eens even zou ik zeggen :)

Verder is het niet echt de bedoeling om binnen een dag na de laatste reactie een topic weer onder de aandacht te brengen met alleen de vraag of iemand nog tips heeft :)

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 03-06-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 13:12
Wat je ook kunt proberen is een DPT (Dead Pixel Tester) programma uit te voeren.
Hiermee zou je (misschien) de dode pixel weer tot leven kunnen brengen. Ik weet niet of dit echt om een Definitieve dode pixel gaat, maar het zou ook een "Luie" pixel kunnen zijn. Met dit programma zou je die dus weer kunnen fixen.

DPT Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Dat programma zegt dat het een dode pixel is.

Toch bedankt :)

[ Voor 17% gewijzigd door sjepper op 03-06-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-08 21:32
Heb het zelfde probleem ook gehad met een Samsung LCD TV, waar er een stel luie en stel dooie inzaten.

Die probeerde me eerst ook afteschepen richting Samsung, waarbij de medewerker van Samsung aan de telefoon zei : hoe lang heeft u hem al ?, ( antwoord 3 dagen ) Medewerker : Terug brengen krijgen hun een nieuwe als ze hem naar ons sturen en u kunt gelijk van hun een nieuwe mee krijgen.

Terug naar de winkel gegaan gezegt ik hem dus terug breng, en of ik dus een nieuwe kon mee krijgen.
Moeilijk moeilijk moeilijk ja de gene die daar over gaat is op vakantie kom over een week terug bla bla.
Niet ingetrapt volgende dag gewoon netjes terug gegaan alles ingepakt en wel, kwamen ze me met 5man sterk vertellen ik achterom kon rijden om de nieuwe inteladen.

lang verhaal kort te maken, je bent aangewezen op Coulance, anders had het een scherm zoals dell ultrasharp met zero pixel policy dat je dus gelijk een nieuwe krijgt bij 1 defect. of heel belachelijk het erbij moeten kopen voor garantie.

3/4 is vaak niet eens voldoende, en zeker na 3 maanden zullen ze hem niet omruilen voor een ander ben ik bang.
edit: tenzij ze heeeeeeeeeeeel erg goeie service verlenen en gelukkig bestaan die winkels er ook nog

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 03-06-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
CD rom land heeft een perfecte service maar voor monitoren dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

sjepper schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:46:
CD rom land heeft een perfecte service maar voor monitoren dus niet.
Als ik jou was zou ik een stoppen met dit soort klaag reacties en contact opnemen met de manager van CDromland, wiens e-mail adres je inmiddels hebt. Van dit soort reacties zullen ze echt niet coulanter worden en daarnaast voegt het ook niks toe aan het topic.

Uiteraard zijn we wel benieuwd naar de uiteindelijke uitkomst van het contact met de manager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Oke sorry.

Ik ga vanmiddag met mijn moeder een brief opstellen. en versturen dan zien we wat er uit komt rollen.

En natuurlijk laat ik het jullie weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
@ Orion84

Ik zie nergens een email adress van de manager van cdromland hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 08:23

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:35:
[...]
Als door de verkoper en door de fabrikant geen mededelingen worden gedaan voordat of tijdens dat de koopovereenkomst wordt gesloten lijkt mij dat er geen klassesysteem van toepassing dient te zijn.
De klant heeft zelf informeringsplicht, deze ballon gaat dus helaas niet op.

@sjepper; probeer het in het vervolg netjes te verwoorden, dit lijkt natuurlijk nergens op. Een beetje redelijkheid mag ook wel, zeker in nette bewoording.

[ Voor 16% gewijzigd door SgtStrider op 03-06-2010 12:55 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Pagina: 1 2 Laatste