Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thinclient om te gamen

Pagina: 1
Acties:

• peerke1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 10:22
Beste Tweakers

Ik zat beneden lekker op de bank te hangen, en dacht "ik heb eigenlijk wel zin om even te gamen".
Maar had eigenlijk weinig zin om naar mijn kamer te gaan en daar achter mijn bureau te gaan zitten.

Nu heb ik enige ervaring met Thin-Clients en leek het me wel echt ideaal om een Thin-Client bij de
TV beneden te zetten en daar mijn games over te spelen vanaf mijn computer boven.

Ik heb wat zitten zoeken op internet, maar kon eigenlijk niks vinden. Wel vond ik de service "Onlive"
http://www.onlive.com Dit zou een uitkomst zijn, echter is dit direct ook een dienst waarvan
ik geen gebruik wil maken omdat ik de games zelf op mijn computer boven heb staan.

Weet of kent iemand een soort gelijk systeem wat je lokaal(lan)matig kunt gebruiken?

Ik ben benieuwd!

Groetjes Peter

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn volgens mij (bijna) geen games waarbij de ene pc rendert en het doorstuurd naar een client die eraan hangt. Dat betekent dus dat je een heel krachtige thinclient wil hebben en dan is het de vraag of het handig is om alle bestanden over het netwerk te gooien.
Je PC beneden neerzetten is waarschijnlijk de makkelijkste optie, dan weet je ook dat alles werkt.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:31

Nakebod

Nope.

Geen idee of het lukt met een thinclient, maar via een PC kan je iig wel iets met http://www.streammygame.com proberen. Maar echt goedkoop is het niet als je kwaliteit wilt, of je wilt een lage resolutie hebben.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is geen antwoord op je vraag maar het lijkt me erg laggy om te gamen op een thinclient. Tenzij je hele oude of webbased spelletjes speelt maar dat zal niet de bedoeling zijn omdat een thinclient die ook nog wel lokaal kan draaien.

Persoonlijk zou ik eerder kijken naar een Xbox. Die zijn ook niet zo duur en bedoeld om te gamen op je TV.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:51
Een lange videokabel en de nodige usb kabels en versterkers voor input?
Bij bijv. allekabels.nl kun je voor een prikkie aardig lange kabels kopen.
Geen idee wat de afstand is en of je het mooi weg kan/moet wegwerken, dat mag je zelf uitzoeken ;)

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:08
Ik denk dat je nog even moet wachten op: Onlive - Highres games spelen op je Lowend PC

Dit komt namelijk ook voor de TV beschikbaar, of als dedicated kastje zonder tussenkomst van je pc

My bad, was weer te snel met lezen.

[ Voor 9% gewijzigd door loewie1984 op 02-06-2010 14:08 ]

discogs

• peerke1987
Het is idd niet mogelijk om met de huidige Thin-Clients te gamen. Maar omdat Onlive het op een of andere manier toch voor elkaar zou moeten krijgen, leek het mij logisch dat dit lokaal ook zou moeten kunnen!

Want zoals "Terw_dan" zegt in de 2e post van dit topic, lijkt het me sterk dat ze alleen games zouden streamen die dus zo kunnen renderen. Ik neem aan dat ze daar third-party software voor gebruiken omdat te kunnen streamen, het netwerk zou ook geen probleem moeten zijn, als hun het over internet gepompt kunnen krijgen??

Of zie ik dit verkeerd.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:17
PC over IP (PCoIP) schijnt dit heel goed te kunnen. Of dat voor een thuisgebruiker te koop/betalen is; geen idee.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 11:02

gwystyl

Beugeltje dan maar?

En als je het omdraait? Je gamebak beneden bij de TV en boven een Thin Client als je op je kamer wil fappen werken/office/internet?

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Er komen nieuwe netwerkkaarten tegenwoordig uit die video over LAN heensturen. Als je dat toe zou kunnen passen en een draadloos toetsenbord en muis, ben je er toch ook? Moet je alleen het LAN beeldsignaal op zien te vangen.

**edit**

linkje
nieuws: AMD stuurt video over netwerk met ATI FirePro RG220-videokaart

[ Voor 31% gewijzigd door w4rguy op 02-06-2010 14:13 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 15:59

Anno

Griefmaker#2862

The Lord schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:09:
PC over IP (PCoIP) schijnt dit heel goed te kunnen. Of dat voor een thuisgebruiker te koop/betalen is; geen idee.
Klik hier voor een prijs indicatie.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

w4rguy schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:11:
Er komen nieuwe netwerkkaarten tegenwoordig uit die video over LAN heensturen. Als je dat toe zou kunnen passen en een draadloos toetsenbord en muis, ben je er toch ook? Moet je alleen het LAN beeldsignaal op zien te vangen.

**edit**

linkje
nieuws: AMD stuurt video over netwerk met ATI FirePro RG220-videokaart
Je hebt ook kvm switches over ip dus toetsenbord en muis zullen het probleem niet zijn. Ik denk alleen dat je nog steeds goedkoper uit bent met een spelcomputer.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11 17:09
Gamen, echt 3D alla BFBC2 e.d. zal niet meevallen over het netwerk. Je introduceert hoe dan ook extra latency en 1920x1080x25 (of 50 halve) frames is nogal wat data om te verzetten per seconde.

Heb mijn PC gewoon via HDMI aan de TV hangen... is perfect. Al zou het kunnen via thinclient zou je al een behoorlijke nodig hebben en voor 4 a 500 euro bouw je al iets met een core i3 (en een crappy video kaart, maar altijd nog beter dan wat in je thinclient zou zitten).

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Marzman schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:37:
[...]

Je hebt ook kvm switches over ip dus toetsenbord en muis zullen het probleem niet zijn. Ik denk alleen dat je nog steeds goedkoper uit bent met een spelcomputer.
Niet te vergeten de latency die je onvermijdelijk zult hebben tussen het heenzenden van control inputs en terug ontvangen van beeld.
Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat dat een speelbare situatie op zou leveren.

• peerke1987
Jep ik denk ook dat er geconcludeerd kan worden dat het hier nog even te vroeg voor is.

Ga iets anders verzinnen.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.10 ST380815AS, 80GB€ 32,90€ 32,90
1Silverstone SG05€ 84,95€ 84,95
1Transcend JetRam JM1066KSU-1G€ 25,85€ 25,85
1Intel Core i3 530€ 104,13€ 104,13
1ECS H55H-I€ 78,92€ 78,92
1Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E€ 70,-€ 70,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 396,75

net geen 400 euro, klein kastje, je kan evt n grotere schijf of n iets betere videokaart kiezen, of gewoon je games via netwerk laden.. mn volgende game pc word ook iets in deze trend :) n midrange videokaart is voor de meeste spellen toch genoeg, zeker op lanparties waar iedereen nog cod2/4/5 en counterstrike enzo speelt..

ohja, en al ben je ook tevreden met n iets grotere kast, met een m-atx bord heb je veel meer keuze uit goedkopere processoren, kasten en moederborden, kan dr zo 100 euro vanaf, en als je 2ehandsjes koopt nog wel 50 :)

[ Voor 3% gewijzigd door AlexanderB op 07-06-2010 14:00 ]

Pagina: 1