Toon posts:

Vreemde reviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit hier wel thuishoort, maar kon niet een andere plek vinden.. Deze gebruiker heeft wel erg veel reviews op één dag geplaatst, allen mini-reviews. Ik weet niet wát de reden ervoor is, maar ik kan me niet voorstellen dat deze persoon van 17 jaar (o.a.!) 2 iPods, 3 iPhone 3GS en 2 nog niet gereleasede toestellen in zijn bezit heeft.

http://tweakers.net/productreview/user/320196

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijs van pricewatch: Toshiba Satellite L500-1ZP is ook helemaal niet slecht zoals hij aangeeft. Wat een n00b :N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien voor karma punten? Die is namelijk in korte tijd hard omhoog gegaan als ik dat grafiekje zo zie.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/karmagraph/320196

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 02-06-2010 13:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Alles voor z'n blog :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ach, als je kijkt naar mijn reviews, dan zie je ook 16 reviews op een dag, allemaal simpele exemplaren. Ik ben gewoon even mijn complete PC doorgegaan...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:12

Herman

FP ProMod
[understatement modus]
Wellicht dat de kwantiteit de kwaliteit heeft beinvloed?
[/understatement modus]

De Asus GS7600 heb ik ook gehad. Een silent GPU die ook nog koel blijft! Dat is de kern van het prdouct: Koel en geluidsloos. Tot mijn verbazing krijgt dit onderdeel het minst aantal sterren, slechts 3.
Dit is m.i. random invullen van sterretjes.

Off topic:
Krijg je daar écht zoveel karma voor? Voor 6k Karma ben ik een kwartaal aan het modden.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:34:
Ach, als je kijkt naar mijn reviews, dan zie je ook 16 reviews op een dag, allemaal simpele exemplaren. Ik ben gewoon even mijn complete PC doorgegaan...
Ga ik dan ook maar eens doen. Weet alleen niet of er nu nog mensen zitten te wachten op een review van een 3DFX kaart :P.

@Herman87
Inderdaad random lijstje invullen. Bij die Toshiba is de prijs een van de sterkste punten als je kijkt naar de hardware die je krijgt en daar geeft hij maar 3 sterren.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:45

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

In Number 42: I did it! wordt Paul1994 een vriend genoemd.
Op http://tweakers.net/aanbod/userstats/320196 geeft diezelfde user hem een +2

Der rammelt wel meer bij deze user ;)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Herman87 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:48:
[understatement modus]
Wellicht dat de kwantiteit de kwaliteit heeft beinvloed?
\[/understatement modus]

De Asus GS7600 heb ik ook gehad. Een silent GPU die ook nog koel blijft! Dat is de kern van het prdouct: Koel en geluidsloos. Tot mijn verbazing krijgt dit onderdeel het minst aantal sterren, slechts 3.
Dit is m.i. random invullen van sterretjes.

Off topic:
Krijg je daar écht zoveel karma voor? Voor 6k Karma ben ik een kwartaal aan het modden.
Je krijgt zo te zien een kleine 100 punten per simpele review, dus dat tikt inderdaad redelijk aan. En als jij een half jaar doet over 6k karma voor het modden, dan moet je wat meer modden, ik doe het binnen 2 maand. :P
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:58:
[...]

Ga ik dan ook maar eens doen. Weet alleen niet of er nu nog mensen zitten te wachten op een review van een 3DFX kaart :P.
Een simpele review is nog geen 5 minuten werk, ook als je het serieus doet, baat het niet dan schaadt het ook niet :P
@Herman87
Inderdaad random lijstje invullen. Bij die Toshiba is de prijs een van de sterkste punten als je kijkt naar de hardware die je krijgt en daar geeft hij maar 3 sterren.
Tja, dat is het probleem met simpele reviews, je kunt vrijwel onmogelijk nagaan of deze redelijk is. Alleen als alles op 'slecht' staat, is er wel een heel duidelijk signaal...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Dirk schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:08:
Tja, dat is het probleem met simpele reviews, je kunt vrijwel onmogelijk nagaan of deze redelijk is. Alleen als alles op 'slecht' staat, is er wel een heel duidelijk signaal...
Volgens mij is het wél na te gaan of deze 'mini-reviews' serieus zijn ingevuld. Deze gebruiker heeft reviews geschreven over producten waarvan je gegrond vragen kunt stellen of hij deze ook heeft gebruikt. Daarnaast zitten er behoorlijk vreemde reviews tussen. Een silent-GPU weinig sterren geven voor 'geluid' vind ik daar bewijs voor.
Gevolg is m.i. dat de relevantie van min-reviews hier in het geding is.

M.i. kun je legitiem vragen stellen of hier misbruik wordt gemaakt. Ik zeg niet dat dit het geval is, maar het heeft in ieder geval de schijn tegen.
En als jij een half jaar doet over 6k karma voor het modden, dan moet je wat meer modden, ik doe het binnen 2 maand. :P
Een kwartaal is niet gelijk aan een half jaar ;)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dirk schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:34:
Maar geen reviews van iets dat nog niet gereleased is neem ik aan ;)
productreview: Samsung Galaxy S GT-I9000 Zwart review door Thinkreal_
->
http://androidcommunity.c...s-later-in-2010-20100602/

En zoveel telefoons (naast bovenstaande) lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk... -> Nokia E75/6700/6500/E71/N97/N95/N900, SE X10, Samsung I5700 Galaxy Spica, Apple iPhone 3GS (16 én 32GB), HTC Desire.

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 02-06-2010 20:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Raven schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:01:
[...]
Maar geen reviews van iets dat nog niet gereleased is neem ik aan ;)
->
http://androidcommunity.c...s-later-in-2010-20100602/

En zoveel telefoons (naast bovenstaande) lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk... -> Nokia E75/6700/6500/E71/N97/N95/N900, SE X10, Samsung I5700 Galaxy Spica, Apple iPhone 3GS (16 én 32GB), HTC Desire.
Tsja, op deze wijze hebben die beknopte productreviews erg weinig waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:16
Volgens mij zit hij gewoon in het wilde weg maar wat reviews van producten te plaatsen. In het overzicht van zijn reviews staan een stuk of 5 laptops, stuk of 4 camera's, lijkt me niet dat hij dat allemaal heeft.

Deze persoon moet even op de vingers worden getikt vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus.... Daar zijn we het allemaal over eens... Goed!!

En wat gebeurt er nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Ik ben inderdaad benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waarom krijg je uberhaubt zoveel karma voor het zetten van wat sterretjes? Zelfs dit bericht typen kost nog meer tijd/moeite.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
quote: BasieP
hoe kan je een telefoon die nog niet in nederland is reviewen?
quote: Thinkreal
reviews
Hij maakt dus reviews van reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

SinergyX schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:11:
Waarom krijg je uberhaubt zoveel karma voor het zetten van wat sterretjes? Zelfs dit bericht typen kost nog meer tijd/moeite.
Sommige mensen vinden karma belangerijker dan nuttig bezig zijn, ik heb 1 review geplaatst van iets wat ik thuis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mexel schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:18:
[...]

Sommige mensen vinden karma belangerijker dan nuttig bezig zijn, ik heb 1 review geplaatst van iets wat ik thuis heb.
Karma zou juist het gevolg moeten zijn van nuttig bezig zijn. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een waardeloze toevoeging aan de database. Hier heb je toch geen reet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Jammer dat er geen meldpunt knopje naast reviews zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan de link van dit topic niet naar de gebruiker gestuurd worden? Kan hij hier eens wat uitleg geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Kijk eens naar de reacties hier; productreview: Samsung Galaxy S GT-I9000 Zwart review door Thinkreal_
Hij baseert zijn mening op reviews die hij heeft gelezen niet uit eigen ervaring met de producten, lijkt me niet de bedoeling...

edit, met saturnus dus :z

[ Voor 4% gewijzigd door BastiaanN op 09-06-2010 12:30 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mwah, als je zo makkelijk aan bergen karma kom, ga ik ook maar eens zulke 'nutteloze' reviews maken, extra karma is nooit slecht :P

trouwens:
productreview: Canon EOS 500D + EF-S 18-55mm IS review door Verwijderd
productreview: Canon EOS 50D + EF-S 18-200m IS review door Verwijderd

Terwijl hij nog geen 2 weken niet wist welke van de 2 hij moest nemen:
Twijfel 50D - 500D

[ Voor 63% gewijzigd door SinergyX op 09-06-2010 12:33 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar ga jij een review van maken SInergyX? Kan ik daarachter een review op jouw review maken. lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:32:
waar ga jij een review van maken SInergyX? Kan ik daarachter een review op jouw review maken. lol
Ik moet minimaal 10k karma om weer in de top 50 te komen, dus ik pak wat random spul uit de pricewatch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:34:
[...]

Ik moet minimaal 10k karma om weer in de top 50 te komen, dus ik pak wat random spul uit de pricewatch :+
Das goed, en ik ben redelijk nieuw op GoT en dus alles nog aan het leren kennen dus kan wel wat karma gebruiken. Verwacht je dus maar een pak reviews van je reviews. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Simpele reviews lees ik niet eens als ik echt een goed oordeel wil kunnen vellen over een product, altijd de uitgebreidere en zelfs 1-ster reviews hebben meer waarde.

Het maken van flauwekulreviews puur voor de karma levert alleen maar bad karma op })

SinergyX schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:34:
offtopic:
Je kunt beter gaan taggen, check de spike in mijn grafiek, 10k op 1 dag met 4 tot 6 uurtjes werk :P (en een auto-IP-ban voor de vele hits)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik heb 4 simpele reviews gemaakt (snel maar wel eerlijk met spul dat ik heb) maar geen karma, of duurt dat even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Duurt even :P

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
Karma moet een beloning zijn voor werk dat je doet, niet de reden zijn waarom je het doet. Sommige mensen slaan echt door, trots verkondigen dat je 4-6 uur aan het taggen bent geweest en daar 10.000 karma mee hebt verdiend, woohoo :X

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Mute schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:56:
Karma moet een beloning zijn voor werk dat je doet, niet de reden zijn waarom je het doet.
De TS meldt wel (waarschijnlijke) misbruik van het systeem.
Sommige mensen slaan echt door, trots verkondigen dat je 4-6 uur aan het taggen bent geweest en daar 10.000 karma mee hebt verdiend, woohoo :X
Als je in die tijd een grote bijdrage levert, en serieus te werk gaat, dan vind ik de karma zeker een beloning. Karma mag ook best prikkelen m.i.
Maar in dit geval, de minireviews, is wellicht de kans op misbruik groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

Als ik kijk naar de lijst op http://tweakers.net/productreview/ zie ik dat een paar namen ineens opvallen en als ik dan naar de reviews kijk dan zie ik alleen maar een beoordeling, verder helemaal niets.

Ik denk dat het review gedeelte beter kan en dan bedoel ik maak alle velden verplicht met minimaal 250 woorden, een daarna een beoordeling of het origineel is of een ctrl + v.

Ik heb tot nu toe 2 reviews gemaakt en daar voor heb ik ook echt iets moeten doen, sommige users klikken nu maar iets aan en zo krijgen we een slecht beeld van een product.

Dit was even mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik wilde ook even die 'waardeloze' (imo) review over de i9000 melden. Gelukkig is dat al gedaan :)

pricewatch: Samsung Galaxy S GT-I9000 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Aparte topics maken kost zoveel bytes dus dan maar hier verder :)

productreview: Aerocool V12XT-1000 review door player-x
productreview: Aerocool V12XT-800 review door player-x

Echt, waar gaat dit over... het product in kwestie is niet eens getest! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Heehee, meldknopje voor reviews feature begint interessanter te worden he. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Laatst online: 27-09 10:26
Tyrian had op 11-5 en 22-7 een dagje vrij denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zekers. Of in ieder geval een Feedback-knop. Poor crisp :P

Nog eentje: productreview: Aerocool V12XT-600 review door player-x

En gewoon doorgaan he }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt in ieder geval gekeken naar de karmawaardering voor dergelijke simpele reviews. Het lijkt mij in ieder geval dat dat enigszins scheef hangt.

Verder zijn de andere 'reviews' verwijderd. Dat je dergelijke praktijken van een fabrikant afkeurt kan ik begrijpen, dat je er een discussie over wil starten op het forum ook, maar het IS geen review dus het hoort daar inderdaad niet :)
Pagina: 1