Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSN Webcam functioneert niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even het probleem voorgelegd: Ben niet de enige.

Sinds de laatste update van MSN werkt mijn webcam dus blijkbaar niet meer na het versturen van een uitnodiging. In de configuratietab van een webcam selecteren krijg ik dus wel prima beeld. Met een videogesprek wil het soms wel / niet (afhangkelijk van de firewall aan de client of aan deze zijde). Over het algemeen als iemand mij uitnodigt gebeurt precies hetzelfde (MSN Chrasht).

Moet ik nu een nieuwe webcam aanschaffen omdat deze expleciet niet meer in MSN werkt maar in andere applicaties wel? MSN is overigens de laatste versie ...

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:09
Ik heb het ook, op mijn notebook draait nog een oude versie van WLM die het niet heeft.
Had de oude installer nog maar deze draaien levert helaas hetzelfde op.
Waarschijnlijk draait de installer een update. Kan het vanavond nog wel ff proberen als de i-net connectie niet beschikbaar is.

Die link van Google toont problemen van een aantal jaren terug.

Deze Tweaker:
Live Messenger - Webcam probleem

Had het probleem ook, alleen kan ik zijn link niet benaderen.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Verwijderd

Topicstarter
In die andere link staat een stukje text:
The next version of Windows Live Messenger, releasing globally in the coming months, features two-way calling with high quality audio and high-definition video. This enhancement required significant changes in the audio and video stack used across all of our Windows Live services. This week’s Wave 3 update (called “QFE3”) upgrades the current release of Messenger with the new stack. As part of this upgrade, we are retiring one-way webcam functionality.

We never take the decision lightly to remove a feature, but we think that the improvements in performance and call quality for Wave 3 customers and the addition of high-definition video for Wave 4 customers made this the right decision.
Teh fuck.... Dus je bent verplicht een HD-cam aan te schaffen op z'n minst, want immers one way traffic mag dus niet meer... Immers het gebruiken van oude versies gaat op een dag ophouden, net zoals het gebruik van MSN 7.5 > 8.0 etc.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Same here.

als ik de webcam instel doet ie het gewoon (laat ook beeld zien) maar kan hem niet starten in MSN zelf. Als ik videogesprek doe gaat het lampje op de cam wel aan, maar het signaal lijkt MSN niet binnen te komen. Op wonderbaarlijke wijze doet hij het op mijn laptop wel gewoon!

Heb MSN plus en MSN zelf al opnieuw geinstalleerd, ook tijdje zonder MSN Plus gewerkt, geen positief resultaat

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:09
Als ze dat echt zo goed doorvoeren dan worden het goede tijden voor Logitech en andere fabrikanten.
Maar no way dat ik een nieuwe webcam ga kopen omdat Microsoft dat wilt.

Zou ook wel enorm stom zijn om mensen die nog een oude cam, maar die prima voldoet te gaan dwingen iets nieuws te kopen.

@ Hierboven.

Ik kwam er achter doordat ik vorige week maandag de laptop van een vriendin opnieuw installeerde en daar de nieuwste WLM/MSN van de site afhaalde.
Ik kon zelf nog wel kiezen voor een webcam sessie maar de invite crashte meteen.

Nu ik op mijn eigen pc ook de nieuwste versie heb geïnstalleerd heb ik hetzelfde terwijl m'n laptop nog wel over de optie beschikt.

[ Voor 39% gewijzigd door Fanatix op 02-06-2010 13:32 ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cam functioneert prima. Ik heb haarscherp beeld hoor. :P

Maar dit is idd 1 van die vele smerige doorvoeringen dat eindgebruikers enigzins worden gedwongen een snellere PC of andere type hardware aan te schaffen. Ook met het Vista verhaal en gebruik oudere hardware waaronder scanners of printers. Ik vind dat de mogelijkheid er moet zijn gewoon je oude spul nog te gebruiken, het werkt immers prima. :(

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Zou misschien wel goed kunnen komen omdat microsoft zijn eigen monopolie positie wil versterken. Ongeveer 2 maanden geleden brachten zij de nieuwe Lifecam webcams uit. Een Laptop en Desktop versie (HD-5000 voor desktops en de HD-6000 voor laptops). Ze zijn niet prijzig, maar ik zie de marktwerking wel in.

nieuws: Microsoft kondigt twee nieuwe LifeCam-webcams aan

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja. Het terreur is nu zelfs zo erg dat als iemand uit mijn lijst mij invite voor het versturen van de webcam, msn automatisch chrasht, zonder dat ik nog wat gedrukt heb ook.

Heb de webcam volledig disabled, exploit minder.

Verwijderd

Oude msn installeren verhelpt het probleem? ><

Maar het is inderdaad wel gierig dat ze het zo doen 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 09:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er nog ergens een installer dan die niet eist dat je update?

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Gister ben ik er even mee bezig geweest,

wat offline installers van WLM 8.5 gedownload. Als ik probeerde in te loggen wil hij dat ik update. De update is natuurlijk de nieuwste versie die voor geen zak werkt met de webcam. Hij geeft bij mij overigens ook aan : Webcam kopen. Als ik daarop klik staat er een rijtje met webcams die ondersteund worden en de mijne (logitech e2500) staat er NIET tussen!. Ik heb ook WLM 9.0 installers geprobeerd (offline installers). zelfde resultaat helaas.

Daarna ben ik bezig gegaan om een virtuele machine te maken en daarop msn te installeren (Windows XP vM machine) maar ik krijg mijn netwerk daar niet op orde vanwege mijn zywall 2 plus firewall. vanavond maar eens verder kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door w4rguy op 03-06-2010 10:03 ]

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11 23:50
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:57:
Neem gewoon een offline installer en gebruik de oude truc van het versienummer te veranderen? Misschien dat je dan je webcam terug kunt gebruiken. klik

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het verhaal van MS enigzins onzin is. Ze sluiten hiermee een grootschalig aantal gebruikers uit en forceren hiermee (wil je de webcam dienst blijven gebruiken op het MSN netwerk) dat je een nieuwe HD-webcam koopt, wat natuurlijk weer een impuls geeft op de markt. Hetzelfde verhaal als met oude hardware en een nieuw OS. Heel erg vervelend. Ik denk dat ik kijken ga voor een andere IM-client die wel nog met mijn hardware wil werken.

En al vind je een installer die zonder update werkt, zal het niet lang duren eerdat je wel updaten moet.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

De 2010 versie van WLM is al uitgelekt. Die had ik gister ook even gedownload. Als je daarmee wilt inloggen zegt hij dat je de bevoegdheid niet hebt (logisch want ik zit nit in het beta programma van WLM). keihard balen!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wanneer is een cam HD voor Microsoft? Mijn netbookje doet volgens mij gewoon VGA en ik denk dat het erg ingewikkeld is de webcam te vervangen ;)

Wanneer is een cam HD voor Microsoft? Mijn netbookje doet volgens mij gewoon VGA en ik denk dat het erg ingewikkeld is de webcam te vervangen ;)
[b][message=34114690,noline]Ik denk dat ik kijken ga voor een andere IM-client die wel nog met mijn hardware wil werken.
Yahoo! kan ook met MSN contacten connecten, volgens mij ook video. Nadeel is dat je een Yahoo! e-mailadres er bij krijgt (bij microsoft hoeft dat niet meer)

[ Voor 61% gewijzigd door Marzman op 03-06-2010 10:15 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

hmm, ik heb een nieuwe Microsoft VX-3000 gekocht die extra MSN Messenger support zou hebben. Nog steeds zelfde problemen... zucht

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen we niet een massale klacht ergens gaan indienen over stop van die oude videofunctionaliteit?

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik heb de verouderde versie geinstalleerd. Die doet het wel weer.

Ze willen de kwaliteit en stabiliteit verbeteren. Daarvoor moeten ze het een-weg verkeer uit de zogehete "stack" halen. ik vind het nogal lame want nu doet geen 1 webcam het dus. Daarnaast heeft MSN problemen met McAfee Site Advisor. die moet je uitzetten als het kan of deinstalleren.

haat aan MSN!

Verwijderd

Topicstarter
Die one way is idd weg, als je een videogesprek aangaat werkt het wel weer.

Maar dan draait je cam in low quality modus ofzo. Gigantisch blokkerig. En niet iedereen kan een videogesprek doen. Daarnaast is het storend als je regelmatig je mic moet uitzetten omdat deze automatisch wordt aangezet.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

dat had ik dus ook 1 keer. zat op TeamSpeak met maten en ik liet een boer (op teamspeak heel normaal) maar die vriendin van mij hoorde dat :P

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou zeggen, pak voortaan Skype :p Dat vind ik sowieso fijner werken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Misschien dat SplitCam wel werkt?
Ik heb het probleem zelf (nog) niet (ook nog geen tijd gehad het te testen).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik heb manycam geprobeerd. die pakte hij ook niet. In manycam had ik mijn gewone webcam ingeladen.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is ook dat ik geen nieuwe drivers meer vind op de website van Creative. Ook die zijn de support inmiddels al jarenlang terug gestopt ivm Vista verhaal.

Webcam werkt prima en het beeld is nagenoeg scherp zat. Ook de autofocus of de tracking werkt uitstekend met de driver.

Het is puur MSN, en het beleid daarachter om zogenaamd one way traffic te blokkeren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:57:
w4rguy schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:02:
wat offline installers van WLM 8.5 gedownload. Als ik probeerde in te loggen wil hij dat ik updat
WLM 8.5 gaat inderaad niet werken, je moet de offline installatie van versie 2009 build 14.0.8089.726 zien te downloaden, zie men eerdere post > Verwijderd in "Live Messenger - Webcam probleem" :)

Deze update niet automatisch (voor zover ik heb ondervonden) en hiermee kan je nog wel webcammen zoals vroeger.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Klop Kim, die heb ik gisteravond gedownload alleen die pakt mijn webcam nog niet. Ik heb de opties in ieder geval wel, maar zijn nog grijs. vanavond verder prutsen.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een link voor die build 14.0.8089.726?

Krijg helaas alleen de webinstallers aangeboden.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

mijne doet het weer :)

Als mensen mij een DM sturen kan ik ze voorzien van mijn MSN adres. Dan kan ik de installer van de iets oudere versie toesturen zodat je die ook hebt. Ik zal hem dus NIET op internet uploaden, je zal zien dat hij dan wordt verwijderd etc.

DM me dus even, dan lossen we het samen op!

[ Voor 86% gewijzigd door w4rguy op 09-06-2010 09:54 . Reden: toevoeging DM ]

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Bumpje,

Er zijn meer mensen met dit probleem, stuur me een DM met je msn adres en ik stuur je de installer van de goede versie. Ik plaats niets op internet omdat je dan kans hebt dat het weer wordt verwijderd en dan is het weer weg!

Verwijderd

Domme vraag misschien, hoe stuur ik een DM?
Ben namelijk wel geinteresseerd.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:14:
Domme vraag misschien, hoe stuur ik een DM?
Ben namelijk wel geinteresseerd.
Dat moet je inschakelen in je profiel. Je kan me ook een mail sturen, dan voeg ik je vanavond wel toe.

Ik waarschuw je wel, het is 130 mb

[ Voor 6% gewijzigd door w4rguy op 15-06-2010 16:18 ]

Verwijderd

Hmm. Kan het voglens mij niet vinden.

Heb in ieder geval mn mailadres even zichtbaar gemaakt, zou je mij willen toevoegen?

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 15:21
Ook ik had last van dit probleem, verschillende error meldingen als ik een video gesprek wou openen. Al gekeken naar MCafee en VMware oplossingen maar heb beide niet.

Toen ben ik maar even verder gaan bedenken wat ik allemaal wel niet had geïnstalleerd of verwijderd.
Ik had dus een verlopen VPN-programma verwijderd.

Na bij Netwerkadapters de vpn-connectie te disabelen en te enableen werkte de webcam in eens wel weer.
Ik weet niet in hoeverre dit jullie kan helpen, maar mijn webcam doet het weer!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:08:
Hmm. Kan het voglens mij niet vinden.

Heb in ieder geval mn mailadres even zichtbaar gemaakt, zou je mij willen toevoegen?
Myreact -> Voorkeuren -> Privacy -> Direct Messages - Ja - Gebruikers kunnen mij een direct message sturen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:55:
Die one way is idd weg, als je een videogesprek aangaat werkt het wel weer.

Maar dan draait je cam in low quality modus ofzo. Gigantisch blokkerig. En niet iedereen kan een videogesprek doen. Daarnaast is het storend als je regelmatig je mic moet uitzetten omdat deze automatisch wordt aangezet.
in low quality.. dat heb ik dus ook.
mijn laptop is een jaar of 3 oud.. en voor wat ik doe nog perfect.
geen zin om hiervoor een andere laptop te kopen.. of een hd cam oid.

stel je haalt die bekende truuk uit (versienummer aanpassen) dan ben je er volgens mij nog niet.
ik kan dat doen.. en dan lijkt het ook te werken.
maar... een ander heeft dit natuurlijk niet en zal met video chat starten.

ik heb een relatief goede creative webcam, nooit problemen gehad.. niet op msn, niet op sites als solomio, relatieplanet, skype.. altijd perfect..
Pagina: 1