Live Messenger - Webcam probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-09 19:46
PROBLEEM IS AL OPGELOST!!!

http://www.msgforum.nl/p-kan-webcamm-niet-meer-aanleggen

Blijkt nieuwste versie van Live Messenger te zijn die dat probleem heeft.

Het volgende probleem.

Live Messenger geinstalleerd. ( zowel op Windows 7 32 bits en 64 bits, het betreffen verse installaties )

Nu wanneer je cam zou doen hoor je bij een gesprek te kunnen kiezen tussen "webcam inschakelen" of "videogesprek starten".

Nu is het probleem, ik zie beide keuzes niet. Wanneer ik mijn muis op het cam icoon houd zie ik alleen staan "Videogesprek starten en/of stoppen". Wanneer ik hierop druk gaat de uitnodiging naar de andere chatpersoon, ik zie mijn cam ook beeld hebben en wacht op reactie van de andere persoon.

Wanneer deze accepteert ziet hij/zij me gelijk het videogesprek afwijzen. Dit zien zij ook wanneer ze mijn cam aanklikken. Ik zie bij hun ook alleen maar "Videogesprek starten en/of stoppen" staan. Wanneer zij mij uitnodigen voor hun cam, wijst hij bij hun ook gelijk af.

Audio/Video instellen helpt niet. De cam verwijderen uit apparaatbeheer ( inclusief stuurprogramma's ) en daarna opnieuw opstarten en in andere USB poort doen werkt ook niet.

Via Skype etc... werkt de webcam perfect.

Aangezien ik nergens eigenlijk dit specifieke probleem kon vinden na meerdere searches op google te hebben gedaan hier even het probleem duidelijk uitgelegd.

Webcam betreft een Logitech Quickcam Pro 9000.

[ Voor 12% gewijzigd door speeder1988 op 21-05-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine aanvulling, wie meer informatie wil over dit probleem / update van WLM kan hier terecht;

http://windowsteamblog.co...tials-released-today.aspx
The next version of Windows Live Messenger, releasing globally in the coming months, features two-way calling with high quality audio and high-definition video. This enhancement required significant changes in the audio and video stack used across all of our Windows Live services. This week’s Wave 3 update (called “QFE3”) upgrades the current release of Messenger with the new stack. As part of this upgrade, we are retiring one-way webcam functionality.

We never take the decision lightly to remove a feature, but we think that the improvements in performance and call quality for Wave 3 customers and the addition of high-definition video for Wave 4 customers made this the right decision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat probleem had ik ook.. gewoon even de nieuwste versie van 2009 downloaden, die is al een paar weken oud. Die hebben ze uitgebracht zodat je er ook mee kan werken als iemand versie 2010/2011 heeft. (Zoals ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gewoon de nieuwste Live Messenger gedownload. Maar heb nog steeds hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:36:
Dat probleem had ik ook.. gewoon even de nieuwste versie van 2009 downloaden, die is al een paar weken oud. Die hebben ze uitgebracht zodat je er ook mee kan werken als iemand versie 2010/2011 heeft. (Zoals ik)
Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:30
Zou de TS nog willen replyen wat nou de daadwerkelijke oplossing is?
Want hier kan niemand wat mee :)

De link is n.l. dood.

Want ik heb een oude installer op m'n pc staan welke ook hetzelfde probleem heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Fanatix op 02-06-2010 13:08 ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatix schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:58:
Zou de TS nog willen replyen wat nou de daadwerkelijke oplossing is?
Want hier kan niemand wat mee :)

De link is n.l. dood.

Want ik heb een oude installer op m'n pc staan welke ook hetzelfde probleem heeft.
Een oplossing is er niet echt, alleen de oude versie terug installeren.

Lees ook eens dit topic er op na; http://windowsteamblog.co...tials-released-today.aspx

Onderaan tussen de reacties verwijzen ze naar de oplossing. Je hebt dus de oude installer nodig, maar de offline versie omdat hij anders de recentste installatie download van Microsoft. Je kan deze wel niet meer downloaden vanaf Microsoft maar met wat zoeken vind je op Google wel het installatie bestand (wlsetup-all.exe build14.0.8089.726).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:30
Thanks!
Zal het vanavond als ik thuis kom even doorspitten en testen!
Had dus inderdaad een webinstaller te pakken van de oude versie.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Pagina: 1