Toon posts:

Nieuw aangesloten kaart werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn oude topic is gesloten (ATI Radeon HD4850), maak ik een nieuwe aan.
Modbreak:Dat is dus niet de bedoeling. Als je topic gesloten is en je bent het er niet mee eens, neem contact op met de moderator die het sloot. Ga niet zomaar een topic openen over hetzelfde, want die gaat dan per definitie op slot... :o

...alleen gaat dit helemaal niet over hetzelfde 8)7

Je vorige topic was een "wat moet ik kopen?"-topic. Die gaan inderdaad dicht. Deze is een -terechte- probleemtopic. Dus hoeft hij niet op slot. Aub geen onnodige verwijzingen naar gesloten topics doen. Het brengt mede-users en moderatoren in de war en riskeert alsnog een slotje als iemand op z'n strepen gaat staan :o

Ik heb twee ATI HD Radeon HD 5750's gekocht en vandaag ingebouwd.
Maar bij het aanzetten van de pc wilde het nog niet werken.

De schermen blijven zwart, ze krijgen wel signaal op de een of andere manier. Want als ik de stekker eruit trek, geeft het scherm geen signaal aan, maar steek ik deze er weer in wordt hij weer zwart en gaat het voedingslampje op oranje.

Ik he ondertussen ook al 1 kaart er weer uit gehaald, en de oude erin gezet. Maar ook dit biedt geen oplossing.

Wat mij echter opviel.
Volgens mij blijft de pc 'hangen' in de opstartfase.
Vlak na het aanzetten van de pc loeien alle fans op, maar na 2 a 3 seconden vallen deze terug naar 'idle' en blijft de pc verder ook stil (geen hd led). Ook de lichtjes op het toetsenbord werken niet.

[ Voor 28% gewijzigd door dion_b op 05-06-2010 12:31 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gelezen?

Verder, maar mogelijk is je dat ontgaan, wordt het erg op prijs gesteld als je gewoon je system-specs post, je OS, de stappen die je al hebt gedaan, de stappen die je niet snapt en dergelijke. We kunnen helaas niet raden op wat voor systeem jij je GPU hebt aangesloten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
natuurlijk, dat is ook zo.

systeem:
cpu: Intel Quad Core Q6600
moederbord: Asus Striker Extreme
geheugen: 2 x 2 GB Corsair
videokaart oud: 2 x ATI Radeon HD 3450
videokaart nieuw: 2 x ATI Radeon HD 5750
HD: 2 x Samsung 750 GB
voeding: Cooler Master 650W

zelf geprobeerd:
- PC enige tijd (5 min) aan laten staan om de kaarten te laten herkennen en wellicht automatisch installeren.
- Alle scherm-uitgangen geprobeerd
- 1 kaart terug eruit gehaald en een oude erin gezet

Er valt echter vrij weinig 'te proberen', aangezien er geen moment is dat ik ook maar iets kan zien op het scherm. En je dus niet ziet wat de pc uberhaupt aan het doen is of een foutmelding of iets.

Verwijderd

En? Werkte het terugzetten van je oude kaart? Nee? Dan ligt het dus niet aan je nieuwe kaarten!

Als je shit niet werkt, moet je eerst zorgen dat het gaat werken. Hiermee bedoel ik: alle onzin eruit. Hiermee bedoel ik: draai eerst je systeem met 1 reepje geheugen en 1 videokaart. Dus probeer eerst 1 reepje geheugen en 1x 3450. Dit zal vast werken. Mooi. Haal nu de 3450 eruit en zet 1x 5750 erin. Werkt dit?

Ja -> Mooi. Doe nu al je geheugen erin. Dit zal ook wel werken. Verwissel nu je 5750 met je andere 5750. Werkt het nog steeds? Nee -> 1 van je kaarten is kapot. Stuur RMA. Ja -> Mooi. Doe nu alles erin.

Nee -> Haal de 5750 eruit en zet de andere 5750 erin. Doet hij het nu? Ja -> 1 van je kaarten is kapot. Stuur RMA. Nee -> post reply in deze thread.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wel enigszins eens met OneOverPrime maar dan nog kan bij het monteren van de kaarten iemand vergeten zijn om een kabel uit voorzorg los te koppelen of weer vast te zetten waardoor het hele systeem een oplawaai van statische electriciteit of whatever heeft gehad.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:08

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Werkt het wel als je één kaart in je pc hebt?
Probeer beide kaarten eens los, misschien is er gewoon één kapot.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Verwijderd

Ghost Dog schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:25:
Werkt het wel als je één kaart in je pc hebt?
Probeer beide kaarten eens los, misschien is er gewoon één kapot.
Dat zei ik al.

Edit: daarnaast, heb je wel de PCI-express power kabels aangesloten? 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met 1 keer de HD 3450 werkt het idd nog wel.

Heb nu eerst de bijgeleverde cd-rom geinstalleerd.
Ga nu proberen de HD 3450 te vervangen voor de HD 5750.

Overigens, ja, de power cable had ik aangesloten.

Verwijderd

Oke, da's een goed idee. Als die met een HD5750 nog steeds niet boot, dan moet je de andere proberen!!111

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

E-Vix

Nu met sneeuw!

Met 1x een hd3450 werkt hij wel, maar met 2x niet? en als je alleen de andere hd3450 er in plaatst? Werkt hij dan ook? Zo ja, dan zou ik denken dat een PCI-Express slot kapot is op je moederbord.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Ja met 2x deed hij het ook. Dat draaide hij daarvoor namelijk heel erg lang. Volgens mij heb ik deze informatie geleerd uit een andere thread van de poster. Daar vroeg hij welke videokaarten hij het best kon bestellen :P

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ben weer wat wijzer.

Met 1 x HD 5750 doet hij het ook. Al duurde het in het begin een kleine halve minuut voordat hij uberhaupt met opstarten begon (detectie nieuwe kaart?)

Vervolgens CD-rom (nogmaals) geinstalleerd, en drivers geupdate.

Maar toen ik de tweede kaart erin gedaan had, deed hij niets meer.
Weer hetzelfde probleem als eerst, zwart scherm en oranje voedingslampje. Verder geen tekenen dat hij aan het opstarten is.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb laatst toevallig ook mijn systeem een upgrade gegeven naar een 5750, en had toen daarna ook dat hij lang er over deed om uberhaupt beeld te gaan geven en te beginnen met booten. Een week later was mijn moederbord overleden... Nieuw moederbord, en alles werkte weer normaal.
Ik zeg niet dat je het zelfde probleem hebt, maar het zou kunnen. Ik had overigens een Asus p5n32sli-deluxe.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• fakuris
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-08-2010
Ik heb laatst een HD5770 gekocht en deze wilde het totaal niet doen.
Ik had een wat ouder moederbord (MSI K9A Platinum) en daar bleek het aan te liggen.

Een BIOS flash deed wonderen. Misschien helpt dat ook bij jou?

Als je hier kijkt en dan 'Others' kiest en dan 'BIOS (13) [BIOS History]' expandeerd,
zie je bij de nieuwste BIOS: 'Fix it may take much time to boot with ATI Radeon 5000'

Bij mij hielp een nieuwe BIOS goed, maar ik heb dan wel een MSI mobo.
Dus voordat je iets RMA gaat sturen zal ik toch eerst de BIOS flashen...

Verwijderd

Zeer goede kans dat het een voedingsprobleem is. Dat geven die oranje lampjes op je kaart aan, dat ze niet genoeg stroom krijgen. Als je je pc opstart, dan trekt hij even een piekvermogen. Dan is er wellicht niet genoeg om ook je videokaart te draaien en wellicht daardoor duurt het opstarten zo lang. Dit verklaart ook waarom hij het helemaal niet doet met twee videokaarten.

Wat voor een voeding heb je? Je gebruikt toch niet molex -> PCI-Express omzetstukjes?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord is (volgens mij) nog niet zo héél oud. Maar kan die Bios Flash eens proberen.

De voeding is zwaar genoeg dacht ik. Heb ik ook nog speciaal gevraagd, en 650W zou voldoende moeten zijn. Anders had ik uiteraard direct een nieuwe voeding mee besteld.

Wat bedoel je overigens met oranje lampjes op de kaart? Er zitten geen lampjes op de kaart, de enige oranje lampjes waar ik het over heb gehad, waren de lampjes van de beeldschermen.
Ik gebruik overigens geen omzetstukjes nee, mijn voeding had (gelukkig) twee geschikte connectors nog vrij hiervoor.

• djdani
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-02 12:48
650 wat is geen enkel probleem voor die kaarten :)

[ Voor 69% gewijzigd door djdani op 05-06-2010 22:38 ]

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
Sriker 2 extreme heeft een nvidia chipset en ondersteund alleen sli en geen crossfire, 2 kaarten afzonderlijk zou moeten kunnen. maar als er problemen blijven zou ik het toch bij het bord zoeken

[ Voor 39% gewijzigd door udybees op 06-06-2010 09:01 ]

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10-2025

Goner

What can I do you for ?

fakuris schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:20:
Ik heb laatst een HD5770 gekocht en deze wilde het totaal niet doen.
Ik had een wat ouder moederbord (MSI K9A Platinum) en daar bleek het aan te liggen.
Een BIOS flash deed wonderen. Misschien helpt dat ook bij jou?
Sorry dat ik dit topic weer opgraaf, maar ik heb precies hetzelfde probleem met een K9A en een nVidia GT430. Wil een nieuwe BIOS versie flashen ivm memory-problemen, maar 1.8 en 1.9 herkennen de video-kaart niet. Voordat ik nou alle versies ga flashen ; welke versie loste jouw probleem op ??

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik zou even een DM sturen, gezien de post history van de gequote lijkt het me sterk dat je al binnen een uurtje reactie krijgt. ;)

offtopic:
hoe schrijf je 'gequote' nou eigenlijk, ik bedoel dus degene die je gequote hebt. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1