Ik heb momenteel 2 videokaarten (ATI Radeon HD 3450) in mijn pc zitten. Dit zijn duidelijk budget kaarten en nu ik de laatste tijd steeds vaker games ga spelen vind ik het tijd worden om er een paar andere in te zetten.
Ik wil het dan maar gelijk goed aanpassen, en na wat vergelijken kwam ik hierbij uit op de HD4850 wat een zeer goede kaart zou moeten zijn, vooral qua prijs/kwaliteit.
Tenzij jullie een andere kaart willen aanraden.
Waar ik wel even mee zit is of de huidige voeding voldoende gaat zijn. Momenteel zit er een 650W voeding van Cooler Master in.
Hierop zit het volgende aangesloten:
1 x Asus Striker Extreme nForce 680i SLI, SATA2
1 x Intel Core 2 Quad Q6600
1 x Zalman CPU koeler
2 x Corsair 2GB DDR2 RAM
2 x Samsung HD 750 GB
2 x Sapphire PCI-e ATI Radeon HD3450 512MB (vervalt bij upgrade)
2 x Samsung DVD speler/brander
Wanneer ik er nu twee (behoorlijk) zwaardere videokaarten in zet wil ik graag weten of de huidige voeding dit nog aan zal kunnen, of dat ik toch een zwaardere moet overwegen.
Verder heb ik gelezen dat een minpunt van deze kaart zou zijn dat deze erg veel herrie maakt, ik weet niet of dit waar is? Momenteel is m'n pc bijna onhoorbaar, en dat zou ik graag zo houden. Tijdens het spelen van games is dit uiteraard niet zo'n probleem, maar liever niet wanneer de pc gewoon 'idle' draait. Wordt de fan ook geregeld of is deze te regelen?
Vragen zijn dus in het kort:
- Is de ATI Radeon HD4850 een goede kaart om zwaardere games te kunnen spelen?
- Is de huidige voeding van 650W voldoende om het gehele systeem te kunnen voorzien?
- Maakt de gekozen kaart erg veel lawaai, en is dat te regelen?
Ik wil het dan maar gelijk goed aanpassen, en na wat vergelijken kwam ik hierbij uit op de HD4850 wat een zeer goede kaart zou moeten zijn, vooral qua prijs/kwaliteit.
Tenzij jullie een andere kaart willen aanraden.
Waar ik wel even mee zit is of de huidige voeding voldoende gaat zijn. Momenteel zit er een 650W voeding van Cooler Master in.
Hierop zit het volgende aangesloten:
1 x Asus Striker Extreme nForce 680i SLI, SATA2
1 x Intel Core 2 Quad Q6600
1 x Zalman CPU koeler
2 x Corsair 2GB DDR2 RAM
2 x Samsung HD 750 GB
2 x Sapphire PCI-e ATI Radeon HD3450 512MB (vervalt bij upgrade)
2 x Samsung DVD speler/brander
Wanneer ik er nu twee (behoorlijk) zwaardere videokaarten in zet wil ik graag weten of de huidige voeding dit nog aan zal kunnen, of dat ik toch een zwaardere moet overwegen.
Verder heb ik gelezen dat een minpunt van deze kaart zou zijn dat deze erg veel herrie maakt, ik weet niet of dit waar is? Momenteel is m'n pc bijna onhoorbaar, en dat zou ik graag zo houden. Tijdens het spelen van games is dit uiteraard niet zo'n probleem, maar liever niet wanneer de pc gewoon 'idle' draait. Wordt de fan ook geregeld of is deze te regelen?
Vragen zijn dus in het kort:
- Is de ATI Radeon HD4850 een goede kaart om zwaardere games te kunnen spelen?
- Is de huidige voeding van 650W voldoende om het gehele systeem te kunnen voorzien?
- Maakt de gekozen kaart erg veel lawaai, en is dat te regelen?