ATI Radeon HD4850

Pagina: 1
Acties:
  • 836 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel 2 videokaarten (ATI Radeon HD 3450) in mijn pc zitten. Dit zijn duidelijk budget kaarten en nu ik de laatste tijd steeds vaker games ga spelen vind ik het tijd worden om er een paar andere in te zetten.

Ik wil het dan maar gelijk goed aanpassen, en na wat vergelijken kwam ik hierbij uit op de HD4850 wat een zeer goede kaart zou moeten zijn, vooral qua prijs/kwaliteit.
Tenzij jullie een andere kaart willen aanraden.

Waar ik wel even mee zit is of de huidige voeding voldoende gaat zijn. Momenteel zit er een 650W voeding van Cooler Master in.
Hierop zit het volgende aangesloten:
1 x Asus Striker Extreme nForce 680i SLI, SATA2
1 x Intel Core 2 Quad Q6600
1 x Zalman CPU koeler
2 x Corsair 2GB DDR2 RAM
2 x Samsung HD 750 GB
2 x Sapphire PCI-e ATI Radeon HD3450 512MB (vervalt bij upgrade)
2 x Samsung DVD speler/brander

Wanneer ik er nu twee (behoorlijk) zwaardere videokaarten in zet wil ik graag weten of de huidige voeding dit nog aan zal kunnen, of dat ik toch een zwaardere moet overwegen.

Verder heb ik gelezen dat een minpunt van deze kaart zou zijn dat deze erg veel herrie maakt, ik weet niet of dit waar is? Momenteel is m'n pc bijna onhoorbaar, en dat zou ik graag zo houden. Tijdens het spelen van games is dit uiteraard niet zo'n probleem, maar liever niet wanneer de pc gewoon 'idle' draait. Wordt de fan ook geregeld of is deze te regelen?

Vragen zijn dus in het kort:
- Is de ATI Radeon HD4850 een goede kaart om zwaardere games te kunnen spelen?
- Is de huidige voeding van 650W voldoende om het gehele systeem te kunnen voorzien?
- Maakt de gekozen kaart erg veel lawaai, en is dat te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een tweedehands HD4850 is een prima keuze (kost zo'n 60 euro) een nieuwe niet aangezien die al weer verouderd is.

Wat betreft de voeding, dan zul je toch de voedingen moeten noemen anders wordt het natuurlijk een beetje gok werk. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De HD 4850 al weer verouderd? Dat gaat toch snel tegenwoordig 8)7
Wat voor type zou je dan willen aanraden wat ook niet al te duur is, maar toch goede prestaties geeft?

Voeding is (geciteerd van factuur)
- Cooler Master Powersupply eXtreme Power 650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 23:38:
Die kaart trekt wel al heel wat zwaardere games hoor. Ik weet natuurlijk niet op wat voor scherm je speelt, en wat jij zwaardere games noemt...
Die kaart is in mijn kast het onderdeel dat het meeste lawaai maakt. Of je de fanspeed kan wijzigen weet ik niet, geen ervaringen mee.
Hier heb ik wel een linkje gevonden, op eigen risico uiteraard ;)

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, de HD5750 en HD5770 zijn geen zwaargewichten, maar vergeleken met een HD3450 is het een wereld van verschil. Je kunt in een keer de nieuwste games draaien op medium settings en mooie framerates halen, ipv immer alles op low op 10 FPS. De HD5750 zou ik zeker aanraden. Hij is nog een stukje sneller dan HD4850, maar een heel stuk zuiniger, koeler en vooral stiller. Dat lijkt me die twee- a drie extra tientjes wel waard (je krijgt ook DX11!).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie's.

Ik ga dan inderdaad voor de HD5750, is niet zo gek veel duurder en zeker wanneer deze nog wat zwaarder is, maar ook zuiniger en stiller, lijkt mij dit een betere keus.

Ik ga de kaart dadelijk bestellen, maar eerst even kijken of deze qua afmetingen wel gaat passen dadelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 00:13:
Mja, de HD5750 en HD5770 zijn geen zwaargewichten, maar vergeleken met een HD3450 is het een wereld van verschil. Je kunt in een keer de nieuwste games draaien op medium settings en mooie framerates halen, ipv immer alles op low op 10 FPS. De HD5750 zou ik zeker aanraden. Hij is nog een stukje sneller dan HD4850, maar een heel stuk zuiniger, koeler en vooral stiller. Dat lijkt me die twee- a drie extra tientjes wel waard (je krijgt ook DX11!).
Met een 5750/5770 kan je nieuwe games wel met high/ultra graphics spelen (niet teveel/geen AA dat wel)
Dus hij zal zeker een flink verschil merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen super gamer, maar de spelletjes van tegenwoordig vereisen steeds meer en meer, en wil gewoon weer een poosje vooruit kunnen. Ik denk dat dat hiermee dus wel moet lukken.

Heb er twee besteld, en qua ruimte moet het allemaal net gaan lukken. Ze zijn zo'n 40 mm hoog, maar het kan allemaal precies. De ene blijft nog net boven de geluidskaart, en de andere nog net boven de bodem van de kast. :P

Heb er ook direct een paar fans bij besteld, want 1 kleine case fan en een cpu fan bleek de afgelopen dagen met die warmte toch wat mager te zijn.
Dus dan ook direct maar eens zorgen voor een goede luchtstroom door de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:58:
Ik ben geen super gamer, maar de spelletjes van tegenwoordig vereisen steeds meer en meer, en wil gewoon weer een poosje vooruit kunnen. Ik denk dat dat hiermee dus wel moet lukken.

Heb er twee besteld, en qua ruimte moet het allemaal net gaan lukken. Ze zijn zo'n 40 mm hoog, maar het kan allemaal precies. De ene blijft nog net boven de geluidskaart, en de andere nog net boven de bodem van de kast. :P

Heb er ook direct een paar fans bij besteld, want 1 kleine case fan en een cpu fan bleek de afgelopen dagen met die warmte toch wat mager te zijn.
Dus dan ook direct maar eens zorgen voor een goede luchtstroom door de kast.
Dit snap ik dus niet heh. Je wilt een nieuwe snelle kaart, maar niet te duur. Vervolgens koop je 2 mid (lowmid w/e) kaartjes en wil je ze Xfiren... Ik weet niet hoe duur deze dingetjes zijn maar was je niet veel beter uitgeweest met een enkele Hd5850 bijvoorbeeld?

Ik brul maar wat hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
2x een 5750 kost je minder dan een leverbare 5850 met gelijke prestaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Ondanks alle slecht revieuws ben ik heel erg blij met mijn 5750 (formula)

Ik draai dat ding retestabiel op 900/1350 en ik draai alle nieuwe games op high res. 1650x1050

Ook over de voeding ik heb een 400 watt corsair en dit is mijn setup:

Asrock mobo'tje
3x 2gb OCZ GOLD 1333mhz
de 5750 formula uiteraard
Een 80gb postville
een 300gb standaar HDD
een dvd spelert

En dit is prima :)

Ik stem voor jou voor de 5750 :)

P.s. misschien de nieuwe 5830's te zien op de frontpage wat voor je?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:27

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ehm, en niemand die opmerkt dat hij CF wil gaan draaien op zijn SLI board... :F :X

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb momenteel 2 videokaarten (ATI Radeon HD 3450) in mijn pc zitten. Dit zijn duidelijk budget kaarten en nu ik de laatste tijd steeds vaker games ga spelen vind ik het tijd worden om er een paar andere in te zetten.

Ik wil het dan maar gelijk goed aanpassen, en na wat vergelijken kwam ik hierbij uit op de HD4850 wat een zeer goede kaart zou moeten zijn, vooral qua prijs/kwaliteit.
Tenzij jullie een andere kaart willen aanraden.

Waar ik wel even mee zit is of de huidige voeding voldoende gaat zijn. Momenteel zit er een 650W voeding van Cooler Master in.
Hierop zit het volgende aangesloten:
1 x Asus Striker Extreme nForce 680i SLI, SATA2
1 x Intel Core 2 Quad Q6600
1 x Zalman CPU koeler
2 x Corsair 2GB DDR2 RAM
2 x Samsung HD 750 GB
2 x Sapphire PCI-e ATI Radeon HD3450 512MB (vervalt bij upgrade)
2 x Samsung DVD speler/brander

Wanneer ik er nu twee (behoorlijk) zwaardere videokaarten in zet wil ik graag weten of de huidige voeding dit nog aan zal kunnen, of dat ik toch een zwaardere moet overwegen.

Verder heb ik gelezen dat een minpunt van deze kaart zou zijn dat deze erg veel herrie maakt, ik weet niet of dit waar is? Momenteel is m'n pc bijna onhoorbaar, en dat zou ik graag zo houden. Tijdens het spelen van games is dit uiteraard niet zo'n probleem, maar liever niet wanneer de pc gewoon 'idle' draait. Wordt de fan ook geregeld of is deze te regelen?

Vragen zijn dus in het kort:
- Is de huidige voeding van 650W voldoende om het gehele systeem te kunnen voorzien?
Crossfire op een Nvidia Nforce SLI bord? Mis ik iets of staat Nvidia Crossfire toe op hun SLI chips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
regmaster schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:49:
[...]

Crossfire op een Nvidia Nforce SLI bord? Mis ik iets of staat Nvidia Crossfire toe op hun SLI chips?
Nee, maar onmogelijk is het ook niet. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 28-05-2010 00:00 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
In die HP Blackbird zitten 2 'gewone' 8800 ultra's en geen ATI kaarten.
Maar anyways, ik ga er niet vanuit dat de TS crossfire gebruikt dus als hij enigszins 'goedkoop' toch meer power wil raad ik hem een enkele HD 5770 aan. Qua performance in DX9 en 10 games valt deze tussen de 4850 en 4870 in maar is een stuk stiller en zuiniger in gebruik. En tja, met DX11 games heb je niet meer zoveel aan de HD4xx serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefanvi, twee ATi kaarten gaan niet werken op dat moederbord omdat ie geen crossfire ondersteunt. Als ik jou was, zou ik een 5830 kopen. Ongeveer even snel en even duur als twee 5750's.
Ondanks alle slecht revieuws ben ik heel erg blij met mijn 5750 (formula)

Ik draai dat ding retestabiel op 900/1350 en ik draai alle nieuwe games op high res. 1650x1050

Ook over de voeding ik heb een 400 watt corsair en dit is mijn setup:

Asrock mobo'tje
3x 2gb OCZ GOLD 1333mhz
de 5750 formula uiteraard
Een 80gb postville
een 300gb standaar HDD
een dvd spelert

En dit is prima

Ik stem voor jou voor de 5750

P.s. misschien de nieuwe 5830's te zien op de frontpage wat voor je?
400W is wel krap hoor. Het gaat goed omdat je er een hebt van een goed merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Oops :P Dat wordt retourneren! Ook niet heel handig om te vragen of 1 zo'n kaart interessant is en er vervolgens 2 te kopen. Ik zou in het vervolg gelijk melden dat je er 2 in CF wilt draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:31

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 03:30:
Stefanvi, twee ATi kaarten gaan niet werken
Ik heb momenteel 2 videokaarten (ATI Radeon HD 3450) in mijn pc zitten
Something does not compute :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 03:30:
Stefanvi, twee ATi kaarten gaan niet werken op dat moederbord omdat ie geen crossfire ondersteunt. Als ik jou was, zou ik een 5830 kopen. Ongeveer even snel en even duur als twee 5750's.
Een HD5830 is een stuk trager dan twee HD5750's, door het weinig aantal ROP's van een HD5830.
Er staat niet dat de twee HD3450's in CrossFire draaien. ;)

Daarnaast is CrossFire wel mogelijk met zijn mobo, maar het wordt alleen niet officeel ondersteund.

CrossFire op een SLi mobo is zelfs heel vaak wel mogelijk, alleen kost het erg veel moeite om het werkend te krijgen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een HD5830 is een stuk trager dan twee HD5750's, door het weinig aantal ROP's van een HD5830.
Oeps, je hebt inderdaad gelijk. Ik had niet gedacht dat het zoveel zou schelen.
Daarnaast is CrossFire wel mogelijk met zijn mobo, maar het wordt alleen niet officeel ondersteund.

CrossFire op een SLi mobo is zelfs heel vaak wel mogelijk, alleen kost het erg veel moeite om het werkend te krijgen.
Niet iedereen is een geek, dus ga er maar van uit dat dit niet iemand is die hier tijd in gaat steken. Zeker niet als hij een topic als deze start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een reactie's allemaal.

Ik heb de kaarten vandaag binnengehad, en ze ingebouwd.
Nu krijg ik het geheel echter niet aan het werken.

Heb momenteel drie beeldschermen erop aangesloten, en geen enkel beeldscherm geeft iets weer. (ook de nog lege aansluiting niet).
Zodra ik er een kabel uit trek, geeft het beeldscherm wel aan dat hij geen signaal heeft, en zodra ik deze er weer in doe, gaat het beeldscherm weer op zwart en het voedingslampje op oranje.

De vorige 2 ati kaarten kon ik instellen met behulp van ati control center(?), maar ik moet wel toegeven dat dit allemaal reeds wat geinstalleerd door degene die de pc in elkaar heeft gezet bij aankoop.
Ook als ik nog moet instellen dat de twee kaarten moeten samenwerken, lijkt mij dat toch minimaal 1 teken van leven moet geven waarna je verder kunt?
Ik weet niet precies wat crossfire inhoudt. Ik gebruik het voornamelijk als extern/vergroot bureaublad.
Als dit echter nodig is, lijkt mij dat dit wel mogelijk is, immers hebben de andere twee videokaarten ook allebei gewerkt.

Ik moet vast nog iets doen om het werkend te krijgen, echter wat?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al in veilige modus opgestart?

Ook met 1 kaart eerst geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Veilige modus kom ik niet eens in, want zie helemaal niets op het scherm. Dus kan op deze manier ook geen veilige modus selecteren.

Ik heb direct allebei de kaarten erin gedaan, als ik er nu weer 1 uit haal, gaat dit dan wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:57
misschien even 1 beeldscherm gebruiken, en even drivers opnieuw installeren? en dan de 3 inpluggen en instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

tja, terug naar de basis. Ja alles gaat werken met 1 videokaart. Probeer, als eentje niet werkt, de ander :)

En anders zou je een van de oude kaarten als primaire videokaart kunnen plaatsen, en een van de nieuwe in het andere slot. Dan kun je waarschijnlijk toch opstarten naar windows, en met wat juiste tooltjes wat meer informatie krijgen over het probleem.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Boodschapenlijstje ---> slotje

(en ja, ik ben een week offline geweest)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.