Ik vind dat je je mail wel iets vriendelijker had mogen opstellen, en tevens met wat minder enters.
Ik
Vind
Harde
Enters
Namelijk
Enorm
Ruk
Lezen. Maar blijkbaar is dat geen examenstof meer tegenwoordig.
Tevens snap ik niet dat je de consumentenbond noemt. Heb je die echt gesproken (want meestal reageren die niet als je na 17.34 uur belt), of vat je hier T.net samen als consumentenbond, want dat is het toch echt niet. Wees eerlijk in wat je zegt.
Daarna vind ik ook dat je 4launch wel heel erg onder druk zet met je volgende zin:
Ik zal dan ook, indien u bij uw voorstel van dagwaarde blijft, hierover met de Consumentenbond contact opnemen, en het geschil ook bij de Geschillencommissie voorleggen.
Je kunt dat altijd nog doen, dat weet 4launch ook, waarom meteen schermen met zoiets? Dat kan altijd nog in een volgend mailtje.
Dit is wat ik verzonden zou hebben:
Beste RMA team 4launch,
Jongstleden 3-7-2009 heb ik een compleet geassembleerd systeem bij u gekocht waarop een totaal van 2 jaar garantie rust (offertenummer_______). Binnen de voornoemde garantieperiode is buiten mijn schuld (mail waarin dat gezegd wordt + datum + tijd + indentificatienummer) de voeding kapot gegaan, waarna uw bedrijf mij per mail (datum + tijd + identificatienummer) heeft laten weten dat binnen 4 weken de dagwaarde van de voeding gecrediteerd zal worden op mijn rekening daar de voeding EOL is.
Echter, conform de regels (even het nummertje noemen) zou 4launch een vervangende voeding van vergelijkbare kwaliteit moeten leveren, en zelfs moeten inbouwen, gezien ik een geassembleerd systeem met 2 jaar garantie heb besteld.
Nu wil ik een eventuele vervangende voeding best zelf inbouwen als hierdoor de garantie op de rest van het systeem niet vervalt, maar een creditatie van de dagwaarde van de kapotte voeding is niet conform de voorwaarden van de verkoop. Ik ga dan ook niet accoord met een creditatie en wens gewoon, volgens de regels, een vervangende voeding van gelijkwaardige kwaliteit te ontvangen.
Met vriendelijke groet,
En dan dus je naam.
Als ze hier niet mee akkoord gaan kun je altijd nog komen met de consumentenbond en de geschillencommissie, desnoods stap je naar de rechter, maar om die mensen nu meteen te noemen is naar mijn mening nogal overbodig. En tevens kun je die "krachttermen" dus niet meer gebruiken in een volgend mailtje om daar de druk te verhogen waardoor je jezelf nu dus in je voet hebt geschoten.
Stiekem denk ik trouwens dat de creditatie van de dagwaarde wel genoemd wordt in de voorwaarden, dus die zou ik maar eens goed door gaan lezen.
[
Voor 3% gewijzigd door
beefstick op 02-06-2010 02:19
]