Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heey tweakers

Ik zit met een probleem en zou graag jullie mening daarover willen weten.
Ik heb nu de MSI x58 Pro E
Dit moerderbord doet het prima niks aan de hand.
Echter word de north bridge 81 grade.

Dus ik heb de winkel opgebelt en gezegt ej schedels de nord bridge word te heet.
Hun zijde van kom hem maar opruile voor de ASUS P6T SE

Is dit slim? ik denk als ik het niet doe en hij gaat kapot dat ik er spijt van ga krijgen
wat denkenn jullie?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
je geeft zelf het antwoord al, anders krijg je spijt. dus omruilen.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 20:22
(jarig!)
81 is wel erg warm ja, weet je zeker dat de oorzaak niet ergens anders ligt? Je airflow bijvoorbeeld. De P6T series hebben ook een warme NB overigens, ik heb zelf een P6T en die Northbridge is ook niet bepaald koel, hij tikt bij mij ook al snel 60 graden aan na een tijdje gamen (nooit warmer trouwens), mijn airflow is ruim voldoende, (CM690 2 Advanced). Ik heb ergens gelezen dat de temperatuursensor van het moederbord dichtbij de videokaart zit. Dit lijkt te kloppen aangezien ik een tijdelijke 8600GT gebruikte toen ik moest wachten op mijn 5850, nadat ik de 5850 erin had gezet werd de NB ook veel warmer. Misschien is dit bij jou ook het geval.

Ik heb snel even gezocht en in deze review is de chipset van de MSI maar liefst 100 graden, is misschien toch een productiefoutje.

http://www.bit-tech.net/h...3/12/msi-x58-pro-review/8

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Computer genoeg gekoelt? :?

Daarbij; de NB is passief gekoeld... Heb je er een extra fan op gezet? Of heb je al getest als je je systeemkast aan 1 kant openmaakt en er een huis & tuin ventilator op richt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
wel goede airflow in je kast.. trouwens lekker aardig zijn we weer

stoer.... " Dus ik heb de winkel opgebelt en gezegt ej schedels de nord bridge word te heet."

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
nedernakker schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:46:
je geeft zelf het antwoord al, anders krijg je spijt. dus omruilen.
RMA hup.. en als je mobo het dan toch begeeft garantie

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zet er anders een loss fan er op die op 5volt draait.
Zeker als je een slechte airflow heb in je kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn ervaringen met de Asus en MSI X58 borden is dat de MSI's in de regel een stukje koeler zijn dan de Asusborden en ook nog eens een stukje zuiniger zijn. Ik zou dus niet klakkeloos naar Asus gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je voelt bij die heatsinks zijn die dan ook harstikke heet (100 graden)? Het kan ook zijn dat er een brakke sensor op je moederbord zit.

Ik heb zelf ook een ASUS P6T SE, en ik kan niet eens zien wat de temperaturen zijn van de NB en SB. Ik kan wel de temperatuur van het moederbord zien (komt niet hoger dan 38 graden bij aantal uren gamen). Weet iemand waarom ik de temps van de NB en SB niet kan zien? Ik heb wel ooit gelezen dat je dat pas kan zien als de chipset boven de 60 graden komt, maar ik weet niet of dat bij dit moederbord ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eén topic per vraag is genoeg, graag verder in je originele topic:
Computer genoeg gekoelt?

Verder zou ik je met klem willen aanraden om wat te doen aan de verzorging van je posts. Een tikfoutje hier of daar is geen probleem, maar dit is echt pijnlijk om te lezen en leidt daarom af van de inhoud. Alle moderne webbrowsers hebben ingebouwde spellingscontrole. Maak daar aub gebruik van, en lees daarnaast ook posts een keer door voordat je op "submit" drukt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.