Windows 7 op HP Pavilion s7730.nl

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik heb bovenstaand systeem, en zou daar graag W7 op willen zetten. Echter de site van HP heeft alleen drivers voor de componenten voor XP of Vista. Is het mogelijk om Vista drivers te gebruiken voor de componenten?

Ik heb bijvb ook voor het moederbord los gekeken of ik apart daar drivers voor w7 kon vinden, maar google gaf me niet echt goede resultaten.

Moederbord is een: Calcite-GL8E / MOCA-AR.

Of gewoon Vista drivers pakken en niet te druk om maken?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik gok dat de meeste hardware uit zichzelf al door W7 geïnstalleerd wordt, mits niet te exotisch. En anders werken Vista drivers inderdaad vaak, of "update driver" via app. beheer/Windows Update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Exorcist schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:55:
Ik gok dat de meeste hardware uit zichzelf al door W7 geïnstalleerd wordt, mits niet te exotisch. En anders werken Vista drivers inderdaad vaak, of "update driver" via app. beheer/Windows Update :)
Niet echt iets om me zorgen over te maken dus...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je kan ook drivers van de fabrikant zelf halen. Bv, stel je hebt een moederbord met een nVidia chipset. Dan kan je bij nvidia een driver downloaden voor die chipset. enz. Dus zelfs dieper als de fabrikant van het moederbord. Er zit bv een marvell onboard netwerkchip op het moederbord, dan kan je waarschijnlijk die drivers ook bij marvell vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mystikal schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:45:

Of gewoon Vista drivers pakken en niet te druk om maken?
Je kan toch gewoon nakijken wat er in zit aan chipset meukee en dat zelf op zoeken?
Voor zover WindowsUpdate je tenminste al niet kan voorzien van alle drivers die je nodig hebt - hetzij met een paar keer proberen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Windows 7 Upgrade Advisor

Maar zoals hierboven al vaker werd gezegd, Windows 7 installateert bijna alles uit zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik ga ermee aan de slag. Bedankt!

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1