BlacKstaR- schreef op maandag 31 mei 2010 @ 03:39:
Hallo, mede-tweakers
Ik wil graag een azbox aanschaffen om mijn huidige satelliet ontvanger te vervangen.
Mijn vraag is kan ik via de lnb out van de azbox gecodeerde kanalen ontvangen via windows 7 mce. Ik heb een Canal digitaal pakket.
hoi
Zou je misschien even wat meer informatie kunnen geven over je tv kaart in je pc? Zoals of hij een tuner aan boord heeft?
Heeft je TV kaart namelijk geen dvb-s2 tuner, dan kan je doorlussen (kabeltje van lnb out op azbox naar lnb in op pc) vergeten. Het enige wat je dan kan doen is je TV-kaart aansluiten op 1 van de tv out uitgangen op de Azbox, in dit geval dient hij als Mediacenter extender.
Bekijk ook deze link:
http://www.microsoft.com/...cast-tv-setup-signal.aspx
Lees dit goed, want er zitten nogal wat haken en ogen aan zo'n setup.
De Azbox heeft ook de mogelijkheid om TV live te streamen over het netwerk, wat dan vanzelfsprekend ongecodeerd gebeurt. Hier kan MCE helaas geen rekening mee houden, dus dat werkt ook misschien ook niet heel geweldig en je moet dat iedere keer aanzetten op de Azbox (of even een scriptje schrijven).
Heeft je TV-kaart wel een DVB-S2 tuner, dan moet je een cardreader kopen voor je computer, want geen enkele sateliet ontvanger is in staat een gecodeerd signaal ongecodeerd door te sturen via de lnb-out.
Kan je misschien ook even vertellen wat je precies probeert te bereiken?
Ohja, je had dit ook kunnen posten in het supercoole Azbox ervaringen topic
Toevallig al op Azboxforum gekeken?
[
Voor 12% gewijzigd door
Okki5 op 31-05-2010 16:33
]