P5KPL-E 4 gig geheugen gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 12:44
hallo,

Ik heb een P5KPL-E en daar zit al tijden 2 gig in nu wou ik dat gaan uitbreiden naar 4 gig. Mede omdat ik over wil gaan op windows 7 64bit.
Ik heb dus speciaal 4 nieuwe reepjes geheugen gehaald en plaatst dat op mijn moederbord. Alleen de pc start niet als er 3 of 4 gig geheugen in zit. hij geeft geen piepjes of een blauw scherm, maar boot gewoon niet scherm blijft zwart. Heb alle geheugen bankjes er apart in gehad en dan start hij wel dus ze zijn niet kapot ofzo.

Dit is het geheugen: GeIL Ultra Single Channel Kit - Geheugen - 1 GB - DIMM
240-pins - DDR2 - 800 MHz / PC2-6400 - CL4 - 1.8 - 2.4
V - niet-gebufferd

Heeft iemand van jullie een idee hoe ik die 4 gig aan de praat krijg? Ik kom er zelf echt niet meer uit ;(

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

CMOS, bios update.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Heb ik gedaan heb laatste versie. Helaas werkt het nog steeds niet

[ Voor 34% gewijzigd door SMD007 op 30-05-2010 12:37 ]

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Staat het geheugen wel in de QVL van je moederbord? Zoja: hoe test het geheugen? Zonee: ruil het in voor een geheugencombo die wél in de QVL staat. Dit klinkt als een "help ik probeer te veel individuele rijen aan te sturen" probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Umbrah schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:42:
Staat het geheugen wel in de QVL van je moederbord? Zoja: hoe test het geheugen? Zonee: ruil het in voor een geheugencombo die wél in de QVL staat. Dit klinkt als een "help ik probeer te veel individuele rijen aan te sturen" probleem.
Heb het even opgezocht staat er inderdaad niet bij :( Ga morgen gelijk even kijken of ik het kan omruilen bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
De G31-chipset ondersteunt maar 4 sides en dus maar 4 single-sided dimms of 2 double-sided. Je moet dus 4 single-sided dimms regelen. De Dimms die je nu hebt, zijn waarschijnlijk double-sided waardoor ze dus tot 2 stuks wel werken.

Volgens Asus:

Specificaties van P5KPL-E

4 x DIMM, Max. 4 GB, DDR2 1066*/800/667 Non-ECC,Un-buffered Memory
Dual Channel memory architecture
*Support max. 2 DIMM modules when over-clock to DDR2-1066
**When installing four DDR2 DIMM modules, install only single-sided memory modules.

Beetje oud, de faq, maar daar wordt het nog eens uitgelegd.
Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?

Als de winkel waar je je geheugen gekocht hebt, geen geheugen uit de QVL heeft, zou je dus 4 single-sided dimms van een ander merk kunnen proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door White Feather op 30-05-2010 14:06 ]

Pagina: 1