Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Graag jullie mening over het volgende:

18 maart: Toestel HTC Legend ontvangen van Belsimpel, heeft uitstekend gewerkt tot 28 april, probleem is toen ontstaan: Strook van 1,5 cm aan linkerkant touchscreen reageert niet op aanraking. Gevolg: toestel onbruikbaar. :(

29 april: Toestel opgestuurd naar Dynafix, 11 mei ongerepareerd retour ontvangen. ("toestel afgeregeld volgens specificaties")

12 mei: Toestel voor de tweede keer weg, nu direct via HTC per koeriersdienst opgehaald. Ligt nu weer bij Dynafix. Hebben een goede Track & Trace op IMEI nummer.

17 mei: Status gaat naar "wacht op onderdelen". Dat is tot op heden het geval. Men kan mij niet zeggen wanneer mijn toestel gerepareerd wordt, wat er defect is en wat er vervangen gaat worden. Dynafix legt het nu weer bij de leverancier van onderdelen, dus er komt nog een partij bij.......

25 mei: Leverancier Belsimpel legt alle verantwoording bij reparatiebedrijf Dynafix, nadat ik ze om een nieuw toestel heb gevraagd. Toestel wordt pas vervangen nadat het binnen 3 maanden 3 maal voor hetzelfde defect is opgestuurd. Ze vergeten dat zij als leverancier volgens het Burgerlijk Wetboek, Consumentenbond en Consuwijzer als leverancier eindverantwoordelijk blijven voor het leveren van een deugdelijk product. Men wijst alle verantwoording af. Je voelt je erg machteloos als consument.

27 mei: Na 3 mailtjes met de klantenservice van HTC wordt de zaak nu geëscaleerd, en gaat men vanuit HTC contact opnemen met Dynafix om te kijken of ik voor een toestel swap in aanmerking kom. Men kan niet zeggen hoe lang dit duurt.

28 mei: Gebeld met Dynafix: Dynafix legt de zaak bij HTC. Zij hebben op dit moment geen onderdelen op voorraad en weten ook niet wanneer de onderdelen beschikbaar komen. Dynafix zegt dat nieuwe modellen eigenlijk te snel in de markt worden gezet en dat de serviceorganisatie dit niet kan volgen. Kan iemand dit bevestigen?8)7

Ondertussen kan ik wel bellen met mijn oude Nokia 6230, eigenlijk wil ik gewoon mijn Legend vervangen hebben. Zo frustrerend allemaal, 10 jaar met Nokia's gebeld en nooit een toestel in reparatie gehad. Eerste smartphone, direct problemen. Dit moest ik gewoon even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Leverancier Belsimpel legt alle verantwoording bij reparatiebedrijf Dynafix
Dat mogen ze niet doen. Je hebt het toestel bij hen gekocht, niet bij dat reparatiebedrijf. Als je toestel (ik dacht) drie keer voor hetzelfde euvel weg is geweest, dan heb je recht op een nieuwe. Stuur daar dan ook op aan. Ga niet met dynafix in discussie (google overigens eens naar klachten over dynafix :X) en leg alle verantwoordelijkheid bij BelSimpel, zij mogen je niet afpoeieren (daar is jurisprudentie over te vinden).

@ hieronder: ahja, idd; dit is blijkbaar buiten BelSimpel om gegaan?

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 29-05-2010 19:13 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 06:56
Je hebt het toestel direct aan HTC aangeboden, hierdoor is de winkel niet in staat om te voldoen aan de verplichting om een degelijk product te leveren. Ik denk alleen niet dat hier uiteindelijk een groot probleem door ontstaat daar zij het toestel naar alle waarschijnlijkheid ook doorgestuurd naar HTC.

Wanneer het toestel weer ongerepareerd terug komt zou ik direct bij de winkel aanbellen. Dynafix is pas net aangesteld als officieel HTC reparateur. Hierdoor hebben zij waarschijnlijk nog geen onderdelen of iets dergelijks, in vele gevallen is een toestel van HTC binnen 2 weken gerepareerd en weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweede keer is met medeweten van Belsimpel direct via HTC gegaan. Dit staat zelfs op de website van Belsimpel: link. Zij verwijzen ook direct naar HTC. Ziehier de tekst van hun mail, nadat ik hen om coulance vanwege ondeugdelijk product en vervanging van het toestel heb gevraagd:

Geachte heer H.,

Bedankt voor uw bericht. Wij begrijpen goed dat dit uiterst vervelende situaties zijn. Het is echter zo dat de fabrikanten bepalen of een toestel onder coulance gaat vallen. Ook vervanging van een toestel wordt bepaald door de fabrikanten en kan helaas niet door een derde instantie gedaan worden. Wij verzoeken u vriendelijke te wachten op de uitslag van Dynafix, waar zij momenteel wel een vervangend onderdeel voor u besteld hebben. Deze zou, mogen we aannemen, het betreffende probleem moeten oplossen.

De reden dat Dynafix geen exacte datum aan kan geven is dat zij ook afhankelijk zijn van leveranciers van de onderdelen. In veel gevallen duurt een reparatie 5-10 werkdagen, waar het anders kan zijn wanneer onderdelen besteld dienen te worden. Indien het toestel retour is en het repareert (weer) niet naar behoren, dan vernemen wij dat graag van u. Wij danken u bij voorbaat voor uw geduld. Ik ga ervan uit u zo volledig geïnformeerd te hebben. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons altijd bereiken op: 050-2103404 of via een reactie op deze e-mail.

Met vriendelijke groet,

Vincent de V

Kort gezegd: "Mond houden en wachten..... Lekker afschuiven." Slechte reclame.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wat ik al zei: jij doet zaken met BelSimpel, laat je niet door ze afschepen. Tele2 heeft in het verleden iets soortgelijks geprobeerd (nieuws: Tele2 ontduikt wellicht garantieplicht mobiele telefoons), maar dat hebben ze uiteindelijk toch aangepast (nieuws: Tele2 past garantieregeling telefoons aan). Mijn inziens maakt het in deze niet uit dat Tele2 een provider is en dat BelSimpel een webshop is, jij doet zaken met BelSimpel en zij zoeken zelf maar uit waar ze die garantie gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@pven Wat denk je, aangetekende brief met ingebrekestelling en termijn van 14 dagen om zaak op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Geen idee, IANAL. ;)

Maar ... wacht even af wat voor reacties hier verder nog gaan komen, google naar soortgelijke gevallen, kijk naar de reacties bij de hierboven genoemde nieuws-artikelen. Er is meer over te vinden. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga inderdaad ook nog verder zoeken, ondertussen sta ik open voor alle hulp en comments. Kom maar op.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:37
Ik heb geen nuttige toevoeging voor dit topic, wel wil ik even zeggen dat mijn HTC Legend nu voor de derde keer naar de reparateur is. Aanschafdatum: 16 maart. Anderhalve week gebruikt, voor de rest alleen maar op vakantie geweest :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 22:24
pven schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:47:
Geen idee, IANAL. ;)

Maar ... wacht even af wat voor reacties hier verder nog gaan komen, google naar soortgelijke gevallen, kijk naar de reacties bij de hierboven genoemde nieuws-artikelen. Er is meer over te vinden. :Y)
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas 2 verschillende dingen.. wat je wel zou kunnen aandragen is dat de reparatie veel te lang duurt. Bij the phonehouse krijg je een vervangend toestel als de reparatie meer dan 3 weken duurt dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, het is natuurlijk vervelend dat het toestel de eerste keer niet is hersteld. Feit blijft wel dat zelfs als je de eerste reparatie meeneemt, dan is het toestel pas een maand weg. Er is al veel geschreven over de maximale lengte van een reparatie en in geen van de gevallen is een maand geen termijn waar je ook maar enige aanspraak kan maken op vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MarcoC schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:54:
Ik heb geen nuttige toevoeging voor dit topic, wel wil ik even zeggen dat mijn HTC Legend nu voor de derde keer naar de reparateur is. Aanschafdatum: 16 maart. Anderhalve week gebruikt, voor de rest alleen maar op vakantie geweest :') .
Maandagtoestellen van ons.... :'( Ik ben dus niet de enige, doet me goed. Hoe triest eigenlijk voor zo'n nieuw toestel. Dat verklaart ook direct waarom ik hier zo van baal en het allemaal veel te lang vind duren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 20:22:
[...]

Maandagtoestellen van ons.... :'( Ik ben dus niet de enige, doet me goed. Hoe triest eigenlijk voor zo'n nieuw toestel. Dat verklaart ook direct waarom ik hier zo van baal en het allemaal veel te lang vind duren.
Ik baal ook gigantisch. Ik heb hem gewoon nauwelijks kunnen gebruiken terwijl ik hem al twee maanden geleden gekocht heb :( . Gelukkig kan je bij Hi na 3 reparaties sowieso het toestel omruilen in de winkel, dus als hij terugkomt en het toestel is weer niet goed dan ruil ik hem gewoon om voor een nieuwe. Heeft wel 3 maanden geduurd dan :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: Legend is gemaakt (onderdeel vervangen en softwareupdate (die er al opstond met de laatste OTA update)). Zal hem donderdag 3-6 ontvangen. Ben benieuwd of hij nu wel gemaakt is.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Legend vrijdag j.l. gerepareerd terug ontvangen. Touchscreen vervangen onder garantie. Werkt weer als een zonnetje. Het was het wachten waard. Mod: Slotje aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topiceinde

Een topic kan op verschillende manieren ten einde lopen. Een verstomde discussie behoeft geen uitleg, maar in twee specifieke gevallen verwachten wij het volgende:

1. Slotje: Een moderator heeft je topic gesloten. Neem in dat geval altijd goed de sluitmessage door. Bij twijfel of vragen kun je contact opnemen met de moderator in kwestie via één van de mogelijkheden in zijn profiel. Zie verder hierboven.
2. Opgelost: Je hebt een probleemtopic geopend en het is opgelost. Post dan altijd op welke manier je het hebt opgelost. Op deze manier is het voor een volgende lezer ook makkelijker een oplossing te vinden. Post ook als je het uiteindelijk hebt 'opgelost' door middel van een herinstallatie of format. Opgelost betekent niet dat het topic daarna op slot moet.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Dat hij twee keer binnen korte tijd weg moest voor reparatie is vervelend maar kan gebeuren. Op zich is het nog helemaal niet zo gek, het toestel is 12 mei opgestuurd en 4 juni gerepareerd en werkend retour ontvangen. Dat is dus een doorlooptijd van maar iets meer dan vier weken. Erg netjes dus. Een reparatie aan het gemiddelde mechanische horloge duurt (veel) langer.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik vind iets meer dan vier weken wel erg lang als je het traject drie keer achter elkaar moet doorlopen (zoals ik) :{ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eenzelfde soort probleem gehad met Samsung. Ook daar veel keren laten repareren en vaak weer opnieuw problemen. Ik heb toen contact opgenomen met de consumentenbond en uiteindelijk een nieuw toestel gekregen... misschien een idee?
Pagina: 1