[systeem upgrade] levert 2GB extra iets op?

Pagina: 1
Acties:

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hallo, ik ben webdesigner en doe voornamelijk veel grafisch werk met de pakketten van Adobe (CS4). Nu heb ik inmiddels al bijna 4 jaar een PC met de volgende specificaties:
- Moederbord asrock amd uli 939
- Geheugen 2GB intern
- Grafische kaart Radeon x1950 Pro
- HD 2x 250GB in RAID combinatie

Nu wil het feit dat het steeds moeilijker wordt om mijn werk als webdesigner te doen. E.e.a. is te traag, veel programma's tegelijk draaien is lastig (photoshop wordt dan langzaam bijvoorbeeld), ook na het terugzetten van een image. In plaats van nu een nieuw systeem aan te schaffen, had ik gedacht er 2GB RAM er bij in te zetten. Mijn vraag is dan ook: zou dit veel schelen gezien het werk wat ik doen? Om een goed advies te geven, is misschien meer informatie nodig, laat het dan even weten :) .

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:17
Welk OS?
32 of 64 bits?

• getfirefoxnow
  • Niet online
Ik draai nog XP 32 bits. Ik denk er wel over naar Windows7 over te stappen. Er staat me iets van bij dat mijn moederbord ook 32 bits is.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
getfirefoxnow schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:09:
[...]

Ik draai nog XP 32 bits. Ik denk er wel over naar Windows7 over te stappen. Er staat me iets van bij dat mijn moederbord ook 32 bits is.
Het 939 socket is alleen met een AMD64 wat dus prima 64-bits werkt (pin me er niet op vast want misschien heb je wel zo'n oude doos dat er geen 64-bits drivers voor te krijgen zijn).

Mocht je geen 64 bits OS willen/kunnen gebruiken dan kun je maar maximaal ongeveer 3,2 tot 3,5GB geheugen gebruiken, dan kun je dus beter 2x512MB erbij zetten. Het is niet veel maar wel merkbaar.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• getfirefoxnow
  • Niet online
kfaessen schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:15:
[...]

Het 939 socket is alleen met een AMD64 wat dus prima 64-bits werkt (pin me er niet op vast want misschien heb je wel zo'n oude doos dat er geen 64-bits drivers voor te krijgen zijn).

Mocht je geen 64 bits OS willen/kunnen gebruiken dan kun je maar maximaal ongeveer 3,2 tot 3,5GB geheugen gebruiken, dan kun je dus beter 2x512MB erbij zetten. Het is niet veel maar wel merkbaar.
Ik lees op dit forum dat iemand blijkbaar op dit asrock moederbord W7 64 bits aan de praat heeft gekregen. Blijft het feit dat dit asrock moederbord max 4GB intern aan kan, dus of ik er echt wat mee opschiet dat blijft de vraag :? .

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan er wel 4GB in stoppen als je dat wil, maar het blijft een systeem van twee generaties terug (939 socket, dus waarschijnlijk nog een Athlon64 rond de 3000+ series).
Bovendien is 2GB DDR1 ook niet echt goedkoop dus echt rendabel zou ik het niet noemen.

Performance winst die echt noemenswaardig is haal je alleen uit een nieuwer systeem. Dan haal je tenminste behoorlijk bang for your bucks.
Neem [BBG aanschaf] Basissysteem mei - juni 2010 erbij, streep weg wat je niet persé nodig hebt (disken, monitor, dat soort zaken).

[ Voor 44% gewijzigd door alt-92 op 29-05-2010 17:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1