Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trombocite
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-11-2020
1 4Launch Hardware installatie (assemblage) € 39,00
1 Asus Striker II Formula nForce 780i SLI, SATA2 € 207,50
1 Asus Videokaart PCI-e GeForce GTX280 1GB DDR3 2xDVI/HDCP € 358,00
2 Cooler Master Casefan R4-L2S-12KB-GP 120mm, LED € 10,50
1 Cooler Master Casefan TLF-S12-EB 120mm, Blue LED € 8,50
1 Cooler Master Midi Tower CM 690 ATX No PSU (zwart) € 66,00
1 Intel Core 2 Quad Q9450 2.66GHz FSB1333 Box € 252,50
1 LG DVD-/+/RAM GH22NP20 22x/22x/16x Retail (zwart&wit) € 22,50
1 OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC8500 CL5.0 Reaper € 95,50
2 Samsung 1TB SATA300 32MB, HE103UJ € 183,50
1 Samsung TFT Monitor 226CW 22", DVI (zwart-zilver) € 270,50
1 Scythe Processor Koeler Mugen AMD & Intel € 38,50
1 Zalman Powersupply ZM850-HP 850W € 150,00

1 Microsoft Windows Vista Ultimate SP1 64bit NL OEM € 144,00

Afgehaald: 01-08-2008 16:31

De 2 x Samsung 1TB SATA300 32MB, HE103UJ in RAID0
Microsoft Windows Vista Ultimate SP1 64bit NL OEM geinstalleerd.
Monitor drivers geinstalleerd.
Grafische kaart drivers geinstalleerd.
Moederbord drivers geinstalleerd. (<-bijbehorende soundkaart drivers geinstalleerd)

USB G9 Laser Mouse
USB G15 Desktop gamer zwart
USB Netgear Adapter WNDA3100 WLAN 300Mbit

Sinds gisteren blijft VISTA hangen bij het opstarten.
Het opstart scherm verschijnt (splash screen?) en na een tijd (langer dan normaal) wordt het scherm zwart en blijft zo hangen. ipv dat dan het bureaublad
verschijnt. TOBO (oa capslock) reageert niet meer.

Opstarten met Vista installatieDVD gaat ook niet. Het lijkt erop dat de vista installatie wordt geladen maar blijft dan hangen bij een blauw/groen scherm

met witte verticale lichtstrepen en een met de muis beweegbare pijl.

Kortom:
Bios geeft geen error.
Bij opstarten verschijnt de gebruikelijke tekst:"Healthy NVIDIA raid0 arrey (stripe)".
LCD poster van het MOBO geeft geen error.
Vista blijft vervolgens hangen in het opstartproces.
Vista installatieDVD laat zich ook niet opstarten.

Harde schijflampje knippert tijdens laden van Vista zeer regelmatig (1 x per seconde) alsof er niet iets intensief wordt gelezen!?
Na een lange tijd lijkt het alsof dan wel intensief wordt gelezen en vista doorgaat met laden maar dan wordt het scherm zwart.

De laatste versie van Memtest86+ 4.10 USB Installer heb ik binnengehaald en daarmee een bootable USB gemaakt.
Het programma Memtest86+ 4.10 heeft meer dan 4uur gelopen en is 4 keer passed met 0 errors.

[ Voor 4% gewijzigd door trombocite op 30-05-2010 17:17 . Reden: uitkomst Memtest86+ 4.10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trombocite
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De hang- en opstartproblemen FAQ doornemen en memtest sowieso veel langer laten draaien. Ubuntu Live CD proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou vooral een keer naar je voeding en videokaart kijken - je grafische probleempjes herken ik nog van een falende voeding.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trombocite
alt-92 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:31:
Crossposten in andermans topics is niet netjes.
Sorry maar dit topic beschrijft exact mijn probleem.

Ik had gehoopt dat inmiddels wel een oplossing was gevonden in twee jaar tijd.

Het was niet de bedoeling alt-92 of de topicstarter Blanco88 te beledigen.

Excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trombocite
Ik heb een bootable USB gemaakt met BootFlashDos van GoCoding.com en daarop Readntfs van ntfs.com gezet om de NTFS schijven te kunnen lezen zonder Vista.

Nadat ik opstart en start c:\readntfs.exe op de USB krijg ik mooi een overzicht zoals hier bv: ntfs.com
Maar na een paar seconden hangt weer de pc.

Als ik reboot en ik een paar keer een simpele opdracht zoals dir/w geef, hangt de pc weer.

Maar als ik reboot en niets doe en alleen met de capslock van het TOBO een tijdlang speel om te testen af de pc hangt na een bepaalde tijd bevriest de pc niet.

Het valt me dus op dat als de pc iets moet verwerken (hoe simpel ook) na een paar seconden bevriest.

Ik heb zo'n idee dat het nieuw installeren van een OS niet zal gaan lukken aangezien de pc al bevriest bij de DOS prompt.

[ Voor 0% gewijzigd door trombocite op 01-06-2010 22:53 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didov
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-03-2024
probeer eens met 2 GB geheugen ipv 4 GB (dus 1 reepje) en unplug al je USB devices eens...
Heb je al eens zonder DVD drive geboot?

[ Voor 67% gewijzigd door Didov op 01-06-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trombocite
DVD drive losgekoppeld: geen verbetering.
1 reepje eruit: Ik kan eindelijk zonder problemen readntfs.exe in DOS starten en probleemloos de NTFS schijven bekijken!
Ander reepje erin: Ik kan eindelijk zonder problemen readntfs.exe in DOS starten en probleemloos de NTFS schijven bekijken!
Alle 2 erin (dus 4Gb): Ik kan eindelijk zonder problemen readntfs.exe in DOS starten en probleemloos de NTFS schijven bekijken!

Maar Vista opstarten met 2 of 4 Gb lukt nog steeds niet.

Was het dan toeval dat ik in DOS kon werken met 2Gb en zelfs 4Gb en zit er toch een defect reepje bij?
Ik zal eens Memtest86+ 4.10 met ieder reepje afzonderlijk draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trombocite
Ik heb de 2 x Samsung 1TB HE103UJ in RAID0 afgekoppeld en geboot vanaf de Vista DVD en kwam nu wel in het opstart/herstelmenu zonder vast te hangen.

De oorzaak ligt dus waarschijnlijk in de 2 HDD in raid0.

De tekst:"Healthy NVIDIA raid0 arrey (stripe)" bij het opstarten heeft dus niet zoveel te zeggen.

Is het mogelijk de raid0 te herstellen zonder dataverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trombocite
Probleem opgelost zoals in onderstaande emails is te lezen.
Het was een 1 defecte HDD die de RAID0 verknalde.

Ik ga voortaan toch maar voor de zekerheid van RAID1.

Allen bedankt voor het meedenken.
From: verkoop@4launch.nl
Subject: RE: Support 006914
Date: Mon, 7 Jun 2010 12:08:43 +0000

Beste trombocite,

Prima, indien u nog vragen heeft over de huidige setup dan verneem ik deze graag.

Met betrekking tot de garantie op de Samsung schijf uit uw bestelling, hier zit 3 jaar garantie op, deze kunt u dus gewoon ter garantie bij ons aanbieden. Vriendelijk verzoek ik u hiervoor een RMA in te dienen middels onze webshop.

Met vriendelijke groet,

Jesse van den Berg
Afdeling Verkoop
4Launch BV

From: trombocite
Sent: maandag 7 juni 2010 13:31
To: Jesse van den Berg

Beste Jesse,

Ik heb de 2 x Samsung 1TB HE103UJ in RAID0 afgekoppeld en geboot vanaf de Vista DVD en kwam nu wel in het opstart/herstelmenu zonder vast te hangen.
De oorzaak ligt dus waarschijnlijk in de 2 HDD in raid0.
De tekst: "Healthy NVIDIA raid0 arrey (stripe)" bij het opstarten heeft dus niet zoveel te zeggen over de kwaliteit van de HDD's.

Het is me uiteindelijk gelukt om een RAID1 opstelling te maken van de 2 HDD en VISTA te installeren.

Vista werkt dus weer op de RAID1 maar 1 HDD is duidelijk defect aangezien Vista direct na het opstarten met een melding komt dat S.M.A.R.T. een HDD probleem voorziet en aanraad om onmiddelijk een backup te maken van de defecte HDD. NVIDIA config manager komt ook met een melding dat de RAID1(mirroring) "gezond" is maar dat 1 HDD van de 2 "mislukkend" is.

Chkdsk /f /v /x geeft ook herhaaldelijk fouten.

Ik ga nu dus de schijven afzonderlijk controlleren en de defecte schijf eruithalen.

Bedankt voor alle hulp!

Even een laatste vraag: Is er nog via uw winkel garantie op de Samsung 1TB HE103UJ die op vrijdag 01-08-2008 gekocht is?

Met vriendelijke groet,

trombocite

From: verkoop@4launch.nl
To: trombocite
Date: Fri, 4 Jun 2010 08:29:30 +0000

Beste trombocite,

Indien u de raid optie in de bios uitschakelt (niet in het raid menu), dan ziet het systeem weer 2 individuele schijven. De harde schijven kunnen dan apart getest worden. Na het testen kunt u de optie in de bios weer terug zetten, alles blijft dan ongewijzigd.
Let op: U dient niets met de schijven te doen, behalve het testen met een hdd tool. Wanneer er op wat voor een manier dan ook data word geschreven dan is de data corrupt wanneer u deze weer in raid 0 zet.

Mochten beide schijven in orde zijn en u kunt alsnog niets, dan is de raid configuratie helaas corrupt en is de data helaas verloren. Om dit probleem op te lossen dient u de gehele raid0 configuratie te verwijderen en opnieuw aan te maken. Dit is het grootste nadeel aan raid 0. Het is zeer gevoelig voor fouten en vaak onherstelbaar.

Indien u nog vragen heeft verneem ik deze graag van u.

Met vriendelijke groet,

Jesse van den Berg
Afdeling Verkoop
4Launch BV
Pagina: 1