[Vista] Vista blijft maar laden

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik zit al enkele dagen met een probleem. Heb heel Got al afgezocht, maar niks hielp..

Het probleem is als volgt, Wanneer ik mijn computer op wil starten en je krijgt het laadbalkje van Vista, blijft hij maar laden, laden en nog eens laden. Ik kan hem zo de hele dag aan laten staan, gebeurd verder niks. (hangen blijft hij niet)

Dus toen heb ik geprobeerd om hem in veilige modus op te starten, maar dat werkte ook niet, hij blijft wanneer ie de bestanden laat bij crcdisk hangen.
Volgende optie was, de installeer dvd van Vista erin te doen, maar ook daar moet hij na het laden van windows onderdelen het laadbalkje van vista laten zien en dus blijft die eeuwig doorgaan.

Toen is het me gisteren 1 maal gelukt om via de vista installeer dvd erdoor te komen, ik heb dus in dos, via de dvd een chkdsk /r uitgevoerd op mijn C schijf, die het probleem veroorzaakt. Nadat deze was voltooid starte mijn computer weer prima op! Ik kon weer gewoon in Vista. Maar nu een dag later heel zelfde probleem weer. Ik kan er niet meer op.

Na vanalles geprobeerd te hebben moet ik dan toch hulp van jullie inroepen.. Hopenlijk is het snel opgelost! Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Blanco88 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:17:
Toen is het me gisteren 1 maal gelukt om via de vista installeer dvd erdoor te komen, ik heb dus in dos, via de dvd een chkdsk /r uitgevoerd op mijn C schijf, die het probleem veroorzaakt. Nadat deze was voltooid starte mijn computer weer prima op! Ik kon weer gewoon in Vista. Maar nu een dag later heel zelfde probleem weer. Ik kan er niet meer op.
Lijkt me dan een redelijke aanwijzing waar je je probleem moet zoeken toch?
Er is iets met je disk of disk controllers aan de hand.

Gewoon de standaard oplostechnieken erop los laten zoals onder andere in de Windows Clients - FAQ en bijvoorbeeld de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter genoemd worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024
Maar ik kan me harde schijf zo niet reparen als het daar aan ligt, kan niet meer in dos komen. En vista opnieuw installeren gaat zo ook niet lukken, omdat ik niet bij de installatie kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trombocite
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-11-2020
2 jaar na dato heb ik exact hetzelfde probleem!

Is er al een oplossing bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je je harde schijf al op disk errors gescanned? Zoniet, wat voor hd gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trombocite
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-11-2020
1 4Launch Hardware installatie (assemblage) € 39,00
1 Asus Striker II Formula nForce 780i SLI, SATA2 € 207,50
1 Asus Videokaart PCI-e GeForce GTX280 1GB DDR3 2xDVI/HDCP € 358,00
2 Cooler Master Casefan R4-L2S-12KB-GP 120mm, LED € 10,50
1 Cooler Master Casefan TLF-S12-EB 120mm, Blue LED € 8,50
1 Cooler Master Midi Tower CM 690 ATX No PSU (zwart) € 66,00
1 Intel Core 2 Quad Q9450 2.66GHz FSB1333 Box € 252,50
1 LG DVD-/+/RAM GH22NP20 22x/22x/16x Retail (zwart&wit) € 22,50
1 OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC8500 CL5.0 Reaper € 95,50
2 Samsung 1TB SATA300 32MB, HE103UJ € 183,50
1 Samsung TFT Monitor 226CW 22", DVI (zwart-zilver) € 270,50
1 Scythe Processor Koeler Mugen AMD & Intel € 38,50
1 Zalman Powersupply ZM850-HP 850W € 150,00

1 Microsoft Windows Vista Ultimate SP1 64bit NL OEM € 144,00

Afgehaald: 01-08-2008 16:31

De 2 x Samsung 1TB SATA300 32MB, HE103UJ in RAID0
Microsoft Windows Vista Ultimate SP1 64bit NL OEM geinstalleerd.
Monitor drivers geinstalleerd.
Grafische kaart drivers geinstalleerd.
Moederbord drivers geinstalleerd. (<-bijbehorende soundkaart drivers geinstalleerd)

USB G9 Laser Mouse
USB G15 Desktop gamer zwart
USB Netgear Adapter WNDA3100 WLAN 300Mbit

--------------------------------------------------------------------------------

Sinds gisteren blijft VISTA hangen bij het opstarten.
Het opstart scherm verschijnt (splash screen?) en na een tijd (langer dan normaal) wordt het scherm zwart en blijft zo hangen. ipv dat dan het bureaublad
verschijnt. TOBO (oa capslock) reageert niet meer.

Opstarten met Vista installatieDVD gaat ook niet. Het lijkt erop dat de vista installatie wordt geladen maar blijft dan hangen bij een blauw/groen scherm

met witte verticale lichtstrepen en een met de muis beweegbare pijl.

--------------------------------------------------------------------------------

Kortom:
Bios geeft geen error.
Bij opstarten verschijnt de gebruikelijke tekst:"Healthy NVIDIA raid0 arrey (stripe)".
LCD poster van het MOBO geeft geen error.
Vista blijft vervolgens hangen in het opstartproces.
Vista installatieDVD laat zich ook niet opstarten.

Harde schijflampje knippert tijdens laden van Vista zeer regelmatig (1 x per seconde) alsof er niet iets intensief wordt gelezen!?
Na een lange tijd lijkt het alsof dan wel intensief wordt gelezen en vista doorgaat met laden maar dan wordt het scherm zwart.

De laatste versie van Memtest86+ 4.10 USB Installer heb ik binnengehaald en daarmee een bootable USB gemaakt.
Het programma Memtest86+ 4.10 heeft meer dan 4uur gelopen en is 4 keer passed met 0 errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Crossposten in andermans topics is niet netjes.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.