Misbruik(?) van Tweakblogs

Pagina: 1
Acties:
  • 1.103 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
Allereerst wil ik zeggen dat ik het blogs onderdeel een mooie toevoeging vindt op Tweakers.net.

Echter wat me persoonlijk opvalt is dat het in toenemende mate als een forum wordt gebruikt en
dan wel een onzin forum. Er worden korte "posts" geplaatst met een Youtube filmpje of een korte uitspraak.
Of valt dit onder het beoogde gebruik van de Tweakblogs?

Ben ik de enige hierin die graag een blog sectie ziet met echte blogs, m.a.w. onderbouwde stellingen of informatieve verhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Niets mis mee toch, zijn gewoon microblogs met foto's en/of video.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

battler schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 12:57:
Niets mis mee toch, zijn gewoon microblogs met foto's en/of video.
Je zegt het correct, microblogs, en daar is Twitter voor in het leven gekomen, om elke scheet met de wereld te kunnen delen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:09
STING schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 12:55:
Ben ik de enige hierin die graag een blog sectie ziet met echte blogs, m.a.w. onderbouwde stellingen of informatieve verhalen?
Erger me er ook aan, maar denk dat het niet veel nut heetf om het aan te kaarten want het wordt toch afgedaan met de dooddoener 'Dan lees je ze toch niet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

STING schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 12:55:
Echter wat me persoonlijk opvalt is dat het in toenemende mate als een forum wordt gebruikt en
dan wel een onzin forum. Er worden korte "posts" geplaatst met een Youtube filmpje of een korte uitspraak.
Of valt dit onder het beoogde gebruik van de Tweakblogs?
Er is geen 'beoogd gebruik' van de Tweakblogs, als mensen graag dat soort postings willen doen, dan houden we ze niet tegen.
Nee, daar ben je niet de enige in, maar het verbieden van blogs met te weinig woorden/teveel plaatjes/teveel filmpjes is ook niet onze bedoeling. :)

[ Voor 0% gewijzigd door moto-moi op 29-05-2010 13:40 . Reden: goed punt Wiethoofd :X ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

offtopic:
moto, ik zou je laatste zin nog even doorlezen, volgens mij mist daar een 'niet' of wil t.net ze wel gaan blocken?

[ Voor 16% gewijzigd door Wiethoofd op 29-05-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
Ik herken wel wat de TS noemt - ik klik regelmatig op een blog in de tracker links en regelmatig kan ik 'm na een seconde alweer wegklikken.

Wordt er binnen tweakers.net gepraat over het niveau van de blogs? Plannen om de kwaliteit omhoog te brengen, of om de lezer wat meer informatie te geven over de kwaliteit voordat je 'm opent? Ik heb wel eens suggesties gezien van black/whitelists, ratingsystemen en zo - wordt hier iets mee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:01

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Wiethoofd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 12:58:
Je zegt het correct, microblogs, en daar is Twitter voor in het leven gekomen, om elke scheet met de wereld te kunnen delen.
En waarom zou men het hier niet mogen? Er zijn ook genoeg mensen die op GoT elke scheet melden of zich met die scheet moeien.

Als iemand constant korte blogposts maakt, ga je vanzelf het blog negeren. De echt goede blogs staan toch zo in je bookmarks ;)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
MueR schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:20:
[...]

En waarom zou men het hier niet mogen? Er zijn ook genoeg mensen die op GoT elke scheet melden of zich met die scheet moeien.
Bij een forum kun je dat nog wel verwachten, bij een blog verwacht je (ik) meer iets van een column of een onderbouwde stelling.
Als iemand constant korte blogposts maakt, ga je vanzelf het blog negeren. De echt goede blogs staan toch zo in je bookmarks ;)
Ik persoonlijk kom bij blogs altijd terecht via de frontpage, waar je de titels ziet.
Via deze weg kom ik dus steeds vaker op die onzin posts.

Misschien is het een idee om ratings en/of categorien te introduceren.
Zo worden niet-inhoudelijke of slecht gewaardeerde blogs eruit gefiltered :)

[ Voor 8% gewijzigd door STING op 29-05-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Daar is in de HK het KMT voor in het leven geroepen, welke niet publiekelijk zichtbaar is.

Verder heb ik m'n favo blogs gehighlight in de tracker met m'n custom css en laat ik de minder nuttige verbergen en alleen tonen als ik m'n muis boven de tracker heb.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
/* Tweakblogentries verbergen (voorbeeld) */
#utracker li a[href*="foo.tweakblogs"] { visibility: hidden; }
#utracker.foldout li a[href*="foo.tweakblogs"] { visibility: visible; opacity: 0.45; }

/* Tweakblog crewentries highlighten */
#utracker li a[href*="crisp.tweakblogs"], #utracker li a[href*="robiii.tweakblogs"],
#utracker li a[href*="erkens.tweakblogs"], #utracker li a[href*="acm.tweakblogs"],
#utracker li a[href*="megaflix.tweakblogs"], #utracker li a[href*="rob-erwt.tweakblogs"] {
    color: #BF0A30 !important;
}

/* Tweakblogentries van leuke bloggers highlighten */
#utracker li a[href*="rootgamer.tweakblogs"], #utracker li a[href*="coltrui.tweakblogs"] {
    color: #0F3DAE !important;
}

/* Tweakblogentrie van mezelf highlighten */
#utracker li a[href*="wiethoofd.tweakblogs"] {
    color: #0FAE3D !important;
}
N.B.: Bovenstaande css wordt op een witte/high contrast tracker gebruikt dus de highlights zijn daarop wel goed te zien, de standaard vereist enige tweaking qua kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
[...]
Jij gaat op een hele andere manier met blogs om dan ik. Ik ben niet druk met die blogs bezig, hou het zeker niet bij met bookmarks, maar klik regelmatig op interessant klinkende titels in de tracker links. En dan kom je dus een hoop troep tegen. Juist daarvoor zou ik graag iets zien als blacklisting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Net zoals vanaalten kom ik ook via de tweakers homepage op de blogs uit. En het aantal onzin-blogs van de laatste paar dagen begint behoorlijk irritant te worden.

Ik zou het ook een hele mooie toevoeging vinden als er een soort van filteroptie komt. De css van wiethoofd is iig al een leuk begin. Ik heb alleen geen rechten om de T.net stylesheet aan te maken. Dat is volgens mij alleen een feature voor betaalde gebruikers toch?

[ Voor 19% gewijzigd door WernerL op 29-05-2010 17:43 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
WernerL schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:42:
Net zoals vanaalten kom ik ook via de tweakers homepage op de blogs uit. En het aantal onzin-blogs van de laatste paar dagen begint behoorlijk irritant te worden.

Ik zou het ook een hele mooie toevoeging vinden als er een soort van filteroptie komt. De css van wiethoofd is iig al een leuk begin. Ik heb alleen geen rechten om de T.net stylesheet aan te maken. Dat is volgens mij alleen een feature voor betaalde gebruikers toch?
Feature van de karmastore 'Custom CSS', weet alleen niet hoeveel karma daar voor nodig is. (heb hem zelf al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

L0calh0st schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:50:
Feature van de karmastore 'Custom CSS', weet alleen niet hoeveel karma daar voor nodig is. (heb hem zelf al)
500 karma in het afgelopen half jaar is nodig, heb je zo bij elkaar getagged in een half uurtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 12:58:
[...]

Scheet :'D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Ik ben het met je eens, zat alleen in het verkeerde forum voor deze "klacht"

wildgroei tweakblogs

[ Voor 19% gewijzigd door loewie1984 op 02-06-2010 14:51 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De Tweakblogs zijn er als extra voor de gebruiker die zijn steentje aan Tweakers.net bijdraagt. Hoe de gebruiker daar vervolgens invulling aan geeft, dat is op aan de gebruiker. Dat wordt niet door Tweakers.net gereguleerd. In zeer uitzonderlijke situaties sluiten we iemands Tweakblog, maar dan moet je het nog wel zeer bont maken wil je hebben dat we ingrijpen.

Ik kan mij voorstellen dat je van Tweakblogs dezelfde kwaliteit verwacht als een nieuwspost op de frontpage, maar de Tweakblogs wordt niet door een volledige redactie bemand. En bovendien wil bezoeker A juist korte blogs terwijl bezoeker B uitgebreide blogpostings wil zien.

Als iemand zijn Tweakblog wil gebruiken als een twittervariant dan moet hij dat vooral doen. Als jij diepgaande epistels wil posten dan moet je dat vooral doen. We beperken niemand in hoe hij zijn Tweakblog wil presenteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Robin schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:02:
De Tweakblogs zijn er als extra voor de gebruiker die zijn steentje aan Tweakers.net bijdraagt.
En een groot deel van de gebruikers had liever gezien dat er een grotere steen of op z'n minst een muur is bijgedragen voordat de tweakblogmogelijkheid voorhanden komt in de karmastore. Een nieuwe user die op dag 1 z'n best doet met taggen, een productreview of 2 heeft al een tweakblog te pakken, leg die lat hoger of op een minimale tijd geregistreerd zoals SG en er zullen sowieso al betere blogs komen. Natuurlijk blijf je onkruid houden, maar dat staat nu tussen een veld vol mooie bloemen en dan vallen ze minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wiethoofd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:29:
[...]

En een groot deel van de gebruikers had liever gezien dat er een grotere steen of op z'n minst een muur is bijgedragen voordat de tweakblogmogelijkheid voorhanden komt in de karmastore. Een nieuwe user die op dag 1 z'n best doet met taggen, een productreview of 2 heeft al een tweakblog te pakken, leg die lat hoger of op een minimale tijd geregistreerd zoals SG en er zullen sowieso al betere blogs komen. Natuurlijk blijf je onkruid houden, maar dat staat nu tussen een veld vol mooie bloemen en dan vallen ze minder op.
Onzin, enige wat je daarmee bereikt is dat mensen later een blog zullen openen, of al voor die tijd weg zullen zijn.

Anyways, ik roep het nog maar eens we gaan geen kwaliteitseisen stellen aan de tweakblogs.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.