wildgroei tweakblogs

Pagina: 1
Acties:
  • 709 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:12
Geachte redactie een korte doch simpele vraag

Gezien de hoeveelheid "kwaliteit blog's" van de laatste tijd, is het wellicht tijd voor een feature om een blog volledig weg te modden indien het geen blog betreft. Ik doel dan op de volgende blog's
die vandaag maar eens de revue passeren, en zo zijn er nog veel meer

CLBlog: CLB vs Zercom
MittaM's tweakblog: Contract aanbod

Dit is gewoon makkelijk karma scoren, als ik me niet vergis wordt karma toegewezen aan het publiceren van een blog en de hoeveelheid tekst er in de blog staat. Doordat er zoveel blog's geproduceerd worden denk ik dat men het doel een beetje is voorbijgeschoten en dit het 2de GoT wordt. Daarnaast krijg je dus ook dat de Coltrui +1 8) artikelen voor mensen die niet met dit fenomeen bekend zijn minder gelezen worden. Ook als ik kijk naar mijn eigen blogs zie je toch dat het bereik minder is geworden, (voorheen werd een blog / mijn blog minstens 1000 tot 2000 keer bekeken, nu amper 600 keer) nadat een ieder die een bepaald karma niveau heeft bereikt een blog mag openen.

Dus of blog's wegmodden, of de drempel voor het hebben van een blog verhogen, want dit loopt naar mijn mening de spuigaten uit.

ben benieuwd naar de reacties en de te ondernemen acties

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom zouden mensen niet zelf mogen weten wat ze op hun blog plaatsen? Verder staan de Tweakblogs een beetje los van T.net, en wordt er eigenlijk niet gemodereerd. Je kan mensen niet dwingen dingen te posten die jou aanspreken.

Overigens heeft de redactie hier weinig mee van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
RoD schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:05:
Waarom zouden mensen niet zelf mogen weten wat ze op hun blog plaatsen?
Je geeft dus eigenlijk een vrijbrief voor alles wat los en vast zit te gooien in een blog.
Mooi om te weten, dan zal ik elke dag even een Lorem Ipsum tekstje online gooien om mijn karma wat op te krikken. Ik ben namelijk verzot op latijnse teksten.

Ik vind het niveau hier steeds verder omlaag gaan, lijkt wel een ander forum af en toe. Er zijn zat topics waar bepaalde blog's in kunnen vallen, maar nee het lijkt er steeds meer op dat men uit de grijze massa van een topic wil springen omdat men daar vindt dat men niet genoeg aandacht krijgt.

Voortaan zal ik alles wat ik nieuw koop in een blog gooien, in plaats van in de huiskamer
Voortaan zal ik upgrades van mijn home cinema set in een blog gooien, in plaats van in het a/v forum
Voortaan zal ik mijn irritatie over de spellen die ik speel in een blog gooien, in plaats van in het spielerij forum

u get my point?

p.s. als dit niet bij redactie hoort (was uitgegaan van redactie aangaande het bedrijf) en niet van de nieuwsartikelen stel ik voor het topic te moven naar Lieve Adjes

[ Voor 34% gewijzigd door loewie1984 op 02-06-2010 13:38 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:35
Gemoved naar LD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-10 13:22

rob_erwt

What does this button do?

loewie1984 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:11:
Je geeft dus eigenlijk een vrijbrief voor alles wat los en vast zit te gooien in een blog.
Mooi om te weten, dan zal ik elke dag even een Lorem Ipsum tekstje online gooien om mijn karma wat op te krikken. Ik ben namelijk verzot op latijnse teksten.
Voortaan zal ik alles wat ik nieuw koop in een blog gooien, in plaats van in de huiskamer
Voortaan zal ik upgrades van mijn home cinema set in een blog gooien, in plaats van in het a/v forum
Voortaan zal ik mijn irritatie over de spellen die ik speel in een blog gooien, in plaats van in het spielerij forum
Het zou zonde zijn als je het niet meer op het forum deed, maar in de basis: Ja, je mag alles wat los en vast zit in een blog gooien (mits het voldoet aan onze voorwaarden natuurlijk). Net zoals je dat bij Livejournal en bij Wordpress zou mogen.

Wat ik tussen de regels doorlees (en correct me if I'm wrong) is dat je die 'onzin' blogs niet in de overzichten wil tegenkomen. Daar kan ik me iets bij voorstellen en dat is ook al vaker gevraagd. Het is dan ook iets waar we wel over aan het nadenken zijn, maar concreet kan ik je voorlopig niet zoveel beloven op dat vlak (iets met tijdgebrek enzo...)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Betekent dit trouwens ook dat we de blogs mogen gebruiken als onze eigen reclameruimte?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
rob_erwt schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:33:
Het zou zonde zijn als je het niet meer op het forum deed, maar in de basis: Ja, je mag alles wat los en vast zit in een blog gooien (mits het voldoet aan onze voorwaarden natuurlijk). Net zoals je dat bij Livejournal en bij Wordpress zou mogen.
Ja dat vind ik dus ontzettend jammer, refererend aan de kwaliteit die hier gepost wordt zo nu en dan
Wat ik tussen de regels doorlees (en correct me if I'm wrong) is dat je die 'onzin' blogs niet in de overzichten wil tegenkomen. Daar kan ik me iets bij voorstellen en dat is ook al vaker gevraagd. Het is dan ook iets waar we wel over aan het nadenken zijn, maar concreet kan ik je voorlopig niet zoveel beloven op dat vlak (iets met tijdgebrek enzo...)
Het hoeft ook niet van vandaag op morgen, en tuurlijk zullen jullie andere zaken meer voorgang geven dan dit, maar bedankt voor je reactie, het is in ieder geval positief om te weten dat wel iets aan gaat gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door loewie1984 op 02-06-2010 13:37 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Boeboe schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:35:
Betekent dit trouwens ook dat we de blogs mogen gebruiken als onze eigen reclameruimte?
Vraag dat maar aan Sander...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 17:24

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb vannacht een mailtje richting GR gestuurd met een voorstel om blogs in z'n algemeenheid eens per week of 2 weken netjes in een overzicht te presenteren met een korte samenvatting waar de blog over gaat, zo is het makkelijker filteren op de juweeltjes en krijgen deze ook hun verdiende aandacht ipv de 5 minutes of fame in de tracker. Ook de reacties in tweakblogs kunnen mooi in het samenvattende verhaaltje meegenomen worden als er leuke discussies ontstaan. Dit werd positief ontvangen, al is de invulling/doorvoering hiervan nog niet bekend en aan mij.

@ loewie1984, de hoeveelheid karma die voor een tweakblogpost uitgedeeld wordt is dusdanig laag dat je beter een productreview van dezelfde lengte kunt schrijven of 5 minuten op het forum kunt taggen ;)

Misschien toch [suggestie] benodigde karma tweakblog & fotoalbum omwisselen maar eens doorvoeren :P

[ Voor 7% gewijzigd door Wiethoofd op 02-06-2010 13:40 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Boeboe schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:35:
zolang de content die geplaatst wordt voldoet aan onze algemene voorwaarden mag het meeste wat je kunt verzinnen wel. Maar bottomline blijft: als wij het stom vinden kunnen we alles trashen, het blijft tenslotte tweakers.net, niet je eigen hostingaccount ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RoD schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:05:
Waarom zouden mensen niet zelf mogen weten wat ze op hun blog plaatsen? Verder staan de Tweakblogs een beetje los van T.net, en wordt er eigenlijk niet gemodereerd. Je kan mensen niet dwingen dingen te posten die jou aanspreken.

Overigens heeft de redactie hier weinig mee van doen.
_/-\o_ _/-\o_

volledig mee eens, goed ik stel ook niet alle blogs op prijs, maar daarom zijn 't ook blogs.

(had imho wel wat duurder gemogen met de karma, of abbo only feature mogen blijven)
moto-moi schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:39:
[...]

zolang de content die geplaatst wordt voldoet aan onze algemene voorwaarden mag het meeste wat je kunt verzinnen wel. Maar bottomline blijft: als wij het stom vinden kunnen we alles trashen, het blijft tenslotte tweakers.net, niet je eigen hostingaccount ;)
dat er censuur is, en blogs getrashed worden is niets nieuws

[ Voor 27% gewijzigd door himlims_ op 02-06-2010 13:43 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:36
Krijg je echt karma voor het plaatsen van een Tweakblog :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mute schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:42:
Krijg je echt karma voor het plaatsen van een Tweakblog :?
ik ben van mening van wel; only.hortis zijn karmalijn gezien?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Wiethoofd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:38:
@ loewie1984, de hoeveelheid karma die voor een tweakblogpost uitgedeeld wordt is dusdanig laag dat je beter een productreview van dezelfde lengte kunt schrijven of 5 minuten op het forum kunt taggen ;)
Over hoeveel karma hebben we het? Ik heb de indruk dat het hier gaat om 200 of 300 karma punten, gelijk aan een simpele prodcutreview. Op deze manier kun je wel aardig doorkrikken, als je elke dag 3 blogs produceerd met "rotzooi" bij een karma stand van 40k, kun je in 44 dagen een verdubbeling van je karma bewerkstelligen, ben ik ook eindelijk "godlike" want die titel is voor mij toch wel erg belangrijk (iets met pikorde ofzo), maar even serieus. Ik vind het jammer dat het forum niet voor dit soort zaken benut wordt, en volgens mij komt het gewoon omdat men zich daar vaak of niet gehoord voelt.

Stel je voor, elke foto in het solo fotografie topic op een aparte blog! (natuurlijk gelden dáár regels in dat topic, je moet commentaar geven op iemands anders zijn foto, en dit wordt ook algemeen gerespecteerd) maar daar kunnen sommige subfora nog wat van leren.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10 18:46

Haan

dotnetter

Feature request: het plaatsen van een blog 'betaal' je met een aftrek van karma :P
himlims_ schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:43:
[...]
ik ben van mening van wel; only.hortis zijn karmalijn gezien?
De search kent die user niet.. wel een only.holoris, maar die heeft maar 2 blogs

[ Voor 61% gewijzigd door Haan op 02-06-2010 13:48 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 17:24

Wiethoofd

Broadcast TOM

loewie1984 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:44:
Over hoeveel karma hebben we het? Ik heb de indruk dat het hier gaat om 200 of 300 karma punten, gelijk aan een simpele prodcutreview. Op deze manier kun je wel aardig doorkrikken, als je elke dag 3 blogs produceerd met "rotzooi" bij een karma stand van 40k, kun je in 44 dagen een verdubbeling van je karma bewerkstelligen.
Een simpele productreview is echter makkelijker gemaakt, en die kan ook nog enige invloed hebben bij de totale waardering van een product, een flauwekulblogger verliest al gauw zijn/haar geloofwaardigheid, zelfs met een stempeltje als de 'Godlike'-status.

Haan schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:44:
Feature request: het plaatsen van een blog 'betaal' je met een aftrek van karma :P
offtopic:
Gewoon 5k per blogpost, dan blijf je wel actief op GoT >:) :P

Haan schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:44:
De search kent die user niet.. wel een only.holoris, maar die heeft maar 2 blogs
only.holoris had eerst: gemist.tweakblogs, daarna iblog.tweakblogs en nu shownieuws.tweakblogs, en keurig alle voorgaande entries verwijderd met het 'weet u zeker dat u uw blog op wilt heffen'-knopje.

[ Voor 17% gewijzigd door Wiethoofd op 02-06-2010 13:51 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Naja, anyways. Je gaat ook niet alle blogs lezen op wordpress.com of facebook of noem een willekeurige andere weblogshostingssite. We zijn niet van plan om censuur toe te gaan passen, als mensen troep willen posten, dan mogen ze dat daar.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.